Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
WillemYntJee schreef:@Corine, k word op het stuk R'dam - Leeuwarden liever 6 x teveel gecontroleerd dan helemaal nietT baggere van de NS is gewoon dat ze zo belachelijk duur zijn, maar je geen andere keus hebt. Vindt het overigens wel een pluspunt dat je nu je geld kan terugvragen bij vertraging al mogen ze van dat minimale half uur wel een kwartier maken ofzo. Soms mis je daardoor namelijk net je aansluiting en moet je nog langer wachten en dat vind k ook vertraging.
. Maar goed, dat vind ik ook niet raar, waarom zou je een nieuw kaartje kopen als die andere niet is afgestempeld?
.
Jullie doen ook gewoon je werk.
Ik was al bijna bang dat het niet overkwam
floorsil schreef:ik had laast ook een kaartje gekocht van utrecht naar zaltbommel. maar net mijn trein gemist dus dacht neem de intercity naar den bosch en pak de stroptrein terug schelet me 1 minuut maar dan ben ik temiste wel onderweg en bezig voor mijn gevoel. kwam ook zo'n conductuur tja dat mag blijkbaar niet dus ik hem even lief aangekeken en kon gelukkig in den bosch een nieuw kaartje naar zalbommel kopen dus was nu 1,70 euo kwijt ipv 35 + 6.90. verde werd ik vrijdag 3x gecontroleerd vind dat dan weer het andere uiterste.
Kristie schreef:Ik heb er wel een oplossing voor; een verzamelplaats waar je bij thuiskomst je ongestempelde kaartje kunt 'dumpen' en andere reizegers hem kunnen ophalen...
. Of wat voor kaartje je ook hebt! Meestal loopt ik dan wel ff langs de kaartautomaat, maar daar staat niet altijd iemand
.
! Ik ben veel te braaf om geen kaartje te kopen, maar ik ben de laatste keer toen ik terug kwam uit Utrecht en weer op station Roosendaal stond naar de eerste beste conducteur die ik zag gelopen om te vragen of hij alsjeblieft alsnog mijn kaartje wilde stempelen, omdat ik het zonde vond als ik weer 'voor niks' had betaald
.
)

Werd je in de trein naar Harlingen gecontroleerd ? Dat is mij in 5 jaar nog NOOIT gelukt ! Terwijl k echt op verschillende tijdstippen reis enz. ben echt nog nooit een controleur tegengekomen..
Dus ja, het is frustrerend.

)
volgens vriendlief was die als eerste uit de trein en weggelopen..
We hebben allemaal ook niks gehoord of we moesten wachten of iets (moesten wel allemaal in de eerste coupe gaan zitten dus hadden het wel echt verwacht..), dus nouja iedereen is maar gewoon gegaan.... 
Maar ook nog nooit zwartrijders in de trein mee gemaakt bij controle
Dan zou ik toch wel pissig worden en hopen dat ze er lekker uitgezet worden met een boete