help!!!! allemaal maden in huis!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 22:14

leandrotje schreef:
Een stoomapparaat hebben mijn ouders gelukkig en ga die dan ook maar gebruiken op het kleed denk ik vanavond!

Zou je de mat wel schoon willen stomen? Áls daar nog maden in zitten, gaan die dus dood en zijn er weer vliegen die hun eitjes kunnen leggen in die dode maden en zo begint het hele cirkeltje weer opnieuw...

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 22:17

Maden komen pas rond de schemering of later, dat je ze overdag niet zit klopt dus. Het meest voor de hand liggende is wat al genoemd is ergens een lijkje en/of een muizennest. Als je veel vliegen in huis hebt zijn er meestal ook muizen, dit schijnt hand in hand te gaan (gehoord van een verdelger) Dus ga maar eens goed zoeken zou ik zeggen succes ermee

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 22:20

Als het een kleed is zou je het kunnen afspuiten met een hogedrukreiniger.

Vind het wel vreemd hoor in een kleed ;) Heb ze wel eens in de kliko gehad :r

Amy77

Re: help!!!! allemaal maden in huis!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 19:20

GEtsie derrie en het stinkt ook nog eens zo, brr.

Je zegt dat je 2 katten hebt..heb je toevallig een prullebakje ergens in huis staan, waar je het blikvoer ingooit? Daar kan nl met 2 dagen warmte al maden ontstaan (ja heb het ook gehad, gelukkig alleen in de prullebak)..en als je eens per ongeluk wat hebt laten vallen, voor je t weet zit alles onder.

Ik doe nu het blikvoer altijd in boterhamzakjes afsluiten en dan in de vuilniszak en die weer dicht de kliko in..hele zomer geen maden gehad :)

Zorg dat je de kattenbakjes dus ook goed schoonhoud..hopelijk vind je waar het vandaan komt, brr..succes ;)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 01:35

hoever stond jouw mat naast de deur??
ik werd net wakker geroepen door mijn vriernd
'hele mat binnen en buiten vol!!!!
Heb inmiddels al flink wat liters kokend water erovrheen gegooid en binnen opgezogen en ze blijven binnenkomen
er lag zeker weten NIKS op de mat, maar met zaklamp kon ik zien dan de duobak die 8 meter verder stond volzat en vanuit daar liepen ze in een spoor naar de deur en hier zat dus alles onder
het regent en ze zoeken een droge plek volgens mij
ergst is, ze blijven binnenkomen!!!

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 01:51

Lynn_Nikita schreef:
hoever stond jouw mat naast de deur??
ik werd net wakker geroepen door mijn vriernd
'hele mat binnen en buiten vol!!!!
Heb inmiddels al flink wat liters kokend water erovrheen gegooid en binnen opgezogen en ze blijven binnenkomen
er lag zeker weten NIKS op de mat, maar met zaklamp kon ik zien dan de duobak die 8 meter verder stond volzat en vanuit daar liepen ze in een spoor naar de deur en hier zat dus alles onder
het regent en ze zoeken een droge plek volgens mij
ergst is, ze blijven binnenkomen!!!

kokend water in de duo bak? anders is het een beetje dweilen met de kraan open :D

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 02:01

die heb ik inmiddels al aan de weg gezet met wat kokend water eroverheen
die paar 100 meter zullen ze wel niet gekookt afleggen
volgens mij zijn ze nu na ruim een uur bijna allemaal dood

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 02:03

ik heb paar dagen geleden die bak helemaal schoongemaakt en vandaag zat er niet veel in, tot nu ineens
in bak zaten trouwens stuk minder dan wat ik op de mat had., dat waren er niet gelogen paar 100, als het niet paar 1000 waren

Frekja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 02:26

Ik snap hier niets van. Ik heb nog nooit last van m . . gehad!!

KiMmK

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 07:37

Bah bah. Ik zou toch voor de zekerheid iemand onderin de kruipruimte laten, desnoods een dierenverdelger. Als je de oorzaak niet opruimt, blijven de gevolgen (maden) ook komen. Pak het vanaf het eerste punt aan en werk dan verder. Bah vindt maden overigens erg smerig.

Malima

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-09 09:53

Mijn mat lag gelijk naast de deur, maar wij hadden verder geen maden buiten zien lopen.
Gelukkig heb ik geen maden meer in huis, maar durf dat kleed nu echt nog niet binnen te leggen. :P
Die blijft nog echt even een weekje in de schuur voordat we die eens schoon gaan maken.

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 09:59

Mades komen van vliegen :j

vlieg - ei - made - vlieg - etc.

Mooi dat je huis nu made-vrij is, misschien dat er in je hoge (?) tapijt stukjes vlees oid gevallen waren?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 11:43

leandrotje schreef:
Mijn mat lag gelijk naast de deur, maar wij hadden verder geen maden buiten zien lopen.
Gelukkig heb ik geen maden meer in huis, maar durf dat kleed nu echt nog niet binnen te leggen. :P
Die blijft nog echt even een weekje in de schuur voordat we die eens schoon gaan maken.

de mijne liggen nu ook buiten, zijn zeikenat ook
maar serieus uur bezig geweest gisternacht met kokend water ed om ze dood te krijgen

Malima

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-09 11:46

Nou wij hebben de maden levend in het kleed gelaten en die in de schuur gegooid, dus daar komen over 10 dagen denk ik een horde aan vliegen uit, hahaha :P

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 11:54

Kenissen van ons hadden hun groene biobak ook helemaal vol maden zitten en toen we daar op visite waren kropen de maden ook allemaal richting hun achterdeur naar het licht echt zo ranzig!

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 11:55

Abeltje77 schreef:
Opkuisen is gewoon opruimen.

Mijn ouders hadden ook ineens een vliegenplaag. Wat bleek. Poes had een muisje meegenomen in huis, en 'vergeten'. Lag die ergens tussen een verwarmingspijp en de vloerplanken te vergaan...

Maden zijn er niet zomaar, alleen als er iets te eten is. Goed zoeken dus!

He TS wat balen van al die maden.
Misschien is er inderdaad ergens een dood diertje, muisje/ vogel waar ze op af komen?
Je hebt het zo snel niet in de gaten. Mijn kat heeft eens een dode eekhoorn mee naar mijn kamer gebracht en tussen wat dozen gelegd onder mijn bed. Pas toen ik mijn bed een heel eind aan de kant schoof zagen we de eekhoorn liggen.

Succes ermee hoor!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 12:13

Gadverdamme :r Maden zijn zo ranzig he..

Ik had het vorige keer dat ik mijn vlees uit de verpakking liet ontdooien in de keuken. Kom ik na een uurtje in de keuken, had er een vlieg eitjes op gelegd ( gele spikkeltjes waren het). Het vlees was aan de randjes namelijk al ontdooit..

Ik heb het stukje waar de eitjes opzaten eraf gesneden, goed afgespoeld en daarna flink lang gebakken :D

Niet ziek van geworden, maar ik heb wel iedere hap eerst goed bestudeerd :') Vlees is duur zat en er was verder niks mis mee, dus toch maar opgegeten :P

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 12:55

eehl Tallie_ho ik had dat dus echt niet meer opgegeten he haha bah

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 13:19

Ik heb mijn oma gebeld of het kwaad kon :') Oma zei dat ik er echt niet dood van zou gaan, zo lang ik maar goed zou verhitten ( en het hele kleine stukje waar het zat heb ik eraf gesneden :') )

Het was een prima stuk vlees, die ga ik niet weggooien, athans niet meteen, dan had ie helemaal vol moeten zitten! :')

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 13:50

Vorige week met dat warme weer had ik iets te lang gewacht met mn vuilniszak in de container te gooien.
Toen kwam ik op mn balkon en hoorde ik (heel zacht) een schrapend geluid uit mn vuilnisbak komen. Dus ik voorzichtig kijken: helemaal vol met maden. Ik krijg er weer kippenvel van als ik eraan denk :o
Gelijk de zak in de container gegooit natuurlijk en mn bak met chloor en kokend water schoon gemaakt. Maar het zijn zulke smerige beesten, getver!!!!

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 13:51

Oh gatver maden! Vorige zomer hadden we iets te lang onze vuilniszak op het balkon laten staan (wonen in een appartement) dus ik denk, laat ik de zakken eens weg gaan gooien. Ieuw! Het hele balkon ónder de maden. Ik heb eerst staan gillen, toen kokend water gepakt, chloor erover gegooid, haha en toen mijn vader maar eens gebeld wat ik moest doen. Naja nog meer kokend water dus. Daarna heb ik ze met het blik van de handveger en blik van mijn balkonnetje naar beneden geschoven haha. Helaas ook een paar op het balkonnetje van de benedenburen, maar ik zag niks meer lopen en heb er ook niks meer over gehoord.

Sindsdien breng ik alle vuilniszakken direct weg.

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 13:59

auk schreef:
Ik heb eerst staan gillen, toen kokend water gepakt, chloor erover gegooid, haha en toen mijn vader maar eens gebeld wat ik moest doen.

Oh, dit is zo mijn reactie toen mijn grijze bak vol met maden zat. Vriendje was op vakantie, anders had hij het schoon mogen maken. Maar ik heb ook de hele buurt bij elkaar gegild. Ben absoluut niet bang voor insecten, vind spinnen reuze schattig, maar als ik een made zie gaat er een knop om :')

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 14:02

leandrotje schreef:
Nou wij hebben de maden levend in het kleed gelaten en die in de schuur gegooid, dus daar komen over 10 dagen denk ik een horde aan vliegen uit, hahaha :P

Had je ze niet beter naar buiten kunnen gooien?? Nu krijg je al die poedersuiker in je schuur als ze uitkomen.. Ik weet niet wat je in je schuur bewaard of da tje veel naar je schuur moet? Maar dat lijkt me toch geen fijne gedachte daar!

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 16:19

@Kaka, nou mijn vriend was dus ook niet thuis haha, anders had hij het ook mogen doen. Maar ik wou het ook niet nog een middagje laten liggen. *gruwel*

00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 23:09

O, getsie. ik krijg kippenvel nu ik dit zo allemaal lees!