Tamaramt maar dat je een toeslagenpartner heb wist je toch drie jaar geleden ook al heb je dit toen niet gemeld?
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lynn_Nikita schreef:ook leuk, als je eerst ficaal partner bent geweest en uit elkaar gaat en dit bij belasting doorgeef, bv bij zorgtoeslag, dat dit niet automatisch ook bij de rest gedaan word
niemand die dat even meld, dat je apart voor zorgtoeslag, koopsubsidie en de rest aparte formulieren moet aavragen en invullen
Dan bel je, ga je langs en kom je ineens achter als je zelf doorvraag hoe en wat, dat je nog ff 2000- kan betalen en de andere partner juist geld heeft teruggekregen
mag je lekker onderling regelen om dat deel wat je terug mag betalen, van de ex partner krijgt
en als diegene niet meewerkt helpt de bd je niet en kan je het zelf opsoppen
je moest er maar op hopen dat je ex partner eerlijk was en het teveel ontvangen deel aan je teruggeeft zodat jij daarvan de terugbetaling kan betalen
Pascal schreef:Lynn_Nikita schreef:ook leuk, als je eerst ficaal partner bent geweest en uit elkaar gaat en dit bij belasting doorgeef, bv bij zorgtoeslag, dat dit niet automatisch ook bij de rest gedaan word
niemand die dat even meld, dat je apart voor zorgtoeslag, koopsubsidie en de rest aparte formulieren moet aavragen en invullen
Dan bel je, ga je langs en kom je ineens achter als je zelf doorvraag hoe en wat, dat je nog ff 2000- kan betalen en de andere partner juist geld heeft teruggekregen
mag je lekker onderling regelen om dat deel wat je terug mag betalen, van de ex partner krijgt
en als diegene niet meewerkt helpt de bd je niet en kan je het zelf opsoppen
je moest er maar op hopen dat je ex partner eerlijk was en het teveel ontvangen deel aan je teruggeeft zodat jij daarvan de terugbetaling kan betalen
Ik heb precies hetzelfde meegemaakt!!!!
Verdien veel minder krijg de ene na de andere aanslag.. ben al een jaar beizg om hem als fiscaal partner weg te krijgen.
Die oenen snappen er niets van!!!
Lynn_Nikita schreef:als ze gewoon systeem maken en die met elkaar laten samenwerken ging stuk minder mis
en duidelijk aan mensen lieten weten wat ze moeten regelen als je bv gaat samenwonen, uit elkaar gaat, veranderingen hebt van inkomen of huur, is zo onduidelijk allemaal en niemand die je ooit uitlegt hoe het werkt
je moet er allemaal maar zelf achterkomen, meestel al een dure manier
benangelique schreef:2 jaar geleden heeft ze een kleine erfenis gehad (8000 euro) en dat zorgt ervoor dat ze zo de bonen in gegaan is.
de accountant had dit ook nooit voorzien.
nu zijn ze druk aan het rekenen en aan het bekijken hoe en wat.
Lynn_Nikita schreef:ja, maar dan nog werken geen van de afdelingen samen en als je je bij de ene afmeld, loopt het bij de andere afdeling gewoon door
zelfs vaak als je iets doorgeeft, maken ze fouten en uiteindelijk zijn wij meestal de dupe en komen aan het betalen, niet hun....
fransje23 schreef:Lynn_Nikita schreef:ja, maar dan nog werken geen van de afdelingen samen en als je je bij de ene afmeld, loopt het bij de andere afdeling gewoon door
zelfs vaak als je iets doorgeeft, maken ze fouten en uiteindelijk zijn wij meestal de dupe en komen aan het betalen, niet hun....
Wijzigingen huur- en zorgtoeslag is al 1 formulier dus dat kan in 1 keer.
Hun, de mensen bij de belasting, betalen natuurlijk zelf ook belastingNatuurlijk worden er fouten gemaakt daar, maar veel mensen maken zelf ook fouten en wijzen dan vervolgens naar de belastingdienst. Dat je onterecht ontvangen belastinggeld terug moet betalen is toch logisch. gelukkig ook maar...anders moest iedereen nog veel meer belasting gaan betalen.
Zwaantje1985 schreef:Oh ja hoe zet ik het STOP ?
Lynn_Nikita schreef:maar als je belt en je krijgt uitgelegd wat je moet doen, bv bezwaarschrift indienen en dat dit meteen ook uitstel van betaling is, ga je ervan uit dat dit klopt
als je daarna ineens een aanmaning krijgt et een verhoging en na wederom bellen erachterkomt dat bezwaar indienen NIET uitstel van betaling is, bij wie ligt die fout dan?? en wie kost het uiteindelijhk het geld??
Zwaantje1985 schreef:Jeetje zeg..
Woon nu een jaar samen in koophuis, krijgen we ineens een rekening van de belastingdienst
Dat we teveel zorgtoeslag hebben gekregen..
We hebben alleen de rek. van me vriend binnen a la 461 euri..
Ik krijg ook zorgtoeslag dus ik zal binnenkort ook wel een rek. krijgen
Dus wordt zo'n kleine 1000 euri..
We mogen er 2 jaar over doen om het terug te betalen..
Dit is écht balen, we vertrekken maandag naar Griekenland, zo ga ik niet lekker op vakantie!
Zijn er meer mensen die dit hebben gehad?
Dit is de eerste keer dat ik het krijg, ik vindt het belachelijk dat we hier niet voor gewaarschuwd zijn, dan hadden we het apart kunnen houden of de toeslag stop kunnen zetten.
Ik denk dat ik mn brievenbus dicht ga kitten, ik wordt gék van die rekeningen potverdrie!