De harde waarheid.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 20:27

Zo.Volgens mij maakt dit topic hard feelings los :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 20:28

Kan het alleen maar met Lijntje eens zijn.

Loop niet te klagen, ga zelf de zorg in.......

Daiwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 20:29

@ breezy
zo is het idd in gevangenis ik heb ook altijd gedacht ze hebben een luize leven daar!!!
nu zit mijn zus binnen en werkelijk het is een hel!!!
ze is in 3 maanden tijd 25kilo kwijt omdat het eten gewoon niet te vreten is...

en nee mijn zus is geen crimineel!!!
Laatst bijgewerkt door Daiwa op 07-08-09 20:31, in het totaal 1 keer bewerkt

lijntje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 20:29

tja, dat is ook neit zo raar als je weet hoe hard je in de zorg werkt. En wat je er voor terug krijgt.
Dan raak je wel de gevoelige snaar als je daar over gaat miepen.

Heb zelf geen ervaring met gevangenissen, maar dat lijkt me ook de laatste plaats om op te bezuinigen, iig op de beveiliging dan.
Dat er in emmertjes gepoept moet worden vind ik niet zo erg...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 20:32

Wildgirl schreef:
Maar breezy, wil je dan beweren dat jouw vriend voor niets in de gevangenis zit?

Dat heb ik nergens gezegt maar zeker niet voor verkrachting/moord/beroving/mishandeling of ook maar iets wat in die buurt komt.

Daiwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 20:32

lijntje87 schreef:
Heb zelf geen ervaring met gevangenissen, maar dat lijkt me ook de laatste plaats om op te bezuinigen, iig op de beveiliging dan.
Dat er in emmertjes gepoept moet worden vind ik niet zo erg...

het is de middeleeuwen niet meer op een emmertje
ze hebben een stalen wcpot op hun cel staan

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 20:33

Yamcha schreef:

Even heel eerlijk he..er zijn veel verschillende verzorgingstehuizen, dus overal verschillend..overheid die er andere gedachtes op na houd dan het verzorgende personeel etcetc..zou jij je ouders in zo'n tehuis willen zien? Du sniet het tehuis waar je zelf werkt, want dan is het net even iets makkelijker praten ;)
Gaat mij erom dat het dus geen aanval op het personeel is (hoewel, in ons tehuis hier wel, die deden in het begin gewoon geen moer voor de bewoners, koude gore zooi in dat tehuis, maar dat daargelaten) maar op het algehele beleid..
Vraag me af waarom men zich zo aangesproken voelt?
Ik heb zelf járen in de zorg gewerkt, geriatrie..en ondanks dat ik er werkte en probeerde alle liefde en zorg van de wereld te geven aan de bewoners, vond ik het er vreselijk, walgelijk..(was in de jaren 90 overigens)..dus dan zou ik ook mezelf aanvallen.

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 20:34

Twee kleine opmerkingen:
- Als het er zo slecht is, waarom zit ze er dan? En dan niet komen met "situaties waarin.." overplaatsing naar andere instellingen is namelijk wel mogelijk, maar kost een boel moeite. En als dat niet meer kan, zie je ook de ellende die genoemd wordt niet..

- Als je weet dat het er zo aan toegaat, waarom zorg je zelf dan niet voor extra hulp? Hetzij dat je het zelf doet, hetzij dat je daar iemand voor weet te regelen (buurjongen 1 dag in de week je auto, maar hij 1 avond in de week schoonmaken op haar kamer, etc).

Zaken kunnen schrijnend zijn, maar ik hoor toch bijzonder veel broodje aap verhalen. Dat is niet fair, niet naar verplegers en niet naar bewoners toe. Ieder mens heeft ook een stukje verantwoordelijkheid, dus als het je moeder is - waar ben jij dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 20:34

Daiwa schreef:
@ breezy
zo is het idd in gevangenis ik heb ook altijd gedacht ze hebben een luize leven daar!!!
nu zit mijn zus binnen en werkelijk het is een hel!!!
ze is in 3 maanden tijd 25kilo kwijt omdat het eten gewoon niet te vreten is...

en nee mijn zus is geen crimineel!!!

Een hel wil ik het ook niet noemen maar het is compleet anders dan wat mensen denken. Mijn vriend moet zelf zijn eten kopen anders heeft hij niets, het werken daar? Nou dan werk je fulltime voor 2 euro per week. Hij moet alles zelf betalen hoor, televisie/koelkast/wasserette en echt alles daar moet hij voor betalen. En als jij je kleding daar laat wassen krijg je het nooit meer terug.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 20:35

@Amy

Zoals ik al eerder zei, ik pleeg geen aanval op TS, of op wie dan ook.
Ik vind alleen dat als je ergens op wilt vitten,je wel moet zorgen dat je verhaal klopt.
Met loze argumenten gaan gooien helpt totaal niet, je moet geen brand schreeuwen omdat je rook ruikt.

Amy77

Re: De harde waarheid.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 20:36

Oh zoo, excuus, heb ik je eerdere post niet gelezen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 20:37

En nog even over de zorg ik werk mijzelf echt werkelijk waar letterlijk en figuurlijk kapot. Ik heb een contract voor 80 uur per maand en raad eens hoeveel uren ik maak. 160 en nog is er personeelstekort

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 20:38

@ Amy: Ik heb nu nog iets meer reacties gegeven, snap ook wel dat het een aanval is op de overheid......
Ik vind het werken in de zorg mooi. Maar er ís gewoon wel een personeelstekort, en het verdient minder als het zakenleven, hoor.
Dus als mensen er wat aan willen doen, ga er werken. Werk genoeg hoor, overal zoeken ze mensen.

Zou ik mijn ouders in zo'n tehuis willen zien? Nee....... wel als er meer personeel zou zijn, met liefde voor het werk. Maar ik kom zelf wel helpen, als ze ouder worden........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 20:39

Yamcha schreef:
@ Amy: Ik heb nu nog iets meer reacties gegeven, snap ook wel dat het een aanval is op de overheid......
Ik vind het werken in de zorg mooi. Maar er ís gewoon wel een personeelstekort, en het verdient minder als het zakenleven, hoor.
Dus als mensen er wat aan willen doen, ga er werken. Werk genoeg hoor, overal zoeken ze mensen.

Zou ik mijn ouders in zo'n tehuis willen zien? Nee....... wel als er meer personeel zou zijn, met liefde voor het werk. Maar ik kom zelf wel helpen, als ze ouder worden........

Ik hou ook van mijn werk en van de mensen maar als ik moet kiezen tussen een schone jurk waar soep op is geknoeid te verwisselen of zorgen dat er iemand naar het toilet kan dan weet ik mijn keuze wel...

lijntje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 20:40

Amy77 schreef:
Yamcha schreef:

Even heel eerlijk he..er zijn veel verschillende verzorgingstehuizen, dus overal verschillend..overheid die er andere gedachtes op na houd dan het verzorgende personeel etcetc..zou jij je ouders in zo'n tehuis willen zien? Du sniet het tehuis waar je zelf werkt, want dan is het net even iets makkelijker praten ;)
Gaat mij erom dat het dus geen aanval op het personeel is (hoewel, in ons tehuis hier wel, die deden in het begin gewoon geen moer voor de bewoners, koude gore zooi in dat tehuis, maar dat daargelaten) maar op het algehele beleid..
Vraag me af waarom men zich zo aangesproken voelt?
Ik heb zelf járen in de zorg gewerkt, geriatrie..en ondanks dat ik er werkte en probeerde alle liefde en zorg van de wereld te geven aan de bewoners, vond ik het er vreselijk, walgelijk..(was in de jaren 90 overigens)..dus dan zou ik ook mezelf aanvallen.

Wat ik al eerder zijn, TS opent dit topic met een verhaal wat van geen kant klopt.
Het enige wat ze hiermee bereikt is dat de mensen die niet beter weten mee praten dat de zorg zo verschrikkelijk is, en dat "wij" lui zijn oid. Als ze het verhaal wat handiger in elkaar had gezet was er geen probleem. maar nu schop je mij wel tegen mijn schenen.
Gewoon doordat ik, en vel anderen met mij, kei en kei hard werken voor een prut salaris.
gewoon omdat we liefde hebben voor het werk.
Tja als ik dan zoiets lees, dan doet dat pijn en wordt ik boos

Tivoli

Is oke. ;)

Ik snap dat dit verhaal voor de overheid bedoeld is, maar echt,die lachen zich dood om dit verhaal.
Als het over paarden was gegaan hadden wij dit 'pennyverhaal' genoemd.
Het is overdreven en incorrect, goede dingen worden weggelaten,slechte dingen worden aangedikt, om zo een verhaal te krijgen dat dramatisch genoeg klinkt.
Met zo'n verhaal bij de overheid aankomen is een giller, dus wat heeft het voor zin?

Daarom snap ik goed dat zowel verzorgenden als mensen die iemand in de gevangenis kennen gekwetst kunnen zijn.
Het ene wordt afgeschilderd als 'slecht' (de zorgenden)
En de gevangenis wordt neergezet als luxe walhallah,en de mensen die er iemand kennen,weten dat dit niet zo is.
Laatst bijgewerkt door Tivoli op 07-08-09 20:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Caira

Er is ook niemand die je ervan weerhoudt om je moeder in huis te nemen. Maar dat doet niemand, stel je voor, mams stoppen we gewoon weg in een tehuis!

Hanneke84

Ik snap werkelijk waar niet dat mensen die in de zorg werken zich aangesproken voelen?! Het gáát niet over jullie maar over het beleid de directeuren en de top, waar jullie niets aan kunnen doen!
Zelf heb ik in de zorg gewerkt en helaas ging het er wel zó aan toe!! Mensen die gewoon niet naar buiten kwamen omdat ze er geen tijd voor hadden. Mensen die in hun broek hadden geplast maar het was pauze dus over een kwartiertje kwam er iemand..
1x in de week douchen en snel snel.. In de gehandicapten zorg alleen werken op 7 man op een gesloten afdeling. Waarvan al 3 man 1 op 1 begeleiding zou moeten hebben... Ik deed het met alle liefde en probeerde er altijd het beste van te maken maar de ouders klaagde ( terecht) natuurlijk wel.. Het klopt ook niet, maar je kunt er niets aan doen. De mensen die er werken doen het met hun hart en niet met hun portemonnee.

En als ik eerlijk ben he.. dan maak ik me soms wel eens druk over het feit dat mijn ouders eens 'moeten'.
Alle kinderen wonen ver van onze ouders vandaan en ik zag hoe het er aan toe ging bij ouderen die weinig bezoek kregen want de kinderen woonde ver.. ;(

Missbambie

Ik weet wat er zoveel in de zorg gebeurd als in de gevangenis.

In de zorg is het heel erg hard werken, je pooten uit je lijf rennen om iederen te vriend te houden en het werk wat daarnaast nog eens van je word verwacht op tijd klaar te hebben. er gebeuren soms id in de zorg dingen die niet kunnen o.a in bejaardenzorg maar de mensen die daar al jaren werken die leven voor die mensen ze hebben zelf nog net niet hun bed er staan.. en de centen? de zorg verdient bar slecht voor het zwaare werk.

Ook in de gevangenissen is het niet altijd geweldig, heb zelf in een jeugd inrichting gewerkt waar de helft gevuld is door mensen die er helemaal niet thuis horen.. deze jeugd sporten net zo vaak al zij zelf willen wel onder begeleiding, eten mogen ze met hun huisgenoten samen stellen, voor frisdrank moeten ze bepaalde punten behalen dit o.a door goed gedrag. dit geld ook voor hun t.v die alleen in het weekend te krijgen is of op speciaale dagen, schoonmaken hoeven ze niet daar hebben ze schoonmaakers voor een daarvan was ik. kleding was van hun zelf maar ook daar is buget voor van de overheid. mensen die daar zitten hebben het niet slecht maar zijn wel hun vrijheid kwijt ook al kunnen ze hier zelf niets aan doen omdat ze er helemaal niet thuis horen.

DAiwa ik vind je onderschrift geweldi :-p

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 20:41

breezy302 schreef:
Yamcha schreef:

Ik hou ook van mijn werk en van de mensen maar als ik moet kiezen tussen een schone jurk waar soep op is geknoeid te verwisselen of zorgen dat er iemand naar het toilet kan dan weet ik mijn keuze wel...

Maar het is toch raar dat jullie moeten kiezen?
Het is logisch dat jullie het moeten, maar er moet toch gewoon zoveel geld zijn dat beide kan?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 20:42

Caira: Is het niet ook veel fijner voor een oud mensje om met mede ouderen in een huis te zitten? Het liefst nog uit de omgeving, om over vroeger te praten.
Neem ze in huis, en ze zitten de hele dag achter de geraniums zoals ze ook in een eigen huisje zouden doen, in dit geval omdat het hele gezin werkt of naar school gaat...

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 20:43

Gelukkig komen de kleinschalige woongroepen steeds meer in opkomst :)
En verder: Hiep hiep hoera voor de thuiszorg! Als ze daar nou eens wat meer met hun poten vanaf zouden blijven :x

lijntje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 20:46

Citaat:

Ik hou ook van mijn werk en van de mensen maar als ik moet kiezen tussen een schone jurk waar soep op is geknoeid te verwisselen of zorgen dat er iemand naar het toilet kan dan weet ik mijn keuze wel...[/quote]
Maar het is toch raar dat jullie moeten kiezen?
Het is logisch dat jullie het moeten, maar er moet toch gewoon zoveel geld zijn dat beide kan?[/quote]

Ja natuurlijk, en dáár zit de fout dus ook. Die zit bij de overheid.
Maar de manier waarop dit bericht is geschreven komt voor mij meer over als een aanval op de zorg, en dat moet dus zijn een aanval op de overheid. vandaar mijn felle reactie.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 20:47

Werk in de zorg is ook mooi (op de frustraties na dan, zoals je te pleuris werken voor dat minimumloontje en slechte arbeidsovereenkomsten :P)..
Ik weet maar als te goed dat er een groot gebrek is aan initiatiefnemers en personeel..ik schaam me ook altijd rot voor de enkele bewoners wie haast geen visitie meer krijgen..zo walgelijk vind ik dat...dat ze hun familie zo achterlaten (makkelijk te beoordelen, best flauw van me, sorry) Toen mijn oma net werd binnengebracht kwam ik er elke dag, omdat ze zo enorm moest wennen en daardoor erg achteruit ging..huilen, huilen..niemand had tijd voor haar wat personeel betreft en eurosport stond op, voetbal, vonden al die vrouwen niets aan..stinkende broeken rondom de tafels, bah..

Nu komen we met zn drietjes allemaal om de 3 dagen of om de dag..zodat er iedere dag iemand even zn neus laat zien..zorgen voor een schone kamer, voor schone kleding, de wandeling en een borrletje, leuk muziekje of dat de parasol op wordt gezet als die oudjes met hun wintervesten in die hitte buiten zitten, omdat er geen tijd is om ze in te smeren met factor en parasollen op te zetten..tis enorm triest allemaal.
Wij betalen voor de extra's, die we zelf moeten doen..en de overheid steekt het geld in zn zak en de hoge piefen.

Mn oma heeft alzheimer en heeft het helaas door van zichzelf..ze babbelde maar wat door over een uitje met de bus..ik liet dr maar praten en ging er maar in mee..dacht dat ze het verzon..zijn ze mooi met de bus weggeweest en voor 7euro een schitterende positieve dag gehad! Daar teert mn oma nu al ruim 3 weken op..zo kan het dus af en toe ook..(net als de tafel gezellig dekken, zingen etcetc)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 20:48

lijntje87 schreef:
Maar de manier waarop dit bericht is geschreven komt voor mij meer over als een aanval op de zorg, en dat moet dus zijn een aanval op de overheid. vandaar mijn felle reactie.

ik zie het meer als een aanval op de gevangenissen :j