Van ouders MOET ik mee op vakantie, maar ik wil niet.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 16:59

Annn schreef:
smurffie schreef:
Malta zou in het naseizoen zijn :) waardoor ik minder last heb van de muggen ;) op griekenland in deze periode word ik lek gestoken. Nu heb ik er wel pillen voor maar ook daarmee worden de beten niet minder, wel minder groot maar niet minder.

Gaat het je dan om de muggen of om de situatie met je ouders?
En op Griekenland is groot genoeg, wss kan je je best even terug trekken als het fout gaat :)

En iedereen heeft last van muggen..

Nee hoor :) klamboe en gaas voor het raam. Werkt het allerbeste :)nergens last van

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 16:59

Neem een pilletje B1 tegen de muggen, smeer je in met DEET, en voila.. Toch?! Wees dánkbaar dat je ouders de vakantie willen betalen, en je uberhaupt nog meenemen. Plus; bij zilte zeelucht zitten nauwelijks wespen, muggen en ander gespuis.

Miepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 17:00

smokey17 schreef:
Het feit dat jij een verwend nest bent heeft helemaal niks met bijdehand te maken.

Misschien een opzoeken wat het betekend.

In het najaar zijn er ook muggen

is echt een poedersuiker.... zijn zat dingen te bedenken om niet leggestoken te worden

Kan je ook nog wat anders dan iemand de grond in trappen? Iets minder mag ook wel...

Ik ben ook van mening dat je blij mag zijn dat je ouders je mee willen nemen op vakantie en het voor je betalen.
Ik ben vanaf mn 6e niet meer op vakantie geweest, ik zou zo met je willen ruilen hoor ;)

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 17:00

Meid, wees blij dat je op vakantie kan in deze tijd van het jaar. ;) Ga dan niet zo uit de hoogte doen en probeer er het beste van te maken! :)

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 17:01

Imo is jouw enige probleem de ruzies met je vader en die zullen niet minder erg zijn in Malta dan in Rhodos.

Annn

smokey17 schreef:
Annn schreef:

Gaat het je dan om de muggen of om de situatie met je ouders?
En op Griekenland is groot genoeg, wss kan je je best even terug trekken als het fout gaat :)

En iedereen heeft last van muggen..

Nee hoor :) klamboe en gaas voor het raam. Werkt het allerbeste :)nergens last van

Ik ben in Afrika geweest, en daar kon ik 3 klamboes eromheen doen, maar alsnog kwamen de muggen binnen :')
en ja dat jeukt, krijg geen grote bulten, alleen jeuk, maar spulletje erop en dan is dat ook weer over!
Dus als je je daardoor laat beperken moet je naar de noordpool gaan, of hebben ze daar ook muggen?

lesilla

Verder voor het slapen kan je natuurlijke dingen nemen zoals sedinal druppels ofzo en dan kan je ook slapen.

En een beetje moeite doen om jezelf kalm te houden doet veel voor de sfeer

Owja en voor de jeuk zelfs allergie werkt de electrische klikker heel goed :)
Laatst bijgewerkt door lesilla op 24-07-09 17:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 17:02

smurffie schreef:
Verder beetje bijdehand om te zeggen dat ik verwend ben en dat andere het niet kunnen betalen.
Ja wij kunnen dat wel betalen en dat komt omdat mijn vader jarenlang doorgeleerd heeft ;) voor die opleidingen had hij toen ook geen geld maar dat is allemaal op afbetaling gedaan. Sorry maar vind het echt niet normaal dat er tegen mij gescholden word omdat mijn pa misschien wel zijn diploma's heeft om met zijn baan dit makkelijk te kunnen missen.

Pff... niet iedereen heeft de hersenen om duizend diploma's te kunnen halen,
dat is lang niet altijd een kwestie van wel of geen geld hebben voor de opleiding.

Los daarvan: Ik vind ook dat jij een schop onder je achterste zou moet krijgen,
en je wel eens wat dankbaarder op mag stellen.
Het is niet het feit dat jouw ouders het kunnen betalen wat je houding verwend doet overkomen,
maar de manier waarop jij hierop reageert.
Ik ben ook wel eens met tegenzin met de caravan mee naar Zuid-Italie gegaan,
maar ik hoefde het echt niet in mijn hoofd te halen om zo te reageren zoals jij doet.

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 17:02

smurffie schreef:
Verder beetje bijdehand om te zeggen dat ik verwend ben en dat andere het niet kunnen betalen.
Ja wij kunnen dat wel betalen en dat komt omdat mijn vader jarenlang doorgeleerd heeft ;) voor die opleidingen had hij toen ook geen geld maar dat is allemaal op afbetaling gedaan. Sorry maar vind het echt niet normaal dat er tegen mij gescholden word omdat mijn pa misschien wel zijn diploma's heeft om met zijn baan dit makkelijk te kunnen missen.

Goeiemorgen zeg. Eerst kon ik het nog wel begrijpen, volgens mij wil geen enkele puber met z'n ouders mee op vakantie.. dat wilde ik ook niet toen ik 16 was.
Je komt, zeker door wat je nu zegt in mijn quote vreselijk verwaand over! Niet iedereen kan doorleren, niet iedereen heeft die mogelijkheid. Denk toch eens na over wat je zegt!

Gewoon meegaan, dat vinden je ouders ook leuk.. anders namen ze je ècht niet mee! ;) Je maakt het voor jezelf en voor hun niet makkelijker dwars te gaan liggen! Maak er het beste van!

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-09 17:02

Heb al meerdere dingen geprobeert, het dazenspray voor paarden, veerust maar beten blijven komen. s'avonds loop ik altijd in lange broek en vest, werkt wel iets maar houd niet alles tegen ;)

Verder wil ik het allemaal best uitleggen maar mag er wel iets aardiger gesproken worden ;)
Tat_jana@ iedereen begint erover dat ik blij moet zijn dat wij er geld voor hebben maar dat is ieder zijn eigen situatie thuis en dat hebben wij ook niet aangewaaid gekregen wil ik er mee duidelijk maken ;).

Smokey17@ dat jij je mening geeft prima ik ben langer op bokt dus had dit wel verwacht. Maar beetje normaler mag wel hoor ;) En als je gaat lopen beweren dat ik lieg zit je aan t verkeerde adres, moet je hier thuis langskomen :)

En op malta had ik inderdaad ook niet met mijn vader door 1 deur gekunt dat is helemaal waar, echter was mijn vriendin dan in dezelfde periode ook daar geweest dus had dat al een heel stuk kunnen schelen ;)

Annn

Re: Van ouders MOET ik mee op vakantie, maar ik wil niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 17:04

Katja, ik zou gewoon lekker mee gaan, die muggen overleef je wel, als je gewoon dat pilletje slikt, heb je er net zo veel last van als een normaal mens :)

Misschien wordt de situatie tussen jou en je vader ook wel beter :)

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 17:04

En kan je niet vragen of er een vriendin meemag? Kan je niet even langs de dokter voor je muggenallergie? Er bestaat echt wel een goed middeltje tegen denk ik :j En idd, aan zee zijn weinig muggen.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 17:06

Dan zul je blijven moeten proberen en eens naar de deet grijpen. :) Wat je beschrijft zijn dan ook niet de dingen om muggen tegen te houden.

Chrissy_

smurffie schreef:
Heb al meerdere dingen geprobeert, het dazenspray voor paarden, veerust maar beten blijven komen. s'avonds loop ik altijd in lange broek en vest, werkt wel iets maar houd niet alles tegen ;)

Verder wil ik het allemaal best uitleggen maar mag er wel iets aardiger gesproken worden ;)
Tat_jana@ iedereen begint erover dat ik blij moet zijn dat wij er geld voor hebben maar dat is ieder zijn eigen situatie thuis en dat hebben wij ook niet aangewaaid gekregen wil ik er mee duidelijk maken ;).

Smokey17@ dat jij je mening geeft prima ik ben langer op bokt dus had dit wel verwacht. Maar beetje normaler mag wel hoor ;) En als je gaat lopen beweren dat ik lieg zit je aan t verkeerde adres, moet je hier thuis langskomen :)

En op malta had ik inderdaad ook niet met mijn vader door 1 deur gekunt dat is helemaal waar, echter was mijn vriendin dan in dezelfde periode ook daar geweest dus had dat al een heel stuk kunnen schelen ;)

Het had echt heel veel gescheeld als je gewoon een compleet verhaal had verteld in je openingspost. Dan waren al die heftige reacties er vast ook niet geweest. Net zoals dat je vriendin ook naar Malta gaat, had je ook nog niet vermeld. Of dat je niet zo goed met je vader kan opschieten enz. Het handigste is denk ik toch om even je openingspost aan te passen (als dat nog kan) en even alle punten op een rijtje te zetten. Dat bespaart een hoop heen en weer gescheld ;)

Lins_Vetra

Smurffie, jouw ouders hebben een paard voor je GEKOCHT en onderhouden deze waarschijnlijk! Dit is toch een mooie manier om iets terug te doen of om ze te bedanken!!! Je leert daar heus wel mensen kennen, waar je mee op kan schieten. De griekse-jongens zijn daarbij ook niet mis ;)

Abeltje77

Re: Van ouders MOET ik mee op vakantie, maar ik wil niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 17:10

Les 1 op bokt: zet A L L E S in de OP.

Nu lezen we pas dat het niet aan malta of rhodos ligt maar dat het eraan ligt dat op malta een vriendin van je in de buurt is.

Naja, hoe dan ook: ga lekker op het strand liggen daar, en maak er het beste van.

Námen mijn ouders me maar mee naar Rhodos!

jodi

:D Als ik je moeder was zou ik je mooi thuis laten(met de eis het huis in perfecte staat terug te vinden :P ),en de uitgespaarde 800 euro aan iets leuks uitgeven....

xSiep

LimaMambo schreef:
OMG zeg! wees blij dat je uberhaupt op vakantie kan!!!

Idd! :o

Ik ben dit jaar voor het eerst niet mee geweest met mijn ouders (ben 17). Ze gingen namelijk 2 week naar een camping, en ze weten ook wel dat ik dat echt helemaal niks vind. Dus heb ik voorzichtig gevraagt of ze het goed vonden als ik een jaartje oversla.
Vonden ze prima, dus ik ben lekker thuisgebleven :) Natuurlijk vond mijn moeder het wel jammer, maar als ze gezegt hadden dat ze het liever niet hadden, of echt niet leuk vonden oid, dan was ik gewoon meegegaan hoor!

Weet je wel hoe Griekenland is? Als je daar nog nooit geweest bent, kun je daar ook niet over oordelen vind ik. Nou weet ik niet hoe Malta is, maar ik weet wel dat griekenland een harstikke leuk land is waar heel veel te doen is :) Ook voor meisjes van onze leeftijd.
Dus gewoon meegaan, positief denken, dan wordt het een harstikke leuke vakantie hoor :)

Li_lee_yang

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 17:12

Dan neemt je broertje of zusje toch een vriendje of vriendinnetje mee. blijf jij thuis en heb je helemaal geen vakantie

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 17:13

Muggen in Griekenland? Waar dan?
Ik heb hier nog 10x meer last van muggen dan in het buitenland aan de kust.

Ik zal even uitleggen hoe dat komt
Muggenlarven groeien op in kleine, stilstaande watertjes.

Enige idee hoe Rhodos erbij ligt in de zomer?
Droog, droger, droogst zeg maar... Enige water dat er te vinden is komt uit de kraan en in de zee. Dus muggen, daar zal je weinig last van hebben!

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 17:16

Ik zou gewoon lekker meegaan, voorzorgsmaatregelen tegen de muggen nemen (er zijn echt wel middelen die wél werken, zou anders niet goed zijn voor tropenbezoekers), mezelf een beetje inhouden in verband met eventuele ruzies en lekker gaan genieten van het strand en weet ik veel waarvan. Je hoeft er immers geen jaar naartoe en ik snap heel goed dat je ouders jou met 16 niet laten bepalen waar jullie heen gaan, als ze je gevraagd hadden dan had je waarschijnlijk net als hun toch je eigen zin willen hebben en was het ook met ruzie geëindigd.

Li_lee_yang

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 17:20

_Sigrid_ schreef:
Muggen in Griekenland? Waar dan?
Ik heb hier nog 10x meer last van muggen dan in het buitenland aan de kust.

Ik zal even uitleggen hoe dat komt
Muggenlarven groeien op in kleine, stilstaande watertjes.

Enige idee hoe Rhodos erbij ligt in de zomer?
Droog, droger, droogst zeg maar... Enige water dat er te vinden is komt uit de kraan en in de zee. Dus muggen, daar zal je weinig last van hebben!

Ik wil de ts niet bang maken maar ik werd in griekenland aan de kust juist helemaal lekgestoken.

Shego

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 17:23

Wow,mag ik met je ruilen?
Wij gaan dit jaar net 1 weekje naar Frankrijk,naar de Franse ardennen net buiten Belgie,en dat vind ik echt super!Ik ben nog nooit buiten de benelux geweest!!(en duitsland.)
Je weet niet half hoeveel geluk je hebt en ik zou er maar blij mee zijn,zo'n dure vakantie!Wel een beetje verwend,hoor!
Laatst bijgewerkt door Shego op 24-07-09 17:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 17:23

Pfoei, ik lees dit topic toch wel even met grote ogen... Ben nu alweer een aantal jaren niet op vakantie geweest, financieel gewoon niet haalbaar, was blij als we eens een weekendje Duitsland deden en dan kan jij het niet waarderen dat je ouders je graag mee willen op vakantie? :n Wees blij, een boel mensen kúnnen niet eens op vakantie!

Vind de argumenten ook niet echt sterk. Vooral wat betreft je vader, dat zal iets zijn om aan te werken en niet uit de weg te gaan, zeker niet op een vakantie.

Ga toch gewoon mee en doe niet moeilijk, geniet van wat je hebt en aangeboden krijgt. :j

BabsieJana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 17:24

smurffie schreef:
ik wil niet mee omdat mijn vader en ik geen 5minuten in 1 ruimte kunnen zijn zonder ruzie te hebben. Veder is mijn moeder dan altijd degene die er tussen springt en dan weer in huilen uitbarst.
Hier in nederland ga ik dan vaak even uitwaaien bij paard of even afkoelen bij vrienden. Daar zit ik zo ver dat dat niet kan.

Verder komt ook het probleem dat ik erg moeilijk slaap, zeker in een vreemde omgeving slaap ik gewoonweg niet. Dat hou ik zo'n 3 dagen vol, daarna stort ik altijd in.

Ook ben ik zwaar allergisch voor muggen en zijn warme landen voor mij niet erg prettig ;) hier in nederland word ik soms al helemaal gek. Daarnaast heeft mijn moeder ook zomaar geboekt zonder dat ik iemand voor mijn paard geregeld heb. Nu is dit verder niet zo'n groot probleem gezien mijn vriendinnen wel voor me klaar staan en bereid zijn dit te doen maar vind het weer gewoon alles behalve aardig van mijn moeder.

Vorig jaar zijn wij om dezelfde redenen niet gegaan, want dit jaar zouden ze wel met zijn 3e gaan en zou ik thuis mogen blijven. Maar nu is er dus zomaar een vakantie voor me geboekt :n

Vreemd...
Je wilt wel naar Malta, daar is alles wat je nu op noemt.. en Rhodos is dan weer niet goed. :')?
Inderdaad zonde van het geld dat je niet wilt..

Maak er iig wat leuks van!