Hoeveel betaal jij aan boodschappen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blue_Eyes

Re: Hoeveel betaal jij aan boodschappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 21:58

Ik haal 1x per week voor zo'n 60 euro boodschappen bij de Jumbo. Daar komt nog 1x per week voor zo'n 10 euro verse groente en fruit bij (biol. markt), 4x per week 3 euro bij de bakker voor vers brood en 1x per maand zo'n 20 euro bij de Diepvriesman. Dus per week kom ik op ongeveer 85-90 euro voor een gezin met twee kinderen, een papa en een mama en regelmatig eters. Ik eet bij voorkeur zo verantwoord mogelijk, dus fair trade en biologisch. Gaat niet met alles, maar bij de Jumbo hebben ze een aardig assortiment voor niet teveel geld.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 22:26

Ik haal ook 1 keer in de week boodschappen, ik denk dat ik voor 2 personen, een kat en een konijn op 40 euro ongeveer uitkom. De ene keer is het wat meer en de andere keer wat minder.
Maar toch ben ik wel heel erg van de aanbiedingen :j
Ik haal dan wat meer van een artikel op wat ik lang kan bewaren, het is dan logisch dat ik meer uitgeef, maar de andere week heb ik dan juist weer minder nodig.
Afgelopen vrijdag 20 euro uitgegeven :+ Maar daar zit dan nog geen groente bij, dat haal ik morgen vers en brood haal ik vaak ook nog een keer door de week. Maar dat komt meer omdat mijn vriend al 3 broden in de week alleen op eet, en ik niet zo'n grote vriezer heb :+
Wij leven wel vrij luxe verder hoor. We eten lekker brood en goed vlees (slager) op zondag altijd een lekker ontbijt en er is altijd veel luxe eten, zoals chips, nootjes toastjes e.d. in huis :j
Maar goed zoals ik al zei let ik heel erg op de aanbiedingen, ik heb er bijna een sport van gemaakt :+

Ik doe de meeste boodschappen bij de C1000 en de AH.
Af en toe ga ik eens naar de Aldi of de Lidl omdat we daar ook produkten hebben die we gewoon het lekkerste vinden.
Ook haal ik vaak weleens groente en fruit bij de Lidl, enige nadeel is dat die winkel niet in de buurt zit en ik er dus altijd voor moet rijden en dat maakt de produkten daar dan ook weer niet goedkoop ;)

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 07:54

Voor 2 personen zijn wij ongeveer 60 euro per week kwijt.
Ik doe boodschappen bij de C1000. :)

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 08:05

Ik durf al niet eens meer te zeggen wat wij hier in het huishouden kwijt zijn :D
Zijn met 4 volwassenen. Maargoed, beide ouders roken. Als wij trek hebben in iets lekkers dan kopen we dat ook. Bovendien doen we iedere dag boodschappen, dat kost ook veel, want je neemt bijna altijd wel lekkere dingen mee.
Verder hebben wij al duur brood, kost 2.10euro per brood en er gaat iedere dag een brood op.
Iedere dag vlees en verse groenten. Sja, dan zijn we aardig wat geld kwijt :)
Later als ik met m'n vriend samenwoon zullen wij allicht een stuk minder kwijt zijn, gewoonweg omdat mijn vriend heel anders gewend is te eten.
Die eet vaak vleeswaren wat al 1 of 2 dagen over de datum is, wij kopen al heel snel nieuw. Bij hun is maar weinig soort vleeswaren aanwezig, bij ons heb je veel keus. We willen ook iedere dag vers brood, bij mijn vriend eten ze ook gerust brood van 3 of 4 dagen oud..
Hmm, helemaal niet zo gek dus dat wij veel geld kwijt zijn :D

luna1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 08:26

rond de 50 a 70 euro per week 2 volwassenen..
hond en konijn niet meegerekent paard al helemaal niet haha..
1 a 2 keer per week eten we ergens anders ( is heel normaal bij ons in de familie worden vaak uitgenodigd)
ik bespaar met boodschappen alleen door een geedlte bij de lidl te doen daarnaasr ga ik dan ook nog naar de dirk voor de dingen die ik niet bij de lidl haal...
ik doe 1 maal per week boodschappen..

Gr Gemma

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 10:29

Gemiddeld zitten wij met z'n 2e rond de €75,- in de week.
Vries wel veel in moet k zeggen

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 10:31

We kunnen met z'n 2en voor 50 euro weekboodschappen doen (groenten, vlees, brood, etc.), maar als we wasmiddelen, kattenbakvulling etc. nodig hebben, dan zijn we wel duurder uit. Afgelopen zaterdag waren we 118 euro kwijt, maar hoop hier wel langer mee te doen dan een week :+ Ben overigens goedkoper uit als ik zonder vriendlief ga.

Kattenvoer kopen we apart, maandelijks een zak van 40 euro.

diessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 10:32

130 euro per week incl. schoonmaak en verzorgingsartikelen :o
We zijn maar met z'n 2tjes maar er eten 4 dagen in de week een aantal kinderen mee.
Daarvan eet er ook 2 dagen een collega mee.
In het weekend zijn we aan het verbouwen en daarbij krijgen we veel hulp van vrienden en familie.
Van hard werken krijg je trek, en daarom zorg ik er voor dat er altijd lekker eten in huis is.

Alle boodschappen haal ik bij de AH, ik let enorm op de aanbiedingen en sla dan vaak een grote hoeveelheid in.
Mensen maken wel eens opmerkingen over de hoeveelheden shampoo en wasmiddel wat ik op voorraad heb :D

Een aantal artikelen koop ik van het merk Euroshopper of AH merk, maar voor het merendeel koop A merken.
Suikerklontjes of spaghetti koop ik altijd van de Euroshopper, dat verschil ziet en proeft bij ons toch niemand.

Ik heb me voorgenomen om te proberen van 100 euro per week boodschappen te halen.

Voer en verzorgingsartikelen voor onze 2 katten en 2 honden zitten hier niet bij in.
Incl. vlas, hooi en biks voor 2 paarden en 2 pony's zit ik al snel op 500 euro per maand.

Vlas haal ik in grote hoeveelheden zelf op, van het hooi hoef ik alleen de loonwerker maar te betalen, de paarden eten biks van Havens. Om kosten te besparen doen we niet aan muesli ;)
Wormspuiten kocht ik in dozen, heb een enorme voorraad :D

De katten gebruiken Catsan in de kattenbak, en eten droge brok van IAMS of RC afhankelijk van wat in de aanbieding is. Uiteraard koop ik alleen grootverpakkingen.
De ene hond eet Energique, dat haal ik in dozen van 12 kilo en de andere eet RC uit 15 kg zakken.
Ontworming haal ik van Exil in pastavorm de grootste verpakking, mag voor honden en katten dus ik hoef niets weg te gooien :Y)
Verder ben ik van Frontline overgestapt naar Bolfo, scheelt voor mijn gevoel ook behoorlijk.
Uiteraard let ik op aanbiedingen :D

Ik heb me voorgenomen ander voer te zoeken voor de katten om geld te besparen.
De hond die RC eet is nog jong, zodra hij volwassen is gaat hij over op een goedkopere brok.

Voor de rest valt er voor mijn gevoel niet echt te besparen op de dieren, goedkoop wordt anders al snel duurkoop.

Joy2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 10:35

Wij redden het in elk geval niet met minder dan 100 euro per week. 2 volwassenen en 2 kinderen. Maar volgens mij ga ik er vaak ruim overheen. Dat zijn dan alleen de boodschappen bij de supermarkt.
Wil het ook proberen wat beter bij te houden maar het gaat zo vanzelf...

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 10:36

Wij hebben 400 euro gebudgetteerd voor de boodschappen, dat is incl verse voeding voor de hond en katten. We zijn met 2 volwassenen en doen praktisch al onze boodschappen bij de Jan Bruins en bij de lokale boer :D

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 10:39

Ik vind bijv 75 euro voor 2 wel erg veel. Ik kom er niet aan.
Voor 2 personen en een hond ben ik wekelijks tussen de 45 en 55. En ook ik koop waar ik zin in heb, veel snoep en chips, frisdrank. Wij eten geen varkensvlees dus altijd rundvlees (is duurder) Maar toch zit ik bijna altijd rond de 50 euro per week. Dit is dus incl hondenvoer (kvv) en schoonmaakmiddelen, shampoo's etc etc.
Wij roken niet en drinken geen alcohol, dat scheelt natuurlijk ook wel. Toen we beide nog rookten kostte me dat per week bijv al 60 tot 70 euro per week extra. :=

Wij eten overigens wel 2 x per week buiten de deur (1 x mijn ouders, 1 x halen we eten) maar de overige 5 dagen eten we altijd goed.

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 10:41

ik zit voor een eenpersoons studenten huishouden op zo'n 30-35 per week (houd rekening met 120 p.m.) Voordeel is wel dat ik schoonmaakspul enzo kan delen met huisgenoten. Maar ik vind het al genoeg kosten! :P lees vanmiddag even het topic door of er nog goede tips ofzo bijstaan :P

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 10:51

dejavu schreef:
Ik geloof niet zo dat jij van 2 euro per dag kan eten. :) Of beter gezegd: ik snap niet dat dat kan. Wat eet je zoal?

Kan prima hoor :j
Gewoon een heleboel invriezen! Dan heb je altijd wat klaar staan en toch veel verschillend.
Verder goed op A-merken letten (en die dus niet nemen) en aanbiedingen!
Ik kom voor mezelf + 2 vogels op zo'n 20 euro per week, uitschietend naar 30!

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 11:13

Chubby schreef:
Wij hebben 400 euro gebudgetteerd voor de boodschappen, dat is incl verse voeding voor de hond en katten. We zijn met 2 volwassenen en doen praktisch al onze boodschappen bij de Jan Bruins en bij de lokale boer :D

400 euro per maand?

Cayenne schreef:
dejavu schreef:
Ik geloof niet zo dat jij van 2 euro per dag kan eten. :) Of beter gezegd: ik snap niet dat dat kan. Wat eet je zoal?

Kan prima hoor :j
Gewoon een heleboel invriezen! Dan heb je altijd wat klaar staan en toch veel verschillend.
Verder goed op A-merken letten (en die dus niet nemen) en aanbiedingen!
Ik kom voor mezelf + 2 vogels op zo'n 20 euro per week, uitschietend naar 30!

:)* Als ik een week het e.e.a. invries, dan scheelt dat inderdaad ook veel, ik ga eens uitrekenen hoeveel. Knap hoor, 20 a 30 euro per week.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 11:15

dejavu schreef:
Chubby schreef:

400 euro per maand?

Ja :o Best luxe he... En we hebben zelfs ook nog 200 euro gebudgetteerd voor 'overigen' zoals kadootjes en etentjes enzo...

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 11:17

Als ik alleen zou zijn kom ik daar ook wel op denk ik :j
Ik zelf ben niet zo'n grote eter en al helemaal niet echt van de chips en de nootjes e.d. Toastje wel natuurlijk, maar ook dan alleen in het weekend :j
Ik denk dat ik het met 20 euro in deweek makkelijk zal redden. Behalve als de kat ook eten moet hebben dan ben ik het dubbele kwijt :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 11:26

Gemiddeld 110-120 euro per week, voor 2 volwassenen en een kind van 11. Supermarkten doen we bij de C1000 meestal, die zit het dichtstbij.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 11:33

Nathalie schreef:
Ik vind bijv 75 euro voor 2 wel erg veel. Ik kom er niet aan.
Voor 2 personen en een hond ben ik wekelijks tussen de 45 en 55. En ook ik koop waar ik zin in heb, veel snoep en chips, frisdrank. Wij eten geen varkensvlees dus altijd rundvlees (is duurder) Maar toch zit ik bijna altijd rond de 50 euro per week. Dit is dus incl hondenvoer (kvv) en schoonmaakmiddelen, shampoo's etc etc.
Wij roken niet en drinken geen alcohol, dat scheelt natuurlijk ook wel. Toen we beide nog rookten kostte me dat per week bijv al 60 tot 70 euro per week extra. :=

Wij eten overigens wel 2 x per week buiten de deur (1 x mijn ouders, 1 x halen we eten) maar de overige 5 dagen eten we altijd goed.

Dan ben je dus 45-55 euro kwijt voor 5 dagen eten, dat is heel wat anders. Dat geld voor uit eten gaan/afhalen, moet je er ook bij optellen. Zo krijg je een valse berekening.

Toen ik nog een heel ander leven leidde, haalde ik voor 30 euro aan boodschappen, maar:
1x per week pizzadag bij de Italliaan = 2x 5 euro = 10 euro
1x per week pastadag bij de Italliaan = 2x 6 euro = 12 euro
1x per week chinees maandmenu = 20 euro, daarvan aten we twee dagen
1x per week friettent = 15 euro
Ik haalde weliswaar voor 30 euro, maar in totaal was ik dus wel 30+10+12+20+15 = 87 euro kwijt per week aan "boodschappen"

*bedenkt zich nu hoe ongezonde levensstijl ze had* _O-

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 12:49

ik ben zo'n 20 euro per week kwijt aan boodschappen in m'eentje. dan leef ik ook wel zuinig, koop gewoon een zak aardappels en een paar groentenpotjes. geen vlees want dat is te duur, ik heb daar gewoonweg geen geld voor.
ook alles wat ik haal is goedkoop,net als cola en sinas enzo kan ik echt niet betalen van een duur merk. geen coca cola en fanta dus voor mij.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 13:16

Wij zitten op ong 75-100 euro per week.
Dit is 2 volwassenen en 1 kind van 1. Dus met luiers, doekjes, babyvoeding (melk en soms potjes)

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 13:20

Met zijn 2en ongeveer 60 per week. Dan zijn we wel de 2e week 40,- kwijt, dat scheelt ook weer, 1 keer in de 2 weken moet er goed boodschappen gedaan worden.

Destiny22

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 13:30

Wij zitten rond de € 80-100 per week met zijn 2-en en 2 katten en dan doe ik 1 keer per week boodschappen.

soms is het wat minder soms wat meer maar ik heb € 400 per maand gereserveerd ervoor en alles wat overblijft is mooi meegenomen en gaat op de spaarrekening :-D

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 13:35

Wij hebben trouwens 3 katten, maar die reken ik niet mee in de berekening.
Ik bestel eens per 2-3 maanden een 10 kilo zak royal canin voer (speciaal voer) en meer krijgen ze niet.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 13:40

Voor 2 personen en een poezelbeest tussen 100 en 125 euries per week tja luxe probleem :D

Edit: overigens drinken wij geen alcohol, wij drinken ook geen frisdrank maar voornamelijk water, koffie en thee....

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 13:41

Ik red het wel voor max. E50 per week voor ons tweetjes hoor :)
De honden krijgen Cavom, 20kilo voor E35, daar doen we denk ik zo'n 1,5 maand mee. De katten krijgen Carnibest, dat kost per maand zo'n E40 en dan nog kattengrit. Ben dus in totaal voor +/- E250 echt wel klaar aan eten en drinken voor ons en de huisdieren :)