Gothic, wiccan, punk, metal, rock, new wave, etc..

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hermelijn

Berichten: 6664
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 23:26

ik vind zowel darkwave (BlutEngel e.d.) als metal zeer goed, voeg daar nog punk en ska met af en toe wat reggea a la Sublime aan toe en je hebt mijn muzieksmaak..
Maar verder...ik kleed me redelijk "alto" (wijde broeken, bandshirts), maar dan wel vooral in 't zwart, heb een paar gothic accessoires, maar ook een geruite kilt...
't Is maar waar ik zin in heb Lachen

Chantalll

Berichten: 1976
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Leek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 23:36

Ik wil en kan mezelf niet tot een groep benoemen ...
Ik ga met Lis mee dat ik gewoon mezelf ben en als het je niet bevalt Daar is de deur Lachen
Ik vind inderdaad dat als je jezelf tot een groep benoemt dat je toch ergens bij wil horen lijkt me ...
Maar ik ben ook niet een persoon die iemand ziet en denkt nee dank je daar wil ik niet mee omgaan omdat ze zich zo kleed en opmaakt ...

maar ja het duurt wel even hoor voordat je je hele eigen ik hebt gevonden Lachen

Arno24

Berichten: 1516
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 01:27

lis schreef:
:))

Ik vind het zo vreemd dat mensen hun levensstijl een naam willen geven. Waarom is dat? Ik zou mijn levensstijl niet kunnen benoemen. Ik ben gewoon mezelf en doe van alles wat.

Sommige mensen willen gewoon graag in een hokje gestopt worden. Ben ook gewoon mezelf, en als iemand dat niet bevalt, jammer!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 01:33

Angelique18 schreef:
Niet zo aanvallend gelijk.
Het was wat ik altijd geweten heb.
Overal gehoord en gelezen heb...


Mag ik je dan wat boeken aanraden Haha!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 02:21

Prima schreef:
Nou gelukkig maar Lachen

ben je ook een heel vrolijk meisje in het dagelijks leven? Of somber (help me mijn vooroordelen weg te nemen!)

Wel vaak is het zo dat het mensen zijn die veel problemen hebben (gehad). vind ik heel frappant.


Ik moet eerlijk zeggen dat mijn vooroordelen jegens 'gothics' zijn ontstaan door het ervaren van 'ons kent ons' en absoluut gesloten zijn van zo'n groepje ipv open naar anderen toe.

Nu heb ik laatste jaren ervaren dat dat niet altijd hoeft, echter zijn dat vaak niet dezelfde soort mensen als ik 10 jaar geleden tegen kwam.
Minder 'echt' lijkt het wel tegenwoordig.
Maar hetzelfde geldt voor 'alto's' , 'punkers' en 'skaters'...

Er werd toen voor gevochten om niet in een hokje gestopt te worden...
en nu lijkt het erop dat het 'anders' zijn juist gebruikt wordt voor een hokje.

Ik vind gothic kleding erg mooi en zit ook heerlijk.
Maar niet voor alledaags gebruik, net zoals dat ik geen zwarte lippenstift draag (heb het wel liggen hoor Knipoog ) en mijn gezicht niet wit zou maken...

Alleen moet ik wel zeggen dat het vooroordeel van de sombere, gloomy tiener gothic toch zeker wel onderhouden wordt door degenen die ik hedendaags ken. En deze hebben vaak ook problemen.

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 09:23

Hmm, benamingen, hokjes, al wat leuk is. Ik heb feitelijk nooit tot enige groep gehoord. Ik zag pas nog een artikel dat The Cure werden gezien als een soort oer-Goten. In dat geval vind ik Gotenmuziek dus wel erg leuk. Wij noemden dat alleen wel New Wave. Zo ook the Joy Division, geweldige band, misschien wel iets wat te melancholiek, maar goed als je daarvoor in de stemming was. Geen idee of die tegenwoordig dus ook bij de Goten horen. Ok, New Wave klinkt inderdaad wat oudbakken voor een muziekstroming die al meer dan 20 jaar oud is, dus misschien heeft dat wel wat met die Goten.

Hoewel de muziek van bovenstaande erg leuk is, is het echter maar een facet van mij. Ik ken veel mensen die er wat te diep in opgingen, zich dan weer bezig gingen houden met existentialisme รก la Jean Paul Sartre en zich vooral bezig gingen houden met medelijden voor zichzelf. Dus, voor ieder stukje melancholisme heb je ook wat feestmuziek nodig en ook wat aggressieve muziek, romantische muziek, etc. Je proberen vast te houden aan een emotie is niet zo prettig op het eind.

Wat Wicca betreft, ik ken nogal wat mensen die zich veel met hekserij bezighouden. Erg interessant allemaal op zich. Overigens woon ik een land dat zich bijna met natuurgodsdienst bezig houdt, maar toch Christelijk is. Het is interessant dat Hekserij vooral opduikt in plaatsen waar de natuur heel ver vandaan is (voorbeeld: noem eens wat ongerepte natuur in Nederland).

Avanti

Berichten: 13904
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 09:30

Volgens mij hoor ik tot de breezersletje's Haha! *LOL*

Ik ga al ik de mode leuk vind met de mode mee. Ik luister gewoon tmf/mtv, trance pop top 40 dus.
Ik houd ook van de natuur.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 10:08


Spikkel

Berichten: 4030
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 12:59

Avanti schreef:
Volgens mij hoor ik tot de breezersletje's Haha! *LOL*

Ik ga al ik de mode leuk vind met de mode mee. Ik luister gewoon tmf/mtv, trance pop top 40 dus.
Ik houd ook van de natuur.


Join me Haha! , alleen luister ik dan niet naar trance maar naar hip hop Haha!.

wabisabi

Berichten: 5008
Geregistreerd: 17-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 13:13

ik ben eigenlijk wel normaal. ga ook wel met de mode mee. Maar dan net iets anders. Haha!
Ik heb laatst ook een heeel leuk g-sus jasje gekocht in Amsterdam. daar zie je b.v.b niemand in lopen.
En ook een kort rokje maar die van mij heeft aan de voorkant spijkerstof. Lachen

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 13:29

Dus we mogen wel stellen dat Gothic mensen vlucht gedrag vertonen en dat ze nog niet helemaal opgewassen zijn tegen het normale leven?

Iig zijn het geen vrolijke flamboyante verschijningen die lachend midden in het leven staan!

rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 13:38

Prima ben het met je eens.
Ik vind het zo maar raar, dat is mijn mening..
En dat is misschien ook omdat ik niet precies weet wat het allemaal inhoud.
Sommige klasgenoten zijn ook gothic..rare krulletjes bij dr ogen en van die wijde kleren. Eentje draagt van die jurken en kan toveren.
De muziek vind ik ook niets.
Zelf hoor ik denk tot geen groep.
Ja misschien tot boer omdat ik plat (best wel) praat en op een boerderij woon.
Maar draag ook bloesjes, dus ben ook weer een kakker.
Hou van hardhouse enz dus ben een gabber?
Nee ik behoor denk ik tot niets.
Gewoon een doorsnee 15jarige.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 13:45

Ik denk je opvoeding gewoon beter en stabieler is geweest. Ik denk dat we over 20 jaar een nog extremere jeugd kunnen verwachten; dus helemaal als deze groep mensen kinderen gaat nemen, wanneer ze zelf nog niet helemaal stabiel zijn.

rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 13:49

Je onderschrift klopt echt Prima! Haha!

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-03 13:56

Prima,
Het is absoluut niet zo dat een Goth ALTIJD despressief of neerslachtig is.
Als ik naar mezelf kijk ben ik een hele vrolijke meid, Die doet waar ze zin in heeft, en zich in t dagelijkse leven niets aan trekt van wie dan ook.
Ik heb respect voor alles wat leeft, zolang er respect voor mij is.

En dat het vlucht gedrag is noem het zoals je het zelf wil, ik voel me hier prima bij, ongeacht mijn achtergrond leef ik nu en absoluut niet in het verleden.
Ik hoef niet te vluchten omdat ik geen vijanden heb en mijn leven is voor mij prima in orde.
Ik voel me goed zoals ik op dit moment ben en leef.
Iedereen accepteerd me.
Dus waarom zou ik vluchten?

En meedoen met een hype daar doe ik niet aan, ik ben al vanaf mijn 12 e zo, al vanaf kleins af aan hielt ik niet van lichte kleding, zat ik liever op mijn kamer dan ik speelde met andere kinderen.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 14:14

Ik denk dat je het niet helemaal begrijpt angelique19. Maar ik wil niet al te off topic gaan, dus laten we het maar zo.

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-03 14:16

NATUURLIJK..

rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 14:17

Psst..je Caps staat aan..

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 14:18

i.i.g. heeft prima gelijk dat gothics niet erg gelukkig en vrolijk tonen.

op het moment dat je je in een groep bevindt, moet je je wel wat aantrekken van wat een ander denkt, anders zal er nooit sprake zijn van een prettige samenwerking. mensen reageren naar jou op hoe je eruit ziet en hoe je je gedraagt. als je teamwork moet verrichten, zal je een beetje representatief moeten zijn en op een prettige manier met die mensen moeten samenwerken (dus niet altijd neerslachtig zijn).

angelique, je doet nu toch mee met de hype die gothic heet?

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-03 14:19

SuperPepeijn schreef:
i.i.g. heeft prima gelijk dat gothics niet erg gelukkig en vrolijk tonen.

op het moment dat je je in een groep bevindt, moet je je wel wat aantrekken van wat een ander denkt, anders zal er nooit sprake zijn van een prettige samenwerking. mensen reageren naar jou op hoe je eruit ziet en hoe je je gedraagt. als je teamwork moet verrichten, zal je een beetje representatief moeten zijn en op een prettige manier met die mensen moeten samenwerken (dus niet altijd neerslachtig zijn).

angelique, je doet nu toch mee met de hype die gothic heet?


Volgens mij heb je mijn berichtjes niet goed gelezen, ik doe niet mee aan een hype...
heb ik nooit hedaan en zal ik ook nooit doen ook...

Chantalll

Berichten: 1976
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Leek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 14:24

Hmmm, volgens mij doe je daar inderdaad aann mee angelique ...
Anders kleed je je niet gothic en maak je je zo ook niet op of wel ? ....
Maar goed wat ik al zei in eerdere reactie : duurt even voordat je je eigen ik gevonden hebt, maar goed dan heb je ook wat ...

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-03 14:38

Chantalll schreef:
Hmmm, volgens mij doe je daar inderdaad aann mee angelique ...
Anders kleed je je niet gothic en maak je je zo ook niet op of wel ? ....
Maar goed wat ik al zei in eerdere reactie : duurt even voordat je je eigen ik gevonden hebt, maar goed dan heb je ook wat ...


LEES HET TOPIC NOU EENS GOED DOOR EN L*L NIET VOORDUREND MET IEDEREEN MEE.
Ik wordt hier zo moe van mensen.

toen ik 12 was, was er geen mode die Gothic was.
Beter gezegt wisten toen nog maar bar weinig mensen wat Gothic was, hadden ze er nog nooit van gehoord.
Ik kleed me niet voordurend als Goth dus zo ie zo heb je dat al fout.
ik kleed me zoals ik dat wil, ik maak me op wanneer ik daar zin in heb.
En dat is niet dagelijks, veel te veel werk.
Laatst bijgewerkt door Angelique18 op 30-04-03 14:42, in het totaal 1 keer bewerkt

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 14:40

Angelique18"]
toen ik 12 was, was er geen mode die Gothic was.
Beter gezegt wisten toen nog maar bar weinig mensen wat Gothic was, hadden ze er nog nooit van gehoord.
[/quote]

[quote="Angelique18 schreef:
Ikzelf zeg altijd ik ben mezelf maar behoor tot de Gothic groep. Hier behoor ik al toe sinds ik een jaar of 12 was.

Verward

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-03 14:40

Om het nog even te verduidelijken, ik zie er dus heel normaal uit: Afbeelding

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 14:43

En daar komt de teddybeer weer te voorschijn (of niet Orri Haha! )