vraagje wat betreft handbagage in vliegtuig

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 00:24

Lielle schreef:
verootjoo schreef:
In je ruimbagage mag je alles gewoon meenemen hoor ;) Ook een nagelschaartje, en ook de pil.

dat is ook niet helemaal waar, ook in het ruim mogen verschillende dingen niet mee (oa pistolen ;) ) Maar verder legt Karin uit hoe het echt zit.

ik bedoelde eigenlijk ook de dingen die zij opnoemde :o

Hopenlijk mag het duidelijk zijn dat het niet de bedoeling is dat je je koffer volpropt met 10 kg cocaïne :=

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 00:28

je mag geen vloeistoffen mee nemen die groter zijn dan 100 ml. geen toetjes geen deo geen flesjes drinken en geen lenzenvloeistof. dus alles wat vloeibaar is mag NIET mee
een nagelschaartje mag wel. een schaar dat scherp aan de voorkant is. en groter dan een nagelschaartje is mag niet mee. een schaar met een stompe voorkant dat een normaal formaat heeft mag wel mee
zakmessen mogen mee als het snijblad niet meer dan 6 cm is en er geen kurkentrekker aan vast zit.
dus als je verstandig bent. doe je al je shampooo en deo's in je koffer en wat kleding in je hand bagage;)

medicijnen in de hand bagage mag. als het maar in een originele verpakking zit;)

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 00:35

Beauty_J schreef:
je mag geen vloeistoffen mee nemen die groter zijn dan 100 ml. geen toetjes geen deo geen flesjes drinken en geen lenzenvloeistof. dus alles wat vloeibaar is mag NIET mee

Mag WEL mee als het dus in een verpakking van max. 100 ml zit. En die weer in een hersluitbaar plastic tasje. :)

Handige folder over regels voor vloeistoffen e.d. in handbagage (die overigens niet alleen voor Schiphol gelden):

http://www.schiphol.nl/OpSchiphol/Bagag ... bagage.htm

Bon_charmeur

Re: vraagje wat betreft handbagage in vliegtuig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 00:41

jah dat heb ik er tog ook in staan. maar staat er geen verpakking inhoud op dan gaat het ook niet mee;)

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 00:43

Maar beweer dan niet dat alles wat vloeibaar is NIET mee mag.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 18:11

Karin schreef:

Ah joh, is gewoon een typfout. ze zegt eigenlijk gewoon dat je geen vloeistoffen mee mag nemen waar meer dan 100 ml. in zit.
Karin schreef:
Beauty_J schreef:

Mag WEL mee als het dus in een verpakking van max. 100 ml zit. En die weer in een hersluitbaar plastic tasje. :)

zegt ze toch :? vloeistoffen die groter zijn dan 100 ml mag je niet meenemen. is hetzelfde als max. 100 ml. vloeistof. ;)

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 19:39

Karin schreef:

beetje snel aagebrand denk??

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 19:47

Nee hoor. Ik stel het alleen op prijs dat mensen hun zinnen duidelijk formuleren. :)

Rinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 19:53

Ik heb dit jaar en vorig jaar gewoon mascara, minideo, tandpasta en van die hygienische handgel meegenomen in mijn handbagage, NIET in een plastic zakje. (Was ik vergeten). Je moet het alleen even uit je tas halen en in een apart bakje leggen voordat je tas (handbagage dus) door de rontgen gaat (net als je horloge, paspoort etc).
Ik zei nog tegen marechausseemannetje dat ik gene tasje had en hij zei 'dat is niet erg'.
Niemand heeft er wat van gezegd terwijl ik op heen- en terugreis wel een overstap had, en tas dus extra keer gecontroleerd is.

Maar het moeten wel kleine evrpakkingen zijn, een flesje water mag bijv. niet mee.

meintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 22:01

volgens mij is dit nog niet gezegd maar een spuitfles deo wordt ook als vloeistof gezien dus ook die mag niet mee.... (behalve in een mini verpakking dacht ik maar ook daar ben ik niet zeker van. daar zou je evt als je daar zin in hebt iemand mee kunnen verblinden of in de fik kunnen steken :D )

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 08:43

Deo in miniverpakking mag mee in de handbagage. :j

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-09 15:46

Ben goed aangekomen met mijn beide koffers...
27 kg in totaal.
Alleen was ik dus al weer vergeten dat ik geen vloeistoffen mee mocht nemen in handbagage, dag 2 flessen deo en nu even lenen van andere mensen..

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 19:38

Karin schreef:
Ryanair kan trouwens echt heel moeilijk doen over handtas én trolley. Easyjet deed dat de laatste keer dat ik vloog ook. Handtas moest IN trolley (of grotere handbagagetas) passen, anders moest trolley (of grotere handbagagetas) ingecheckt worden en dus met de ruimbagage mee. Mensen in mijn incheckrij waren daar niet blij mee. Dus dat het mag klopt niet, mensen doen het gewoon. En daarbij hangt alles af van de welwillendheid van de maatschappij.

Mijn ervaring met Easyjet is juist het omgekeerde. Twee stuks handbagage meegenomen (schoudertas en trolley), waarvan de trolley ook nog eens te groot was en niks gehoord. Maar dat was een jaar geleden, het kan best zijn dat ze strenger zijn geworden, ook ivm het betalen voor het inchecken van ruimbagage.

Edit: smeerbare dingen, zoals bijvoorbeeld pindakaas, mogen ook maar beperkt mee in je handbagage.
(Denk nou niet dat ik pindakaas meeneem op vakantie :D, we namen het mee voor iemand anders ;))

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 20:09

Tot dan toe had ik ook nooit problemen gehad met Easyjet, ook wel eens met twee handbagagetassen en nog een los tasje met boodschappen gestaan, mocht allemaal mee. Maar de laatste keer in Edinburgh werd er echt heel moeilijk gedaan, mijn handbagagetas was ook net te groot voor de bak en ik moest dus alles overpakken en mocht daarna pas terugkomen om mijn grote 55-liter rugzak in te checken.

Iemand anders op mijn handbagage laten passen tijdens het inchecken om maar niet te laten zien wat je verder nog bij je hebt was in dit geval geen optie, ik vloog in mijn uppie en om nou een wildvreemde op mijn handbagage te laten passen ging me iets te ver. ;)

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 20:15

Ik ben een paar maanden terug met Ryanair gevlogen, had een grote, zware trolley en een grote handtas als handbagage. Ze hebben niet gewogen, niet gemeten en niet moeilijk gedaan.

Zelfs met British airways deze zomer, kon gerust meerdere stukken handbagage meenemen, ze hebben er helemaal niet naar gekeken. :)

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 20:17

Dat is dus idd afhankelijk van de welwillendheid van de maatschappij of beter gezegd: van de betreffende medewerker. Hoewel die meestal komen met het verhaal 'dat staat nu eenmaal in onze voorwaarden' of iets van die strekking. ;)

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 20:50

Ja precies. Ik kneep hem ook wel een beetje, zeker op weg naar Londen. Mijn trolley was net te groot en zeker te zwaar, en dan ook nog een grote schoudertas. Maar ze keken niet eens, mocht zo doorlopen. Zeker een goede dag. :D