Mooie zwanen worden lelijke eendjes.....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Liselot

Re: Mooie zwanen worden lelijke eendjes.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 17:34

hier ook heel herkenbaar :D

ik was nooit lelijk, maar wel heel erg onzeker. doordat ik dat nu niet meer ben vind ik mezelf ook wat uiterlijk betreft mooier geworden.
en het is natuurlijk heerlijk om daar de vroegere pestkoppen en ogen mee uit te steken :))

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 17:44

Ik ben vroeger ook flink gepest. Zowel op de basisschool als op de middelbare. Ik weet nog steeds niet echt waar het aan lag, maar ik denk dat er zeker mee te maken had dat ik niet van me af durfde te bijten.

Ook had ik een flinke bos krullen, waardoor ik voor schaap werd uitgemaakt. Jaar in jaar uit liepen de pestkoppen mekkerend achter me aan. Dat lijkt niet zo erg als je het hier leest, maar dat heeft er wel flink ingehakt. Het was zelfs zo erg dat ik de schapen als dieren ontzettend haatte, als ik er eentje zag werd ik verdrietig en woedend tegelijk. Ook ben ik regelmatig in elkaar geslagen, terwijl andere groepen toe keken, maar niets deden.

Het viel me toen die tijd al erg op dat de pesters zelf niet de knapsten waren. En als vanzelfsprekend vond ik ook dat ze een rotkarakter hadden. Maar op de een of andere manier waren ze wel erg populair. Soms denk ik wel eens dat alle onzekere en niet leuke mensen zich samen voegden om zo sterker te staan. En als je dan nog mensen gaat pesten kun je jezelf op een makkelijke manier 'bewijzen' tegenover de groep. Zo kijk ik er nu tegenaan. Maar het heeft lang geduurd voor ik deze theorie geloofde.

Als ik nu een aantal van die lastpakken weer tegenkom in het dorpje waar ik naar school zit, moet ik stiekem gniffelen. Vaak met een heel ongelukkige uitstraling, en als ik ze dan opspoor via hyves zie ik dat ze ook nog eens een erg arm sociaal leven hebben. Vaak zijn ze ook nergens terecht gekomen, hebben ze het 'erbij horen' belangrijker gevonden dan iets van hun leven te maken.

Ik ben er sterker uit gekomen, ben trots op wie ik ben. Alleen soms nog niet tevreden met wie ik ben omdat het verleden er toch behoorlijk in heeft gehakt. Maar dat komt vanzelf, daar geloof ik in :).

Jemig, wat een verhaal :o.
Laatst bijgewerkt door Siets op 02-10-09 17:46, in het totaal 1 keer bewerkt

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 17:45

Heeel herkenbaar :j :j :j
Vind het wel een bijzondere ontwikkeling!
Volgens mij zijn de zwanen van vroeger blijven hangen omdat die het toen toch allemaal wel met hun knappe koppie voor elkaar konden krijgen...
De lelijke eendjes daarentegen werden veel sneller met hun neus op de feiten gedrukt en moesten zelf gaan knokken voor hun eigenwaarde... Die zijn er alleen maar sterker van geworden en stralen dat uit!
Ik zie mezelf ook wel als een lelijk eendje van vroeger... niet dat ik nu zo'n verschrikkelijk mooie zwaan ben oid, maar ik heb hard geknokt en ben trots op mezelf en straal dat uit :)

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 17:45

Haha ja herkenbaarrr!
Super populair mooi blond meisje van de onderbouw op de middelbare school; ze keken allemaal tegen haar op...
En nu? Zit op de wallen in A'dam fulltime, heeft de tattoo van haar pimp op d'r kont staan..
Sneu! Ze had zoveel meer kunnen worden.
Beetje het liedje van Acda en de Munnik- Dag Esmee.

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 17:46

Ben nooit gepest geweest ofzo, heb er altijd al goed uitgezien.
Maar aandacht van jongens? Niet zo bepaald nee.
En nu kan ik lachen dat de jongens die 'popjes' van vroeger niet eens zien staan en rechtstreeks doorlopen naar mij :D

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 17:48

Ook ik behoor tot de catogarie lelijke eendjes worden mooie zwaantjes...

Ik was vroeger een uber nerd. Had een bril, was dik, kort haar. Kortom het pest object. Op een gegeven moment ben ik lenzen gaan dragen, 25kilo afgevallen en heb ik mijn haar laten groeien en fatsoeneren ;)

Wat voor mij het kroontje op mijn verbetering was, was de vraag of ik model wilde worden. Dit heb niet gedaan, maar dat terzijde....

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 17:54

Ik was op de basisschool vrij populair maar heb dit nooit doorgehad omdat ik daar veel te nuchter voor ben :+ Op de middelbare school hoorde ik bij de middenmoot om het zo maar te zeggen (wat betreft het populair zijn dan). Maar ik hecht er dan ook eigenlijk geen waarde aan, als ik maar leuke vrienden heb.
Vind mezelf een leuke meid om te zien en hoor dit ook regelmatig van anderen. Wat weer voor een rood hoofd bij mij zorgt :D

xROMY

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 18:16

Voor sommige 'populaire' mooie zwanen hoop ik dat ze later lelijke eendjes worden.
Ik heb soms het idee dat je bij ons op school alleen populair kunt worden als je er perfect uitziet met de juiste kleding.
Je karakter is een bijzaak. Tenminste, zo zie ik het, want van de pestkoppen hoort 99% tot de 'populairen'.
Ik haat het zo als mensen je op je uiterlijk beoordelen.

EvdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 18:38

Ooh..hier ook echt heel herkenbaar!

Toen ik op de basisschool zat werd ik ook wel gepest. Niet heel erg, maar ik werd er erg onzeker door en daardoor bleven ze steeds doorgaan. Ik was gewoon een makkelijk doelwit.
Iedereen vond mij lelijk toen.
Maar toen ik naar de middelbare ging ben ik erg veranderd. Als ik nu mensen van de basisschool tegenkom herkennen ze me niet meer en zeggen ze: Goh, ik had nooit gedacht dat jij zo'n knap meisje zou worden.
Tja ehh..bedankt?
Ik ben nu heel erg tevreden met hoe ik eruitzie, maar diep in mij blijft dat onzekere voortleven..

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 19:19

Talisa schreef:
Haha ja herkenbaarrr!
Super populair mooi blond meisje van de onderbouw op de middelbare school; ze keken allemaal tegen haar op...
En nu? Zit op de wallen in A'dam fulltime, heeft de tattoo van haar pimp op d'r kont staan..
Sneu! Ze had zoveel meer kunnen worden.
Beetje het liedje van Acda en de Munnik- Dag Esmee.

:oo die is wel héél slecht terecht gekomen zeg

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 19:24

Maar ik moet zeggen, ik snap de mensen niet die denken haha kijk hoe lelijk ze nu is. Bedoel dan ben je toch niet veel beter bezig met de mentaliteit die je heeft gekwetst.
Laatst bijgewerkt door lesilla op 02-10-09 19:24, in het totaal 1 keer bewerkt

NoaSky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 19:24

haha ik herken het.

Wat ikzelf heel grappig vind is dat mijn vroegere klasgenoten er ouder uitzien en vaak steviger zijn.
Mijn stofwisseling is sneller gaan werken ofzo, mag niet klagen over mijn lijn en dankzij mijn beugel nu zie ik er enorm jong uit. (niet altijd even handig als je een kroeg binnen wil waar je 18 moet zijn en ze om je legitimatie vragen) maar wel enorm grappig als je oude klasgenoten tegenkomt.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 19:40

Ik zit hier vol verbazing te lezen.. Zo herkenbaar.

Ik ben een meisje dat werd geboren met rode haren. Tot en met groep drie had ik het volgensmij wel leuk. Ik weet nog dat ik, toen ik een jaar of 4/5 was, zelfs bij sinterklaas mocht komen op de intocht en een liedje mocht zingen. Waarom? Omdat hij mijn rode haren zag, en dat vond de "sinterklaas" zo mooi, dat ik naar voren mocht komen.

Helaas zit er ook een andere kant van het verhaal. Vanaf groep 3 ging het de verkeerde kant op. Ik werd erg gepest. Vanwege mijn rode haren. "Hee stoplicht! Spring eens op groen" werd vaak naar me geroepen. Als we met de klas bij elkaar zaten, speelden we af en toe van die spelletjes. Je weet wel, doen, durven of de waarheid :+ Zo kwamen er vragen rond van goh, wie is de mooiste uit de klas? En toen moesten de jongens hele lijstjes opnoemen van alle meiden uit mijn klas. En wie stond er onderaan? Ik ;( Voel het weer opkomen... Ook met het "kusspelletje" werd ik gewoon vergeten. Ik heb één keer een opmerkingen gemaakt naar een jongen uit groep 4 (Ik zat toen in groep 7), dat hij zijn piemel in de broek moest houden. Dat jongentje was naar zijn zus gelopen en zij heeft de hele school opgestookt. Iedereen liep naar me toe. Duwde me, schreeuwde naar me, schold me uit, en janken dat ik moest. Ben naar de leraren gelopen, in tranen het verhaal verteld. Maar ze deden er niets op uit. Zoiets vergeet je nooit meer.

Brugklas precies hetzelfde. De eerste dag in het eerste jaar moesten er schoolfoto's gemaakt worden. Net daarvoor had ik een afspraak bij de ortho. Ik had een beugel. Daar sta je dan, op de foto. Je dacht een nieuw begin te hebben, krijg je ook nog een beugel.

Ook op de middelbare school heb ik het niet leuk gehad. Werd vaak nog gepest. Omdat ik een paardenbek had, en lekker paardje moest gaan rijden enz.

Daarna bloeide ik schijnbaar op. Na het examen mocht mijn beugel eruit, en ik merkte dat jongens naar me keken. Ze gaven me aandacht en zeiden dat ze me mooi vonden.

Momenteel heb ik een vriend, waar ik heel gelukkig mee ben.
Hij heeft vorige week voor het eerst mijn foto's gezien van de middelbare school. Ik schaam me er zo voor ;( Helaas heeft hij ze gevonden. En ja, wat hij zei was: Zo was was jij vroeger lelijk. Ja dat was ik/dat ben ik. Maar ik ben wie ik ben. Het vertrouwen krikt langzaam op, maar als iemand zegt tegen mij: "gôh, wat zie jij er leuk uit". Dan zeg ik, dankje maar denk ik, grapje zeker...

De gedachte dat ik lelijk ben, krijg ik er niet uit. :\

Moiryn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 20:08

Hier ook..

Ben ontzettend gepest op de basisschool, en die meiden die me toen pesten..Geen steek veranderd (lees: ik werd gepest in groep 6/7.).

Populairste meisje van de klas is nog steeds zo mager als de pest, geen vormen whatsoever, haar haar is superdun en dood van al het geblondeer (in groep 6 liep ze al rond met enorme bruine uitgroei, ze verfde het steeds superlicht Lady Gaga-blond), zit onder de puistjes.. Ordinair als ik weet niet wat. Zit op het VMBO inplaats van VWO wat ze ook had kunnen doen, maar ze was gewoon te lui.

Ik daarentegen ben best wel goed opgedroogd als ik zie hoe ik er vroeger uit zag..Ja, er mogen (moeten..) wel een paar kilo's af, maar dat is echt het enige. En laat ik nou net al mijn zelfverzekerdheid uit mijn gewicht/figuur halen (dus mijn zelfverzekerheid is nu ongeveer niet bestaand :+ )

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 20:20

Nou, ik ga even heel eerlijk zijn.
Ik was vroeger een afschuwelijk lelijk eendje. Kan eigenlijk alleen maar negatieve dingen erover opnoemen. :+
Die foto's van vroeger mogen wat mij betreft allemaal ritueel verbrand worden. Die wil ik nooooooit meer zien, en ik wil ook écht niet dat iemand die ooit ziet. :o
Maar ik moet eerlijk zeggen, ik ben inmiddels wel al ietsje meer opgedroogt tot zwaan. Nog geen hele mooie zwaan, maar een stúk beter dan vroeger. :D
En idd, alle pestkoppen die oh zo mooi waren, zijn aardig achteruit gegaan.. Ook de knappe mooie lieve meisjes die mijn vriendinnetjes waren, vind ik opeens toch wat minder knap.. En het regelmatig versiert worden door mensen die vroeger op je neerkeken komt mij ook héél bekent voor. Maar ik ben nog steeds bang voor die pestkoppen, ookal pesten ze me allang niet meer. :o

Raar is dat he, hoe dat kan gaan.. Ik verbaas me er elke keer weer over..

xROMY

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 10:58

Het verbaast mij ook dat mensen die later bekend zijn geworden, vroeger ook bijna altijd gepest werden.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 11:01

Het grappige is dat mensen die ik nu leer kennen, denken dat ik vroeger wel een populair meisje geweest zal zijn en veel vriendjes heb gehad en vast een ruig uitgaansleven had.

Terwijl dat dus helemáál niet zo is. Ik zat op zaterdagavond gewoon met mijn beste vriendin lekker een videootje te kijken met een pot thee. De disco vonden wij maar druk en veel herrie. :+

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 11:24

ik herken het zo erg !
basisschool hoorde ik er nooit echt bij en de 1e,2e,3e van het middelbaar ook niet echt. mensen wisten na die tijd vaak niet eens mijn naam.. :(

toen in de 4e heb ik een nieuwe start gemaakt, nieuwe mensen, nieuwe klas, nieuwe docenten. en ik kan het nu eigenlijk met iedereen wel vinden, mensen vertrouwen me als ze ergens mee zitten, doen aardig en ik heb niet het idee dat ze me niet aardig vinden :)
en knapper ben ik er ook wel op geworden, maar dat was niet zo moeilijk, komt vooral door zelfvertrouwen...

de populaire van basisschool, hebben niet echt een leven meer.
1 daarvan is het behoorlijk erg. haar vorige vriend is doodgestoken en met haar 16 jaar is ze 2 keer zwanger geweest..

toch leuk om hier te lezen wat er van andere terecht is gekomen ;)

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 11:33

nou hier anders nog wel een.
Al die mensen die zijn dik geworden, terwijl ze toen zo mager waren. Tja ik werd gepest omdat ik dik en lelijk was, ondertussen ben ik degene die kan lachen omdat ik niet zoals de rest de breedte in gegroeit ben :D

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 17:26

Inderdaad zie je vaak dat de populairste en knapste mensen van de basisschool of middelbare school helemaal niet zo knap en populair meer zijn. Mijn vriendinnen en ik noemen dat: te vroeg gepiekt. Overigens zijn wij nog steeds aan het pieken :Y) Nee maar ik vind wel dat ik met de jaren meer smaak krijg op het gebied van kleding, uiterlijk etc. Het wordt alleen maar beter ;)

Moiryn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 17:28

Om even door te gaan op mijn andere post.

Een andere vriendin van de basisschool had dat 'populaire' meisje gezien.

Zwaar acne, lelijke huid van al het roken, en is nog van school gestuurd ook. En is tot nu toe nergens meer aangenomen.

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 17:33

Ontzettend herkenbaar!
Vroeger gepest door twee mutsen in groep 7-8. Die zijn later gelukkig naar een andere middelbare school gegaan als mij.
Ik kwam ze regelmatig tegen en ze werden met het jaar lelijker :+
Daarnaast had mijn moeder nog wel eens contact met de ouders van die meiden, per toeval (klein dorp)...
Meiden hebben allebei havo behaald, verder aan twee studies begonnen. Geen studie afgemaakt, één is zwanger geraakt vorig jaar, ander werkt nu in een supermarkt.
De zwangere is zwaar ingezakt aan alle kanten (ziet er niet meer uit! }> ) en diegene in de supermarkt staat bekend op het dorp als "mannengebruikster"... (chique/net woord :+, maar jullie begrijpen het wel)..

En ik? Afgestudeerd, goede baan, eigen huis, eigen paard, auto en alle vrijheid van de wereld. Heerlijk :D

Inderdaad: sommige mensen pieken te vroeg in hun leven :')

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 18:06

hoe herkenbaar! Mijn bijnaam op de lagere school was kamerolifantje (rara hoe ik er uitzag....juist veul te dik, veul te groot en hele foute kleren)
Groot ben ik niet gebleven, op mn 12e waren de cm op geloof ik....... :P
Gelukkig ben ik kennelijk redelijk opgedroogd en ow wat was het leuk om onlangs de grootste pester tegen te zijn gekomen en te zien dat zij wel erg beroerd was opgedroogd en uitgezakt, heb haar vriendelijk begroet met 'dag kamerolifantje" oe wat voelde dat ff lekker }:)

Ik weet dat 'men' bezig is om een reunie van de basisschool te organiseren en om eerlijk te zijn ben ik heel erg benieuwd hoe de rest is opgedroogd/uitgegroeit.

Anne Marie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 18:10

OMG, hoe herkenbaar! Mijn leven is pas leuker geworden rond mijn 17e.
Ik kreeg een baan en eindelijk genoeg geld om een spijkerbroek te kopen en naar de kapper te gaan. Mijn moeder maakte vroeger al mijn kleren zelf, de lieverd, maar ja, dat werd niet gewaardeerd door mijn collega scholieren, op zijn zachtst gezegd. Ik had mega-lang haar, en geen geld voor een kapper, en tja, kinderen zijn nog erger dan Hitler soms... Blauwe plekken, kauwgum in je haar, "per ongeluk" je fietswiel kromgetrapt, dus 10 km lopen met een kapotte fiets om thuis te komen. En als ze je fiets heel lieten, stampten ze je er onderweg vanaf. Ach ja, voordeeltje was wel; ik versloeg in die tijd zelfs Zoetemelk als het moest, nadeeltje; ze hebben me niet ontdekt als wielrenner. :D

Wat mij ook opvalt is dat veel lelijke eendjes niet alleen leuk zijn opgedroogd aan de buitenkant, maar ondanks alles ook sterke en lieve mensen geworden zijn. Vooral dat lieve en vergevingsgezind zijn vind ik erg opvallend. Maar ergens ook logisch, want zoals ik al las hierboven; je wilt NOOIT worden zoals diegenen die jou het leven zuur maakten.

Ik ben inmiddels, euh... ouder dan 18 :D, en ik moet zeggen dat ik toch best tevreden ben nu. En op de eerste én direct laatste reunie waar ik ooit geweest ben liep ik me inderdaad te verbazen over de verregaande staat van ontbinding van de toenmalige bitch-babes én een héel herkenbaar deuntje in mijn hoofd, en dat ging ongeveer zo:

NA-na-NANA-NNNAAAAAAHHHHHH!!!! _O- _O- }:)

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 18:17

Heel herkenbaar :j hier nog zo'n iemand die echt gepest is; kreeg dagelijks te horen hoe lelijk ik wel niet was. En dat doet je zelfvertrouwen ook zo veel goeds :+

Inmiddels, skatebroeken zijn de kast uit, lange haar is eraf, ik sport (ik was al nooit dik, maar ik had nog echt babyvetjes op m'n gezicht) ik voel me lichamelijk fit (en straal dat ook uit) ben inmiddels ouder (hoe ouder hoe gekker :D ) en ik merk het verschil echt enorm. :)
Toen en nu; een wereld van verschil.

Het punt was ook, als ik echt goed naar mezelf keek in die periode dan dacht ik; maar ik ben helemaal niet lelijk :\ ik kende 'lelijkere' personen. Ik vond mezelf niet lelijk, maar werd wel lelijk genoemd; ga je ook twijfelen aan je eigen mening.
Nu kijk ik in de spegel en heb zoiets van :D I like what I see, I see ME!
En dat vind ik nog steeds meer waard dan al die opmerkingen bij elkaar.

Eén keer in de trein, vorig jaar, was wel prachtig. Echt prachtig. :D Ik had toen net m'n haar afgeknipt; nieuwe studie; nieuw leven; nieuwe vrienden, en één van mijn pesters zat in de coupé en zat luid over mokkels te praten.
En 'die daar' was op zich ook niet verkeerd.
Ik kon het niet laten terug te roepen 'niet slecht he? Van de 'Gothic.'' 8-)
Zijn ogen puilden bijna uit, heerlijk.