Je aller aller eerste herinnering?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 15:55

Kanelly schreef:
Toch grappig dat bijna iedereen hier dingen aanhaalt van voor het 4e levensjaar, terwijl uit onderzoek is gebleken dat dat bijna niet mogelijk is. (bronnen, google en u vindt ) (of we hebben op Bokt blijkbaar alle zeldzame gevallen bij elkaar ;) )
Het meeste wat je je 'herinnerd' van voor die tijd, zijn blijkbaar pseudo-herrinneringen, 'herinneringen' gebaseerd op foto's, verhalen van familieleden e.d.

Ik kan me wel veel herrineren van toen ik tussen de 2,5 en bijna 6 jaar was. Wij woonden toen in Kenia, en die periode is zo duidelijk afgebakend en zó anders dan anders, dat ik daar nog vrij veel van weet. Toen ik er op mijn 12e terug was op vakantie kon ik zo de weg wijzen vanuit het dorp naar ons huis etc.
Ik weet van de periode daarna (6-10 jaar) veel minder, tot bijna niks.

karinFTbing

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 15:58

Ik ben van een tweeling, en wat ik vertelde over die jongen die speelgoed afpakte, heeft mijn zus precies hetzelfde, toen was ik denk ik 3.
Die verhalen hebben wij toch echt niet van anderen :P
Wij hadden zo'n hekel aan die jongen!
Maar dit is ook het enige wat ik uit die tijd herinner, zonder foto's.

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 16:00

Toen in bijna 3 was gingen we verhuizen; op de dag dat we vertrokken, stond ik naar de overbuurvrouw te zwaaien en riep ik heel hard over straat "daaaaaaggg buurvrouw" (maar dan in peuterpraat) :D

Een verhuizing maakt een behoorlijke impact, dus ik denk dat ik hem daarom nog steeds weet. Mijn kids zijn nu 7 en bijna 4 en ik vraag me van de jongste nog regelmatig af wat hij nu precies allemaal nog onthoud (oa van vakanties enzo)

Kristie

Re: Je aller aller eerste herinnering?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 16:18

Toen ik in groep drie zat was er een afscheid van Meester Piet die nu met mijn tante is getrouwd := en de avond voor het afscheid moest ik ontzettend overgeven, maar ik moest en zou naar dat afscheid (geen idee wat voor afscheid, voor het zelfde geldt vierde hij ze verjaardag) en toen mocht ik van mijn moeder alleen heen als ik die droge pretzel dingen eten...

Verder heb ik echt heeel weinig herrineringen, ik weet bijna niets..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 16:19

Dat ik wegliep en gezellig in de etalage mensen ging kijken :j

en dat ik heeeeeel boos was dat ik een kinderijsje kreeg en mijn zus wel een grote (want zij is 14 jaar ouder). Gooide het ijsje op de grond en had een enorme woedeaanval midden in de stad :D

(ik herinner mij ook echt pas dingen vanaf mijn 4e/5e)
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 05-08-09 16:32, in het totaal 1 keer bewerkt

brenda1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 16:27

Ik kan me nog weinig herinneren van mijn jeugd, ik denk verdrongen door bepaalde omstandigheden.

het enige wat ik me nog kan herinneren is dat er een vleermuis op mijn ledikantje zat en dat mijn moeder de vleermuis met een vissenschepnetje naar buiten probeerde te werken, en dat de vleermuis aan het schepnetje bleef plakken, dus ze gooide alles maar naar buiten.

Rodo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 16:34

Ik kan me herinneren dat ik met mijn nichtje en neefje toen we 6 waren van huis ''wegliepen'' we waren toen bij mijn nichtjet thuis en ze had 2 kleine kinder koffertjes en een rugzak.. xD

Toen nam mijn nichtje de Minni Mouse koffer, ik de gekleurde koffer en mijn neefje de rugzak..
En toen waren we buiten ( Ontsnapt via de tuin) buiten met spullen, en de koffers zaten vol met tekenboeken, kleurplaten en kleurpotloden..

En we hadden iedereen verteld dat we de hele wereld over gingen reizen, en dat onze ouders dood waren... hahaha :P
We vertelden het zomaar aan mensen op staat, dat we over de wereld gingen reizen.

En toen liepen we alleen met ze 3e naar een station(vlakbij huis), en toen de trein aankwam durfden we niet in te stappen xD
Hahah daar ging ons plannetje en toen we naar huis gingen lopen kwamen onze ouders heel snel aanlopen Whahah.

Zij dachten dat wij aan het spelen waren maar we waren zoals hierboven al gezegd via de tuin ontsnapt dus ze konden ons niet zien xD

Ik kan me meer dingen herinneren van toen ik jong was, maar dit vond ik wel leuk om te vertellen :)

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 18:22

Ik zou het echt niet weten eigenlijk. Eén van mijn eerste herinneringen is denk ik dat ik van onze trap afviel en mijn 2 voortanden kwijt waren. Weet nog dat mijn broers ze aan het zoeken waren maar dat ze uiteindelijk in m'n gehemelte zaten. :+

Eas_Mon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 18:27

ik weet nog wel dat ik ernstig ziek was toen ik 4 jaar oud was..

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 18:38

Mijn ouders verbazen zich altijd dat ik sommige dingen nog kan herinneren xD
zo weet ik nog van de trouwdag van mn ouders, toen ik 3 jaar was :P weet hoe we erheen liepen en dat ik een ring moest geven en begon te huilen xD, en die zaal enzo :P

Ook nog van een vakantie in Duitsland die al heel erg lang geleden is, weet precies hoe dat huisje was en wat er in de buurt was en van de poes die altijd naar binnen liep xD ,weet niet precies hoe oud ik was, denk jaar of 4 (ben nu 17).

Herinnerde me nog heel veel meer, maar kom er nu even niet meer op :)
Laatst bijgewerkt door 1234 op 05-08-09 18:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 18:39

Kanelly schreef:
Toch grappig dat bijna iedereen hier dingen aanhaalt van voor het 4e levensjaar, terwijl uit onderzoek is gebleken dat dat bijna niet mogelijk is. (bronnen, google en u vindt ) (of we hebben op Bokt blijkbaar alle zeldzame gevallen bij elkaar ;) )
Het meeste wat je je 'herinnerd' van voor die tijd, zijn blijkbaar pseudo-herrinneringen, 'herinneringen' gebaseerd op foto's, verhalen van familieleden e.d.

Ik denk dat als er heftige dingen zijn gebeurd, je het jezelf echt wel kunt herinneren. Ik reageerde als eerste in
dit topic, maar was helemaal vergeten te vertellen dat ik ernstig ziek was toen ik 3 was. Ik kan me dus nog
herinneren in wat voor kamer ik lag in het ziekenhuis, en dat die uit keek over de snelweg. Elk bezoekuur keek
ik door dat raam om te zien of ik heel misschien de auto van mijn ouders herkende. Ik weet ook nog dat ik een keer
heel nodig moest plassen, maar dat de zusters niet op tijd kwamen. Heb toen in bed geplast,
en dat vond ik heel erg omdat ik net zindelijk was. Dus geloof het of niet, dingen herinneren kan wel degelijk
voor het 4de levensjaar :).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 18:45

Mijn eerste herinnering (hij is echt trouwens omdat mijn ouders een aantal dingen niet konden weten die ik wel wist) is niet echt een leuke. Goh wat was ik toen boos, en daar hebben ze nu steeds geen idee van, dat kunnen mijn ouders niet voorstellen.

Ik was 2,5 en moest bij mijn buren slapen. Ze hadden mij geen luier omgedaan maar sliep wel in een ledikantje. Ik heb gehuild en gehuild en gehuild want ik moest echt plassen. Blijkbaar was ik zindelijk destijds want ik was me er echt bewust van dat ik geen luier aan had en ik moest plassen. De buren hebben me heel lang laten liggen omdat ze dachten dat ik huilde om aandacht.

Toen ik de volgende ochtend eindelijk naar huis mocht bleek het dat ik een broertje had. Ouders helemaal blij en ik niet. Ik wist nergens van en heb me destijd echt afgevraagd waarom ze dat stiekem hebben gedaan.

Toen ik dat later (een paar jaar terug voor het eerst) aan mijn ouders vertelde schrokken ze om te horen dat ik zoveel wist wat waar was maar wat zij mij niet verteld hebben.

Enne, niemand hoeft het te geloven hoor als het wetenschappelijk niet kan. Zolang ik maar weet dat het waar is.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 18:54

Ik denk dat een van de eerste dingen die ik heel bewust nog weet ergens tussen 4-5 jaar is.

Met een buurmeisje was ik gaan spelen in een speeltuin in de buurt. Het was een vrij grote speeltuin, met zand eronder. Het was mooi weer, dus we hadden onze sokken en schoenen uitgetrokken en waren daar voor mijn gevoel al heel lang aan het spelen, toen mijn moeder ons kwam halen. Ze was tamelijk boos op ons en ik begreep niet goed waarom - we waren toch lief aan het spelen? Mijn kleinere buurmeisje moest voorop de fiets, ik achterop.

Pas veel later heb ik begrepen dat we al een tijdje onvindbaar waren en er in die tijd een kinderlokker (ja, zo heetten die mensen toen nog) in de omgeving rondliep. Mijn moeder was dus niet zozeer boos als wel heel opgelucht toen ze ons gevonden had, ze waren nl. al met 3 volwassenen aan het zoeken.

nooralie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 18:59

die van mij is wel raar hihi

ik was bij vrienden van mij ouders daar ging ik ook logeren
en ik moet op bed maar ik wou natuurlijk niet dus ik ging snel naar beneden
maar zat hun zoon een horor film te kijken

ik zag een stukje daar van dat een clown door een soort zeef werd geperst
zo zit dat idegeval in mij geheugen
dat ding die plaat lijkt op die je in zwembaden ook ziet op de vloer met van die gaatjes er in.
als kind was ik daar als de dood voor en nu nog moet ik er aan denk en kan er ook niet over heen lopen :o

ik was trouwens 3 of zo

WonderWanita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 19:16

ik kan me nog heel goed herinneren dat ik altijd lieveheersbeestjes ging vangen in paarse struikjes. Als ik dat nu weer ruik ( die plantjes ) komen de herinneren weer terug.

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 19:19

Een van mijn eerste herinneringen is het knappen van zo'n grote ballon met confettie en een beer erin (was een geboortecadeau voor m'n broertje). Ik was toen dus ruim 3.
Verder weet ik nog dat m'n neef en nicht een film keken over een speelbord dat tot leven kwam en ik dat heel eng vond, dit is sowieso al een jaar of 12 geleden dus toen was ik een jaar of 5.
Laatst bijgewerkt door LizMD op 05-08-09 19:28, in het totaal 1 keer bewerkt

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 19:21

Ik vind het wel moeilijk hoor, zoveel weet ik er eigenlijk niet meer van. :o

Kan me herinneren dat ik als 4-jarige in groep één, op het speelplein stond te kijken naar mijn oudere broer uit groep 4, en toen zei de juffrouw: 'Nog even en dan mag je ook daarheen'. :')

Verder kan ik me nog wel herinneren dat een vriendin van mijn ouders mijn luier verschoonde toen zij op mij paste, geen idee hoe oud ik toen was... waarschijnlijk bijgebleven omdat het natuurlijk anders als wanneer je eigen ouders je luier verschonen. :+

Denica

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 19:44

Wat ik me kan herinneren is dat ik altijd met mijn vader samen tekeningen ging maken toen ik erg ziek was en in het ziekenhuis lag (volgens mij was ik toen zo'n 3 jaar). Aan een tekentafel bij het raam.

only18

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 20:23

Ik denk dat ik zo'n jaar of 2 was. Mijn vader was een stukje vlees aan het eten en ik lag in de woonkamer in mijn parkje.Toen ik plots mijn mama in paniek hoorde roepen: ' Gaat het? Gaat het? Adem langzaam. Rustig! Rustig!! '. Ik weet dat ik heel bang was dat papa zou stikken.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 20:32

ik heb geen idee hoe oud ik was, maar ik lag in een wipstoel en werd gevoerd... het was een donkerblauwe wipstoel met witte en oranje beesten erop... :D

Rachel_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 21:22

Arabesk schreef:
Rachel_x schreef:
Dat ik mijn barbiepaard in de openhaard gooide :D En hoe de trap er uit zag..

Waarom dat? _O- was ie niet lief genoeg :D :+

Zn manen waren niet roze. :') Nee, geen idee :')

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 21:29

ik denk dat mijn eerste herinnering is:
Dat ik een knuffelschaap kreeg van me vader, hij was met me broer en zus naar terschelling geweest. Ik was toen denk ik een jaartje of 3.

Maar het vreemde is dat ik ook me vader herinner met een snor maar volgens mijn familie heeft hij nooit een snor gehad toen ik in leven was, dat is best vreemd want ik weet het echt zeker. Ik was met me broer en me moeder jam aan het maken, en toen kwam me vader binnen met lang krul haar en een snor. En dit heeft hij dus al voor mijn geboorte niet meer gehad := Dat is toch ook raar

_Blacky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 21:48

Ik herriner me echt nog heel veel.
Ik zou zo een groot deel uit me leven kunnen vertellen.
En wanneer ik een foto zie kan ik alles presies vertellen.

Maar mijn eerste bewuste herrinering was toen ik 3? jaar werd en een bellenblaasvliegtuig kreeg, die kon je aan doen en uit de propellor kwamen de bellen, en al mijn vriendjes en vriendinnetjes die op mijn verjaardag kwamen waren jalours.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 22:41

Ik weet mijn eerste verjaardag nog.
Ik zat op mijn knieën in de box op het terras, en allemaal mensen kwamen langs en gaven me een handje.

Ook weet ik nog toen ik zonder zijwieltjes kon fietsen. Ik helemaal enthousiast naar de buren fietsen (500m verderop) want daar was mijn oma. Ik roep nog 'Kijk oma ik kan zonder zijwieltjes!" maar kreeg de bocht niet meer. Daar lag in in de stinksloot. Ik was toen denk ik net 3.

In die tijd ging ik ook naar de peuterspeelzaal, en daar was juf Ineke. Ik mocht haar echt niet, en samen met een vriendin gingen we dan op de glijbaan roepen 'Juf is een hekseketel'

:=

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 22:44

Ik heb wel degelijk herinneringen aan toen ik 3 was. Ze zijn wel heel vaag
1.Toen ik eens van de trap viel en mijn arm kneusde (moest in het gips). Dat gipsverhaal weet ik niet meer, ik weet alleen dat mijn brilletje voor mij uitviel.
2. Toen wij onze eerste TV kregen, zo'n zwartwit met houten kast en draaiknop. Mijn zus en ik kregen allebei een pop.
3. Geen idee wanneer maar ik herinner me dat ik in bed werd gelegd, een spijltjesledikant en dat ik een trappelzak aankreeg.