Abortus, waar, wanneer, hoe? of nooit?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Abortus, wel of niet?

Altijd mogelijk
30 (50%)
Mogelijk indien ziekte/handicap foetus
10 (16%)
Mogelijk indien sociale/financiele redenen ouders
2 (3%)
Onverantwoordelijk gedrag ontlopen
Geen stemmen
Emotionele impact wordt onderschat (ervaring)
1 (1%)
Wordt te gemakkelijk over gedacht
10 (16%)
Adoptie of andere keuze beter
1 (1%)
Nooit
6 (10%)

Totaal aantal stemmen: 60


Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 16:28

SP je hebt bij ongewenste zwangerschap ook alleen maar sex vanwege de lusten. Het is niet onethisch, het is een keuze die je maakt, en een keuze waarvoor jij jezelf niet hoeft te verantwoorden vind ik. Het zit in jouw buik en het is jouw kind. Ik ben voor abortus, iedereen moet zijn eigen keuze mogen maken. Daarnaast ben ik zelf tegen, omdat ik die keuze nooit zou durven maken, tenzij er echt sprake is van een situatie waarin ik zeker weet dat ik het kind geen fatsoenlijke toekomst zou kunnen bieden.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 16:33

op het moment dat je beslist over leven moet je je kunnen verantwoorden. het is jouw kind ok, maar niet jouw leven waar je over beslist. is het niet gewenst, sta het af, geef het iig een kans. ik denk dat je met die beslissing makkelijker kan leven dan als je zou besluiten het de aborteren.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 16:36

Jij misschien wel, andere mensen niet. En die keuze moet je ook respecteren vind ik. Bovendien als je sex hebt met voorbehoedsmiddelen ben je al tegen de natuur in aan het gaan. Je bent dan in feite al met levens aan het knoeien, je geeft leven dan ook geen kans om te ontstaan.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 16:41

ik zal er nooit respect voor hebben, maar ieder zijn keuze, die kan ik niet maken voor een ander. je knoeit niet met leven als je een condoom om doet.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 16:45

Tuurlijk wel, het gaat tegen de natuur in, net zo goed als dat abortus tegen de natuur in gaat. Je geeft leven geen kans, iets wat eigenlijk wel zou gebeuren als je sex hebt zonder voorbehoedsmiddelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 17:49

SuperPepeijn schreef:
op het moment dat je beslist over leven moet je je kunnen verantwoorden. het is jouw kind ok, maar niet jouw leven waar je over beslist.


Niet helemaal waar SP.
Maar goed, in jouw lijn van gedachten zou ik willen zeggen dat het allemaal leuk is om na te denken over foetussen (levend jawel), maar dat het misschien nog veel belangrijker is om na te denken over het leven nĂ¡ de geboorte en dat wordt niet altijd genoeg gedaan, ongewenst of niet.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 17:54

laten we het houden op sowieso nadenken. een onomkeerbare beslissing is zo gemaakt, zo lijkt het wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 18:01

Klopt SP en daar zijn mannen evenzogoed verantwoordelijk voor, maar helaas zijn ze soms niet mans genoeg om die verantwoordelijkheid ook te nemen.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 18:03

ik denk niet dat het afhankelijk is van de sexe of over dit onderwerp nagedacht moet worden of niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 18:05

Volgens mij begrijpt SP niet helemaal de strekking. Het is niet zozeer een hypothese, maar meer een constatering.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 18:10

pardon, al die topics maken me duizelig. ik denk dat ik te weinig info heb om hier een constatering van te maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 18:14

SP, er is altijd een manier om je informatie op peil te brengen hoor, dat geeft helemaal niks.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 18:20

ik vertrouw op jouw vermogen info op waarde te schatten en er een constatering van te maken! dus geloof ik je van harte.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-03 18:24

Sypheron schreef:
Tuurlijk wel, het gaat tegen de natuur in, net zo goed als dat abortus tegen de natuur in gaat. Je geeft leven geen kans, iets wat eigenlijk wel zou gebeuren als je sex hebt zonder voorbehoedsmiddelen.


Ik vind dat zo'n bullshit... met voorbehoedsmiddelen voorkom je dat leven ontstaat met abortus dood je het.
Met voorbehoedsmiddelen kun je jezelf en eventueel in geval van zwangerschap ook je ongeboren kind beschermen tegen ziektes. Maar nee, aids en soa's zijn wel natuurlijk zeker Verward Lips are sealed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 18:34

Ik ben van mening dat ieder kind het recht heeft gewenst te zijn. Je kunt wel heel hard roepen tegen abortus te zijn maar ik zou het vreselijk vinden als er een ongelukkig mensen leven de wereld in geholpen zou worden.
Ieder kind heeft het recht gewenst te zijn. Maar ik vind niet dat ieder mens recht op een kind heeft. Veel mensen zijn niet eens in staat hun hond gelukkig te maken. Laat staan wat die een kind aan doen Huilen

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 18:37

een leven komt nooit ongelukkig ter wereld, het wordt ongelukkig. ik denk dat een kind nooit ongewenst is, het moet een gewenste plek krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 18:39

SuperPepeijn schreef:
een leven komt nooit ongelukkig ter wereld, het wordt ongelukkig. ik denk dat een kind nooit ongewenst is, het moet een gewenste plek krijgen.


Dat is ook niet helemaal waar SP, sommige vruchten krijgen maar bar weinig kans. Het maakt hier wel uit wat je onder "gelukkig" verstaat natuurlijk.
Een kind kan natuurlijk wel ongewenst zijn door de vader en de moeder, misschien niet voor een ander, maar daar groeit het kind niet op.

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 18:40

orri schreef:
Maar nee, aids en soa's zijn wel natuurlijk zeker Verward Lips are sealed


HIV niet , want dat is in de eerste instantie ontworpen ter uitroeing van het zwarte ras . Later bleek het virus ook effect te hebben op homo's (wat nog niet zo erg was Lips are sealed ) en later gewoon op iedereen Lips are sealed

Maar das wel ff heel off-topic ...

En wat Syph zegt heeft een deel van waarheid . Doe de dikke boeken van het geloof maar eens open . Voorbehoedsmiddelen mogen daar niet .

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 18:42

Wat ik vreemd vind, is dat een man hier de enige is die zich zo hardnekkig vastbijt in het anti-abortus gebeuren. Sp vindt, dat als je geen kind wilt, het na de geboorte gewoon kan weggeven voor adoptie. Dan vraag ik me af: besef je wel, wat het is om een kind te dragen? Het is niet zomaar ff 9 maanden met een dikke buik rondlopen hoor, je hebt met zoveel dingen te maken. Ik denk dat je daar te makkelijk over denkt.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 18:45

Lovely schreef:
sommige vruchten krijgen maar bar weinig kans.
ik sprak even over de algemeenheid, om over elke mogelijkheid te praten wordt zo omslachtig. maar je hebt wel gelijk.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 18:45

Tessebes"]
Wat ik vreemd vind, is dat een man hier
[/quote]dat schijnt niet zo vreemd te zijn hoorde ik net.
[quote="Tessebes schreef:
Sp vindt, dat als je geen kind wilt, het na de geboorte gewoon kan weggeven voor adoptie. Dan vraag ik me af: besef je wel, wat het is om een kind te dragen? Het is niet zomaar ff 9 maanden met een dikke buik rondlopen hoor, je hebt met zoveel dingen te maken. Ik denk dat je daar te makkelijk over denkt.
de prijs om 9 maanden te dragen lijkt me een kleine om een leven te behouden. dit staat natuurlijk wel open voor wat discussie.
Laatst bijgewerkt door SuperPepeijn op 02-05-03 18:47, in het totaal 2 keer bewerkt

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 18:47

Tessebes , je haalt me de woorden uit de mond Haha!
Een zwangerschap is zwaar en bestaat uit 9 maaden ellende als je tegen je zin een kind baart. (geloof dat dit in het andere topic al duidelijk was , het wordt door mannen en vrouwen anders beleefd)

Lekker hoor , zo een giga buik , misselijk , hormonen , niet achter het stuur passen , je 's nachts niet zelf kunnen omdraaien in bed , gespannen pijnlijke borsten , ... en dan eens lekker een baby tussen je bekken krijgen.
Dat moet je echt willen wil je het kunnen doorstaan.

Daarom zei ik ook eerder dat je eens met enkele moeder moet gaan praten tot in het detail.
Laatst bijgewerkt door Loolapelooza op 02-05-03 18:48, in het totaal 1 keer bewerkt

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-03 18:48

Loolapelooza, sinds wanneer heeft het geloof de wijsheid in pacht?

Het is niet voor niets dat priesters jong stierven, aan wat naderhand is vastgesteld als soa's ... (waar de wetenschap al niet voor staat) duidelijk netjes onbeschermd homoseksueel contact. Zoals de natuur bedoelt had zeker? En als je een non bent, nee, dan zal het woord condoom misschien ook geen belletje doen rinkelen....

Voor zover ik me kan herinneren, is aids een apenziekte en die is ontstaan door een amerikaanse piloot die in afrika met iemand of iets sex had dat deze ziekte droeg, apen hebben iets in hun bloed dat ze immuun maakt....

Maar dit is ook geheel even offtopic....

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 18:49

orri"]
Loolapelooza, sinds wanneer heeft het geloof de wijsheid in pacht?
.
[/quote]

Never nooit niet , maar gezien deze stelling door heel veel mensen aanvaard word is deze voor hun ook waarheid.
Niet door mij , ik walg hier van .

Een relatief punt hoor Knipoog

[quote="orri schreef:
Voor zover ik me kan herinneren, is aids een apenziekte en die is ontstaan door een amerikaanse piloot die in afrika met iemand of iets sex had dat deze ziekte droeg, apen hebben iets in hun bloed dat ze immuun maakt....


En voor zover ik me herinner is het nog steeds ontworpen door Amerikanen voor de reden die ik net zei. Knipoog
Laatst bijgewerkt door Loolapelooza op 02-05-03 18:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Charlotte

Berichten: 2720
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 18:50

Of om juist je kind te verafschuwen SP, zeker als je het sowieso al niet wilde.