Ik werk 38u, maar door mijn reistijd ziet mijn dag er als volgt uit:
7u opstaan, 7.30u weg, afhankelijk van de hoeveelheid file ben ik tussen 8.30 en 9.30 op mijn werk, ik werk dan zo'n 7 a 8 uur en probeer rond 16.30u weer weg te gaan
(ook weer afhankelijk van file, als er veel staat ga ik eerder weg, als er weinig staat ga ik later weg, (tenzij ik 's ochtends op tijd was natuurlijk
). Tussen 18.00 en 19.00 ben ik weer thuis, even eten (ik woon nog thuis, dus dat staat klaar: wat een luxe) en een half uurtje op de bank zitten en dan ga ik rond 20.00u naar stal. Dat is gelukkig maar 10min rijden, dus dan ga ik rond 22.00u weer weg. Het komt soms voor dat ik pas om 22.30 thuis ben, maar meestal ligt dat aan de gezelligheid op stal.
Gelukkig staat mijn paard in volpension, dus hoef ik alleen te rijden en mijn eigen troep op te ruimen. Soms heb ik 's avonds vergadering, dus dan draai ik het om: 's ochtends vroeg naar de paarden en 's avonds werken.
Echt respect voor alle mensen die ook dit soort schema's draaien. Bij mij begint de koek een beetje op te raken: ik heb geen reserve meer over (letterlijk haha) en over 3 maanden betrekken we ons nieuwe huis (waar ik de tijd vandaan moet halen om schoon te maken/koken is me een raadsel). Ik ben dan ook weer aan het solliciteren geslagen om wat dichter bij huis te kunnen werken. Dat stelt me echter wel voor een dilemma: dichter bij huis werken betekent waarschijnlijk meer tijd, maar minder salaris. Dus dan heb ik straks meer tijd (om aan mn paard te besteden
), maar kan ik mn paard misschien niet meer betalen... Lastig hoor. 

En drama is misschien een verkeerd woord.... maar er wordt hier zo heel erg geroepen dat iedereen het zoooooo druk heeft met ft werken + paard. Ik vind dat allemaal wel meevallen eigenlijk.
Allemaal mogelijk, maar zo groot is mn slaapkamer nou niet