Wel of niet weggooien herinneringen ex?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 22:20

Ninthe, herinneringen in je hoofd zijn ook wel "weg te gooien" als je maar reden genoeg hebt om van ze af te willen... ik spreek uit ervaring... :D

CandyQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 22:24

Ik heb een grote doos, waar ik alles ingooi wat voor mij veel waarde heeft.
Bijv.
- foto's en dan heb ik het over héél veel foto's
- mijn oude mobieltje, staat iets opgechreven
- knuffels die ik heb gekregen van vriendjes en gewone vrienden enzo
- kaartjes van vrienden en familie, niet allemaal, maar bijvoorbeeld nu de laatste die ik wss ooit van mijn oom en tante zal krijgen, gewoon zo van die dingen
- bandjes en tickets van festivals en concerten
etc..

Véél dingen van leuke momenten, maar ook wel mindere. :j
Gewone herrineringen aan vriendjes (of vrienden) zijn leuk, maar soms is iets tastbaars gewoon heel fijn.
En ik moet toegeven ik durf nog wel eens de ketting van m'n eerste vriendje te dragen. O:)
Edit: en owjah na ruim 2 maanden staat m'n laptop nog vol met foto's van mij en m'n ex :o

Ninthe

Re: Wel of niet weggooien herinneringen ex?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 22:26

Vikki, ergens natuurlijk wel .. maar de herinnering blijft altijd..

Ik heb ook echt een afkeer voor mn ex gekregen, en toen het net over was kon ik hem niet uit mn hoofd krijgen, heb nog weken aan hem gedacht.. en nu vind ik het eigenlijk een vreselijke kerel, dat zie ik nu pas :+ Ik denk ook nooit meer aan hem, doe ik dat wel.. dan is dat altijd negatief eigenlijk ..

Ninthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 22:27

Wel toevallig trouwens, ik was vandaag mijn foto's aan het ordenen op mn pc, en kwam een map met foto's van the man himself tegen, gelijk het kleine vierkantje knopje met het 6 letterige woord opgezocht :o D-E-L-E-T-E !!

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 07:20

Goed zo ! Ik heb voor mezelf een intern prullenbakje gemaakt met een hele stevige deksel er op ... sommige herinneringen laat ik daar echt niet meer uit ontsnappen, want daar zou ik vast niet blij van worden :D . Het is heel bevrijdend om dingen ook echt volledig van je af kunnen zetten :j .

Ilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 07:43

K heb alles bewaard van mijn eerste vriendje. Knuffels die ik van hem heb gekregen liggen nog steeds op me bed en foto's heb ik allemaal nog bewaard. Misschien scheeld het ook wel dat we nu nog steeds vrienden zijn.
Zelfs toen er na hem een andere jongen kwam heb ik niets verwijderd. Hij vroeg nooit hoe ik er aan kwam. En als hij dat vroeg was het van een vriend.
Ik heb heel veel goede herrinnering aan onze relatie. Met foto's enzo denk ik er weer aan terug. En soms praten we er samen nog over. En dan voelt het weer even als toen (ook al zijn er super veel dingen veranderd).
Volgens mij gaat iedereen anders om met zijn verdriet. En ligt het er aan hoe je er zelf tegenover staat. En wat je je ervan wilt en kunt herrinneren ;).

gebruiker002

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 07:51

ik heb voor mijn huidige vriend, vier jaar wat met mijn ex gehad.
ik heb kaarten brieven e.d. allemaal in een schoenendoos gedaan en bewaart.

het is toch een stuk van je leven geweest, soms kijk ik er in en lees ik de kaarten en brieven. ik zou het nooit kunnen weggooien. Zelfs onze vriendschapsring heb ik nog gewoon in mijn sieraden kistje en alle foto's heb ik nog op de pc staan.

daarintegen moet ik niks tegenkomen van de ex van mijn vriend... :( (hoe krang eigenlijk)
maar ik denk dat dit ook komt omdat zij altijd heeft zitten stoken e.d.
Laatst bijgewerkt door gebruiker002 op 06-08-09 07:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 07:52

_Micha_ schreef:
Zijn er dan ook nog mensen die wél de sieraden nog dragen die ze vna een ex hebben gekregen? ( en dan natuurlijk niet met zijn naam er in of datum) maar gewoon mooie sieraden? want ik zou het echt zonde vinden als ik die sieraden nooit meer zou dragen.

Van exen draag ik geen sieraden meer :)
Heb van mijn huidige vriend echt heel veel mooie sieraden gekregen ondertussen, maar denk dat als dat ooooit mocht uitgaan, ik die ook niet meer draag..

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-09 21:11

Blackje schreef:
_Micha_ schreef:
Zijn er dan ook nog mensen die wél de sieraden nog dragen die ze vna een ex hebben gekregen? ( en dan natuurlijk niet met zijn naam er in of datum) maar gewoon mooie sieraden? want ik zou het echt zonde vinden als ik die sieraden nooit meer zou dragen.

Van exen draag ik geen sieraden meer :)
Heb van mijn huidige vriend echt heel veel mooie sieraden gekregen ondertussen, maar denk dat als dat ooooit mocht uitgaan, ik die ook niet meer draag..

Ja maar alle herinnering aan je ex kan erg ver gaan.
Ik bedoel, mijn paard heb ik tenslotte ook samen met mijn man gekocht. Als dan de relatie over zou zijn, ga je dan ook je paard verkopen??? Nee toch?
Ik walg ook nog altijd als ik Amsterdam op de borden zie staan, die kan ik ook moeilijk "deleten" whahahaha. Misschien een straffe actie om alle A2 borden met A'dam erop te jatten :P

tanya89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 21:19

Van mijn exvriendjes heb ik alles weggegooit, ook foto's. Laatst kwam ik er nog eentje tegen en meteen weggegooit. Ik heb nu een relatie van 2,5 jaar, hiervoor alleen wat korte, denk dat ik nu wel wat zou bewaren, maar lang niet alles hoor.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 21:38

_Question schreef:
Bienotje schreef:
Ik heb heel wat weggegooid (inmiddels ook verhuisd). Maar als ik kaarten of iets dergelijks nog van mijn ex zou vinden, zou ik dat sowieso niet met mijn vriend gaan bekijken. Daar voel ik me niet prettig bij en kan me niet voorstellen dat ik hem daar een plezier mee doe.

De herinneringen aan een vorige relatie hoeven niet weggestopt en vergeten, maar brieven en herinneringen van exen te bewaren voor evt. (klein)kinderen lijkt me ook niets. Het lijkt me veel te dubbel voor hun om herinneringen tussen jouw en een andere partner te vinden..

Daar dacht ik ook aan.. Ik gooi brieven etc weg, maar hoe doen jullie dat bijvoorbeeld met gekregen sieraden? Of andere vrij dure spullen? Ik zal dat nooit weggooien denk ik..

ik had om mijn duim een ring om met zijn naam, na een half jaar had ik nog steeds vreselijk veel pijn, en dat kwam door de ring, ik heb hem dus weggegooid, niet zomaar, maar in het water op mn favoriete plek waar ik graag zit, want anders zou ik het nooit kunnen afsluiten, het heeft hierna nog steeds een jaar en 3 maanden geduurd voordat ik het eindelijk kon verwerken, in mijn geval was de ring een boosdoener, ik zit nog vaak op die plek, gewoon te staren naar het water..

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 05:03

Ik heb hier nog gewoon fotoboeken met vakanties met exen staan, gooi ze ook niet weg, vind het leuk om er in te bladeren en terug te denken, eigenlijk altijd lachend.

Maar dat scheeld denk, mijn ex relaties zijn uit en over, ik ben er overheen, het is gewoon goed zo, we hebben een leuke tijd gehad, en nee ik wil niet meer met die gozer zijn, maar ik ben met hem geweest en dat was leuk, een stukje van mijn leven.

Zou ik een ex hebben die me sloeg, het leven zuur maakte, vreemd ging en dat soort dingen zou ik wellicht iets minder hebberig met de spullen zijn en weggegooid hebben, maar niet twijfelend, zolang je twijfeld niet weggooien.
Hm nu ik er over na denk, heb 1 ex met losse handjes gehad, en onze vakantie foto's staan nog hier in de kast, en kijk er ook nog weleens naar, en heb er nooit verdriet van eigenlijk, ik heb veel van die periode geleerd en tis gebeurd.

Draag ook gewoon de sieraden, kleren en gebruik alles nog wat ik ooit eens van een ex heb gehad, bedoel heb bij die losse handjes meneer een computer gekocht, nou ik gebruik hem gewoon hoor, alleen als die niet mee werkt zeg ik altijd kan wel zien van wie ik je gekocht heb he kreng :D

Ik ben denk gewoon extreem gelukkig in het nu, dingen uit het toen zijn er maar doen me niets meer, behalve een beetje glimlachen.

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 06:47

Ik heb ook niet alle herinneringen van m'n ex weggegooid. Heb nog een fotoboek van m'n 18de verjaardag waar hij op veel foto's opstaat. We hebben toch een hele poos lief en leed met elkaar gedeeld. Hij is een deel van mijn leven geweest. Als ik ernaar terug kijk is dat met een lach en niet met een traan. Maar we zijn dan ook als goede vrienden uit elkaar gegaan. Ik draag nog altijd de ring die ik van hem kreeg op m'n 18de verjaardag, alleen hecht ik er niet echt sentimentele waarde aan. Ik vind hem gewoon mooi en daarom draag 'k hem. Hij was ook duur genoeg... hahaha Heb hem toen zelf mogen uitkiezen.

Van korte relaties heb ik niet veel herinneringen. Heb nog wel een foto van m'n laatste ex en mij, maar die blijft staan omdat ik er nog altijd aan moet denken. Heb het zelf nog niet helemaal verwerkt. Dus voorlopig hou ik nog even de gedachte aan hem vast. Ook met hem ben ik niet met ruzie uit elkaar gegaan.

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-09 08:06

Ik heb ook nooit echt ruzie gehad, de mannen willen gewoonweg geen contact meer met me. Jammer, soms zou ik gewoon even willen vragen hoe het nu is en om het hoekje meekijken hoe hun leven verloopt. In het begin zouden we allemaal vrienden blijven, tot er een nieuwe vrouw het leven binnen stapt. Contact met mij was dan opeens niet meer mogelijk.
Dus in dat geval ben ik blij dat ik nog herinneringen heb bewaard.
Mijn ex die me mishandeld heeft daar heb ik echt alles van gewist, verscheurd, verbrand. Het enige wat overbleef waren de 2 katten. De laatste daarvan is 2 jaar geleden verdwenen. Dus voor mij is dat hoofdstuk dan nu ook echt pas helemaal afgesloten.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 08:55

Pfff.. van mij laatste ex gooi ik dus echt alles weg ! Heb nu nog wat foto's op de computer en een enkele foto ergens in de kast. Ook nog een zeer mooie tekening van ons beide.
Maar uiteindelijk gaat alles weg! Het einde heeft me zo enorm veel pijn gedaan (en nog) dat ik er gewoon het liefste nooit meer aan herrinderd word.

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 08:56

Ik zou alles bewaren; zeker brieven en foto's. Gewoon in een doos. Toch een deel van mijn verleden en wie weet vind ik het later nog eens leuk om te zien of lezen.
Sieraden draag ik nog gewoon; waarom niet?

Ik heb 3 exen met wie ik lange tijd samen ben geweest en 2 spreek ik er niet zo heel veel meer, maar als we elkaar zien is het gezellig. Contact is verder prima.
De ander zie ik nog regelmatig en ook daar geen problemen mee.

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 09:14

vikki schreef:
Goed zo ! Ik heb voor mezelf een intern prullenbakje gemaakt met een hele stevige deksel er op ... sommige herinneringen laat ik daar echt niet meer uit ontsnappen, want daar zou ik vast niet blij van worden :D . Het is heel bevrijdend om dingen ook echt volledig van je af kunnen zetten :j .

Zo denk ik er ook over.

Je leeft nooit naar het verleden is mijn mening, en alleen de toekomst telt. (heel kort door de bocht gezien).
Het is zo bevrijdend om alles van je af te zetten, in eerste instantie heel erg zonde, maar uiteindelijk voelt 't als nooit tevoren, en zo kun je weer op weg naar bijv een nieuwe 'relatie' (niet eens in de vorm van verkering of zo) met iemand...

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 11:53

Toen het uitging met mijn ex heb ik alles verscheurd en weggegooid :D De dingen niet niet verscheurd konden worden gingen zonder pardon de container in :) Wát een heerlijk gevoel was dat :D

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-09 13:53

Weet je wat ik uit al die reacties eigenlijk niet begrijp. Waarom MOET je elkaar nou (in heel veel gevallen) haten?
Waarom kunnen ruzies in de loop der tijd gewoon niet uitgepraat worden?
Zelfs mijn ex die me mishandelde staat op mijn Hyves. Na 5 jaar heb ik hem gezegd of hij beseft hoeveel hij me pijn heeft gedaan (emotioneel vooral, ik ben echt in een put gedonderd). Hij heeft toen zelfs zijn excuses aangeboden! En dat terwijl hij dankzij mij nu een strafblad heeft. Als ik nu foto's van hem tegenkom dan vind ik dat gewoon nog leuk, zowel verleden als dan wel dat hij nu een vrouw en kindje heeft. Er zit geen zeer meer achter. Bij anderen heb ik dat dus wel, gewoon omdat die het fatsoen niet hebben dingen uit te praten. Raar hoor mensen. Haat en liefde ligt zo dicht opeen..........Misschien een gebrek aan opvoeding? Ik kan er dus echt niet tegen als ruzies onuitgesproken blijven!

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 14:52

Ik heb alles van mijn exen weggegooid, mijn huidige vriend vind het niet leuk als ik nog wat er van heb en dat begrijp ik en heb er zelf ook niks mee dus mik ik het mooi weg. ;)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 15:08

CandyQueen schreef:
Ik heb een grote doos, waar ik alles ingooi wat voor mij veel waarde heeft.

die heb ik ook............ mjn levensloopdoos :) :) daar zitten foto's in, vliegtickets in, aankoopbonnen in......... en alles wat een wezenlijk invloed heeft gehad op mijn leven..........

het is een leuke doos, ook met nare herinneringen........ maar ik snuffel nog stees graag , zeker met Sanne, in DE doos :D

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 15:15

Cadeautjes e.d. (sieraden) heb ik bewaard. Digitale foto's ook. De rest heb ik weggegooid.

Mijn ex en ik gaan ook gewoon nog normaal met elkaar om. Ik kan hem iig normaal opbellen om te vragen hoe het gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 08:56

Ik zou alles bewaren waar je NU om kunt lachen, want dan zul je dat later ook als een leuke herinnering zien. Alles waar je je nu rot door laat voelen zou ik weggooien, want dat zal ook niet veranderen denk ik. :)

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 09:14

Ik kan me voorstellen dat je het moeilijk vind om herinneringen aan je ex weg te gooien.
Ik zie het wel bij m'n zus, haar relatie is nu ruim 8 maanden over, maar ze bewaart nog alles.

Ik denk dat ik alles weg zou hebben gegooid, klaar ermee.

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 09:33

Ik gooi altijd alles weg. Zelfs als ik brieven krijg en het is nog aan, dan gooi ik ze weg. :+