Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
upendo schreef:Ik ben nu 17, ik zou het niet houden.
Niet omdat ik niet van kinderen hou, ik heb een kinderwens, maar als ik nu kijk naar de omstandigheden, zou ik weten dat het niks zou worden. Niet voor mij, niet voor de toekomst van het kind.
Qua financiële omstandigheden niet en ook qua opvoedkundige omstandigheden niet.
Ik acht mezelf nu niet in staat om nu een kind zelfstandig op te voeden.
En gezien het kind op de eerste plaats moet komen in alles, vind ik het onrechtvaardig om het nu te houden.
Nagini schreef:hermlein1989 schreef:ik ben nu 20 en ik heb het er laatst met mijn vriend over gehad.
We zitten allebij nog op school, ik heb pfeiffer.
Daarom hebben we gezegt dat als ik zwanger zou worden we het gelijk weg zouden laten halen.
Ik laat nu een spiraaltje zetten, dan is de kans om niet zwanger te raken nog minder dan met de pil.
Dat vind ik een leuke reactie!
Pfeiffer is maar 'tijdelijk' he.. (heb het zelf ook (gehad)) zou je daarvoor echt een kind laten weghalen?
Ik bedoel, dat gaat wel weer over.
upendo schreef:Tsja, ik zit in mijn examnenjaar, ik heb ongeveer uitgestippeld hoe en wat later, daarin staat een kind toch echt later dan afstuderen.
Als ik nu een kind zou krijgen zou dat afstuderen toch een stuk moeilijker worden. Het wordt niet onmogelijk, maar op dit moment zie ik meer de dingen die ik niet zou kunnen doen en niet de dingen die mogelijk zouden worden.
Veirl schreef:*dit is geen aanval, gewoon een hersenspinsel.
Mensen vinden dus dat ze wel oud genoeg zijn voor seks, maar de mogelijke gevolgen daarvan boeien niet? "Ík wil later studeren, maar ik wil ook seksen. Dus als ik zwanger ben, dan haal ik het toch gewoon weg?" Egoïstisch?