Tieners, wat zou je doen als je nu zwanger was?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

RoseK

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 19:38

Ik ben 19, 2 jaar samen met mijn vriend maar woon op een klein studentenkamertje en leef van een karige stufi. Een baby zou ik echt heel weinig kunnen bieden en dat vind ik niet eerlijk, zou het dan ook niet houden. Dan is het ook niet je eigen domme schuld. Als het gebeurd terwijl je de pil gebruikt is het zo onverwacht en ook niet de bedoeling, zou me rot schrikken.
Ik geniet ook veel te veel van het studentleven, zou wel een hele omslag zijn.

Lisann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 19:40

Ik ben nu 17, en als ik nu zwanger zou zaken houd ik het zeker! ;)
Ik zou het alleen wel laten halen als ik zwanger zou zijn van een verkrachter oid.

Als er iets is wat ik heel graag wil, dan is het een kind. Dus mocht ik per ongeluk zwanger worden zou ik het niet weghalen.
Ik weet dat het dan heel mijn leven op zijn kop zou gooien. en dat heel mijn jeugd dan weg is.
Maar ik zou het niet weghalen. Ik heb het hier ook wel eens met mijn ouders over gehad.
Mocht ik per ongeluk zwanger worden gaan hun me helpen met de opvoeding en mij steunen!

Maar ik ga er niet van uit, dan plan ik toch liever mijn zwangerschap. als ik een jaartje of 10 ouder ben. ;)

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 19:43

Als ik nu zwanger zou zijn (18), zou ik me eerst afvragen hoe ongelooflijk dronken ik wel niet moet zijn geweest. :') Nee ik zou het sowieso houden, ben tegen abortus en ik weet gewoon dat ik het niet zou kunnen afstaan.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 19:44

Ik ben 19, over 2 maanden 20. Als ik nu zwanger zou zijn, zou het gewoon mogen blijven. Inderdaad in aparte gevallen, zoals verkrachting, zou ik eens hard na moeten denken. Maar zelfs dan..
Ik heb het er toen ik 13 was met mijn moeder over gehad, naar aanleiding van een tv programma. En door de jaren heen nog steeds wel. Als ik zwanger zou zijn, zou het kindje gewoon geboren mogen worden, vader of niet.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 19:47

Ik ben iets ouder (22), maar ik denk dat wanneer ik 18-20 was, dat ik echt wel flink zou twijfelen wat ik zou moeten doen... zou sowieso niet snel abortus laten plegen, maar ik denk dat je wel moet kijken naar wat je een kindje kan bieden.
nu weet ik zeker dat mocht ik per ongeluk zwanger raken, dat k het absoluut zou houden.. Hoewel ik liever nog een paar jaartjes wacht ;)

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 19:48

Hebben jullie even hier komt mijn verhaal:

Ik ben nu 22 en in verwachting van de derde!
Ik was 17 toen ik zwanger was van de eerste, bij ruim 4 maanden zwangerschap kwamen we hier achter door toeval daar ik voor een kanker onderzoek bij de gyneacoloog was, erg lang verhaal waar ik niet over hoef uit te breiden.
Ik ben dus zwanger geraakt door (!) de pil heen, de zwangerschap was absoluut niet gepland maar het kindje was welkom!
Ik was 18 toen ik van [***] beviel en toen [***] 3 maanden oud was was ik zwanger van de 2, van [***] ben ik bevallen toen ik 19 was.

Ik heb mijn vriend leren kennen op mijn 15e en we woonden al samen voor de zwangerschap van de eerste, financieel zaten/zitten we goed en huisje boompje beestje hadden we dus ook al.
Als we het over konden doen dan hadden we het zo weer over gedaan.
Ja ik zat nog wel op school, laatse jaar van mijn opleiding verzorgende.
Die heb ik ook gewoon afgemaakt, welliswaar heb ik nog 10 weken na de bevalling van de eerste stage moeten lopen maar mijn diploma's heb ik in ieder geval op zak.

Ik ben nu 27 weken in verwachting van de derde en ik ben 23 als ze geboren wordt,ik vind het geerlijk om jong moeder te zijn, en ik heb echt niks gemist zoals stappen etc.
Ik heb namelijk voordat ik kids kreeg een goed,leuk en druk leventje gehad als puber.

Veirl

Re: Tieners, wat zou je doen als je nu zwanger was?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 19:50

@Steph86: Jeetje, eerste drie maanden oud en toen alweer zwanger. :D *staat versteld.

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 19:51

Veirl schreef:
@Steph86: Jeetje, eerste drie maanden oud en toen alweer zwanger. :D *staat versteld.

Wij stonden er ook versteld van hoor, we zaten nog steeds te wachten op mijn eerste echte ongesteldheid,die dus 9 maanden uitbleef :+

NN44

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 19:51

Pf ik moet er echt niet aan denken. Ik ben nu 19 en heb al 3 jaar een vriend. Maar ik zou het absoluut weg laten halen. Ik heb helemaal niets met kleine kinderen. Bovendien studeer ik nog en heb ik echt geen geld/ tijd voor een kind. Nou wil ik later zowiezo geen kinderen..

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 19:52

Ik ben nu 17, ik zou het niet houden.

Niet omdat ik niet van kinderen hou, ik heb een kinderwens, maar als ik nu kijk naar de omstandigheden, zou ik weten dat het niks zou worden. Niet voor mij, niet voor de toekomst van het kind.
Qua financiële omstandigheden niet en ook qua opvoedkundige omstandigheden niet.
Ik acht mezelf nu niet in staat om nu een kind zelfstandig op te voeden.

En gezien het kind op de eerste plaats moet komen in alles, vind ik het onrechtvaardig om het nu te houden.

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 19:52

Ik ben bijna 17 en als ik nu zwanger wordt houd ik het zeker. Ik wil doodgraag een kind alleen ben er te jong voor natuurlijk. Maar als het een ongelukje is dan is het welkom. ookal wordt mijn jeugd daardoor overhoop gegooid dat boeit me dan toch niet meer :+

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 19:53

upendo schreef:
Ik ben nu 17, ik zou het niet houden.

Niet omdat ik niet van kinderen hou, ik heb een kinderwens, maar als ik nu kijk naar de omstandigheden, zou ik weten dat het niks zou worden. Niet voor mij, niet voor de toekomst van het kind.
Qua financiële omstandigheden niet en ook qua opvoedkundige omstandigheden niet.
Ik acht mezelf nu niet in staat om nu een kind zelfstandig op te voeden.

En gezien het kind op de eerste plaats moet komen in alles, vind ik het onrechtvaardig om het nu te houden.

Grappig is dat. Ik heb nl totaal geen kinderwens, maar als ik zwanger zou worden dan zou ik het zeker houden.

upendo

Re: Tieners, wat zou je doen als je nu zwanger was?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 19:56

Tsja, ik zit in mijn examnenjaar, ik heb ongeveer uitgestippeld hoe en wat later, daarin staat een kind toch echt later dan afstuderen.

Als ik nu een kind zou krijgen zou dat afstuderen toch een stuk moeilijker worden. Het wordt niet onmogelijk, maar op dit moment zie ik meer de dingen die ik niet zou kunnen doen en niet de dingen die mogelijk zouden worden.

WonderWanita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 19:56

ik ben bijna 19 en zou het ook houden. Natuurlijk weet ik niet hoe ik zal reageren als het echt zo zou zijn, maar zo denk ik er in ieder geval nu op dit moment over. Ik ben nu meer dan 3 jaar samen met mijn vriend. Het zou alleen wel erg moeilijk worden aangezien we beiden nog studeren. Maar we hebben het er wel eens over, van 'wat als.. '? Ik weet zeker dat ik een goede moeder zal zijn. Ik heb al heel wat jaren een sterke kinderwens.
Mijn vriend denkt er heel anders over dan ik. Die wil dat ik het meteen weg laat halen mocht ik zwanger worden :P

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 19:57

Nagini schreef:
hermlein1989 schreef:
ik ben nu 20 en ik heb het er laatst met mijn vriend over gehad.
We zitten allebij nog op school, ik heb pfeiffer.
Daarom hebben we gezegt dat als ik zwanger zou worden we het gelijk weg zouden laten halen.
Ik laat nu een spiraaltje zetten, dan is de kans om niet zwanger te raken nog minder dan met de pil.

Dat vind ik een leuke reactie!
Pfeiffer is maar 'tijdelijk' he.. (heb het zelf ook (gehad)) zou je daarvoor echt een kind laten weghalen?
Ik bedoel, dat gaat wel weer over.

ik heb nu al meer dan 1 jaar pfeiffer, bij mij is het waarschijnlijk chronisch. Ben al blij als ik een gewone korte schooldag doorkom. Na school bijvoorbeeld ook nog maar iets doen is not sone bij mij.
Een kind erbij kan ik op het moment echt niet hebben

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 19:58

upendo schreef:
Tsja, ik zit in mijn examnenjaar, ik heb ongeveer uitgestippeld hoe en wat later, daarin staat een kind toch echt later dan afstuderen.

Als ik nu een kind zou krijgen zou dat afstuderen toch een stuk moeilijker worden. Het wordt niet onmogelijk, maar op dit moment zie ik meer de dingen die ik niet zou kunnen doen en niet de dingen die mogelijk zouden worden.

*dit is geen aanval, gewoon een hersenspinsel.

Mensen vinden dus dat ze wel oud genoeg zijn voor seks, maar de mogelijke gevolgen daarvan boeien niet? "Ík wil later studeren, maar ik wil ook seksen. Dus als ik zwanger ben, dan haal ik het toch gewoon weg?" Egoïstisch?

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 20:00

je hebt toch niet voor niks voorbehoedsmiddelen :)

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 20:01

Kytha schreef:
je hebt toch niet voor niks voorbehoedsmiddelen :)

Maar ook die zijn niet altijd betrouwbaar ;)

jessica_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 20:02

De staleigenaresse (30) is vandaag toevallig bevallen van een dochtertje, zie haar elke dag en heb de hele 'zwangerschap' meegemaakt. Er komt tog wel veel bij kijken.
Ik (17) zou het op dit moment weg laten halen, het is financieel al niet haalbaar maar ook een carierre kun je wel vergeten met zo'n kleine, het kost ontzettend veel tijd.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 20:03

Nouja, ik denk het niet.

Sowieso kies je er ten eerste bewust voor om er nog niet aan te beginnen, door de pil en/of condoom. Neem ik aan.

Foutjes gebeuren altijd, maar als je er dan 'aan vast zit' om het zo maar te zeggen, zou ik het nog egoïstischer vinden, omdat het kind dan misschien wel met een grotere achterstand te maken zal krijgen. Dan laat ik de kans dat een kind beseft dat hij 'eigenlijk ongewenst' was buiten beschouwing.

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 20:05

Een carierre is heus wel te maken met een kindje erbij.
Ik heb er bewust voor gekozen om thuis te blijven bij mijn kinderen toen ze zijn geboren en nu nog trouwens.
Want een kind zijn van een carierre maken moeder of ouders is ook niet leuk :n dat niet.
Maar soms is het niet anders er moet tenslotte ook brood op de plank komen.
Wat ik eigenlijk wil zeggen is: waar een wil is is een weg, met of zonder kind(eren)

MARILYN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 20:09

Ik heb op mijn 16de abortus laten plegen, ik heb een hele grote kinderwens. Maar ik heb toch gekozen voor abortus, omdat ik en mijn vriend het kindje niet kon bieden wat het nodig had, alleen met liefde kom je er niet. Ik heb het er nog steeds heel moeilijk mee.. elke dag weer. Maar ben wel blij dat ik destijds deze keuze heb gemaakt.
Gedichtje wat ik toen geschreven heb.

met één gebaar
werd ik jouw moordenaar
ik geef me aan
want ik heb het gedaan

ik heb ze toestemming gegeven
een eind te maken aan jouw leven
om jouw te vermoorden
de tijd erna is niet te verwoorden

de leegte en het verdriet
want jij was er niet
ik had het zelf gedaan
maar de pijn kon ik niet aan

de leegte van het bedrog
had ik je maar laten groeien
niet met jouw leven zitten knoeien

ik mis je zo, hoe kan ik verder leven
deze daad van mij kan niemand ooit vergeven
dat wil ik ook niet, ik draag berustend deze pijn
om ietsje dichter bij jouw te kunnen zijn

het is niet waar wat ik toen zei
je leefde wel, je groeide al in mij
je was niet niks, je was mijn kind
wat een ander daar ook van vind

ik wist het toen ook, maar ik negeerde het
jouw komst bedierf voor mij toen alle ‘pret’
maar nu, alsnog, ik geef me aan
want ik heb het écht gedaan

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 20:15

Veirl schreef:
*dit is geen aanval, gewoon een hersenspinsel.

Mensen vinden dus dat ze wel oud genoeg zijn voor seks, maar de mogelijke gevolgen daarvan boeien niet? "Ík wil later studeren, maar ik wil ook seksen. Dus als ik zwanger ben, dan haal ik het toch gewoon weg?" Egoïstisch?

Waarom denk je dat het niet zo boeien mocht iemand zwanger geraken. Integendeel, mij boeit het juist wel én daarom doe ik er alles aan zodat ik niet zwanger geraak voor ik dat graag wil.

Ik ben 19, en ja, ik durf het risico nemen en heb seks. Ik ben daarom geen sloerie ofzo (integendeel, nog steeds lekker zedig samen met mijn eerste vriend ;) ), en ik neem mijn toekomst serieus. Daar hoort studeren in en geen kind, of toch niet in de eerstvolgende jaren.

Is dat egoïstisch? Vast een stukje, maar aan de andere kant, als ik dan wel ooit een kind zou krijgen, heeft ie teminste een moeder die gelukkig is met zichzelf.

Prince_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 20:16

Deze discussie hebben wij vaak op school, ik zeg altijd: als ik nu zwanger zou raken zou ik het zeker weten weg laten halen. Maar ik weet natuurlijk niet hoe ik zou denken als ik er nu achter kom dat ik zwanger ben.
De reden daarvoor is:
-Wat moet ik met een kind als ik nog geen opleiding heb afgemaakt?
-Geen werk heb?
-Geen geld?

Kortom wat heb ik een kind te bieden als ik nog niet alles op een rijtje hebt?

Ik vind net zoals MARILYN_ zegt: alleen met liefde kom je er niet.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 20:18

Ik ben 22 en geplant zwanger na lange tijd proberen.
Wat een verschil kan er toch zijn he. :D