hechten aan je auto, stom?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 13:27

oh haha leuk topic!

mijn tweede auto was een 13-jaar oude mitsubishi pajero, wit met een dikke bullbar! Ik was zo trots als een paauw op mijn oude bak, die had ik toch maar zelf bij elkaar gespaard en ik vond het echt geweldig om in rond te rijden. Had natuurlijk wel eens wat maar gelukkig ook een goedkope monteur ;)
Op een dag heb ik die auto zelf heel knullig tegen een boom gereden, ging niet eens hard ofzo maar wel totall los. Wat ben ik daar kapot van geweest ;( En iedereen maar zeggen dat ik gelukkig zelf geen letsel had, nou ik was alleen maar kapot van mijn auto :=

Heb sindsdien nooit meer zo'n gevoel bij een auto gehad en denk met weemoed terug aan die oude bak!

bromfiets

Re: hechten aan je auto, stom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 13:31

Ik heb de snotmobiel en de pooierbak, maar de snotmobiel is me toch ook wel erg dierbaar. Die gaat niet zomaar meer weg :D

Eigenlijk hebben al mijn auto's namen gehad en ook toen ik mijn kapotte landrover verkocht heb ik wel een paar traantjes gelaten, ik had hem liever zelf opgeknapt :P

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 13:52

Ik heb het bij mijn ouders hun 33 station (alfa), hij heeft gevlogen en was niet meer te repareren. En ik zou denk ik ook flink aan het janken ga als mijn eigen 33Q4 station weg moet. Maar deze krijgt nog onderdelen van de oude 33, hij moet namelijk nog opgeknapt worden. Hij komt namelijk van de sloop af (de vorige eigenaar heeft hem 7 jaar in de garage gehad, maar had nog zo'n opknapprojectje en kwam er dus niet aan toe. Hij had hem van de sloop gehaald in duitsland.)

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-09 14:11

Gelukkig ben ik niet de enige die zo over haar autootje denkt. Mijn wagentje is nu opgehaald aan het worden, het gaat me allemaal veel te snel maar ik ben ook blij dat het zo ongelofelijk snel gaat.

De nieuwe eigenaren weten nog niet wat ze doen ermee. Er nog in rijden of voor de sloop. Ik denk ook helemaal niet dat ik het nog wel wil weten...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 14:16

Ik heb de nodige auto's gehad, maar wordt toch ook weemoedig als ik afscheid moet nemen, al is het dat ik tot nu toe toch iedere keer beter en in een nieuwere auto ben gaan rijden. De ene keer dat ze hem hebben opgehaald wilde ik er niet bijzijn, de andere keren was het: inleveren bij de garage, en in een andere stappen en wegrijden.
Mijn huidige auto heeft er heel wat km opzitten en is nu 9 jaar. Iedereen loopt te pushen dat ik hem weg moet doen, maar ik heb voor mezelf nog een km grens gesteld waar ik met deze naartoe wil, misschien lukt me dat ook nog, het gaat de laatste tijd niet zo hard meer met de km (gelukkig maar). Er zit een APK aan te komen, en ik moet maar zien of hij er nog doorheen komt.

tanya89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 14:26

Ik heb sinds kort een eigen auto, en ben er heel trots op, ik moest al huilen toen ik te horen kreeg dat ik hem niet kon kopen ;( Maar uiteindelijk toch kunnen kopen :D Als hij weg zou moeten zou ik denk ik echt verdrietig zijn.
En zo te lezen aan de reacties ben je écht niet de enige :D :(:)

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 14:36

Heel herkenbaar.
Mijn scooter moest weg toen ik 18 was geworden en mijn rijbewijs had. Ik vond het verschrikkelijk, mijn trouwe Sjeffie (zo heette hij) naar iemand anders.
Nog steeds als ik een zilveren Kymco zie rijden, kijk ik of het toevallig Sjeffie is.

Laatst moesten we onze Smart verkopen, omdat we toch echt wat meer ruimte nodig hadden in de auto. Vond het niet leuk om ons trouwe gebakje (dat was de naam van de Smart) weg te moeten zien rijden met een ander.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 14:39

bij mn allereerste nissan sunny (geboortejaar 1983),liefkozend Oma Duck genoemd, heb ik staan huilen toen ik haar bij de sloop moest achterlaten :o vond het zó erg.. mijn allereerste blikje, symbool voor mijn onafhankelijkheid en zelfstandigheid, die mij trouw iedere dag naar mn paardje bracht en haar wielen niet omdraaide voor 2 weken Ierse heuvels beklimmen..
Ik heb zelfs een foto thuis staan van mij en Oma Duck in Ierland :o :+:

*snif* :j

dus nee je bent niet de enige :D

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 14:42

Ik heb niet gehuild toen mijn 'oude' auto wegging maar wel gebaald :P Ik was er gewoon aan gewend en die nieuwe was maar stom.

mn oude auto had geen naam, mijn nieuwe wel.
"tank" om precies te zijn :D Maar het is dan ook een tank hahaha :))

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 14:45

nee hoor, helemaal niet stom :n ik mis mijn pinda nog iedere dag :=
eerste autootje, toch 3 jaar gehad, maar op een gegeven moment liep de distributieriem vast ;( dus hij is naar de sloop gegaan :(:)
hij had ook een naam :j 'koekblik', 'koekiemonster' (hij was een blauw koekblik)
en ik heb ook nog steeds de dobbelstenen die ik aan de spiegel had hangen _O-

als student kon ik geen nieuwe auto betalen en nu ik gestopt ben met studiën ben ik weer voorzichtig aan een auto aan het denken (eerst een baan vinden natuurlijk) maar mn gedachten gaan toch uit naar weer een Fiat Panda, maar dan wel de oude, vierkante versie :=

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 14:57

Ja hoor ik herken ook het probleem.
Mijn eerste auto, een suzuki alto uit 1986 (meen ik). Klein wit dingetje, van mijn moeder overgekocht voor relatief weinig geld. Op een gegeven moment had ik meer geld aan de radio uitgegeven dan voor de auto. Starte altijd, nooit iets stuk gehad aan dat schatje. Tja dan heb je gespaard, wilt een "echte" auto. Auto had ook een wiebelhondje erin.

Andere auto gekocht, opel tigra. Helaas bleek al snel dat mijn vaders auto geen trailer kon trekken dus mocht tigra weer snel weg. Daar dus geen problemen mee gehad.

Na de tigra kwam mijn Suzuki Vitara. Echt mijn auto, mooie (kunstof) bullbar, brede banden gewoon netjes. Daar heb ik een foto van mijn paard op de achterband laten zetten en auto was gewoon echt mijn auto. Helaas liet het lieve ding me in de steek als ik iets moest trekken (waar ik hem ook voor gekocht had). Als ik de aanhanger terug op de plek had gezet en ik de auto uit zetten dan kreeg ik hem daarna niet meer gestart. Moest een hele tijd wachten dan deed hij het wel weer. Nooit oplossing gevonden maar goed.

Toen stond er bij de garage een hele mooie zwarte golf IV te koop, 2 liter en mocht de trailer trekken. Netjes afgewerkt, spoilertje, mooie velgen, binnen in was half zwart half grijs. Gewoon nette auto. (ondertussen wiebelhondje en mijn cd-speler nog steeds mee verhuisd in de auto). Mooie auto heeft 4 dagen!! in mijn bezit mogen zijn en is thuis voor het huis weggepakt... weg auto, hondje en cd-speler...

Nu heb ik weer een golf IV maar nu zilver, standaard gewoon zoals meerdere op de weg. Ik vind de auto heerlijk rijden, voor het rijden zou ik hem absoluut niet willen missen. Maar wat vind ik het jammer dat het niet mijn auto is, niet mijn eigen stempel erop. De zwarte golf vond ik stoer, viel op. Deze nee, deze is gewoon.

Dus ja elke auto heeft een plaatsje in mijn hart, vooral mijn jeepje als ik eerlijk ben.

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 15:29

Ik heb het ook... :=
Een auto heeft best iets heel persoonlijks, hij/zij brengt je overal
naartoe en zorgt altijd (of meestal :Y) ) dat je weer op je bestemming komt zonder pech.
Snap best dat je een soort band met je auto hebt.

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 15:35

Hier nog zo'n sentimenteel geval.......

Elke keer als ik een auto inruil, heb ik een knoop in mijn maag en een dikke keel en zit ik mezelf voor te houden dat het 'maar' een auto is :D
Ik heb de neiging om hem een klopje te geven en een bedankje af te steken voor al die fijne uren dat hij mij overal naar toe gebracht heeft.

En dan vergeet ik de reden waarom ik hem wegdoe: al die gebreken en al die rekeningen van de garage...

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 16:58

Lijkt mij ook heel herkenbaar hoor. Je raakt toch gehecht aan zo'n ding :D

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 17:01

Ik heb m'n 1e auto nu 1,5 jaar en ik ben echt aan hem gehecht! Zag dat er iemand tegen aan had gezeten, paar flinke krassen erop en ik kon wel janken :o
Ik hoop ook dat ie nog heel lang mee gaat!

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 17:04

OOOhhhh ik ken het!
Ik was echt gek op mijn vorige auto....! :))
BMW 318, echt een mooi ding, was echt mijn schatje :+
Met de vakantie van vorig jaar hebben wij afscheid van hem moeten nemen....
Hier de laatste (afscheid) foto's _O-

Afbeelding
Nog op vakantie met de caravan erachter...

Afbeelding
Verkoop foto....

De ophanging was al niet helemaal 100% en door de caravan heeft die het dus in de vakantie begeven....

Ik kon wel janken! :( (wat ik dan ook gedaan heb..._O- )

Nu heb ik een Alfa 146, ook zwart, maar ik ben lang niet zo gek op dat ding als op de BMW... Het is echt een wereld van verschil voor mij :o

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 18:56

Haha, herkenbaar! Ik hecht mij ook ontzettend aan mijn auto. Mijn vorige heb ik toch wel met een traan in mijn ogen verkocht en als mijn huidige weg zou moeten zou ik al helemaal hartverscheurend vinden. Mijn auto is echt "mijn kind". Heel apart, maar ik praat er ook tegen en ben er heel zuinig op :o

Liess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 19:00

Ik heb hetzelfde met mijn scooter :+

Hij is 3 weken geleden stuk gegaan, eerst een week zelf geprobeerd, lukte niet en heb hem weggebracht.

Kan hem morgen eindelijk weer ophalen en de reparatie is bijna net zo duur als dat ik 2 jaar geleden voor me scooter heb betaald :=
Maar echt niet dat ie weggaat hoor!

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 22:39

Ooh wat herkenbaar! Ik heb echt gehuild toen mijn eerste auto weg ging.. Ik had een rode daihatsu charade, en ik was gewoon stapelgek op dat ding. Had toch echt iets anders nodig, dus toen heb ik een alfa 156 gekocht. Ben er helemaal verliefd op, het is echt mijn auto, geweldig ding. Maar toch, als ik dan weer een charade zie rijden, mis ik hem wel.

Gelukkig is hij nu van een vriendin van mij, zij is er helemaal gelukkig mee, dus dat doet wel goed!

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 22:48

Ik hecht mij ook erg aan mijn auto! :j Ook aan die van me vriend!
Dit is pas mijn eerste auto, en ik hoop dat ie nog lang mee gaat :D

Diana_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 15:21

Ik moet ook afscheid gaan nemen van mijn Nissan Micra Jive.. Heb in maart mijn rijbewijs gehaald, maar ben er in korte tijd erg aan gehecht..
Ga over op een Mercedes c220.. maar zal mijn kleine blauwe maatje erg missen.. Een troost dat ik hem elke dag zal zien bij mijn schoonouders...

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 16:57

Heel herkenbaar...toen ik mijn peugeotje 106 in de prak had gereden tegen een dikke mercedes moest ik ook wel slikken toen hij werd afgesleept, en toen ik later de foto's zag die naar de verzekering gestuurd zijn heb ik echt zitten janken. Als ik nu eenzelfde autootje zie rijden krijg ik meteen weer heimwee naar mijn autootje.

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 17:04

Oooh jaa dit is heel herkenbaar! Ik heb een golf cabrio, en dat is echt mijn kindje. Lees:
Elke zaterdag was ik hem en zuig ik hem uit, en 2x per jaar zet ik hem grondig in de was.
Ben zo gek met die auto, dat is onvoorstelbaar. Sinds 1 september heb ik een andere baan,
waarbij ik ook een auto van de zaak heb. En sja, dan is het zonde van de golf om daar nog
onnodige kilometers mee te rijden. Hij heeft momenteel 263000 gelopen en loopt nog als
een zonnetje, maar ik heb er toch voor gekozen om hem in de stalling te zetten om hem
te sparen. Dus vorige week heb ik een autohoes gekocht, en staat hij lekker warmpjes binnen.

Maar wat deed dat zeer!!! Hihi ik zei vanmiddag nog tegen mijn moeder dat ik zo'n heimwee
heb, vooral naar het open rijden met dit weer. Al weet je dat dit alleen maar goed is, en dat
ik er geen geld meer aan kwijt ben wat benzine betreft. Maar het liefst haal ik hem nu nog
op en ga ik er weer lekker een rondje mee rijden O:).

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 23:44

Bedankt hoor allemaal, nu durf ik straks geen autotje meer te kopen. :=
Ben al zo hechterig. O:)

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 23:49

Oooooja, heb ik ook hoor. :j Met zowel mn auto als mn fiets. Fiets heb ik al 14 jaar!
Mijn huidige (en tevens eerste) autootje heb ik van mijn overleden papa gekregen. Enorm veel emotionele waarde dus. Maar ik vind het juist niet zo'n probleem als hij naar de sloop moet. Sterker nog; ik heb gezworen dat ik 'm daar persoonlijk naartoe rijd als het zover is. Moet er niet aan denken dat een ander erin zou rondrijden... :n Nee... ik breng 'm zelf naar zn laatste rustplaats! ;)