Denken jullie dat verliefdheid kan groeien?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-09 18:22

@ Saskia: Haha, is de jouwe dan net zo? :D

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 18:23

in mijn ogen kan verliefheid groeien. ik leerde een man kennen en had er helemaal niets mee, maar na verloop van tijd leerde ik hem beter kennen. en ik begon verliefd te worden. maar helaas hij was getrouwd.... heb het van me af kunnen zetten, gelukkig.
maar heb laatst een date gehad, en op het moment dat hij naar mij toe kwam lopen had ik gelijk zoiets van wauw.... eigenlijk wist ik het direct, ik was verliefd, noooit gedacht dat mij dit zou kunnen overkomen.
blij met deze ervaring, maar een ilussie armer, het is helaas niets geworden....

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 18:24

ElanII schreef:
Normaal reageer ik niet zo gauw op een topic over dit soort onderwerpen, maar nu maak ik een uitzondering :D
Ragnaa en Saskia: jullie weten allebei in dit topic zo goed uit te leggen hoe de situatie voor jullie voelt.
Misschien een idee om de betreffende jongens dit topic te laten lezen, zodat ze zien waar jullie mee worstelen ? Het kan een begin van een gesprek zijn.
Daarna kan je met alle respect voor elkaars gevoelens bespreken hoe jullie met elkaar hiermee omgaan.
Dan is de spanning voor jullie allemaal er misschien een beetje af en wie weet hoe het dan gaat lopen.
Nog een advies: blijf wel regelmatig praten over ieders gevoelens als jullie besluiten met deze jongens om te blijven gaan.
Veel succes.

bedankt voor de tip.. alleen.. ik ben bang,dat als ik toegeef dat ik meer voor hem voel..dat er dan een afstand is tussen ons.. alhoewel misschien ook wel niet.. ik weet niet.. de tijd is er nog niet voor..

Ik heb al eens bedacht om het eens op te schrijven,naar hem toe.. dat ik ontzettend bang ben voor mijn gevoelens,en om die ooit eens aan hem te geven..maar tegelijkertijd wil ik dat nog niet.. ik weet niet..het voelt alsof de tijd er nog niet voor is..

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 18:27

Ragnaaa schreef:

ja,de mijne is zo enorm gevoelig..alleen geeft hij dat natuurlijk niet toe.. soms hebben we gesprekken samen.. waarop hij dan tegen mij zegt.. jij maakt dingen in mij los,waar ik zelf nog niet over na durf te denken.. puur om de angst..

maar zo goudeerlijk,zegt ook gewoon wat hij wel,en niet wil..
Hij heeft laatst mijn ouders ontmoet,en 15 minuten voordat hij kwam,belde hij me,om te vertellen dat hij zo zenuwachtig was.. schattig he :D

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 18:28

Dat kan zeker!
Mijn vriend had in die tijd een vriendin dus dacht er nooit zo bij na.
Totdat hij toenadering ging zoeken, maar toen waren we al een paar maanden verder!
En ik moet zeggen dat ik na zes jaar alleen maar meer verliefd op hem ben geworden :D

Tjaldur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 18:28

Idd een topic met een vraag waar ik nou ook vaak over nadenk. Ik denk dat het wel kan groeien, maar ik vraag me altijd af wanneer je verliefd bent. Heb echt geen idee of ik dat ben. Heb niet echt kriebels oid, maar ik wil wel graag bij hem zijn en voel me fysiek aangetrokken en kijk om de minuut op mn gsm of hij me gesmst heeft :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 18:31

Leuk topic, ik zit zelf namelijk met het volgende:

Vorige week was ik bij een jamsessie en een vriend van me nam een vriend mee die ik nog niet kende. Toen ik hem de eerste keer zag dacht ik niet meteen wauw! ofzo. Naarmate de avond vorderde merkte ik toch wel dat ie leuk was. Maar nog niks bijzonders. Van de week heb ik hem nog een paar keer gezien en inmiddels ben ik helemaal hotel-de-botel :D

Dus hier het levende bewijs, liefde kan groeien!

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-09 18:33

Saskia9 schreef:
Ragnaaa schreef:

ja,de mijne is zo enorm gevoelig..alleen geeft hij dat natuurlijk niet toe.. soms hebben we gesprekken samen.. waarop hij dan tegen mij zegt.. jij maakt dingen in mij los,waar ik zelf nog niet over na durf te denken.. puur om de angst..

maar zo goudeerlijk,zegt ook gewoon wat hij wel,en niet wil..
Hij heeft laatst mijn ouders ontmoet,en 15 minuten voordat hij kwam,belde hij me,om te vertellen dat hij zo zenuwachtig was.. schattig he :D

Oh, de 'jouwe' klinkt inderdaad cute! :D
Wat leuk, zeg!

Alleen de mijne laat wél zien wat er in zijn hoofd omgaat.
Waar hij mee zit, en wat hij voelt, wil en denkt.

Hij is niet bang het diepste van zijn hart aan mij te vertellen en te laten zien.
Hij laat me zien wie hij is, en wat hij voelt en denkt.
Dat waardeer ik aan hem, dat vind ik bijzonder. :)

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-09 18:34

Tjaldur schreef:
Idd een topic met een vraag waar ik nou ook vaak over nadenk. Ik denk dat het wel kan groeien, maar ik vraag me altijd af wanneer je verliefd bent. Heb echt geen idee of ik dat ben. Heb niet echt kriebels oid, maar ik wil wel graag bij hem zijn en voel me fysiek aangetrokken en kijk om de minuut op mn gsm of hij me gesmst heeft :+

Haha, hier nog eentje! :D

Tjaldur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 18:38

Haha ja maar dan vraag ik me wel af of ik hém leuk vindt, of gewoon de aandacht :o

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-09 18:40

Tjaldur schreef:
Haha ja maar dan vraag ik me wel af of ik hém leuk vindt, of gewoon de aandacht :o

Dat is mijn grote 'vraag' dus ook. :j

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 18:41

Dat is best een moeilijke Tjaldur. Want zelf weet je het beste of het gaat om hem, of de aandacht!

Ik denk wel dat verliefdheid kan groeien. :j Niet iedereen is verliefd bij de eerste ontmoeting.
Alleen in een later stadium groeit de verliefdheid niet meer, maar word het houden van.

Tjaldur

Re: Denken jullie dat verliefdheid kan groeien?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 18:45

Zou je dan een relatie aangaan met iemand op wie je niet verliefd bent?

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 18:46

Ik vind het eerder raar als dat wél zou gebeuren. Als iedereen zomaar plots op de eerste de beste jongen in de trein zou écht verliefd worden, dan is er een heel groot probleem denk ik.

Mijn vriend heb ik via een vriendin leren kennen, leuk mee gepraat, en dan nog paar keer gezien in de vriendengroep en we konden echt goed opschieten met elkaar. Gaandeweg evolueerde dat tot samen eens afspreken met ons twee. Waarop ik toch lichtelijk iets meer begon te voelen. En kort daarop was het hek helemaal van de dam, ook bij hem. Et voila, zo waren we samen.

Ik zou wel nooit iets beginnen met iemand die ik alleen zomaar leuk vind en niet verliefd op bent.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 18:47

@t Ragnaa.. dat is ook heel bijzonder!
Ik ben nogal een muts,ik wil echt iemand aan mijn zijde die niet TE open is naar iedereen..ik wil echt het gevoel hebben dat IK de speciaalste ben voor hem.. hihi..

Blij ben ik dus ook,om te weten dat de mijne een beetje gereserveerd is naar mensen toe..die zich pas laat kennen,en dan bedoel ik ECHT kennen als hij echt op zijn gemak ik..

Het klinkt heel vreemd,maar de mijne zegt van zichzelf dat hij heel open is,maar als ik bijvoorbeeld iets tegen hem zeg,dan denkt hij daarover na en zegt ie dus dingen als ; jij maakt dingen in mij los,waar ik zelf bang voor ben.. jij maakt mij daar bewust van..

Pfff moeilijk hoor,de liefde! Ik wil mijn hart gewoon niet meer verliezen aan de eerste de beste.. ik heb genoeg pijn gehad.. genoeg in sprookjes geloofd.. de roze wolk is in het begin super leuk..maar als de echte kriebels weg zijn..dan pas leer je iemand echt kennen.. dat slaan wij eigenlijk over.. alhoewel.. ik denk dat wij beide wel een gemie voelen..alleen word er gewoon niet over gesproken haha!

Hij belde me net op.. met wat ik vanavond ging doen..zucht.. probeer ik afstand te nemen van mijn gevoel.. gaat hij alles weer op zijn kop zetten! hahaha!

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 18:50

Tjaldur schreef:
Zou je dan een relatie aangaan met iemand op wie je niet verliefd bent?

Ik denk niet dat dat gaat werken eerlijk gezegd.. maar wel denk ik..dat het gevoel er al wel kan zijn.. maar dat 1,of allebei de personen het niet toe durven of willen geven.. door eerdere mindere ervaringen.. Jammer? Ja..

Ik denk er wel eens over na.. is het niet leuker als je meteen hoteldebotel kan zijn.. ongegeneerd kan zoenen in het openbaar.. aan de ene kant denk ik ja,en aan de andere kant denk ik.. nee,niet meteen..niet alleen maar omdat diegene 'je wel leuk lijkt'..

voor mij moet er absoluut meer zijn!

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 19:03

Als ik voor mezelf spreek, kan verliefdheid niet groeien. Tenminste, als ik kijk naar ervaringen in het verleden en de mijn huidige relatie.

Ik heb een exvriendje gehad die, zoals jij beschrijft, vreselijk lief was. Geen macho, heel sociaal, goede gesprekspartnet en verder ook nog leuk om te zien :j Leren kennen toen ik met een vriendin en haar vriendengroep uit ging, het klikte gewoon goed, leuke avond gehad en de week daarop weer uitgeweest met dezelfde groep. Hij liet al gauw merken mij erg leuk te vinden, maar was ergens nog een beetje verlegen, en omdat het dus in alle opzichten een hele goede, leuke jongen was, ging ik er gewoon voor. Ik genoot van de aandacht en vond hem als persoon ook echt wel leuk; ik was nog nooit echt verliefd geweest en had die gevoelens nu ook niet echt, dus dacht altijd dat ik daar dan wel te nuchter voor zou zijn en die gevoelens niet ingebouwd had :P Binnen 3 maanden echter merkte ik gewoon een wezenlijk verschil; hij was stapelgek op mij en hoewel ik het echt wel gezellig en leuk had met hem, voelde ik eigenlijk steeds minder, ik zag hem vooral als heel leuk maatje om gezellige dingen mee te doen :(:) Ik was eigenlijk gewoon niet verliefd, hooguit de eerste weken, en dan vooral om de aandacht waarmee hij mij omgaf. Ik heb het toen ook uitgemaakt, vond het absoluut niet fair om verder te gaan, als hij misschien dezelfde gevoelens zou hebben gehad als ik, hadden we het samen nog best heel leuk kunnen hebben :j

Toen ik mijn huidige vriend 1,5 jaar geleden ontmoette, was er ook die klik, konden heel goed praten, dezelfde humor, maar daarnaast had ik ook al vrij snel dat ik, voor het eerst in m'n leven, toch echt verliefd was. Kriebels, aan hem denken en helemaal in de wolken zitten, echt die chemie voelen. Zoiets had ik nog nooit eerder gevoels en bewees dus voor mij ook wel dat ik in eerdere relaties nog nooit echt verliefd was geweest en dat dat bij mij dus van het begin af aan aanwezig moet zijn en eigenlijk niet echt kan groeien :j

Saskia9

Re: Denken jullie dat verliefdheid kan groeien?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 19:13

maar Mae.. net zoals liefde op het eerste gezicht, je valt toch ook niet op iedereen?

Ik denk dat dat hetzelfde is als bij dit.. of de verliefdheid komt wel,later in het stadium.. of het blijft gewoon uit..

In feite kan dus niemand zeggen,het kan wel of het kan niet.. iedereen is anders.. ik ken stellen die 20 jaar bevriend zijn geweest,en dat de vonk daarna pas oversloeg..en nu echt ontzettend gelukkig zijn.. net zoals liefde op het eerste gezicht.. wat,in mijn ervaringen..vaker leidde tot roze wolk breuk..

Dus,ik kan wel stellen..dat iedereen anders is,afegzien van zijn of haar situatie,of eerdere gevoelens bekijkt hoe die gene ertegenover staat..

Macusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 19:13

Mae schreef:
... en omdat het dus in alle opzichten een hele goede, leuke jongen was, ging ik er gewoon voor.

Dat was met mijn eerste vriendje ook het geval, maar is ook niets geworden (desondanks 10 jaar samen geweest), maar met degene waar ik meteen stapelverliefd op werd is het ook niets geworden. Ik realiseerde me pas veel later dat bepaalde eigenschappen van hem niet te combineren waren. De mooiste tijd heb ik gehad met iemand waar ik pas na 3 jaar verliefd op werd en die ik dus al tamelijk goed kende, maar dat had helaas om andere redenen geen toekomst.

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-09 19:26

@ Mae: En juist dat stukje, waarin je vertelt over je ex-vriend, daar ben ik ook bang voor.
Dat dát het gevoel is dat speelt, en niet meer.

Maar, het lijkt mij, dat je daar alleen maar achter komt door iemand beter te leren kennen.
Door voor jezelf uit te puzzelen wat je voelt, denkt en wil?

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 20:08

Ragnaaa schreef:
@ Saskia & Suusiejj: Wat een moeilijke situaties zeg, waar jullie in zitten.

Ik zou zeggen, geef het de tijd en laat het zijn gangetje gaan. :)

Maar hé, wie ben ik?
Ik open zelf dit topic. :')

Ahaha grapjas..
Ik vind het zo dubbel dat "zien waar het schip strand".
Dadelijk stoot ik me neus weer, of hij ..... :\

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 20:09

Macusa schreef:
Weet je dat daar een enorme hoeveelheid zelfdiscipline voor nodig is? Als je alleen bent is een arm om je heen best fijn. Wat mij opvalt is dat de meeste mannelijke singles daar ook gewoon voor uitkomen, dat zij behoefte hebben aan een fysiek contact, maar volgens mij is dat toch niet de basis voor een serieuze relatie. Geduld en zelfbeheersing hebben dus.

Jep degene waar ik het over heb, wil zijn jaloerzie onder controle krijgen....
Terwijl ik jaloers ergens ook 'mooi' vind.
Voor mij een teken dat je huidige vriend je dus echt niet kwijt wil mja

Macusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 20:26

suusiejj schreef:
Macusa schreef:
Weet je dat daar een enorme hoeveelheid zelfdiscipline voor nodig is? Als je alleen bent is een arm om je heen best fijn. Wat mij opvalt is dat de meeste mannelijke singles daar ook gewoon voor uitkomen, dat zij behoefte hebben aan een fysiek contact, maar volgens mij is dat toch niet de basis voor een serieuze relatie. Geduld en zelfbeheersing hebben dus.

Jep degene waar ik het over heb, wil zijn jaloerzie onder controle krijgen....
Terwijl ik jaloers ergens ook 'mooi' vind.
Voor mij een teken dat je huidige vriend je dus echt niet kwijt wil mja

Ik begrijp de redenatie, maar het kan ook hele akelige vormen aannemen. Jaloezie heeft dus zijn grenzen. Persoonlijk zou ik geen jaloerse man meer willen. Ik heb liever dat hij me op andere manieren laat merken hoe belangrijk ik voor hem ben.

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-09 20:48

Morgen zie ik de jongen in kwestie weer..

En ik ben echt benieuwd. :j

Ivjee1213

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 20:51

Ik denk wel dat verliefdheid kan groeien.

Dat heb ik zelf ook :o
ik dacht eerst echt zo van... jonge, ga weg bij mij enzo,
maar nu vind ik hem heel schattig (ll')