ik snap je probleem ik had vorige week twee van die dikke grote huisspinnen boven mijn bed
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Frances schreef:http://www.hiddink-ip.nl/spinnenvanger.html
Wow dat ding wil ik hebben! kunnen zen tenminste niet uit ontsnappen haha
xjudithx schreef:Elaine schreef:Waarom zou je ze uberhaupt 'killen'. Doe normaal, doe m in een bekertje ofzo (je hoeft m niet eens aan te raken) en zet m buiten neer.
Klaar.
Helemaal mee eens!
daffodil schreef:Of ze het weten he.....altijd vaste prik zodra mijn ouders op vakantie waren, zat er zo'n joekel ergens in de kamer! Ach de buurman raakte eraan gewend.
Ik ben ook echt panisch voor van die grote spinnen, het is te belachelijk voor woorden ik weet het, maar ik ga volledig in paniek. Manlief ging er een keer om lachen en toen barstte ik ook nog in huilen uit.....
Ik kan ze niet zien, al helemaal niet weghalen, doodmaken, opzuigen of wat dan ook, en het erge is ik wéét echt hoe belachelijk het is, maar de paniek-modus gaat direct aan en ik kom daar niet uit.....
Al is het soms enorm lastig en vaak begrijpen mensen niet waarom het nu zo eng is.. puma schreef:Ik vind ze ook niet leuk maar wat vreselijk overdreven om het maar meteen weer te 'killen' op van die akelige manieren. Die beesten doen helemaal niks en zijn banger voor jou dan andersom. Gewoon een stukje wc/papier keukenrol pakken en oppakken die spin. Desnoods gooi je het met papier en al naar buiten en ruim je later je papier op (doe ik ook).
Citaat:Een fobie (Grieks: φοβος, fobos = angst, vrees) is een psychische aandoening waarbij iemand, om doorgaans onduidelijke redenen, een ziekelijke angst ontwikkelt voor specifieke zaken of situaties. Deze angst staat niet in verhouding tot de reële bedreiging die van de situatie of het object uitgaat en de lijder is zich hiervan goed bewust
)
Heb mn katten er op af gestuurd en die hebben de klus met veel plezier geklaard. 
maar ze zagen me wel kijken. Beginnen ze ineens heel hard te lachen. Hadden ze potverdorie een mega grote opgezette spin op het plafond gemaakt
Tallie_Ho schreef:Ik ben niet bang voor spinnen en laat ze altijd zittenMijn kat vreet ze ook regelmatig op
Jakkes
Zodra ze errug groot worden ben ik er minder van gecharmeerdDan gooi ik ze naar buiten!
![]()
En trouwens, spinnen ( ook de grote en kleine huisspinnen!! ) bijten hoor!! Kunnen veel mensen hier zeggen dat ze niks doen, maar dat is niet waar!Ik ben vorige keer door zo'n kreng in mijn voet gebeten, jeuken als de pest!!
Je houd er gelukkig niks aan over, maar ze kunnen wel degelijk wat doen!
NonaWen schreef:dit zou ook écht iets voor mij zijn, ik heb een keer een hele middag buiten gezeten omdat er een dikke wolfspin op de lamp naast de bank zat..
[img]http://www.debontehoeve.nl/Spin.JPG[img]
Nou ik zuig vééél op, maar dit deed ik niet écht niet! ..
Daantjuh88 schreef:hihi, krijg lichtelijk een lachstuip! Kan me niet voorstellen dat iemand bang is voor zo inimien spinnetje, maar ik ben dan weer bang voor alles wat fladdert!
Gewoon stofzuiger erop en weg is de spin! Heb 1x zow grote vogelspin (volgens mij heten die beesten zo) op mijn hand gehad, kreeg het lichtelijk warm en heb mijn begeleider subtiel laten weten dat ze hem wel weer in zijn kooitje mochten stoppen.
WOW dat jij dat uberhaupt durft
ik word al bang wanneer ik erna kijk
lovelance schreef:Tallie_Ho schreef:Ik ben niet bang voor spinnen en laat ze altijd zittenMijn kat vreet ze ook regelmatig op
Jakkes
Zodra ze errug groot worden ben ik er minder van gecharmeerdDan gooi ik ze naar buiten!
![]()
En trouwens, spinnen ( ook de grote en kleine huisspinnen!! ) bijten hoor!! Kunnen veel mensen hier zeggen dat ze niks doen, maar dat is niet waar!Ik ben vorige keer door zo'n kreng in mijn voet gebeten, jeuken als de pest!!
Je houd er gelukkig niks aan over, maar ze kunnen wel degelijk wat doen!
Zie je wel!
Ik had er een keer 1 in de mouw van mn jas.. ik deed m'n jas aan en voelde een steek/iets. Jas uit, spin uit m'n mouw gerold. M'n ouders maar volhouden dat een spin echt niet bijten kan..