Laatste keer dat ik alleen thuis ben gebleven!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jamieblont

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 13:33

bah bah bah ik ben ook als de dood voor spinnen :(:) ik snap je probleem ik had vorige week twee van die dikke grote huisspinnen boven mijn bed |( |( |(

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 13:34

Beide spinnenvangers zien er ingenieus uit zeg, wat een uitvindingen! :wow:

xjudithx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 13:34

Elaine schreef:
Waarom zou je ze uberhaupt 'killen'. Doe normaal, doe m in een bekertje ofzo (je hoeft m niet eens aan te raken) en zet m buiten neer.

Klaar.

Helemaal mee eens!

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 13:35

Omg, ik ben over precies 5 dagen voor 3 weken alleen thuis en ik denk dat als ik net zo'n spin als die van NonaWen tegenkom, ik ook he-le-maaaaaaaal niet blij ben dat ik alleen ben.. :')
Hoewel, opzuigen met de stofzuiger durf ik nog wel denk ik, maar ben echt een scheitert met alles wat op insecten en spinnen lijkt...

Meraki

Frances schreef:
http://www.hiddink-ip.nl/spinnenvanger.html
Wow dat ding wil ik hebben! kunnen zen tenminste niet uit ontsnappen haha

mijn moeder komt niet meer bij, god zegt ze.. echt wat voor jou ook.

Ik ben blij dat er nog mensen zijn die niet bang voor spinnen zijn :+

Captain

Ik heb trouwens nog weleens foto's gemaakt van de spinnen.. zal ze even opzoeken! :P

Frances

Ik zit wel te denken als ze dan op iets ronds of in een hoekje zitten gaat die 2e niet echt werken :')
ik vindt het ook slim bedacht :j

Frances

Re: Laatste keer dat ik alleen thuis ben gebleven!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 13:36

nonawen: _O-

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 13:38

xjudithx schreef:
Elaine schreef:
Waarom zou je ze uberhaupt 'killen'. Doe normaal, doe m in een bekertje ofzo (je hoeft m niet eens aan te raken) en zet m buiten neer.

Klaar.

Helemaal mee eens!

Ook mijn eerste gedachte. Wat is precies het nut van eerst 'allemaal wasmiddels' over zo'n diertje heen te gooien en m vervolgens nog te verzuipen? Als ik jou eng vind probeer ik je toch ook niet 'kapot te slaan' met een shampoo fles?

Felinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 13:39

daffodil schreef:
Of ze het weten he.....altijd vaste prik zodra mijn ouders op vakantie waren, zat er zo'n joekel ergens in de kamer! Ach de buurman raakte eraan gewend.

Ik ben ook echt panisch voor van die grote spinnen, het is te belachelijk voor woorden ik weet het, maar ik ga volledig in paniek. Manlief ging er een keer om lachen en toen barstte ik ook nog in huilen uit.....

Ik kan ze niet zien, al helemaal niet weghalen, doodmaken, opzuigen of wat dan ook, en het erge is ik wéét echt hoe belachelijk het is, maar de paniek-modus gaat direct aan en ik kom daar niet uit.....

Hoe herken ik dat.. heb ook vaak dat ik midden in de nacht wakker wordt en helemaal bang in een hoekje kruip, omdat er een spin in 't bed zou zitten.. en dan moet vriendlief dus die 'spin' verjagen en zeggen dat hij er niet meer is.. :') Al is het soms enorm lastig en vaak begrijpen mensen niet waarom het nu zo eng is..

SunnyBL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 13:39

puma schreef:
Ik vind ze ook niet leuk maar wat vreselijk overdreven om het maar meteen weer te 'killen' op van die akelige manieren. Die beesten doen helemaal niks en zijn banger voor jou dan andersom. Gewoon een stukje wc/papier keukenrol pakken en oppakken die spin. Desnoods gooi je het met papier en al naar buiten en ruim je later je papier op (doe ik ook :Y) ).

Das echt niet waar. Heb laatst nog "boe" tegen een spin geroepen en hij rende ech nie weg nie!

En mensen die zeggen dat we ons niet aan moeten stellen. Het is echt een fobie en we weten zelf ook wel dat het nergens op slaat!:

Citaat:
Een fobie (Grieks: φοβος, fobos = angst, vrees) is een psychische aandoening waarbij iemand, om doorgaans onduidelijke redenen, een ziekelijke angst ontwikkelt voor specifieke zaken of situaties. Deze angst staat niet in verhouding tot de reële bedreiging die van de situatie of het object uitgaat en de lijder is zich hiervan goed bewust

@ TS: Gewoon de buurman erbij roepen (dat was mijn strategie toen ik nog alleen woonde ;))

axeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 13:40

dressagelady schreef:
Als ik jou eng vind probeer ik je toch ook niet 'kapot te slaan' met een shampoo fles?

Dan ben je ook nog wel even bezig... :\

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 13:41

PAS OP! SCHOKKENDE FOTO'S!

Afbeelding
Afbeelding

Blij dat er inzoomfunctie op mijn camera zat zeg! :+

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 13:42

axeltje schreef:
dressagelady schreef:
Als ik jou eng vind probeer ik je toch ook niet 'kapot te slaan' met een shampoo fles?

Dan ben je ook nog wel even bezig... :\

Hahaha 1-0 voor jou _O-

amanda2

Hier nog 1 met n spinnenfobie.
Grote kans dat ik vannacht al nachtmerries krijg van de plaatjes die voorbij zijn gekomen...

Ik ga dus net als iemand al noemde écht over mn nek; kan dus niet met mn hand of ander verlengstuk in de richting van een spin. ;(

Ik had laatst een grote in mn slaapkamer, tegen het plafond. Er was niemand om hem weg te halen. -O-
Volgende dag was hij opeens weg. Ik die nacht werkelijk 3 nachtmerries.
Volgende ochtend zit hij dus naast mn hoofdkussen!! :oo Heb mn katten er op af gestuurd en die hebben de klus met veel plezier geklaard.

daffodil

Ik kan er ook zooooooo hard om gillen, niet normaal meer, heb zowiezo al een enorm stemgeluid maar als ik toch ineens een joekel van een spin zie, nou dat horen ze echt drie dorpen verder! Dat is thuis nog niet zo erg, maar ik doe het op kantoor dus ook......

Edit; die hierboven vind ik niet eng hoor, het zijn echt die dikke zwarte....

Frances

Ik heb trouwens nog een leuk spinnenverhaal :=
Ik ging op stagebezoek, bij mijn aankomende stage. En ik zat daar op de bank. kijk ik toevallig naar boven, zie ik me daar toch een hugeeee spin zitten. Maar ik dacht natuurlijk ik zal maar niet gillend als een idioot wegrennen, want dan vinden ze me vast raar := maar ze zagen me wel kijken. Beginnen ze ineens heel hard te lachen. Hadden ze potverdorie een mega grote opgezette spin op het plafond gemaakt >;) _-:(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 13:43

Elaine schreef:

Klaar.

Nou, ik kill ze ook.
Niks geen respect voor die beesten.. als ik ze zie 's nachts op mijn kamer begin ik spontaan te huilen. :o
Enge beesten :\

lovelance

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 13:43

Tallie_Ho schreef:
Ik ben niet bang voor spinnen en laat ze altijd zitten :D Mijn kat vreet ze ook regelmatig op _O- Jakkes :r

Zodra ze errug groot worden ben ik er minder van gecharmeerd :') Dan gooi ik ze naar buiten! :D

En trouwens, spinnen ( ook de grote en kleine huisspinnen!! ) bijten hoor!! Kunnen veel mensen hier zeggen dat ze niks doen, maar dat is niet waar! :n Ik ben vorige keer door zo'n kreng in mijn voet gebeten, jeuken als de pest!! :( Je houd er gelukkig niks aan over, maar ze kunnen wel degelijk wat doen! :+

Zie je wel!
Ik had er een keer 1 in de mouw van mn jas.. ik deed m'n jas aan en voelde een steek/iets. Jas uit, spin uit m'n mouw gerold. M'n ouders maar volhouden dat een spin echt niet bijten kan..

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 13:44

Ik leef met je mee :(:). Ik ben echt als de dood voor spinnen. Vorig jaar op vakantie had ik 2 hele grote in mijn tentje, nou ik kon wel huilen. Gelukkig was mn vriend mee en heeft ze eruit gehaald.

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 13:44

hihi, krijg lichtelijk een lachstuip! Kan me niet voorstellen dat iemand bang is voor zo inimien spinnetje, maar ik ben dan weer bang voor alles wat fladdert!

Gewoon stofzuiger erop en weg is de spin! Heb 1x zow grote vogelspin (volgens mij heten die beesten zo) op mijn hand gehad, kreeg het lichtelijk warm en heb mijn begeleider subtiel laten weten dat ze hem wel weer in zijn kooitje mochten stoppen. :+

Patty14

Re: Laatste keer dat ik alleen thuis ben gebleven!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 13:45

Ze lopen toch weer uit de stofzuiger?

Een vogelspin, bah!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 13:48

NonaWen schreef:
:P dit zou ook écht iets voor mij zijn, ik heb een keer een hele middag buiten gezeten omdat er een dikke wolfspin op de lamp naast de bank zat.. :=

[img]http://www.debontehoeve.nl/Spin.JPG[img]

Nou ik zuig vééél op, maar dit deed ik niet écht niet! ..

Oh gadver.
Ik heb spontaan kippenvel op m'n armen :o

jamieblont

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 13:49

Daantjuh88 schreef:
hihi, krijg lichtelijk een lachstuip! Kan me niet voorstellen dat iemand bang is voor zo inimien spinnetje, maar ik ben dan weer bang voor alles wat fladdert!

Gewoon stofzuiger erop en weg is de spin! Heb 1x zow grote vogelspin (volgens mij heten die beesten zo) op mijn hand gehad, kreeg het lichtelijk warm en heb mijn begeleider subtiel laten weten dat ze hem wel weer in zijn kooitje mochten stoppen. :+

een vogelspin %) WOW dat jij dat uberhaupt durft :o ik word al bang wanneer ik erna kijk :O

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 13:55

lovelance schreef:
Tallie_Ho schreef:
Ik ben niet bang voor spinnen en laat ze altijd zitten :D Mijn kat vreet ze ook regelmatig op _O- Jakkes :r

Zodra ze errug groot worden ben ik er minder van gecharmeerd :') Dan gooi ik ze naar buiten! :D

En trouwens, spinnen ( ook de grote en kleine huisspinnen!! ) bijten hoor!! Kunnen veel mensen hier zeggen dat ze niks doen, maar dat is niet waar! :n Ik ben vorige keer door zo'n kreng in mijn voet gebeten, jeuken als de pest!! :( Je houd er gelukkig niks aan over, maar ze kunnen wel degelijk wat doen! :+

Zie je wel!
Ik had er een keer 1 in de mouw van mn jas.. ik deed m'n jas aan en voelde een steek/iets. Jas uit, spin uit m'n mouw gerold. M'n ouders maar volhouden dat een spin echt niet bijten kan..

Een spin kane cht wel bijten!MIjn vader geloofde me ook nooit, hij zei dat spinnen niet konden bijten, nou hij heeft er een keertje 1 voor me gevangen, en die beet hem dus! Hij riep heel hard au en liet de spin vallen! Ik keihard weggerend,want die spin viel zowat op me! Nou ikdurfde de hele dag niet mee rnaar mn kamer toe!

Op mn manege zijn ook aardig wat spinnen in mijn kluisje en in de oude stallen waar een aantal privepaarden staan! Als ik een paard moet doen wat daar staat, dan trek ik m zn stal uit, no-way dat ik langer dan 5 minuten in die stal blijf staan! Het mesten is wel wat problematisch dan. Probeer ik niet omhoog te kijken!