Knip mijn kaartje eens conducteur!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 08:56

De NS drijft die prijzen niet op, dat doet Prorail in de meeste (in ieder geval het laatste) gevallen.

WillemYntJee

Re: Knip mijn kaartje eens conducteur!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 09:00

Dan zoekt de NS dat maar fijn met Prorail uit, feit blijft dat ze veel te duur zijn vind k :)

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 09:07

Ik ben het ermee eens dat ze te duur zijn. Maarja, daar gaat dit topic eigenlijk niet over ;)

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 09:10

Deels toch wel, want ook dat werkt het zwartrijden in de hand. En als nou 9 van de 10 keer dat dure kaartje wel gecontroleerd zou worden, dan heb je tenminste nog t idee dat je t ergens voor doet. En niet meneer de directeur zn salaris zit te spekken ;)

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 10:23

je koopt een kaartje omdat je van A naar B reist , niet omdat de conducteur zo graag wil knippen. Vind het vrij triest dat zoveel mensen niet betalen dan maar zo gewoon vinden.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 10:26

WillemYntJee schreef:
@Corine, k word op het stuk R'dam - Leeuwarden liever 6 x teveel gecontroleerd dan helemaal niet :) T baggere van de NS is gewoon dat ze zo belachelijk duur zijn, maar je geen andere keus hebt. Vindt het overigens wel een pluspunt dat je nu je geld kan terugvragen bij vertraging al mogen ze van dat minimale half uur wel een kwartier maken ofzo. Soms mis je daardoor namelijk net je aansluiting en moet je nog langer wachten en dat vind k ook vertraging.

Dat telt ook mee! Ik heb namelijk een overstap van zo'n 3 minuten (die de NS-reisplanner zelf aangeeft), als ik door 5 minuten vertraging die overstap mis telt dat gewoon als een halfuur vertraging. Je komt nl. een half uur later aan op je eindbestemming.
Dit is natuurlijk niet bij overstappen op een bus.

Ik vind de trein ook vrij duur, zeker als je kijkt hoe vies en overvol veel treinen zijn.
Koop wel altijd een kaartje (als m'n OV niet geldt), maar de truc met het weekendretourtje is mij ook bekend :+ . Maar goed, dat vind ik ook niet raar, waarom zou je een nieuw kaartje kopen als die andere niet is afgestempeld?
Daarnaast voor de 'je betaalt om vervoerd te worden, niet om gecontroleerd te worden'; zien jullie de sarcastische ondertoon in dit topic echt niet?

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 14:52

Ik reis zeer regelmatig met de trein, en wordt ook zeer regelmatig helemaal niet gecontroleerd. Het duiveltje in mij roept ook steeds 'koop geen kaartje, koop geen kaartje' maar ik ben en blijf nou eenmaal een brave burger (of een bange schijterd) en luister naar mijn engeltje en koop dus altijd een kaartje :Y).

Ik heb er wel een oplossing voor; een verzamelplaats waar je bij thuiskomst je ongestempelde kaartje kunt 'dumpen' en andere reizegers hem kunnen ophalen...

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 14:57

ik had laast ook een kaartje gekocht van utrecht naar zaltbommel. maar net mijn trein gemist dus dacht neem de intercity naar den bosch en pak de stroptrein terug schelet me 1 minuut maar dan ben ik temiste wel onderweg en bezig voor mijn gevoel. kwam ook zo'n conductuur tja dat mag blijkbaar niet dus ik hem even lief aangekeken en kon gelukkig in den bosch een nieuw kaartje naar zalbommel kopen dus was nu 1,70 euo kwijt ipv 35 + 6.90. verde werd ik vrijdag 3x gecontroleerd vind dat dan weer het andere uiterste.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 14:58

Klopt floorsil...
als jij naar Z'bommel moet, dan mag je daar volgens mij niet voorbij...

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-09 16:30

CCCCorine, begrijp me goed, ik vind de conducteuren geen akelige mensen hoor ;) Jullie doen ook gewoon je werk.
Overigens het station waar ik in stap is het tweede station (eerste is een eindstation), het lijkt me dus stug dat de conducteur in dat gedeelte al is langs gekomen, aangezien ik ongeveer in het midden instap en het van het eerste naar mijn station misschien 4 minuten reizen is.

@ Misser, ow gelukkig snap jij mijn sarcasme nog :') Ik was al bijna bang dat het niet overkwam :')

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 16:47

Ik zit ook dagelijks in de trein met OV, wordt nooit gecontroleerd.

Paar weken terug heb ik iets van 6 uur op 1 dag in de trein gezeten, toen ook niet 1x gecontroleerd, echt heel bizar!
Je hoort ze wel fluiten, maar ze komen nooit langs, vind dat ook heel irritant hoor.

floorsil schreef:
ik had laast ook een kaartje gekocht van utrecht naar zaltbommel. maar net mijn trein gemist dus dacht neem de intercity naar den bosch en pak de stroptrein terug schelet me 1 minuut maar dan ben ik temiste wel onderweg en bezig voor mijn gevoel. kwam ook zo'n conductuur tja dat mag blijkbaar niet dus ik hem even lief aangekeken en kon gelukkig in den bosch een nieuw kaartje naar zalbommel kopen dus was nu 1,70 euo kwijt ipv 35 + 6.90. verde werd ik vrijdag 3x gecontroleerd vind dat dan weer het andere uiterste.

Dat is toch logisch dat dat niet mag! Je neemt een hele andere weg, waarvoor je dus een 'via' kaartje moet kopen. Je heb geluk gehad, dat je geen bekeuring hebt gehad van de conducteur. :)

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 17:15

Kristie schreef:
Ik heb er wel een oplossing voor; een verzamelplaats waar je bij thuiskomst je ongestempelde kaartje kunt 'dumpen' en andere reizegers hem kunnen ophalen...

Ik doe mee!! Soms ben ik met een dagkaart om 5 uur al terug, anderen kunnen hem dan nog prima gebruiken :). Of wat voor kaartje je ook hebt! Meestal loopt ik dan wel ff langs de kaartautomaat, maar daar staat niet altijd iemand :P.

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 17:24

Te duur? Waarmee vergelijk je dat dan? De treinen zijn hier in BE ook veel duurder als de bus.. Ik snap dat het na tig keer wel aanlokkelijk wordt om zwart te rijden, maar je betaalt je kaartje idd niet 'om deze af te laten stempelen' maar om de kosten van de trein, loon van de machinisten enz enz. Ja sorry, maar ik heb echt een gruwel hekel aan zwartrijders. Als het nu is 1 keer voor komt, okee. Maar je hebt er ook die gewoon maanden rond reizen zonder te betalen. En degene die elke keer netjes braaf zijn abonomentje of dergelijk betaald, moet dus ook voor de zwart rijders betalen..

Lena01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 20:29

Reis 4 dagen per week van Veenendaal naar Arnhem, kwartiertje rijden, het is matig dat er gecontroleert word. 2x per maand is veel.

Het is inderdaad dat ik ze vergoed krijg, want anders zou ik er niet aan beginnen. Of je nu 2 keer een boete risceert van 2x 35 euro, excl kaartjeskosten, of die 4 x per week 8,10 neerlegt voor de kaartjes, ben je nog goedkoper uit voor de boete. Krom gedacht, maar wel waar...!!

Maar ondanks dat, vind ik het ook leuk als een conducteur langs komt. De meeste zijn vrolijk en blij, maken er een feestje van, hebben lol in hun werk. Pas een grote bos bloemen, werd uitgebreid gefeliciteert [en de bos was niet eens voor mezelf, maar voor mn zus, die jarig was, en geslaagd voor dr rijbewijs.]

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 22:02

Ik heb de laatste maanden wel een keer of 6 een retourtje Roosendaal - Amsterdam of Roosendaal - Utrecht gekocht á €30 euro allebei... ben niet één keer gecontroleerd :n ! Ik ben veel te braaf om geen kaartje te kopen, maar ik ben de laatste keer toen ik terug kwam uit Utrecht en weer op station Roosendaal stond naar de eerste beste conducteur die ik zag gelopen om te vragen of hij alsjeblieft alsnog mijn kaartje wilde stempelen, omdat ik het zonde vond als ik weer 'voor niks' had betaald :') .

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 22:49

Wij gingen pas naar texel wel gewoon kaartjes gekocht ( aanbiedings actie bij blokker ofzo :) )
Maar met dat retourtje zijn we maar 1x gecontroleerd!
Dus zegmaar van delft naar Denhelder ! ( 3à 3,5 uur met de trein heen. )

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 00:36

Ik wordt ook nooit gecontroleerd. Maar doordat ik in mijn uniform in de trein zit koop ik toch elke dag braaf een kaartje. Er wordt van mij toch geacht dat ik het goede voorbeeld geef! Vroeger reed ik wel altijd zwart met de bus. Totdat ze elke dag kwamen controleren. Toen was het niet meer voordeliger ;)

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 05:38

Ik heb echt vele uren in de trein door gebracht, en vaak niet gecontroleerd. En toen moest ik een klein stukje, nog geen 5 minuten met de trein, en ik was vergeten een kaartje te halen ivm vakantie, en jawel hoor! Controle! Gelukkig was het tegen kerst en aan en was het goed zo :=
Toen ik moest overstappen heb ik meteen een kaartje gekocht en inderdaad, die werd weer niet gecontroleerd :x

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 18:29

Ik heb ( en echt echt echt perongeluk!!) een keer met een abonnement van de trein gereisd die verlopen was.. Ik ging elke dag met de trein ( half uur). Altijd netjes dat ding laten zien en nooit wat aan de hand.. Totdat mijn moeder er achter kwam dat ze voor een half jaar had gekocht en niet voor een jaar..

Of te wel.. ik heb 6 maanden met een verlopen abbo gereisd, en de conducteurs hebben geen 1 keer naar de datum gekeken..

miepmiep91

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 20:59

Afstempelen zou ik dus wel doen, ik had een keer haast om de laatste trein te pakken naar Harlingen, en als ik ging afstempelen had ik de trein gemist, aangezien ik helemaal toen vanuit Limburg kwam,met een weekendretour die wel afgestempeld was. Dat andere kaartje was ik vergeten af te stempelen ivb met vertraging.

Nou ik had dus wel een boete gekregen, zelfs na me uitleg nog, dat ik niet kon afstempelen ivb met vertraging door die andere treinen.

De conducteurs hier zijn vieze klootzakken.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 22:25

:wow: Werd je in de trein naar Harlingen gecontroleerd ? Dat is mij in 5 jaar nog NOOIT gelukt ! Terwijl k echt op verschillende tijdstippen reis enz. ben echt nog nooit een controleur tegengekomen..

@Nessah, hihi dat is toch ook wel schandalig. K heb een voordeelurenabo maar daar vragen ze 9 van de 10 x niet eens om, terwijl k wel een kortingskaartje koop.

bumbaluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 22:39

Ik baal wanneer hij niet komt controleren hoor! :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 22:43

Ik ben in totaal 1 x gecontroleerd, en de keren dat ik met de trein ben geweest vallen niet meer te tellen hoor... :+ Dus ja, het is frustrerend. :')

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 22:55

kom op zeg dat kaartje koop je niet voor de conducteur met de trein reizen kost nou eenmaal geld dus als je dat er al niet eens voor over hebt dan moet je maar met de fiets dat kost niks... beetje makkelijk hoor

BellyBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 23:03

Zo heb ik vorige week een conducteur gehad die het zwart rijden helemaal toe liet :')

De kaartautomaat deed het niet goed meer (beide niet) en hier hadden dus meerdere mensen last mee, nouja goed gewoon naar de trein gelopen op de conducteur afgestapt en netjes uitgelegd en gevraagd over het hoe en wat nou verder (des noods ff bij het volgende station uitstappen bv. ;) )

En ja we mochten gewoon in de trein stappen en het zou (voor mij) in Zwolle (eindstation) wel geregeld worden. Prima, ik had m'n pinpas niet en m'n moeders pinpas kreeg ik niet mee uiteraard dus contant geld mee.. Eenmaal in zwolle wou ik op de conducteur afstappen maar hij was al weg :oo volgens vriendlief was die als eerste uit de trein en weggelopen.. :+ We hebben allemaal ook niks gehoord of we moesten wachten of iets (moesten wel allemaal in de eerste coupe gaan zitten dus hadden het wel echt verwacht..), dus nouja iedereen is maar gewoon gegaan.... :+

En verder wordt ik ook echt zelden gecontroleerd, rijd ook nooit zwart :n Maar ook nog nooit zwartrijders in de trein mee gemaakt bij controle :) Dan zou ik toch wel pissig worden en hopen dat ze er lekker uitgezet worden met een boete :D :D