DSB gedupeerden!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 19:23

daantjuhhh schreef:
simongek schreef:
Ik keur het ook niet goed wat zij allemaal deden maar al die mensen die tig kredieten hadden en dan bij dsb gingen
oversluiten en nog wat extra namen. Nee daar heb ik geen medelijden mee.

En als jij een hypotheek gaat sluiten dan staat er ook op vermeld wat je in de maand moet gaan betalen. Je weet ook
wat er maandelijks op jouw loonstrook staat. Als je het niet kan betalen moet je het niet doen.

je houdt als klant ook altijd een stukje verantwoordelijk en dat vergeten mensen voor het gemak.

Ja maar daar zijn wij dus in voorgelogen.
Er is ons verteld wat we moeten betalen.
En dat klopte.. het eerste jaar.......

Er is mijn vader nooit verteld hoe het werkt, wat hij precies had, wat zijn de risico's?
En dat heeft hij wel gevraagt!

Dat is toch niet eerlijk?

Mijn vader is een leek.
Als hij vraagt of dit het bedrag is en of dat zo blijft moeten ze geen ja zeggen als dat niet zo is!
En dat deden ze wel!

Dan ben ik met je eens dat een adviseur het beter uit had moeten leggen.

dobbel

Re: DSB gedupeerden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 19:31

die adviseurs waren heel handig met hun babbel, en de boel mooi verpakken.
wij hebben ook een hypotheek bij dsb, kunnen het nog wel betalen, maar ook wij zijn bij voorbaard niet overal goed over ingelicht.

we moeten nu wel paarden verkopen enz, zodat we hier zonder zorgen kunnen blijven wonen, baal wel dat dsb over de kop is. dit is imo niet goed voor niemand.

mensen denken daar verder niet over naar, snap het wel hoor, als je veel spaargeld daar hebt staan, maar handig is anders. nu komt er voor niemand een goede oplossing. ook wij waren wel met ze in de weer. gaat nu denk ik niet meer veranderen. helaas voor ons en veel andere mensen.

vooral die polissen waar veel over gesproken wordt hebben wij ook, erg dom maar toen klonk het goed, ze hadden er een goed verhaal bij, bij nader inzien gewoon dom van ons om het te geloven. helaas.

Jasper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 19:36

Heel vervelend voor alle spaarders, maar het goede nieuws is dat al die irritante reclames van Frisia, Becam etc nu ook van de tv af zijn *\o/* *\o/*

123chloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 19:53

Jasper schreef:
Heel vervelend voor alle spaarders, maar het goede nieuws is dat al die irritante reclames van Frisia, Becam etc nu ook van de tv af zijn *\o/* *\o/*

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

:=
Dat is dan ook echt het enige fijne aan deze situatie..

kr0elkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 19:56

gelukkig hebben wij geen lening van dsb
alleen mijn vriend is ex werknemer... en krijgt zijn eind afrekening nog
en denk dat die die niet meer krijgt

jUstkiimmiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 19:57

ik heb niet de twee andere pagina´s doorgelezen... maaar de adviseurs van de DSB zijn wel heel achterbaks... en inderdaad voor gelogen, het mooier er uit laten zien dan het het... en het eerste jaar inderdaad ´´makkelijk´´ te betalen maar dan gaan de rente omhoog wat ze dus nooit verteld hebben...

Ben wel heel benieuwd hoe het nu verder gaat...

_Madelon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 20:06

Mijn ouders zijn 1 van de vele klagers over de hypotheken bij DSB. Krijgen nog een flink bedrag van ze terug, ben benieuwd hoe en wanneer en of we het uberhaupt gaan krijgen. Gelukkig hebben we het grootste gedeelte al over kunnen zetten en het te veel betaalde bedrag al terug, maar toch gaat het om flink wat geld wat we nog van ze krijgen.

123chloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 20:14

Tros radar heeft een item gehad zojuist in de uitzending. Op hun website is ook veel te vinden..

JoanneArnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 20:19

123chloe schreef:
Tros radar heeft een item gehad zojuist in de uitzending. Op hun website is ook veel te vinden..

Jammer dat er ook weer mensen voorbij kwamen die gekozen hebben voor het grote geld, dat weg gezet hebben voor een hoge rente, wetende dat ze er geen garantie voor/over hebben en nu erover gaan klagen.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind het verschrikkelijk voor een ieder die daar iets heeft staan, maar het was toch ook voor de hogere rente's, betere rente's als de "normale" banken. Die normale banken kunnen nu waarschijnlijk opdraaien voor de fouten van de DSB.

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 20:23

vanavond in paul en witteman hele uitzending over dsb, met veel mensen.

Sisco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 20:28

Helaas, hier nog een van de DSB (sparen). De schade blijft beperkt want boven een ton kom ik niet uit en dus krijg ik al mijn geld terug. Dat het even vast staat is niet zo'n groot probleem.

Ik ben trouwens wel benieuwd hoe groot de rol van de "negatieve" media was voor de val van DSB...

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 20:31

Ik vraag me wel af wat er gebeurt als je een opstalverzekering bij DSB hebt en je huis fikt morgen tot de grond af.

Sisco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 20:32

Dan heb je een heel groot probleem, want ik geloof nooit dat er op de korte termijn een regeling word getroffen...

123chloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 20:33

dat is dus ook een goeie Only_Hellen..

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 20:33

Sisco4life schreef:
Dan heb je een heel groot probleem, want ik geloof nooit dat er op de korte termijn een regeling word getroffen...

Dat denk ik dus ook. Of als je je auto total loss rijdt of zo. Geen DNB die dat op kan vangen.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 20:34

Ik vind het heel erg dat die Lakeman met een onverstoord gezicht op RTL7 beweert: hier waren we op uit en dit hebben we gekregen.

Die man is echt te laag bij de grond om een bank om zeep te helpen op deze manier.
En DNB was zijn handen ook niet in onschuld.

De praktijken van DSB waren misschien niet even fris, maar er zijn hier wel degelijk veel meer schuldigen aan te wijzen dan DS himself.
Laatst bijgewerkt door Fitzroy op 12-10-09 20:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 20:36

Lakeman is vanavond bij Pauw en Witteman.

JoanneArnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 20:36

Only_Hellen schreef:
Ik vraag me wel af wat er gebeurt als je een opstalverzekering bij DSB hebt en je huis fikt morgen tot de grond af.

Als het goed is niks, opstal zal bij een ander onderdeel ondergebracht zijn, dus je verzekering loopt als het goed is (weet het dus niet voor 100% zeker) niet via de DSB

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 20:38

JoanneArnhem schreef:
Only_Hellen schreef:

Als het goed is niks, opstal zal bij een ander onderdeel ondergebracht zijn, dus je verzekering loopt als het goed is (weet het dus niet voor 100% zeker) niet via de DSB

Ik begreep dat de schadeverzekeringen wel van DSB zijn. Alleen de levenposten niet.

JoanneArnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 20:40

Ok, ik ging even uit van mijn eigen situatie, RB biedt verzekeringen aan maar die lopen dan via Interpolis e.d. Ging ervan uit dat dat bij de DSB ook zo zou zijn...

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 20:42

Oh ja. Nee, ABN bv heeft ook haar eigen label eraan hangen.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-09 21:20

mariska32 schreef:
sorry dat ik het zeg maar ik heb nergens vertrouwen meer in.....
vorig jaar dat gedoe met met die ijslandse bank,abn amro bijna overhoop toestanden bij de ING en ga zo maar door.
wat nu?

Dat zei mijn stiefpa dus ook al... oversluiten, waarheen??? Wie weet is die dadelijk ook failliet :=
Schaf die lening van ons maar gewoon af, probleem ook opgelost :')

kr0elkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 21:27

weet iemand dat toevallig
hoe t met achterstallig salaris gaat als zo een bedrijf plat gaat????

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-09 21:29

Achterstallig salaris moet je met je baas oplossen :+
Of ken je iemand die werkzaam is bij DSB met achterstallig salaris?

kr0elkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 21:31

mijn vriend heeft aantal jaar bij dsb gewerkt.. en sinds vorige maand weg daar... en krijgt nog hoop geld

en dat je t met je baas op moet lossen snap ik.... :P