Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Annouk schreef:Het maakt mij persoonlijk niet zo veel uit wat voor respectloze reacties iemand neer zet op tragische onderwerpen.
Als iemand zoiets wilt neerzetten en lekker dom wilt over komen op de rest van de wereld dan moeten ze dat maar doen,
dat zegt iets over hun en niets over het onderwerp waar ze op reageren.
Bon_Bon schreef:Maar laten we ajb eens een keertje ophouden met dat continue slappe gekletst, hoe zielig het allemaal wel niet is. Een heleboel ongelukken kunnen voorkomen worden!

Pluutje schreef:Bon_Bon schreef:Maar laten we ajb eens een keertje ophouden met dat continue slappe gekletst, hoe zielig het allemaal wel niet is. Een heleboel ongelukken kunnen voorkomen worden!
En een heleboel ook niet. Het "probleem" is mijns inziens dat mensen hun oordeel daarover direct klaar hebben terwijl het onderzoek naar de toedracht nog niet is afgesloten.
.
Gwen schreef:Ik vind de opmerkingen die onder die nieuwsberichten staan ontzettend ver gaan en ongelooflijk respectloos t.o.v. de nabestaanden. Het zou je zoon, broer, vriend, partner, kleinkind maar wezen die zoiets overkomt of zelfs veroorzaakt. De verongelukten zelf kunnen de teksten niet meer lezen, de nabestaanden echter des te meer, en het lijkt me onvoorstelbaar moeilijk om met dit soort reacties, die gespeend zijn van elke meelevendheid en elke mogelijkheid dat er mogelijk een andere oorzaak is uitsluiten, onder ogen te krijgen.
Ik heb gezegd dat ik de spits berichten niet heb gelezen
Wel kan ik me de boosheid van mensen bij het lezen over dit soort ongelukken voorstellen. Het gebeurt heel vaak dat jonge mensen na een avondje stevig stappen (of gewoon overdag) vol adrenaline en jeugdige overmoed in de auto stappen en daarbij hun rijkunsten overschatten. Ze brengen niet alleen zichzelf in gevaar, maar ook anderen, om nog maar niet te spreken over het leed dat ze nabestaanden aan doen als het mis gaat.
Dat heb ik ook aangegeven:
Maar dat andere mensen het wel doen kan ik dan ook wel weer begrijpen.
Dat is wat ik hier bedoel, kijk het ook van de andere kant.
Ze kunnen ook schrijven, blij dat er geen onschuldige mensen zijn meegenomen.
Dat komt op hetzelfde neer maar dan in andere woorden.
Dat zou je ook onder respectloos in kunnen scharen.
Maar je kunt het ook zien als angst dat zo de politie eens bij hen aan de deur staat,
dat de man, vrouw, broer zus kind is omgereden door jochies die vonden dat de maximum snelheid niet voor hen van toepassing was.
Het hier besproken ongeluk vond in het weekend plaats 's morgens om ca. 5.10u. De bestuurder was een man van 20 jaar, de bijrijder was een jongen van 17 jaar. De plaats van het ongeluk is een vrij lange niet zo brede klinkerweg tussen Nuenen en Son & Breugel, waar een maximale snelheid geldt van 60 km/u. In de weg zitten wat flauwe bochten en er zijn wat zijstraten van rechts, hoewel je die vooral tegenkomt als je vanaf de andere kant komt. Het ongeluk gebeurde vlak bij een paar woonhuizen/boerderijen, niet voor niets lag er een drempel vlakbij. Het is een weg waar ook overdag vaak erg hard gereden en ingehaald wordt.
Zoals gezegd is het een vrij smalle weg. De kans dat je en beetje uit koers raakt en wat teveel naar de berm trekt is er altijd, zeker op zo'n smalle donkere klinkerweg, daarom geldt er ook een maximale snelheid van 60km in dat buitengebied. In een schrikreactie wordt er vaak te hard aan het stuur getrokken om het voertuig weer recht te trekken. Wanneer je niet zo hard rijdt krijg je een kleine slingerbeweging en je hart gaat even sneller slaan en dan rijd je verder, maar als je (veel) te hard rijdt maakt de auto een veel grotere slinger waardoor je wel eens helemaal aan de verkeerde kant van de weg kunt uitkomen, zeker als het niet zo'n brede weg is. Als daar dan stevige obstakels staan is het leed niet te overzien.
Hier ben ik het gewoon mee eens.
Dat mensen bepaalde al dan niet terechte conclusies trekken vind ik niet gek gezien de paar feiten die bekend zijn, maar alleen onderzoek kan uitwijzen wat er zich hier (mogelijk) daadwerkelijk heeft afgespeeld. Daar kan uitkomen dat de jongeman te roekeloos gereden heeft, maar ook dat hij niet goed is geworden en daardoor de controle over de auto verloren is. Eén ding is zeker: bijna allemaal hebben we wel eens een heel domme fout gemaakt in het verkeer die dan gelukkig goed afliep en het kan geen kwaad dat in het achterhoofd te houden.
terwijl jij al begint met de conclusie dat ze te hard gereden hebben. Dat zou (goed) kunnen, maar is niet bepaald het afwachten van het onderzoek. Ik heb verder even weinig tijd om verder te kijken, maar er was meer.Citaat:Dat mensen bepaalde al dan niet terechte conclusies trekken vind ik niet gek gezien de paar feiten die bekend zijn, maar alleen onderzoek kan uitwijzen wat er zich hier (mogelijk) daadwerkelijk heeft afgespeeld. Daar kan uitkomen dat de jongeman te roekeloos gereden heeft, maar ook dat hij niet goed is geworden en daardoor de controle over de auto verloren is.
Blue_Eyes schreef:@chiqa: condoleren is niet per se hetzelfde als je ogen sluiten. Ook al zie je dat die jongens te hard zouden hebben gereden, maakt dat het minder erg voor hen die achterblijven?
Citaat:Dat ze bijvoorbeeld gedronken zouden hebben keur ik dan wel af, dat weet je niet.
Maar het te hard rijden is gewoon zeker.
Geen speculatie.
Hoeveel te hard zou dan wel weer speculatie zijn.