Kan je aangifte doen tegen iemand die in B-L verblijft?!?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vudress

Re: Kan je aangifte doen tegen iemand die in B-L verblijft?!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 10:02

Maar kent Klaas deze dame nou in real life? Of kent hij haar alleen van een datingsite?

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-09 10:06

Hij kent haar voor zover ik weet alleen van een datingsite. Hij werd er telkens door haar weer van overtuigd dat ze echt zou komen naar hem maar vervolgens hem (en dit was laatst gezegd) dat ze in de taxi zat naar Lagos en de taxi verongelukte en ze weer in het ziekenhuis terecht kwam ;(

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 10:21

__Possie__ schreef:
Oke die vriend van me vertrouwde haar voor de 100% (want ze kennen mekaar al zolang, wat niet op 1 of 2 handen bij te houden is)

__Possie__ schreef:
Hij kent haar voor zover ik weet alleen van een datingsite. Hij werd er telkens door haar weer van overtuigd dat ze echt zou komen naar hem maar vervolgens hem (en dit was laatst gezegd) dat ze in de taxi zat naar Lagos en de taxi verongelukte en ze weer in het ziekenhuis terecht kwam ;(

Je laatste bericht zegt iets heel anders dat je beginpost. Iemand alleen kennen van een datingsite, of elkaar al zolang kennen dat het niet op 1 of 2 handen bij te houden, is een MEGA verschil in mijn ogen.
Via een datingsite ken je iemand namelijk niet, voor hetzelfde geld is een een vent die een leuke foto van een knappe vrouw in zijn profiel plakt.

Ik denk dat je vriend idd zijn geld kwijt is, en op deze manier een harde les geleerd heeft.

Verder is mijn mening: Hou vriendschap en geld altijd gescheiden. Soms gaat het goed, maar veel vriendschappen gaan kapot door geld lenen van elkaar.

Laura1982

Re: Kan je aangifte doen tegen iemand die in B-L verblijft?!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 10:41

possie, hij kan geen aangifte doen heeft zelf (heel dom) het geld geheel vrijwillig over gemaakt. dus ind een wijze les voor hem en nooit meer in dit soort stomme verhalen trappen ga gewoon naar een kroeg en daar dames leren kennen of in de supermarkt.

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-09 11:10

Ja ik weet dat ik dat had gezegd en dat is inderdaad ook echt heel iets anders. Maar dat komt dat Klaas zichzelf verlult had bij mij toen ik hem door begon te vragen en werd het nu stukken duidelijker dat ie haar via internet alleen maar kent en zij hem foto´s gemaild heeft ed het is al sinds juli 2008 aan de gang elke keer dat ze mekaar spreken gaat het gesprek in het begin over normale dingen maar daarna vraagt ze dan weer om geld nadat hij haar dan vraagt wanneer kom je?!?

Ik hoop dat ie zijn ogen nu open houd en der niet meer spreekt sterker nog haar gewoon verwijderd maja wie ben ik om dat te beslissen Klaas is oud en wijs genoeg zal je denken (hij is 32).

Raiza schreef:
__Possie__ schreef:
Oke die vriend van me vertrouwde haar voor de 100% (want ze kennen mekaar al zolang, wat niet op 1 of 2 handen bij te houden is)

__Possie__ schreef:

Je laatste bericht zegt iets heel anders dat je beginpost. Iemand alleen kennen van een datingsite, of elkaar al zolang kennen dat het niet op 1 of 2 handen bij te houden, is een MEGA verschil in mijn ogen.
Via een datingsite ken je iemand namelijk niet, voor hetzelfde geld is een een vent die een leuke foto van een knappe vrouw in zijn profiel plakt.

Ik denk dat je vriend idd zijn geld kwijt is, en op deze manier een harde les geleerd heeft.

Verder is mijn mening: Hou vriendschap en geld altijd gescheiden. Soms gaat het goed, maar veel vriendschappen gaan kapot door geld lenen van elkaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 11:37

Laura1982 schreef:
possie, hij kan geen aangifte doen heeft zelf (heel dom) het geld geheel vrijwillig over gemaakt. dus ind een wijze les voor hem en nooit meer in dit soort stomme verhalen trappen ga gewoon naar een kroeg en daar dames leren kennen of in de supermarkt.

Iedereen die wordt opgelicht doet geheel vrijwillig dingen. Maar dat wil niet zeggen dat oplichting niet strafbaar is en dat je er geen aangifte tegen kan doen.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 13:14

Juliette86 schreef:
Laura1982 schreef:

Iedereen die wordt opgelicht doet geheel vrijwillig dingen. Maar dat wil niet zeggen dat oplichting niet strafbaar is en dat je er geen aangifte tegen kan doen.

in dit geval kan het niet want er zijn hem geen goederen of iets dergelijks belooft, het enigste wat hij zou kunnen doen is zijn rechtsbijstand erachter zetten....ze heeft gewoon een verhaaltje opgehangen en klaas was goed gelovig en heeft geld gestort...