Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kitty schreef:Bij mijn dochter op de peuterspeelzaal zit ook een jongen van 3,5 jaar waarvan de moeder francaise is en de vader Nederlander. Thuis spreken ze Engels en Franstalig, maar hij heeft tot nu toe op de PSZ nog geen woord gesproken. Hij hoort op de PSZ wel Nederlands, maar pikt dat absoluut niet op.
my_angel schreef:Mijn kinderen spreken frans met het plaatselijke accent en redelijk Nederlands.
Mijn kinderen hebben het duidelijk ook makkelijker een extra taal op te pikken.
Shiloh schreef:Perfect meerdere talen in spraak en schrift lijkt me niet geheel onbelangrijk. Mochten ze ooit terug naar Nederland gaan, moet het kind toch in staat zijn een fatsoenlijke solicitatie brief op te stellen.
Als je al ziet hoeveel moeite mensen hebben met correct spellen terwijl ze gewoon de hele nederlandse schoolcarriere hebben doorlopen, lijkt Nederlandse les mij geen overbodige luxe.
my_angel schreef:Daar heb je een goed punt ... ook al denk ik niet dat mijn kinderen of wij ooit permanent terug komen in NL in overleg zijn wij bezig met de Franse Nationaliteit aan te vragen. Als zij daar over 10 20 jaar anders overdenken is het fijn als ze voorbereid zijn.
Aan de andere kant als zij als Fransoos gaan solliciteren in NL en zij spreken en schrijven behoorlijk Nederlands ... hebben ze al een pré op andere die maar 1 taal redelijk spreken/schrijven.
Martina
Lynn_Nikita schreef:hier is het misschien niet zo`m grote omschakeling, maar word wel iedereen met Limburgs en NL opgevoed
thuis word Limburgs gesproken, Nl lere we vanzelf buiten en op school
Brainless schreef:@LindyH
Geadopteerde kinderen hebben toch ook geen problemen meer met de Nederelandse taal als ze eenmaal "ingeburgerd" zijn?
Mijn vriendin heeft een meisje op 8 jarige leeftijd gekregen en die spreekt/schrijft nu vloeiend Nederlands.
Kitty schreef:Bij mijn dochter op de peuterspeelzaal zit ook een jongen van 3,5 jaar waarvan de moeder francaise is en de vader Nederlander. Thuis spreken ze Engels en Franstalig, maar hij heeft tot nu toe op de PSZ nog geen woord gesproken. Hij hoort op de PSZ wel Nederlands, maar pikt dat absoluut niet op.