Oeless schreef:Maar als je als baas nou een kassiere hebt die elke keer fouten maakt, dingen vergeet etc.
Dan kan je er beter een te weinig hebben, de klanten wachten wel.
Nou, ik als klant wacht liever niet, dus
Als het gaat om iemand die daadwerkelijk problemen oplevert voor de bedrijfsvoering, dan kan het idd tijd zijn om een ander te zoeken. Maar laten we duidelijk stellen dat IK als klant liever 1,95 aan wisselgeld terugkrijg (zeker als dat snel kan) dan eindeloos in de rij te staan. Dat is dus een genuanceerde afweging, per situatie verschillend: hoeveel fouten mag iemand maken, wanneer hou je ermee op? Ik kan dat als buitenstaander in elk geval niet beoordelen. 

maar wat iemand eerder ook al zei, als iemand je geld geeft, dan reken je zelf al gelijk uit wat ze terug krijgen. Maar als ze dan ineens met vanalles erbij komen, dan zeg ik ook altijd: laat maar. Want dan kom ik er ook niet meer uit. En nee ik ben toch echt niet dom. (werk in de horeca overigens, niet achter de kassa)