alleen wonen, hoe redden jullie het

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mizoan

Re: alleen wonen, hoe redden jullie het

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 14:45

Iedere cent draaide ik wel 80 keer om in mijn single bestaan.
Mijn vast lasten bedroegen ruim 1000 euro.
En dan is dat inclusief ontvangen toeslagen e.d. eraf.
Dan moest ik nog eten de rest van de maand en wilde ik iig wat proberen te sparen, is me allemaal gelukt :D
Maar er had ook geen wasmachine kapot moeten gaan, paard ziek of gewond.... dan had ik het kunnen shaken

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 20:14

Nell_ schreef:
Pascal schreef:
Ik werk 18 uur pw, krijg daarbij wel allimentatie voor mijn zoontje en toeslagen van de BD en ik red het eigenlijk prima.
Tuurlijk leef ik niet breed en kan ik niet zomaar een nieuwe auto kopen, maar ik red het prima, ik heb dan een spaarpotje achter de hand. maar daar wil ik liever niet aankomen ;)

Maar heb jij dan een paard? Want dan word het al gelijk krapper denk ik.

Geen paard wel een auto.

mirjamvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 21:43

diesel_ schreef:
ik ben wel nieuwsgierig wat de vaste lasten dan zijn van een alleenstaande?
Dus echt alles! Eten, huur/hypotheek, verzekeringen? welke? gas licht water en wat nog meer?

ik ben alleen staand en heb onlangs zelf een huis gekocht. werk 36 uur per week en verdien best goed maar t is best pittig hoor
zeker met ook nog een paard en een (oude) auto

mijn hypotheek netto is 600
gas water licht 130
Vereniging v eigenaren 105
internet en televisie 30

en dan nog vaste lasten
stalling 165
trias 118
telefoon 60
autoverzekering en
wegenbelastig ong. 100

bij elkaar al meer dan 1300 euro vaste lasten!! (ik schrik zelf nu ik het een keer uitreken.....)
en dan nog benzine, eten, kleding, uitgaan...
buiten mijn salaris heb ik ook nog een les klantje wekelijks, daar betaal ik dan bijvoorbeeld mijn eigen lessen weer van.
ik ben wel heel creatief met geld geworden hoor, en kan zelf nog wat sparen iedere maand O:)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 22:35

Ik vond het vaak wel moeilijk :j

Toen ik alleen woonde had ik 2 paarden, 2 honden en 2 katten, een huurhuisje en een auto. Werkte 36 uur per week en werkte 's avonds nog veel bij (tot 15 uur per week, soms meer als ik onverwachte rekeningen had).

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 12:34

Ik zat ook eens te kijken naar de kosten die ik maak.

Hyptheek netto: E640
Gas / water / elektra: E130
Agis: E110
verzekeringen: E100 (gemiddeld)
paarden (2 X opfok + verzekering): E350,-
telefoon: E125,-
pensioengat verz: E70,-
lidmaatschappen bladen: E10,- (gemiddeld)
Internet / tv / huistelefoon: E30,-
Totaal vaste lasten: E1555,- :=

En komen er nog kleding, eten, en andere uitgaven bij. Daar heb ik zo'n 650,- per maand nog over om te besteden.

Ik heb gelukkig een auto van de zaak de bijtelling wordt van mijn salaris ingehouden. Dus die heb ik niet mee hoeven nemen in de bereking.... :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 14:57

Jemig wat een hypotheken hebben jullie zeg.. Ik betaal netto net geen 300 per maand.. :+

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 13:41

Ik ben benieuwd hoe ik het op ga kunnen hoesten..

Denk dat ik toch een beetje van mijn luxe moet gaan inleveren. :=

Butsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 13:59

Op Nibud.nl staat een tool waarmee je uit kunt rekenen wat je vaste lasten zijn en wat je over houdt, dan vergeet je ook geen posten zoals de jaarlijkse gemeentelijke belastingen en dat soort ongein.

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 14:38

Ik woon nu een jaar op mezelf in een huurflatje van 2 kamers, ongeveer 45m2 in totaal. Ik heb geen paard en geen auto en in totaal bedragen mijn vaste lasten ongeveer €870 per maand. Daarmee maak ik ook een potje voor de grotere uitgaven die eens per jaar komen, zoals waterschapsbelastingen, eigen risico van de verzekering etc. Door elke maand een paar euro extra opzij te leggen, heb ik daar aan het einde van het jaar ook daadwerkelijk geld voor.

Overigens betaal ik van die vaste lasten ook mijn eten en gaat ook mijn maandtrajectkaart voor het OV daar vanaf. Maar ik krijg een reiskostenvergoeding die die, op €15 na, compleet vergoed dus eigenlijk is dat weer een extraatje. Ik krijg nog steeds zorgtoeslag (interessant om eens te bekijken of dat voor jou ook geldt!) en ik denk dat ik er zelfs nog wel een autootje van zou kunnen rijden. Het is meer dat een auto gewoon even niet praktisch is de helft van de tijd, als ik na mijn werk naar mijn vriend zou willen of daarvandaan naar mijn werk zou moeten.

Overigens werk ik wel fulltime, dus dat scheelt een hoop :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 14:40

Ik woon ook alleen, heb 2 katten, een konijn en een hond, mn paard is weg. Dat werd teveel, niet qua centen, maar weer qua tijd.
Ik werk nu halve dagen (Gelukkig) woon in een eensgezindswoning, en heb een auto. Ik kan eigenlijk wel prima rondkomen.