Wanneer pinnen/contant betalen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SiSi1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 19:43

Ik pin ook altijd! Ik heb eigenlijk nooit contact geld in de portommonnee, aangezien ik anders echt niet meer bij kan houden wat ik waar uit gegeven heb.
Via de bank is dit direct overzichtelijk en zit ik niet de hele dag mijn geld bijelkaar te tellen waar ik hoeveel uitgegeven heb, want daar word ik dan echt gek van 8)7 ....

Ik heb alleen contact geld bij me als ik de stal van Saffiera moet gaan betalen... ;)

xDramaQueen

Re: Wanneer pinnen/contant betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 19:03

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 19:31

Tja ik ken nogal wat mensen die nogal grote bedragen altijd cash bij hebben. Zijn geen ontzettend rijke mensen hoor *bouwvakkers*, is meer macht der gewoonte. :)

Ik pin bijna alles, heb meestal maar max € 20,- in mn portomonnee.

00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 19:33

ik pin altijd. vind ik ook veel handiger eigenlijk.

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 19:40

Ik pin eigenlijk altijd.... heb een hekel aan contant geld..

edit; ik heb zelfs klanten (makelaardij) die huizen cash betalen :+

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 20:28

Loose schreef:
Trouwens even voor mensen die in winkels werken, hebben jullie de laatste maanden ook ineens dat er zo weinig briefjes van 5 zijn? :?

Ja, het is echt vreselijk :\ ben zelf hoofdcaissiere en 3 weken terug hadden we alleen nog maar de briefjes van 5 waar klanten mee betaalden dan.. voor de rest niet, echt een drama! En dat 2 weken lang.. :( nu is het nog steeds minder dan normaal maar we kunnen tenminste wel weer wisselen :)

Ontopic; ik pin alles :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 20:38

Ik pin bijna altijd. :)

Ghani

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 21:29

Ik pin ook eigenlijk altijd, maar ik heb wel altijd geld op zak voor kleine aankopen, en voor nood.. Dan is cash geld handy!

Verder vind ik het wel opvallen, dat wanneer ik pin, het geld er veel sneller door heen gaat, dan wanneer ik daadwerkelijk de briefjes in mn zak heb!! Dus soms kies ik ervoor om een bedrag te pinnen bij de bank, en alles cash betaal, zodat ik wat meer overzicht heb!

En verder betaal ik grote bedragen alleen cash, als ik jarig ben geweest :+ .

Stinkmodder

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 23:59

Ik pijn altijd, anders vergeet ik waar ik het geld aan uitgeef (handig, dat internetbankieren) :+

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 00:09

Vue schreef:

Is dat niet zwart geld? Kan me niet voorstellen dat je zomaar een paar ton uit je wollen sok haalt..
Ik pin veel liever, vind ik veel makkelijker.

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 08:51

Tegenwoordig pin ik alles, maar vroeger betaalde ik alles het liefst contant; overzichtelijker.

Nevony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 09:00

Oef herkenbaar, ik werk ook achter de kassa en er komen zo vaak mensen die gewoon een heel pakket briefgeld uit hun broekzak trekken. En dan niet allemaal tientjes, maar ook gewoon meerdere briefjes van 100 e.d. Ik zou als de dood zijn dat het uit mijn zak valt oid, daarom heb ik nooit zoveel contant geld op zak, meestal max. 20,- euro, zodat ik iig altijd een drankje of iets te eten kan kopen :)) De rest pin ik eigenlijk altijd. Kleren sowieso.

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 09:41

Ik deed tot een jaar terug nog altijd alles pinnen, maar toen kreeg ik ook nog 1 x in de 4 weken salaris en maakte het niet zoveel uit. :)
Nu ik ergens anders werk krijg ik nog maar 1 x per maand mijn salaris en om beter uit te komen en om zuiniger te doen ga ik nu vaker met contant geld op stap.

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 10:21

Ik heb altijd heel veel cash op zak, omdat ik mijn fooien altijd (wekelijks) contant uitbetaald krijg.
Daar betaal ik meestal mijn terrasjes en uitstapjes van.
Boodschappen en kleding pin ik altijd.
Ben ook helemaal fan van de Utrecht-Overvecht Albert Heijn XL winkel, waar je zelf kan scannen :D

_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 10:28

haike schreef:
Ik heb vaak contant geld (werk contant betaald) op zak, en pin dan ook bijna niet. Soms als echt teveel heb, ga ik storten of wil mijn vader het hebben, zodat hij contant geld heeft en het op mijn rekening kan overmaken.

Heb ook vaker contant geld op zak dan mijn pinpas.

Dit heb ik ook! ik pin soms wel als ik mijn kleding geld heb gekregen bijvoorbeeld, maar ik betaal eigenlijk best veel met contamt geld!

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 10:28

Vue schreef:

Dan ben ik echt heel benieuwd waarom iemand dat zou doen!?

Elke idioot (die zich met bv geld witwassen bezighoudt) weet dat dat een MOT melding oplevert dus ik ben echt heel benieuwd wat dan de reden van contant betalen is??

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 10:55

Ik pin altijd! Maar vind het ook wel chill om standaard 10-20 euro cash te hebben voor een terrasje, of uitgaan ofzo. Verder altijd pinpinpin. :j

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 20:12

Voor me werk pin ik bijna altijd. Tenzij dat bedrijven contant willen. Anders moet ik geld in me kasboek zetten. Dat probeer ik te voorkomen, te veel werk.

Voor mezelf neem ik 1x in de 2 weken het bedrag op dat ik mag uitgeven. Zo weet ik zeker dat ik me boekje niet te buiten ga aan dure dingen die ik me niet kan veroorloven (ik spaar nogal strak voor een huis namelijk)

Overigens, ik heb geen last van een 5jes te kort. Ik heb er wel last van dat niemand ze wil aanpakken. Nooit gedacht dat bedrijven nog eens gaan zeggen, "Heeft u het niet groter". Belachelijk.

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 20:15

Armaris schreef:
Pasamba schreef:
Ja dat zie ik inderdaad ook heel veel op mijn werk. Dan trekken ze hun portemonnee open en dat zie ik daar gewoon een hele stapel geld uit waarvan ik denk; :wow:. Ik betaal alleen contant bij kleine bedragen maar moet zeggen dat ik niet heel vaak contant betaal, meestal met pin. :)

Idem hier, vandaar dit topic. Ben razend benieuwd naar het waarom hiervan :o
Dit gaat dan echt om honderden euros in verschillende briefjes.
Miep, waarom zou je het betalen als je kan pinnen ? Of is dat vanwege de angst dat je pasje geskimd wordt?

Ik pin zelf altijd, maar ik denk zomaar dat mensen die echt een flink pak cash geld hebben vaak zwart geld hebben, lijkt me een logische verklaring.
Vast niet allemaal, maar wel veel

Vera_noes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 20:30

Ik pin ook bijna altijd.
Toen ik op de terugweg van vakantie in het vliegtuig zat, betaalde een Duitse man naast mij zijn maaltijd met een briefje van 500 euro! Haha toen moesten de stewardessen toch wel even wisselgeld ophalen.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 20:32

YankeeBoy schreef:
Ik pin zelf altijd, maar ik denk zomaar dat mensen die echt een flink pak cash geld hebben vaak zwart geld hebben, lijkt me een logische verklaring.
Vast niet allemaal, maar wel veel

Dat hoeft natuurlijk niet. Op me werk krijg ik elke dag een paar briefjes binnen. Dan heb ik aan het einde van de maand ook een heel pak. Die boek ik dan in in het kasboek.
Als instructeur krijg ik ook regelmatig contant geld. Dat gaat ook gewoon netjes naar de bank hoor. Niks zwarts aan.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 20:34

Ik pin ook altijd, en daar door jaag ik ook al mijn geld er door heen. Ga binnenkort maar weer eens over op gewoon contant geld, volgens mij gaat het dan minder hard.

GummyBear

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 20:39

Ik betaal eigenlijk nooit contant, alleen als het echt niet anders kan, bijvoorbeeld met uitgaan. ;) Ik vind die losse briefjes en vooral die losse muntjes heel irritant en ik raak het snel kwijt.

Mereltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 21:19

Ik pin in winkels altijd, ook kleine bedragen...
Ik hou niet van kleingeld, gebruik het alleen voor uitgaan in kroegen/discotheken :=
Gooi alles kleiner dan 50 cent dan ook uit mijn portemonnee, veel te veel gedoe :+

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 21:32

Meestal als ik los geld in me Portomonee heb, dan is het na een paar dagen op (zo''n 20,-) en dan heb ik alleen nog maar 5centjes 10 centjes en 20centjes over :\

Dat vind ik echt super vervelend.

Ik pin eigenlijk altijd, ook kleine bedragen van onder de Euro
als ik dat niet red met me centjes allemaal _O-

en grote bedragen zoals Dure jeans, of iets electronishe oid, ook allemaal.. Laptop die er over 2 weken ongeveer komt ga ik ook pinnen. Bonnetjes kún je kwijt raken, en je afschrift is ook een 'bonnetje' .

Na mijn idee dus veiliger :j