ICE-code. Bij ongevallen!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 08:01

Mijn man staat al jaren onder ICE.
Als hij belt krijg ik ook ICE te zien :+

zonnebloem18

Re: ICE-code. Bij ongevallen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 08:03

Ik vraag me wel af hoeveel verplegers hier ook echt gericht naar zoeken.
Al ze bij mij papa of mama bellen hebben ze pech want die zijn doof.
Zal voor de zekerheid mijn vriend en opa en oma een ICE geven maar of het echt zinvol is?

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 08:11

Voor de sceptici- ik ken het ICE gebeuren van TV, daar was of een stukje documentaire over, of op RTL4 nieuws....tis al zolang geleden, dat weet ik niet meer....SOS is de nederlandse versie, ICE de internationale. Het zijn dingen waar je niet meteen aan denkt als je op vakantie gaat ofzo, maar die wel handig kunnen zijn. Ik ga zo ook weer eens even kijken wie bij mij ICE1 en ICE2 zijn, want mijn vader is inmiddels overleden en mijn moeder is dement geworden....dus misschien maar es wat aanpassen, anders heeft het nog geen zin. Mijn vriend is nog wel dezelfde en aanwezig, dus da's fijn....

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 08:22

Ik heb het een tijdje zo gehad, maar werd er nogal vervelend van dat ik dan ICE in mijn schermpje kreeg te zien als mijn man belde ipv zijn naam. Ik heb er nu dus maar "naam ICE" van gemaakt. Hij staat toch bovenaan mijn lijst dus die zien ze wel zodra ze de telefoonlijst openen.

lieziej schreef:
Het enige wat "lastig" is, is dat mijn telefoon bij dubbele contactpersonen de bovenste pakt! (Laat mijn papa nu net Peter heten, en de I boven de P en de T van "thuis" staan ;) Ik word dus standaard gebeld door ICE :') )

Dat probleem dus, maar maakt het bij mij niet uit of de ICE nou eerst komt of niet want mijn man staat onder de A en daar kreeg ik ook ICE te zien.

gekkesies

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 09:43

Ik heb geen ICE-code, maar heb wel 'thuis' in mijn lijst staan, dus heel moeilijk kan het niet zijn. :)

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 09:51

Ik heb het nummer van vriendlief en ouders apart opgeslagen als ICE 1 Dennis en ICE 2 Pap en mam. Staan wel midden in de lijst, maar ja.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 10:16

Ook hier sinds een paar minuten ICE Papa en ICE Thuis. (Mamsie heeft geen mobiele telefoon. :D)

Dreeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 10:18

Ik kende dit nog niet en vind het heel goed, dus heb er ook Ice 1 (vriend) en Ice 2 (ouders) van gemaakt..

Nu staat het er dubbel in, dus vraag me af als vriend belt of zijn naam in mijn beeldscherm komt te staan of het Ice nummer .. :=

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 11:29

potverdikkie schreef:
Ik denk in een geval als er echt snel gehandeld moet worden het inderdaad makkelijker is als ze gewoon onder de I kunnen zoeken....

Als er heel snel gehandeld moet worden lijkt het me niet dat ze eerst familie gaan bellen, ik hoop tenminste dat ze er eerst alles aan doen om mij te redden dan dat ze in mijn telefoon op zoek gaan naar mensen die ze kunnen bellen...
Natuurlijk is het heel fijn als er snel familie bij je is als je een ongeval hebt gehad maar ik denk toch echt dat ze eerst met jezelf aan de gang gaan en dan pas mensen gaan bellen...

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 12:48

Gaat er volgens mij meer om als je al in het ziekenhuis bent :j
Ik heb het net ook even in mijn telefoon gezet :+

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 12:49

Saskiaatje schreef:
Ook hier sinds een paar minuten ICE Papa en ICE Thuis. (Mamsie heeft geen mobiele telefoon. :D)

Haha, ik werd net gebeld door m'n vader en ik zag in eerste instantie dat ICE en ik zo :? en toen begreep ik het pas. _O-

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 17:01

SAKKIA schreef:
Gaat er volgens mij meer om als je al in het ziekenhuis bent :j
Ik heb het net ook even in mijn telefoon gezet :+

Hm oke, maar dan nog zie ik niet in waarom dat dan zoveel haast kan hebben dat er niet gekeken kan worden naar "thuis".
Een vriend van me is eerder dit jaar verongelukt en die ze familie hadden ze ook zo te pakken zonder ICE.

Er is al eerder in dit topic door iemand getwijfeld aan het nut van dit ook omdat er door de overheid geen bekendheid aan gegeven word en het dus eigenlijk een doorstuurmail is. En die hebben genoeg onzin verkondigd, denk bv aan het verhaal dat je van bepaalde deo's kanker kan krijgen door een stofje wat erin zit...

Zal eens rondvragen, heb een aantal kennissen op de ambu, wat die ervan zeggen..

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 17:56

Papa, mama en huis zijn ook wel snel te vinden. En voor mn vriend staat een hartje, dus dat is ook niet zo lastig.
Maar ik ga het ook maar eens in mn telefoon zetten! :D

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 18:13

Ik heb ook geen ICE nummer, maar vind het wel een idee om ze erin te zetten :j
Nu heb ik idd ook; Liefje, pa, schoonma/pa etc :)

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 21:21

Een hele tijd geleden was hier in de media al eens aandacht aan besteed. Sindsdien heb ik mijn ouders en zusje tevens als ICE 1, 2 en 3 in mijn telefoon geprogrammeerd. :) Baat het niet, dan schaadt het niet ;)

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 21:39

M_EL_ISSA schreef:
Ik heb altijd AA voor de namen die ze moeten bellen in geval van nood.
Dan hebben ze namelijk, zodra ze me contactpersonen lijst openen, gelijk de goede nummers.

dit heb ik inderdaad ook.. AAA en dan t huis + mobiele nr van mn vader (= t meest bereikbaar).
maar misschien moet ik t ICE ook maar instellen, had er nog niet van gehoord eigenlijk

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 21:44

Hier geen ICE, heb wel een huis en mam erin staan, die bellen ze dan maar. Denk niet dat het veel zal schelen.

__Carmen__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 21:48

In zo'n geval (of bijv. als ik een telefoon vind wat ook al eens gebeurd is) bel ik 'papa', 'mama', 'thuis', 'oma'. Zo iemand staat altijd wel zo in de telefoon. En anders even kijken met wie er vaak wordt gesmst en die persoon bellen. Is altijd wel iets op te vinden, ook zonder code voor iedereen

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 00:07

Ik heb al jaren 3 nrs onder ICE 1, -2, -3 staan; vond/vind het wel een goed idee :) .

gekkesies schreef:
Ik heb geen ICE-code, maar heb wel 'thuis' in mijn lijst staan, dus heel moeilijk kan het niet zijn. :)

Als er ooit in het buitenland wat gebeurd, weten "ze" (de hulpverleners) vast niet wat "thuis" is ;) . (Tenzij je in Belgie een ongeluk krijgt :+ .)
Ik heb voor thuis "home" in m´n mobieltje staan ;) .

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 08:32

Papa en mama is toch wel bijna overal hetzelfde? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 08:37

Evelli schreef:
Ik kan nummers niet dubbel opslaan, krijg een melding als ik er al een in heb staan en hem alsnog onder ICE opsla :\
Heb dus alles onder papa, mama, thuis, werk enzo staan

Dan doe je het nummer van je ICE-persoon onder de gewone naam gewoon intypen, en als ICE-nummer begin je met +31 dan lukt het wel ;)

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 08:40

Ik heb ook al jaren wat ICE nummers erin. Nu maar hopen dat ik ze nooit hoef te gebruiken :D

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 08:48

Hm, ga denk ik ook maar een nummer onder de ICE zetten. Hier in Nederland is het niet erg als je alleen pappa, mamma of thuis hebt staan. In het buitenland is het wel handig, aangezien ze onze taal vaak niet kennen natuurlijk. Wel fijn als ze dan gelijk familie kunnen bereiken!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 08:54

AngelofLove schreef:
Evelli schreef:
ook niet :n krijg ik melding: nummer is al in gebruik oid

Gaat het ook niet als je het ene nummer onder (bijvoorbeeld) 0612345678 zet en het andere onder +31612345678?

Of anders bewerk je het nummer even zodat het niet meer gewoon 'mam' heet, maar 'ICE mam' ;)

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 08:55

Ik heb mijn ouders al een aantal jaren onder ICE1 en ICE2 staan :)
[edit] en m'n moeder heeft ook een ICE nummer in haar telefoon, weet alleen niet welke :D