Scooter kopen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 20:21

haha mijn ouders willen dat niet, ivm de schadevrije jaren ;)
maar denkd at die 8n jaar toch wel scheelt ;)

Steph86

Re: Scooter kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 20:25

De scooterverzekering is niet 8 jaar lang op mijn tantes naam geweest, ik heb ook geen 8 jaar in Duitsland gewoond.
Afgezien van dat is het wel de moeite waard om bij meerdere verzekeraars te ''shoppen'' daar er behoorlijke verschillen in kunnen zitten qua prijs.

Stephaniiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 20:26

Je moet heel erg oppassen idd zoals iedereen zegt met de chinese merken. Ook AGM hoort daarbij en is niet altijd even goed ;)

K heb het geluk met een ''scooter/motor'' papa, met veel verstand. En heb voor een klein prijsje een tof ding kunnen kopen. Die man vroeg er best veel voor terwijl er nog veel aangedaan moest worden, beetje onderhandeld en zo kwamen we tot een mooi prijsje.
Neem echt iemand mee die er verstand van heeft, die er motorisch goed naar kijkt, let ook op evt schade aan de kappen en roest. Laat evt ook diegene met verstand erop rijden, die voelen toch meestal iets anders dan wat jij voelt bvb..

Mijn scooter heb ik ook nog niet zo lang, daar moest een hoop aan gesleuteld worden maar dan heb k wel wat :)

Afbeelding

Rodo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 20:40

Mijn verzekering kost 305 per jaar..
En dat is dan die WA-Verzekering ( Die verplicht is) En diefstal
Maar ook als mijn scooter omvalt door een storm, oid.

Om deel te nemen aan het bromfiets examen betaal je 32.45 dacht ik.

En om mijn certificaat te halen heb ik 44.50 betaald.

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 20:44

Ze zijn wel duur geworden zeg met de certificaten...
Zoals ik al eerder zei, het certificaat zelf hoefte je vroeger niet voor te betalen, wel om deel te nemen aan het bromfiets examen.
We zijn nu ( gezien van mij leeftijd) dan ook 6 jaar verder, dus ook wel logisch dat alles duurder is geworden, want wat is nu niet duurder tegenwoordig!

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 20:48

Dan moet je nog wel snel je certificaat halen, want volgens mij gaat per 1 januari 2010 de regel in dat je ook een praktijk(bromfiets)examen moet afleggen, en dat gaat vele centjes meer kosten dan je examen en het certificaat. Je moet niet zoeken naar japanse merken o.i.d zijn erg goedkoop, maar zijn weinig onderdelen voor te krijgen dus dat betekend dat de onderdelen dan ook duur zijn. Ik zou iig even kijken voor wat voor scooter je ook niet super veel betaald aan onderdelen.

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 20:48

Als jou was zal toch voor wat bekender merk gaan.
Chineese scooters zijn vaak zooi.
En vaak willen scooterzaken dr niet eens aan beginen als er iets mee is.
Zoek dan een leuk 2de handsje op marktplaats van een bekender merk.
En neem dan iemand mee die er verstand van heeft :)

_sharona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 20:51

Ik heb een peugeot viva city sportline te koop staan...Hele fijne scooter, heeft mij nog nooit in de steek gelaten. Voor 725 euro is die van jou ;) Als je interesse heb in foto's of wat dan ook laat het me weten!

Showtime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 20:53

ik heb ook peugot viva city sportline al 6 jaar oud ofzo maar super fijne scooter!

Macha876

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-09 08:23

Ik ga vanmiddag kijken bij de scooterwinkel hier in het dorp,ze verkopen daar AGM scooters. voor 999 heb je daar de scooter,en dan nog de bijkomende kosten.

Scootercertificaat ga ik 27 augustus voor op,dus nog ruim op tijd.:)

Macha876

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-09 09:06

Ik begin nu wel een beetje over het merk te twijfelen,reacties op inernet zijn overwegend negatief...

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 09:19

Ik zat ook pas op internet te kijken,

de Boation ziet er ook wel leuk uit! :) :)

Ook kwa prijs met rijklaar maken kost de speedy ongeveer 1050 euro ! :)

Weet iemand of het een beetje een redelijk merk is"?

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 09:56

boation ook niet aan beginnen... is mijn mening.. ook dat zijn chineese scooters.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 10:00

Ik ben zelf meer van de brommertjes, had een Tomos.

Mijn zusje heeft 2 jaar geleden een nieuwe Peugeot V-click gekocht, erg leuk ding en was ca. 1100 euro. Een jaar later heeft ze hem tweedehands verkocht (zeer goede staat) voor 850 euro. De meeste tweedehandse Peugeots V-click zitten in die prijsklasse. Echt een aanrader vind ik :Y) .

edit: spelfoutje

Macha876

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-09 19:45

ik heb een peugeot gekocht,een v clic :)

Heb er 950 euro voor betaald,is van april 2009 en heeft 200 km gelopen.
Zit ook nog een jaar garantie bij,en 2 gratis onderhoudsbeurten:)

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 21:49

He, wat grappig! Ohw ik twijfelde al of het clic of clicK was ;). Veel plezier ermee!

Nadua

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 12:23

Hopelijk is jouw V-Clic beter dan die van mij. Ze hebben veel klachten. Maar ze zullen vast niet allemaal slecht zijn ;)
Veel plezier ermee!

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 17:45

Ik weet dat mn broertje een aerox heeft. Enne verder heb ik er geen verstand van :Y) .

Anders_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 18:30

Ik heb de nieuwe Yamaha Neos. Dat zijn echt fijne scooters! Een echte aanrader.

Een vriend van mij heeft de Kymco DJ, maar die raad ik je echt af!!

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 18:42

Ik zat ongeveer in het zelfde schuitje als jij Justine_Mo. Ik wou eigenlijk niet een al te dure scooter, had voor mezelf een budget van €1000,- bedacht.
Al snel voor dat geld, en zelfs nog goedkoper een hoop scooters gevonden op internet en hier bij de dealer. (O.a. Boatian, Bajaj, Bella 50 en AGM) maar na enig reaserch, ervaring uitdelen en advies gevraagd kwam ik maar tot 1 conclusie: een hoop troep.

Ik adviseer je dus geen van dit soort goedkope scooters te kopen, gaat er wat kapot, dan zijn er vrijwel geen dealers die deze scooters repareren (vaak kunnen ze namelijk zeer moeilijk aan onderdelen voor die scooters komen) en de klantenservice is verbazingwekkend slecht.

Ik heb zelf besloten om toch wat door te sparen en heb uiteindelijk een SYM Fiddle II gekocht. Een Aziatisch merk (nl. SYM) maar omdat SYM al heel veel, kwalitatief uitstekende, scooters op haar naam heeft staan (wat te denken van de zeer populaire SYM Mio) heb ik toch voor deze scooter gekozen.
Hij kost 1799,- dacht ik. Kan inmiddels wel wat minder zijn geworden (is nu een jaar geleden dat ik hem heb gekocht).

Wil je toch onder/rond de 1000,- blijven, dan zou ik je adviseren een tweedehands merkscooter te kopen. Maar kijk ook daarmee uit, want aan veel moet (veel) gesleuteld worden.

Edit:
De ANWB heeft trouwens ergens rond vorige week een scootertest gepubliceerd in De Kampioen. Op nummer 1 kwam de Yamaha Neos 4takt versie, op plek 2 de SYM Fiddle II en op plek 3 de Vespa LX-50. :)
Dit is de mijne:
Afbeelding