Fulltimers! Hoe redden jullie het qua tijd.....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mrs_ed

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 12:16

ik ben blij te lezen dat ik niet de enige ben met zo'n druk leven. Maar hoe houden jullie het vol?

Ik werk 38u, maar door mijn reistijd ziet mijn dag er als volgt uit:
7u opstaan, 7.30u weg, afhankelijk van de hoeveelheid file ben ik tussen 8.30 en 9.30 op mijn werk, ik werk dan zo'n 7 a 8 uur en probeer rond 16.30u weer weg te gaan
(ook weer afhankelijk van file, als er veel staat ga ik eerder weg, als er weinig staat ga ik later weg, (tenzij ik 's ochtends op tijd was natuurlijk ;) ).
Tussen 18.00 en 19.00 ben ik weer thuis, even eten (ik woon nog thuis, dus dat staat klaar: wat een luxe) en een half uurtje op de bank zitten en dan ga ik rond 20.00u naar stal. Dat is gelukkig maar 10min rijden, dus dan ga ik rond 22.00u weer weg. Het komt soms voor dat ik pas om 22.30 thuis ben, maar meestal ligt dat aan de gezelligheid op stal. :D Gelukkig staat mijn paard in volpension, dus hoef ik alleen te rijden en mijn eigen troep op te ruimen.

Soms heb ik 's avonds vergadering, dus dan draai ik het om: 's ochtends vroeg naar de paarden en 's avonds werken.

Echt respect voor alle mensen die ook dit soort schema's draaien. Bij mij begint de koek een beetje op te raken: ik heb geen reserve meer over (letterlijk haha) en over 3 maanden betrekken we ons nieuwe huis (waar ik de tijd vandaan moet halen om schoon te maken/koken is me een raadsel). Ik ben dan ook weer aan het solliciteren geslagen om wat dichter bij huis te kunnen werken. Dat stelt me echter wel voor een dilemma: dichter bij huis werken betekent waarschijnlijk meer tijd, maar minder salaris. Dus dan heb ik straks meer tijd (om aan mn paard te besteden ;) ), maar kan ik mn paard misschien niet meer betalen... Lastig hoor.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 12:32

HOe houd je het vol? Tja, de ene voet voor de andere blijven zetten en doorbijten. Ik doe alleen dingen die ik leuk vind, dus ik krijg energie vanuit het werk zelf zeg maar.
Soms ben ik echt punt af, dan tank ik een avondje bij op de bank met een boek. Dat moet ook af en toe kunnen, en daar heeft iedereen begrip voor als je altijd zo hard werkt.

Carlijn101

Re: Fulltimers! Hoe redden jullie het qua tijd.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 12:39

Ik heb dan geen eigen paard maar wel een full-time baan en 2 'halve paarden' onder mijn hoede..

Ik begin om 8.00 zodat ik 16.30 naar huis kan. Even wat eten en naar paard 1 vervolgens naar paard 2 en ik kan rond 21.00 weer terug zijn.

Mijn huishouden? Wanneer het uitkomt, op een vrije avond of het weekend. Koken doe ik niet zoveel, ik woon alleen en voor mijzelf koken vind ik nooit zo boeiend dus ik eet veel bij mijn ouders, dat is dichter bij de paarden.
Of ik gooi iets in de magnetron of eet buiten de deur.

Daarnaast houd ik ook nog wel vrije avonden over om iets met vriendinnen te doen, dit omdat ik de paarden vaak op dezelfde avond doe.

Het is wel druk, maar ik voel me beter als ik van hop naar her moet rennen als dat ik tijd over heb. Nu is het heerlijk af en toe een avondje voor mezelf te nemen.

suus27

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 13:09

Hi
hier weer eentje die ook 40 uur werkt in de week.
Zat me laatst al af te vragen, waarom ik het zo druk heb, maar als ik al deze verhalen lees, ben ik blij dat ik niet de enige ben.
Moet je maar weer denken dat wij behoorlijk veel overhebben voor onze viervoeters.

Werken overdag, huishouden, doe ik net als iedereen er tussen door en ja bij mij staat het aanrecht altijd vol met servies dat nog moet worden afgewassen. Mijn was hangt altijd dagen aan het rek, hahaha.
Paardrijden doe ik 's avonds. ik rijd 5 keer in de week. Geef mijn paard en natuurlijk mijzelf 2 dagen in de week vrij. Op deze dagen doe ik de sociale dingen met mijn vrienden.
Het leuke bij mij op stal is, is dat iedereen vrijgezel is, dus als het lekker weer is, blijven wij hangen na het rijden om te genieten van de rose en processo, altijd weer gezellig. Niemand hoeft naar huis toe voor iemand.

mrs_ed

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 13:22

da's fijn suus27.
Bij ons heeft iedereen een vriend, dus is het op dat soort dagen meestal dubbel zo druk met vriendjes die het ook nodig vinden om een drankje te komen halen haha. Wat dat betreft bof ik dat die het ook allemaal goed kunnen vinden met elkaar, waardoor het niet erg is als ik in het weekend eens blijf hangen ;)

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 13:23

Ja hoe houd je het vol.... Geen idee :')
Verstand op 0 en doorgaan denk ik :=

Af en toe moet ik gewoon even weg. Zo ga ik volgende maand 3 dagen weg om even tot rust te komen. Even weg van het werk... Dat heb je na weken 7 dagen werken wel gezien :')

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 13:26

Teelee schreef:
Ja hoe houd je het vol.... Geen idee :')
Verstand op 0 en doorgaan denk ik :=

Dat moet haast wel anders zouden we het allemaal niet volhouden :Y)

smurvaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 13:26

suus27 schreef:
Hi

Werken overdag, huishouden, doe ik net als iedereen er tussen door en ja bij mij staat het aanrecht altijd vol met servies dat nog moet worden afgewassen. Mijn was hangt altijd dagen aan het rek, hahaha.
.

Dit komt idd heel bekend voor :D

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 13:30

smurvaas schreef:
suus27 schreef:
Hi

.

Dit komt idd heel bekend voor :D

Thank you god for giving me a dishwashmachine :P
mijn vriend

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 13:35

Nou ik ben idd wel heel blij met mn vaatwasser :=
Komt wel vaak voor dat ik mn bed in wil duiken, en als ik de deur van de slaapkamer open doe ik me bedenk dat ik de was van vanmorgen nog op moet vouwen -O-

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 13:35

Ik heb ook een baan van 40 uur (5x van 08:30 t/m 17:00 uur), eigen huis, woon samen, heb vrienden en een eigen paard. Zodra ik 's avonds thuis ben is het koken, eten, stofzuigen en op naar paardjelief. Ik ben dan vaak tussen 21:00 en 22:00 uur weer thuis. Vriendje aandacht geven, douchen en naar bed.

Ik ga 5 dagen in de week naar het paard. Deze staat op vol pension dus hoef eigenlijk alleen te poetsen en rijden/longeren. Op dinsdag en donderdag ga ik meestal niet en checkt mijn vriendin of alles goed met hem is en verzorgt hem waar nodig. Zo heb ik wat meer tijd voor mijn vriend, huishouden en vrienden. Dit vind ik namelijk ook belangrijk enw eet dat mijn paard er niet onder zal lijden.

Het weekend is bij ons meestal standaard zaterdagochtend en middag huishouden en weekboodschappen. Goed plannen en goede afspraken maken dan kom je een heel eind. Maar zou het heerlijk vinden om wat meer uren op een dag te krijgen voor mezelf. :-)

mrs_ed

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 14:05

@ teelee: tv op slaapkamer: was mee naar bed: tv kijken, uitrusten en was vouwen!
Hihi over multi-tasken gesproken.

suus27

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 14:07

een vaatwasser is misschien wel makkelijk. maar voor je alleen, vind ik het wel een beetje onzin, ik moet mezelf maar eens aanleren om het gelijk af te wassen. Want zeg nou zelf wat is de moeite om 1, bord, bestek, pan af te wassen. hahaha

Maarre knap dat jullie vriendjes er nog bij doen....
Ik zou niet weten waar ik die tijd vandaan moet halen, of hem ook nog aandacht tegeven. hahaha

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 14:09

Jeetje... zo moeilijk is het allemaal niet hoor, als je fulltime werkt. Ik ben gewoon elke avond bij paardje behalve 2 avonden die ik voor mezelf (en soms het huishouden) vrij hou. Zaterdagmiddag en zondagmiddag ook bij paard.

Zo'n drama vind ik fulltime werken + paard nou ook weer niet. Moet wel bijgezegd dat ik op een volpension sta.

suus27

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 14:11

ik heb het helemaal niet over drama.
Het is voor mij pure ontspanning, alleen ik vind dat er wel meer is in het leven dan alleen de paarden.
Ben namelijk dol op een sociaal leven buiten de paardjes om.
Paarden nemen veel tijd in beslag en dat weet je van te voren. Ik weet dat ook al te goed.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 14:14

Ik werk 40 uur per week en er komt per dag nog bijna 2 uur reiskosten bij en half uur pauze. Ik ben rond 6 uur 's avonds thuis, ga dan gelijk eten en daarna naar mijn paard, die staat gelukkig volpension. Het huishouden doe ik op mijn 2 vrije avonden dat ik een bijrijder heb en/of in het weekend, zaterdagavonds wil ik dan nog wel afspreken met vrienden.
Vrijwel alles draait om mijn werk en paard en huishouden. Het is behoorlijk veel en zwaar, maar wel de moeite waard.
Moet er wel bijzeggen dat ik geen vriend of man heb, en ook geen kinderen dus dat scheelt wel ;-)

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 14:16

Mee eens Abeltje77, ik hou ook echt genoeg tijd over voor andere dingen dan mijn paard. Ik begrijp dan ook echt niet dat sommige mensen pas om 22:00 uur thuis zijn van stal, wat doe je daar allemaal dan buiten het paardrijden? Ik denk niet dat mijn vriend het leuk zou vinden als ik dat 5 dagen in de week zou doen... En ik evenmin als het andersom zou zijn.

Er is inderdaad echt meer in het leven dan paarden... :)
Moet wel zeggen dat ik dat vroegah niet zo zag, toen was ik ook soms 5x per dag op weg naar stal. Maar die tijd is nu echt wel voorbij!

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 14:18

suus27 schreef:
Het is voor mij pure ontspanning, alleen ik vind dat er wel meer is in het leven dan alleen de paarden.
Paarden nemen veel tijd in beslag en dat weet je van te voren. Ik weet dat ook al te goed.

Oh, ik had het ook helemaal niet tegen jou hoor Suus. :o En drama is misschien een verkeerd woord.... maar er wordt hier zo heel erg geroepen dat iedereen het zoooooo druk heeft met ft werken + paard. Ik vind dat allemaal wel meevallen eigenlijk.

Al zal het per situatie wel verschillend zijn.

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 14:18

Ik werk 32 uur, woe vrij, manlief werkt 40 uur. Hebben 2 kids van 2 en 4, daarnaast 2 honden en 2 katten en 1 paard.

Paard staat volpension, maar ga er iedere dag naartoe. Ik rij op de ma, woe en vrijdag avond. Dan brengt mijn man de kids naar bed. Di en do avond gaat hij hardlopen en daarna ga ik nog even naar stal. Soms alleen een knuffel geven, soms even stappen aan de hand langs de weg, soms longeren.

In de weekenden is het altijd even afspraken hoe wat wanneer wie weggaat. Kids zijn nog te jong om alleen thuis te blijven.

Heb wel het geluk dat het huishouden wordt gedaan op donderdag door de schoonmaakster. Komt 3 u per week. De rest doen we zelf.

Boodschappen altijd op woe ochtend en za ochtend samen met de kids, mogen die nog wat lekkers uitzoeken.

Loop ook nog hard (ben aan t opbouwen) die doe ik tijdens mijn lunchpauze op kantoor. Hebben kleedkamers en douches in het pand.

Erg druk maar zou het niet anders willen.

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 14:20

ik werk 40 uur, woon samen, hubbie werkt onregelmatige diensten, heb 2 kids en een paard.

ik woon vlakbij mijn werk, 10 minuutjes, paard staat op 3 minuten afstand van huis. Ik ben om half 5 thuis van werk, en meestal meteen door naar paardje, kinderen gaan overdag altijd mee.
Half 7 thuis, eten, kids naar bed.

Ik heb een gastouder in huis voor mijn kids en die doet ook stofzuigen enz..heerlijk :)

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 14:21

woods schreef:
@ teelee: tv op slaapkamer: was mee naar bed: tv kijken, uitrusten en was vouwen!

:)) Allemaal mogelijk, maar zo groot is mn slaapkamer nou niet :') Heb net mn oude tv eruit gegooit om plaats te maken voor een nieuwe :P

@ Abeltje77: Wie heeft het over drama?
Ik niet hoor ;) Moet alleen wel bekennen dat ik blij zou zijn met het schema wat sommige hebben := Maar ook daar heb ik voor gekozen :j
Ik heb er zelf voor gekozen om dit te doen en dus deze uren te maken. Maar daarom ben ik wel blij als ik om 10 uur op z'n vroegst thuis ben 's avonds. En sommige ochtenden om 5 uur weer eruit ben om vervolgens om half 6 weer te beginnen.
Of om 7 uur eruit om te rijden, en daarna aan het werk te gaan.
Niks geen drama maar ben daarom wel blij dat ze bij huis staan. Want heen en weer rijden naar stal zou ik niet zien zitten, en mn vriend ook niet. Al is die sinds een paar weken out of the picture, en dat scheelt alweer een hoop tijd moet ik zeggen :')

smurvaas

Abeltje77 schreef:
suus27 schreef:

Oh, ik had het ook helemaal niet tegen jou hoor Suus. :o En drama is misschien een verkeerd woord.... maar er wordt hier zo heel erg geroepen dat iedereen het zoooooo druk heeft met ft werken + paard. Ik vind dat allemaal wel meevallen eigenlijk.

Al zal het per situatie wel verschillend zijn.

Ach zo druk, zou niet anders willen.
Elke avond thuis op de bank, niks voor mij!!!!
Nu heeft mijn paard vakantie, dus ik ook, nou, naar avond 2 op de bank, ben ik het al snel zat :D

Abeltje77

Teelee schreef:
woods schreef:

:)) Allemaal mogelijk, maar zo groot is mn slaapkamer nou niet :') Heb net mn oude tv eruit gegooit om plaats te maken voor een nieuwe :P

@ Abeltje77: Wie heeft het over drama?
Ik niet hoor ;) Moet alleen wel bekennen dat ik blij zou zijn met het schema wat sommige hebben := Maar ook daar heb ik voor gekozen :j
Ik heb er zelf voor gekozen om dit te doen en dus deze uren te maken. Maar daarom ben ik wel blij als ik om 10 uur op z'n vroegst thuis ben 's avonds. En sommige ochtenden om 5 uur weer eruit ben om vervolgens om half 6 weer te beginnen.
Of om 7 uur eruit om te rijden, en daarna aan het werk te gaan.
Niks geen drama maar ben daarom wel blij dat ze bij huis staan. Want heen en weer rijden naar stal zou ik niet zien zitten, en mn vriend ook niet. Al is die sinds een paar weken out of the picture, en dat scheelt alweer een hoop tijd moet ik zeggen :')

Ikke :Y)

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 14:23

:')
Ik maak er iig geen drama van. Al heb ik af en toe wel tijd voor mezelf nodig. En dat werkt niet op deze manier...
Maar dat is mn eigen drama :))

suus27

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 14:25

Ach zoals het al gezegd is, we lopen er wel over te klagen (even ongenuanceerd gezegd), maar we gaan er wel mee door met het 'schema'.
Als we het echt zat of beu waren, dan hadden we allang maatregelen genomen om het te veranderen en dat doen we niet.
Maarre de fulltimers met kinderen: petje af!!!!!! RESPECT voor jullie.