waar irriteer jij je aan bij je buren?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MegChicken

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 18:47

dat mijn buren van die dorpsmensen zijn, altijd thuis zitten en echt ALLES willen weten en zich overal mee bemoeien. Daar kan ik wel mee leven, maar als ik maar 1 hard geluidje maakt wat hen niet zint staan ze boven dat het beneden toch echt wel rot aanhoort en dat haar man al in bed ligt.
Gister was een vriendin op bezoek. vriendin van me rende naar de wc ipv lopen. Ik had ook door dat het te hard was en zeg dit dan ook. Dit was het enige harde geluid deze avond en mevrouw stond meteen aan het raam de roepen dat we dat toch echt niet meer mogen doen. Als k nou de hele avond aan het rennen ben tot daar aan toe, maar niet bij 1 geluidje dat haar neit zint. En zo gaat het dus iedere week wel een paar keer..
We wonen hier nog niet zo lang en we moesten iets ophangen. het was vrijdag avond 5 over 8. We moesten 3 gaatjes boren. ze stond al boven na het eerste gaatje. Ten eerste is het weekend.. maar zij beweert dat je maar tot 8 uur geluid mag maken.. dus ouwee als het 5 over 8 is. En als ik nu al een uur lang was aan het boren tot daar aan toe. Maar gaatje nummer 1 was net af en toen ging de bel al..

Ik woon al meer dan 10 jaar in een flat. en ik kan me niet druk maken als ik iemand hoor stofzuigen, boren of zagen. Maar het moet wel met mate gebeuren. Als iemand dag in dag uit zou boren of rennen over het laminaat. Ja dan ga ik ook klagen. Bepaalde geluiden moet je gewoon respecteren van elkaar tot een zekere grens. maar hun grens is wel heeeeeel laag..

KiMmK

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 19:03

Beter gezegd waar irriteer ik me niet aan :')

Ik zal het even uitleggen: Onze band met de buren is bepaald niet goed te noemen. We zijn het meest kwaad op ze dat ze hun dieren zo ontzettend slecht behandelen. Ze hebben zogenaamde politie honden (dit is dus niet zo) en dat slaapt achter in 2 hokken van 4 bij 4. Ze komen er bijna nooit uit, wordt nooit mee gespeeld, slapen in hun eigen pis en strond, hebben een bultje stro om op te slapen!! Daarnaast hebben ze nog een kat. Wij wonen in een 30 km straat waar mensen nogal gauw 80 km per uur rijden. De kat in kwestie is dus door een auto aangereden. Wij gelijk naar buiten, kat opgepakt en naar de buren gegaan. Hij had zoveel pijn, achterkant was helemaal scheef (waarschijnlijk gebroken) enz.
Echt ik wist niet wat ik hoorde toen zij een reactie plaatste: We zetten hem in een kooi, het gaat vanzelf wel over :roll: :wow:
Toen ben ik kwaad geworden en sindsdien hebben we dus burenruzie.

Edit, We hebben alles eraan gedaan om de honden erachter weg te halen (politie enz.) Helaas kunnen zij er vrij weinig aan doen. Arme hondjes ;(

Stephaniiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 19:15

Onze naaste buren zijn heel vriendelijk en komen altijd wel een praatje maken :)

Maar de overburen :(
vriendlief en ik hebben beide een scooter en toen vriendlief rustig door de straat reed en hem in de tuin parkeerde kwam de vriend van het overbuurmeisje en heeft hem zo tegen ons raam aangeduwd en schreeuwen en boos worden dattie niet zo hard door de straat moet rijden :? idioot.. vriendlief kwam met een gangetje van nog geen 10 km de straat in.
Ben blij dat hun nu lekker op zichzelf wonen, daar hebben we ook geen last van.

2 huizen naast ons die man heeft een motor waarmee hij best hard door de straat rijd, dat ding maakt ook niet zo'n heel zacht geluid := echt ergeren doe ik me er niet aan, maar het is ook geen pretje om te horen!

2 huizen de andere kant op naast ons hebben 2 van die jankvlekken. Die kinderen zitten alleen maar te schreeuwen tegen hun mams en hun mams tegen hun. Als ze even der slechte bui heeft zet ze echt giga hard de muziek op zodat de gehele straat mee kan luisteren naar van dat zielige treur muziek

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 19:18

Ik irriteer mij eigenlijk niet aan mijn buren. De mensen aan de rechterkant zijn wel wat apart maar heb er geen problemen mee, dito met de meneer aan de linkerkant, al niest hij wel erg hard gezien wij dat kunnen horen _O-

[edit] Wat de andere mensen op het pleintje betreft. Je hebt altijd mensen er tussen zitten die je wat minder liggen maar goed.

Dianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 19:22

We wonen sinds een jaar in deze straat maar onze overburen zijn echt lastig :) Ze hebben drie honden die constant zitten te blaffen, vader komt dikwijls 's nachts dronken thuis en hoor je daarna roepen tegen zijn vrouw, vrouw zelf nodigt regelmatig mensen uit en voert gesprekken op straat zodat iedereen het wel gehoord heeft, die kleine is onwijs luidruchtig en heeft zijn muziek altijd hard staan. Ze hebben geen bel dus iedereen klopt op de deur en ze slagen de deur hard dicht! Soms zooo irritant :) Ik slaap aan de kant van de straat dus ik hoor ook alles. Gelukkig bestaan er oordopjes :) :)

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 19:24

Mijn buren links zijn vreselijk irritant. Nouja, hun kinderen.
Kan het raam hier 's nachts echt níet open laten. En dat alleen omdat ze hun kinderen 's ochtends rond half 8 al buiten laten.
Verder niet zo erg, maar ze schreeuwen zó hard, en maar krijsen/huilen/overal tegenaan schoppen..En als ze hun zin niet krijgen breekt de hel al helemaal los.
De opvoeding is ver te zoeken bij die kinderen. _-:(

En de buren rechts zijn wel aardig.
Maar ze overdrijven. Als mn ouders een avondje weg zijn, en 3 vrienden komen...'er stonden wel 20 fietsen voor de deur!!!'
Mijn oude buurt vond ik leuker. :')

_JL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 19:25

ik hààt mijn buren,
durf bijna de tuin niet meer in zonder eerst grondig onderzocht te hebben of hun rothond niet LOS buiten loopt,
dat beest stormt dan als een gek op me af, springt over de haag en staat de grommen naar mij en klaar om aan te vallen...

en nog iets... ze wandelen met dat domme beest gewoon récht naast mijn paardenwei, dat beest staat te keffen op mijn paarden dat ze helemaal zot worden... buren laten de hond doen...

gezellige buren he... :s

mijn andere buren zijn dan weer leuk!

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 19:26

Sja, aan wat niet? :+
Mijn buren zijn vreselijk kinderachtig. Toen wij hier net kwamen wonen was de schutting nogal verrot dus deze wilden mijn ouders vervangen. Natuurlijk in overleg met de buren. en noujaaa zeg wat een gezeur is daar over geweest. Het gevolg, schutting moest op onze helft staan want hij mocht niet in hun tuin. terwijl er dus al een schtting gewoon op de grens van de tuin stond..
Wat hun kunnen, kunnen wij gelukkig ook. Aangezien de schutting zo nodig op onze helft moest mogen zij niets aan de schutting hangen. Staat op onze helft dus is van ons. Als ze niet zo hadden geneuzeld hadden ze iig niet tegen een saaie kale schutting aan hoeven te kijken.

Oja en meneer buurman is in het begin een aantal keer langsgekomen als wij aan het koken waren of de afzuigkap ook uitkon want hij deed altijd een dutje om 6 uur en dit stoorde hem. Dat is dan heel jammer, want wij eten meestal tegen een uur of 6.

Hij heeft ook een keer gedreigd mijn broer in elkaar te meppen omdat er hier een feestje was. Kijk, ik kan me nog voorstellen dat feestjes vervelend kunnen zijn. Mijn broer is echter netjes vantevoren langsgeweest om te vertellen dat hij een feestje hield.
Zijn zoons hebben trouwens al een aantel keer in onze tuin geplast toen ze dronken waren en als je dara dan wat van zegt.. agh.. het zijn jongens he, wat wil je :+

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 19:27

Ieder huis bij ons heeft een garage mét een stukje "oprijlaan" DIRECT naast het huis. De parkeerplekken bij ons in de straat zijn er dan ook op berekend dat deze garage en oprijlaan gebuikt worden. Maar nee, buurman en buurvrouw aan beide kanten hebben de garage te vol staan en laat het nou net zijn dat ze allebei 2 auto's hebben, eentje op de oprijlaan en eentje op een willekeurige parkeerplek in de straat.. net als de rest van de buurt. Altijd alles bezet dus. Ook geen plek meet voor eventuele visite..

En ohja, de buurkinderen die blijven maar gillen. Zaterdagochtend is favoriet daar in huis volgens mij. 3 kinderen die gillen en een boze buurman die dan terug schreeuwt dat ze op moeten houden :(

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 19:28

ik word doodziek van de walnootboom van de buren die over mijn oprit heen hangt en al diverse deuken in het dak van mijn auto hebben veroorzaakt.
Heb er nu al 2 jaar last van, vorig jaar heb ik ze verzocht er iets aan te doen.
kreeg als antwoord: 'zet je auto dan iets naar achteren en de noten op jouw oprit mag je houden,..."
Fijn!
Nu ga ik er weer wat van zeggen en mag de boom gesnoeid / gerooid gaan worden!
Anders kunnen zij de rekening voor het uitdeuken gaan betalen OF de rekening van de tuinman die ik laat komen om die boom te láten snoeien.
Aan hun de keuze,... :(

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 19:29

Ooooh HEERLIJK dat dit topic er is. Ik erger me helemaal kapot aan de kindjes van de overburen. Die schreeeeeuwen joh, niet te geloven. De hele dag zijn ze in de tuin, van 8 tot 8 ongeveer non-stop. De ene heeft echt een nieuw sirene-geluid ontwikkeld (kind is echt al 5 ofzo. :roll:) en de ander rijdt gillend rondjes op een autootje door de tuin. En Oma, die gaat er gezellig bijzitten op de stoep en gaat ze aanmoedigen samen liedjes te zingen (lees: gillen/toeteren).

Het is echt onwijs gezellig hier dus. :')

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 19:29

Anne. schreef:
Ieder huis bij ons heeft een garage mét een stukje "oprijlaan" DIRECT naast het huis. De parkeerplekken bij ons in de straat zijn er dan ook op berekend dat deze garage en oprijlaan gebuikt worden. Maar nee, buurman en buurvrouw aan beide kanten hebben de garage te vol staan en laat het nou net zijn dat ze allebei 2 auto's hebben, eentje op de oprijlaan en eentje op een willekeurige parkeerplek in de straat.. net als de rest van de buurt. Altijd alles bezet dus. Ook geen plek meet voor eventuele visite..

En ohja, de buurkinderen die blijven maar gillen. Zaterdagochtend is favoriet daar in huis volgens mij. 3 kinderen die gillen en een boze buurman die dan terug schreeuwt dat ze op moeten houden :(

Goh, ik heb exact zo'n situatie gehad in mijn vorige woonplaats,... ben blij dat ik verhuisd ben en een flinke oprit heb, dus altijd m'n auto naast m'n deur kwijt kan!
(mits de buren hun walnootboom laten snoeien,... *zucht* )

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 19:32

mistery schreef:
Oja en meneer buurman is in het begin een aantal keer langsgekomen als wij aan het koken waren of de afzuigkap ook uitkon want hij deed altijd een dutje om 6 uur en dit stoorde hem. Dat is dan heel jammer, want wij eten meestal tegen een uur of 6.

Wat een mega-belachelijke buurman heb jij zeg !!! :(

(of een mega-lawaai-producerende-afzuigkap, hihihi :P )

Suusoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 19:34

Niet echt dat ik er 'last' van heb, maar onze buurvrouw komt altijd KEIHARD van haar oprit afrijden (achteruit). Daarbij moet ze een stukje over de stoep. Ik zie het nog eens gebeuren dat daar iemand loopt of een klein kindje fietst en die ziet ze over het hoofd..... (heb sowieso het idee dat ze nooit kijkt := )
In plaats van dat ze haar auto achteruit haar oprit oprijdt en dan door haar autoruiten de stoep kan zien, zodat ze veel meer overzicht heeft als ze vooruit wegrijdt.. (snapt iemand 't nog? :') ) maar dat is dus niet het geval...

Maargoed, verder heeft ze laatst een kruis voor haar oprit laten verven en heel groot 'BUS' op de bushalte laten verven omdat zij denkt dat iedereen daar 'parkeert' en dat mag niet, terwijl 'parkeren' iets anders is als 'laden en lossen', wat daar dus gedaan wordt..

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 19:36

Super topic!!

Heb echt een gruwelijke hekel aan onze boven buren...
Ik zal mijn ergenissen even opsommen:
- Met schoenen/hakken aan over het parket lopen
- Kind over het balkon op de onze laten spugen
- Ramen lappen met chemische troep wat op mijn planten komt
- Roken aan de voorzijde van de gallerij en dan de peuken op de auto's gooien
- Zondag rond een uurtje of 10 keihard sex hebben(net boven je hoofd) terwijl je probeert uit te slapen
- Om half vijf 's nachts het te presteren om zo hard ruzie te maken dat de hele flat wakker is en de politie komt kijken.....

Tja gezellig hoor buren!!

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 19:43

Mijn buurman kan gewoon niet parkeren, hij zet zijn auto naast die van mij en ik vraag me regelmatig af hoe hij eruit komt. Waarschijnlijk via de kofferbak, want ik kan er via de bestuurderskant vaak niet eens meer in. Verder zijn ze regelmatig een paar weken weg, dus last heb ik verder niet van ze.

De mensen die er eerst woonden waren 10 keer erger.. de buurvrouw zat in de zomer in de tuin de hele tijd tegen haar kind te praten en als het kind (2 jaar) vervelend was sloot ze haar op in de tuin en ging zelf binnen zitten, nou dan hoefde ik niet buiten te blijven, want het kind krijste terecht alles bij elkaar. Ook hadden ze 2 katten die alleen in hun eigen tuin mochten, maar regelmatig over de schutting in onze tuin kwamen. Dan kwam de buurman elke keer met zijn hoofd over de schutting om te kijken of vragen of ze bij ons zaten. Wat was ik blij toen ze vertelden dat ze gingen verhuizen. Ook stond hij een keer in de achtertuin bij ons, gewoon over de schutting geklommen. Hij dacht dat er niemand thuis was en wilde wat opruimen wat bij hun vandaan kwam. Prima, maar dan is het wel zo netjes om je even te melden toch?

Of als buren die zelf net klaar zijn met verbouwen en waar iedereen in principe last van heeft gehad (maar het moet nu eenmaal gebeuren) direct komen zeuren als jij een keer een schilderijtje op wil hangen met het verhaal dat zijn dochtertje anders niet kan slapen om 3 uur 's middags. Terwijl we ook al rekening houden met de buurman aan de andere kant die altijd 's nachts werkt en dan gaan we natuurlijk ook niet 's ochtends vroeg beginnen. Voortaan bij iedereen toestemming vragen welk tijdstip het beste uitkomt zeker? Als mensen echt niks van elkaar kunnen hebben moeten ze in een hutje op de hei gaan wonen hoor dan hebben ze van niemand last!

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 19:48

O inderdaad.. seks van de buren... :')
In ons vorige huis, appartement, lagen de slaapkamers tegenelkaar aan. Echt als die vrouw klaarkwam, klonk het alsof een wild zwijn werd geslacht!!! _O-

Huidig huis eigenlijk geen irritaties. Met name de kinderen die voor "overlast" zorgen. De achterbuurkindertjes gillen en schreeuwen de hele zooi bijelkaar. Met name lieve namen naar elkaar roepen....
Maar oudste achterbuurmeisje (13 of 14) is heel handig, die laat onze honden altijd uit ;) En dat al 3 jaar!

Suzanne_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 19:49

Ik heb pas nieuwe buren en ik irriteer me nu al dood aan ze :+
Toen ik hard moest leren voor mijn examens, gaven ze iedere avond (ja, echt iedere avond!) feestjes in hun tuin. Meestal duurde deze feestjes tot 1 uur s'nachts ofzo..
Mijn kamer zit aan de kant van de tuin dus ik kon tijdens het leren meegenieten van de muziek en kijken hoe ze plezier hadden terwijl ik moest leren.

Sharon_Jims

Re: waar irriteer jij je aan bij je buren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 19:51

Ohja nog iets...

Dat als ze ruzie hebben je alles echt letterlijk kunt verstaan alsof je er naast staat...

Erg l.ullig om te horen hoe de buurman de buurvrouw als rotte vis uitgescholden wordt!

sakvis

Re: waar irriteer jij je aan bij je buren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 19:54

Het zwembad voor de kinderen in de tuin!!!

Oke, ik snap dat het heerlijk is voor de kinderen. Maar dat dan de halve schoolklas moet komen.... En ze schreeuwen de hele tijd. Comuniceren op een normale toon is er voor hun niet bij...pfff erg gezellig als je rustig in de tuin bezig bent (of even lekker in de tuin wilt liggen).

Gelukkig zijn ze nu op vakantie.

miss_nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 19:55

Wij hebben het best getroffen met onze buren gelukkig :(:) . De dingen waar ik me weleens aan erger zijn ballen van de buurjongen die telkens op onze bloemen liggen en de enorme netheid van de buren aan de andere kant. Men men wat zijn die netjes := , ze staan zelfs met een nagelschaartje grassprietjes bij te knippen. Op zich niks mee maar wij voelen ons verplicht ons heel netjes te gedragen, dus geen harde muziek, geen troep in de tuin, etc. Nu weet ik wel dat we daar zelf voor kiezen maar ik had liever minder nette buren gehad haha.

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 19:57

De hond :+ Hij blaft zo ongelofelijk veel. Als er iemand op de deur klopt oid vind ik het heus niet erg als hij een keer blaft, maar hij doet het de hele tijd (en het is ook nog zo'n leuke Berner-Senner met een zware blaf :P ). Ze zijn gewoon niet consequent genoeg :n .
En hetzelfde van Sakvis: Als onze buren buiten zitten te praten, kunnen wij elkaar niet meer normaal verstaan.

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 19:59

Wij hebben ook rotburen. :Y) De buren aan de ene kant, nooit last van behalve dat er vaak ballen bij ons in de tuin komen.
En de andere, in hetzelfde huis, twee onder een kap woning, daar hebben we opzich ook niet heel veel last van, maar ze maken wel altijd ontzettend veel herrie, luid praten, harde muziek, en als ze een feestje hebben daar thuis dan is het echt erg. Zijn van die motorgasten, echt keiharde muziek en veel lawaai. Doe dan geen oog dicht snachts.

Ook hebben ze net een nieuwe kachel, en die pijp komt zeg maar boven het dak uit, en dat is precies schuinonder mijn slaapkamerraam. En als ze die kachel aanhebben dat komt die rook dus IN mijn kamer. Wat dus ongelovelijk stinkt! Net of er iets in de fik staat. Dus ik heb mijn raam nu savonds vaak al dicht, anders stik ik echt snachts.

Natje_Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 20:01

Niet alleen buren maar toch :+ Mijn ouders (ik woon nog thuis) hebben een fietsenwinkel met een garage, een groot hek waar je ook niet mag parkeren omdat daarachter onze parking ligt en het ligt juist bij het centrum, tussen een station, een drukke baan én een parking waar een frituur op staat. Dus in de zomer is het altijd een zeer leuke boel om te wonen, schuinrecht over ons zit er een "dancing" voor ouderen dus in het weekend is er altijd geluidsoverlast maar dan met van die hele oude liedjes.. De toeristen (en niet alleen hen) laten de parking altijd in een vuile boel achter zodat als de wind op steekt al die vuiligheid bij ons komt vliegen :( .

Voor parking heb ik het meeste last van onze buren, de meeste van onze buren huren een parking bij ons vanachter omdat je in de zomer, vakantie's, weekends en feestdagen op de grote parking moet betalen. De regels zijn heel duidelijk, opening vrij laten, op je eigen parking staan, hek dicht doen (we hebben een hond en het is niet zo veilig als er daar allemaal fietsen staan die niet zijn gesloten) én niet voor onze garage staan. Wat gebeurd er dus? Hek die open staat dus die mag ik zelf dicht doen, ik kan niet op mijn parkeerplaats staan omdat de buren of toeristen erop staan (ook degene die geen parkeerplaats bij ons huren) en dus moet ik mijn auto vanachter parkeren. Het is zelfs zo erg geworden dat ik nu niet aan mijn auto kan omdat ze hun auto er gewoon achter zetten _-:( , heel erg handig als je dringend weg moet, heb al meerdere keren daardoor met de fiets moeten gaan of vragen aan mijn ma om een lift terwijl ik zelf een auto heb.. Nu het zomer is moet ik gewoon iedere keer met de fiets weg omdat als ik mijn auto 2 sec verplaats mijn plaats direct bezet is en er al andere auto's achter staan. Maar ik neem zo af en toe mijn wraak, als ik terug kom en er staat iemand voor onze garagepoort zet ik mijn auto er gewoon achter zonder kaartje of het nu mijn buren of anderen zijn, dat zal hun leren om mijn plaats in te pikken ~~}> en laat ze maar bellen aan de voordeur of de telefoon, ik doe toch nooit open en pak ook nooit niet op (huis en winkel is hetzelfde telefoonnr en vrienden/familie komt langs de achterdeur), mijn gsm nummer kennen ze toch niet :D

Suzanne_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 20:06

Oooh nog iets wat echt zoo irritant is! Op 31 december beginnen onze achterbuurjongens om 8 uur s'ochtends al vuurwerk af te steken, de hele dag door. Het lijkt net alsof we in een oorlogsgebied leven! Ik vraag me af wat er nu zo leuk is om al je geld in rotjes te steken..