waar heb ik recht op

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 15:14

Ik heb niet alles precies gelezen, zie vooral voorbij komen dat je ander werk zou moeten zoeken. Dat is een optie, een andere optie is om naast je vijf dagen (4 werken en 1 school) nog een bijbaantje te nemen, net zoals mensen die 5 dagen naar school gaan. Als je echt graag bij de zorgboerderij wilt werken, zou ik dat overwegen, al is het natuurlijk een beetje zuur dat al je klasgenoten dan gewoon betaald krijgen en jij 4 dagen per week voor niks werkt. Maar als de plaats echt dermate goed is dat je denkt dat de ervaring je straks een voorsprong geeft op de arbeidsmarkt, en dat jij hier echt 100% voor wilt gaan, dan kan het het overwegen waard zijn. Eventueel inderdaad in combi met een BOL-opleiding ipv BBL, als je toch niet betaald werkt is die stufi wel mooi meegenomen.

Laat je niet gek maken door alle reacties hier. Het is jouw leven, en jij beslist wat je ermee doet. Dat je geen recht hebt op een uitkering of subsidie is nu wel duidelijk, en daarmee is je vraag beantwoord, dus ik zou me verder niet teveel aantrekken van de reacties dat je dom bent geweest. Niemand kan in jouw leven kijken en je zult heus je redenen wel gehad hebben om het zo aan te pakken, daar hoef je je niet voor te verdedigen.

Wel zou ik proberen toch een vergoeding uit die zorgboerderij te slepen. Je werkt daar 4 dagen per week, je zit niet voor niks in een werken-leren traject, dus in principe moeten ze je daar wel gewoon voor betalen. Tuurlijk had je daar eigenlijk eerder naar moeten vragen, maar misschien valt er wel wat te bespreken.

paardjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-09 21:02

Silfre schreef:
In je openingstopic staat o.a. dat je een paard hebt om te onderhouden. Die blijkt dus verkocht? Dat scheelt al flink in je maandelijkse lasten.

Je geeft ook ergens aan dat je op de fiets naar dit stage-adres kunt. Heb je die auto dan nog wel nodig? Zou ook al heel wat kosten kunnen schelen per maand. ;)

Goed dat je nog eens goed het gesprek aan gaat. Laat je niet afschepen en zeg gewoon dat je niet van lucht kunt leven.

Daarnaast solliciteren om iets achter de hand te hebben mocht dit financieel toch tegen gaan vallen vind ik ook een goede tip. Dat maakt je onderhandelingspositie richting de zorgboerderij ook wat sterker (je zal niet de eerste zijn voor wie er plotseling toch financieel iets te regelen valt op het moment dat je aangeeft uit noodzaak over te moeten stappen naar een andere - wel betaalde - baan }:0 ).

Je had een aantal dingen wat slimmer kunnen aanpakken, daar word je nu op gewezen. Niet over lopen mokken, dat heeft geen zin, neem het mee als leerervaring voor een volgende keer. Fouten maken mag, zeker op jouw leeftijd (en doen we allemaal!), als je er maar wat van leert!

Ik had 2 paarden.
Mijn merrie loopt nou bij de pinken en laat ik destijds wel een keer dekken.
Maar zij is nog niet oud genoeg ;)
Ik heb heel wat dingen moeten skippen in me leven.
En tuurlijk van elke foute stap leer je van en word je wijzer van!
Ik sta nou ingeschreven als invaller bij AveleijnSDT.
En wil dan ook bijbaantje doen in de zorg.
Zorgboerderij heeft mij nou 20 uur gedaan ipv 40.
En mag huiswerk maken op momenten dat het rustig is.

Nimue

Re: waar heb ik recht op

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 21:56

Nette oplossing denk ik zo. Ik hoop dat je snel wat leuks vindt!

Is dit wel ook voldoende voor school? Dat zou ik wel even goed in de gaten houden, maar goed, misschien heb je dat allang nagekeken natuurlijk. :)