Rare reacties op Marktplaats!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 10:16

Pfff Marktplaats bieders, hou op, hou op. Ik verkoop ook heel veel via Marktplaats en krijg veel biedingen, maar spullen ophalen, ho maar. Ben zelfs een hele dag thuis geweest voor iemand die ons bankstel op zou komen halen. Komt ze gewoon niet opdagen hè, daar kan ik zo pislink van worden :( !!!

Of de smoesjes:
"Ik was gisteren bij mijn zus/tante/moeder/vriendin/kennis en die had toevallig nét precies hetzelfde stoeltje staan als dat jij aanbiedt. Die mocht ik zo meenemen."
(Bovenstaande smoes heb ik inmiddels wel 30 keer binnen gehad :') ).

"Ik heb vanochtend nét de distributieriem van de auto kapot, nu heb ik geen geld meer voor de bank."

"Mijn man vindt hem toch niet zo mooi."

En echt bíjna alle biedingen die ik heb en waarbij ik de bieder mail, hoor ik nooit meer iets van. Biedt dan niet als je toch geen interesse hebt! :\

*Zo frustraties gelucht :)) *

Tallie1979

JustBobo schreef:
Wij hadden eerst ook een bok,
die moest weg dus hadden we een advertentie geplaats dat iemand 'm gratis mocht ophalen.
Kregen we een mailtje:

Hallo,
Ik wil graag geit hebben.
Wij heel groot achtertuin voor geit.
Kinderen veel van geit houden.
Groetjes Kim.

>;)

daar ging ie dus niet heen

SATE!! :D _O- Ahhh, arm geitje!! :(:)

Ik bood een poosje terug bijles engels aan, kreeg ik ook zo'n debiel achter me aan, in eerste instantie leek hij oprecht geintresseerd, hij wilde zijn engels opschroeven en bijleren.. Aangezien mijn Engels buitengewoon is, kan ik hem dat leren..

Begint hij ineens dat hij het toch wel heel spannend vind om les te krijgen van een jongere vrouw en of dat bij mij thuis kon zodat zijn vrouw en kinderen er niet bij zijn!! :oo Hij wilde er ook wel pittig voor betalen..

Ik heb direct mijn advertentie verwijderd en ik stop dit idee maar in de doofpot, wat een imbicielen op marktplaats zeg!! :oo

Ik ben blij dat ik hem nooit mijn nummer of adres heb gegeven, brr.. :\

__Nicole

Ik had gisteren op Marktplaats een mobiel gekocht omdat mijn mobiel stuk is gevallen.
Ik helemaal blij en het geld overgemaakt. :D
Krijg ik zo'n automatisch bericht van Marktplaats dat er een hoger bod is.
Krijg ik gelijk een mailtje van die mevrouw: NIET HET GELD OVERMAKEN DE TELEFOON IS KAPOT.
Dus, zij heeft gelijk mijn geld teruggestort!
Maar die telefoon was helemaal niet verkocht maar die mevrouw heeft hem verkocht aan dat hogere bod ;(
Dus, nu zit ik nog zonder mobiel! Ik vindt dat echt heel raar het geld stond al op haar rekening.... >;)

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 10:18

Ik had trouwens een keer gereageerd op een advertentie van MP.
Was een meisje van 17 die een verzorgpaard zocht.
En die had er een heel verhaal staan dus en ik de helft gelezen en gemaild.
Heb ik nog in die mail gezegt dat het paard waar het om ging wel bereden kon worden maar niet erg vaak en te lang vanwege een oude wond.
Gaat ze terugmailen of ze er verder mee kan in de M dressuur.

Ik dus gestuurd dat het niet kon en nogmaals uitgelegd.
Gaat ze via mail een grote 'smoel' geven omdat ik haar advertentie niet goed had gelezen.
Ze wilde er trouwens ook niet voor betalen.
Dan denk ik dat het al erg moeilijk word om een goed paard hier te vinden waar ze wedstrijden mee kan rijden :x

Ze zoekt nog steeds een verzorgpaard^^

shilady

magicmist schreef:
ooit een afspraak met iemand gemaakt om spullen op te halen...
kom ik daar netjes op tijd...niemand thuis...wil je dan van je spullen af of niet? |o

ook eens een x dat ik een verzorgster zocht..
duidelijk in de adv gezet dat het ging om een pony van 1.18..
enorm veel reacties...van ik ben 1.75, ik wil op uw pony rijden.
duhh alsof dat gaat passen

Ik ben 1.65 mag ik er dan nog wel op? :+
OMG echt erg zeg maarja nog erger als mensen die meiden ook daadwerkelijk laten rijden met hun benen 10cm vd grond
Laatst bijgewerkt door shilady op 22-07-09 10:18, in het totaal 1 keer bewerkt

MaartjeEsra

Wij hebben ook een keer onze haan op marktplaats gezet, hij stond er al een tijdje op en tegen kerst belde er ook 1 of ander vaag figuur.

Graties Haan, is haan Graties?

Ehm nee.....laat maar hij gaat toch niet weg.

Die dachten zeker een gratis kerstmaal.

Anoniem

Vorig jaar heb ik mijn Z2 paard verkocht. Had hem oa op marktplaats staan. Had een mailtje van een meisje die een budget had van 3000 euro.. Heb maar teruggemaild dat ik dat voor hem had betaald toen die 3 was, dus dat ie nu wel wat meer op moest brengen :+ Had ook een mail van een meisje dat ze hem niet kon kopen, maar ze wou hem wel graag voor me komen rijden... Euhm ja meid, dat kan ik nog heel prima zelf :+

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 10:19

__Nicole schreef:
Ik had gisteren op Marktplaats een mobiel gekocht omdat mijn mobiel stuk is gevallen.
Krijg ik gelijk een mailtje van die mevrouw: NIET HET GELD OVERMAKEN DE TELEFOON IS KAPOT.
Maar die telefoon was helemaal niet verkocht maar die mevrouw heeft hem verkocht aan dat hogere bod ;(
Dus, nu zit ik nog zonder mobiel! Ik vindt dat echt heel raar het geld stond al op haar rekening.... >;)

Lekker raar dan..
Ik heb nog wel een mobiel voor je :x

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 10:20

Ow dat met die bok komt mij ook erg bekend voor :D

Ik had hier uit de buurt een konijntje van straat geplukt, (we wonen vlakbij een kinderboerderij en in de zomervakantie
vinden mensen het erg nodig om daar hun konijn over het hek te gooien. Alleen vaak laat de boer ze gewoon in de buurt los := Die heeft ook geen plek voor al die konijnen. Dat, of hij belt de slager) en dat maar in het hok van mijn konijnen gezet.
Advertentie gezet op marktplaats. Het was overgens echt een schattig beestje en zag er helemaal gezond uit :)

Ik kreeg een vrij serieuse reactie, dus ik en mijn moeder het beestje in een reismandje geladen en met de fiets richting de genoemde wijk. Daar aangekomen zonk de moed me al een beetje in de schoenen, maar daar mag je eigenlijk niet op oordelen :)
Bij het opgegeven adress stond er een een ongewassen type, verschoten slippers/joggingsbroek/vuil tshirt, voor de deur. En zijn dochter, voor wie het konijn was, zat nog op school. Om zes uur 's avonds >;) Dat lijkt me een erg strenge basisschoool ...

Daarbij had hij de vaste afspraak dat hij geen mensen in zijn huis liet :j (Ramen waren helemaal afgeplakt met krantenpapier). Maar het konijn zou een heeeel grote ren krijgen en een lang en gelukkig leven :Y)

En tijdens de zoektocht naar een bijrijdpaardje krijg je ook leuke reacties.
Naar mijn vraag om een betrouwbaar brijrijdpaardje dat wel een eigen karakter mag hebben zeg maar :) Alleen op de zaterdag werk ik vaak, dus in het weekend word het vaak de zondag.
Ze waren een hengst aan het inrijden en zochten iemand die nu vier keer per week kon longeren/poetsen. En later als stuntdummie kon helpen *Eeehhh ik bedoel* later kon helpen met inrijden.
Toen ik terug mailde dat ik dat qua tijd niet zo zag zitten speelde ze het nog klaar om te mailen: maar alleen op de zaterdag? dan is het het meest nodig!
:(:)

magicmist

DaanxBien schreef:
magicmist schreef:
kom ik daar netjes op tijd...niemand thuis...wil je dan van je spullen af of niet? |o

OMG echt erg zeg maarja nog erger als mensen die meiden ook daadwerkelijk laten rijden met hun benen 10cm vd grond

jij wel hoor..past makkelijk :+ :P

Tallie1979

Mirandaatje schreef:
Wij hebben ook een keer onze haan op marktplaats gezet, hij stond er al een tijdje op en tegen kerst belde er ook 1 of ander vaag figuur.

Graties Haan, is haan Graties?

Ehm nee.....laat maar hij gaat toch niet weg.

Die dachten zeker een gratis kerstmaal.

Die dacht: Kieeep, kieeep ien ovien!! :D :D

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 10:21

Tuurlijk, iedereen kan dit soort verhalen vertellen, maar wil er toch even bijzeggen dat heeeel veel mensen hun spullen voor een redelijk tot goede prijs verkopen via MP. Dat er dan af en toe wat vreemde mailtjes komen, neem je dan toch gewoon op de koop toe.

Moet zeggen dat aanbieders op MP er ook wat van kunnen hoor. Dingen aanbieden die overduidelijk versleten zijn en dan nog bijna de nieuwprijs vragen. Of zelfs hierboven in het topic (even als voorbeeld hoor, wat je doet moet je zelf weten): een bijrijder zoeken die niet mag rijden 8)7 en alleen mag poetsen (haha, die zoek ik ook, maar dan voor m'n huis). Mag toch aannemen dat zo iemand dan betaald krijgt ipv dat ie moet betalen ??

__Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 10:22

Lieszje schreef:
__Nicole schreef:

Lekker raar dan..
Ik heb nog wel een mobiel voor je :x

Ik zoek een Samsung X830 Pink :P
(loop nu met een mobiel met antenne _/-\o_ )

ArabicQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 10:24

DaanxBien schreef:
magicmist schreef:

Zoo ken ik er ook eentje..

Laatst aan het kijken op MP voor een verzorger voor 2 springpaarden van ons.. krijg ik lig duizend mailtjes met meisjes van 13 jaar hallo alsof ik er die op laat rijden dus ook netjes gezegt je leeftij is te jong (gaat op vrij lastige en hevige paarden) krijg ik mailtjes terug jaa maar ik rij al 7 jaar op de manege en mijn niveau op de manege is m2 ( Yeah right)

Nog een meisje gevonden vrij korte advertentie maja ik dacht ik probeer dus ik beetje vragen hoe ze was en haar niveau etc etc krijg ik een mailtje terug dat ze gaarg mn paarden wil rijden geen brijdrage wil geven en ze wil wedstrijden rijden dan moet ik rijden (met auto en trailer) Ik mag niet boos worden als ze een keer niet komt opdagen en ze wilt geen stallen mesten geen eten klaar zetten etc etc alleen dus rijden .... pfff *zucht* van dat soort penny meisjes word ik zoooo moe van hea...

Jammer genoeg barst het hier van de penny's in de buurt omdat er hier een hele grote penny manege zit waar iedereen naast zn schoenen loopt.

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 10:24

ooit ook eens flink boos geweest. :(
ik had mainecoons gefokt...netjes met stamboom etc..
ik vroeg 300,- per kitten...normale prijs is rond de 500,-
ik dacht, leuk voor de mensen die ook een coontje willen..maar iets minder uit willen geven en ach ik hoef er niet op te verdienen.

mensen kwamen kijken...namen kitten mee...nog geen dag later, staat het kitten op mrktplts...voor het dubbele... :n
ben ook boos op mezelf geweest..hoe kon ik er instinken,,,waren zulke leuke mensen toen ze bij ons waren....

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 10:25

Citaat:

Helaas die heb ik niet voor je :D

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 10:26

Waar ik heel slecht tegen kan is het afdingen met extreem lage bedragen. Komop mensen, ik vraag echt niet de hoofdprijs (eerder bedragen waarvan ik denk, hmm..dit zou ik zelf best aan de lage kant vinden) en verzendkosten zijn nou eenmaal 6.75. Die ga ik niet delen omdat jij het niet wilt komen ophalen of omdat jij het via marktplaats koopt.

Ik maak er ook een sport van als ik dingen via marktplaats wil aanschaffen, maar ik kan zelf ook bedenken of ze redelijke prijzen vragen of extreem duur zijn, dan kijk ik gewoon verder.

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 10:29

Lieszje schreef:

Hahaha .. kopen? :D
Hij is nog zo goed als nieuw. Eigenlijk heb ik hem gisteren uit de verpakking gehaald...
Eventuele krassen zullen dan wel veroorzaakt zijn door het vervoer met de post..
Eventuele beeldschermbeschadingen vast omdat het regende toen de postbode het pakketje rondbracht ..
Je krijgt er gratis een "Kiss me I'm Irisch" telefoonblingding bij :P

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 10:30

MP staat er bekend om.
had eens een exclusief hoofdstel, van 400 euro, nog nieuw, wegens te groot.de vaste prijs was de helft, exclusief verzenden, en expliciet erbij gezet niet te bieden!!- had een griet 35 euro geboden, inclusief verzenden. en gewoon boos zijn dat ik er niet op in ging! :(
of het aantal mensen dat niet op komt dagen. heb al 2 x kopers gehad die nix meer lieten horen. als je dan mailt waar ze waren, zaten ze allebei met spoed met hun kind in het zkh--tuurlijk :(
maar zo ga je niet om met mensen. als het te duur, of te ver is, wees dan eerlijk, maar laat de verkoper niet voor l*l wachten, of reserveren.gewoon een kwestie van fatsoen. doe ik ook!

lalunamyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 10:33

herkenbare verhalen !

wat ik nog erger vind is dat bieden van sommige mensen

De eerste bied 1000 euro voro een paard, de tweede 1001
doen ze maar paar euro hoger dan de vorige , nou sorry hoor, dan zou ik hem toch echt verkopen aan dat lagere bod,
vind ik zo acherlijk om 1 euro hoger te bieden..

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 10:35

spicegirl schreef:
MP staat er bekend om.
had eens een exclusief hoofdstel, van 400 euro, nog nieuw, wegens te groot.de vaste prijs was de helft, exclusief verzenden, en expliciet erbij gezet niet te bieden!!- had een griet 35 euro geboden, inclusief verzenden. en gewoon boos zijn dat ik er niet op in ging! :(
of het aantal mensen dat niet op komt dagen. heb al 2 x kopers gehad die nix meer lieten horen. als je dan mailt waar ze waren, zaten ze allebei met spoed met hun kind in het zkh--tuurlijk :(
maar zo ga je niet om met mensen. als het te duur, of te ver is, wees dan eerlijk, maar laat de verkoper niet voor l*l wachten, of reserveren.gewoon een kwestie van fatsoen. doe ik ook!

Goh waar ken ik dat toch van :x
Ik had dan geen hoofdstel van €400 maar ik vroeg er €35 voor..
Hoofdstel is nog geen 6 keer gebruikt en heb er zelf €50 voor betaald exl bit.
En de prijs was incl bit dus.
Reageert er iemand en vraagt mijn vraagprijs dus ik zeg €35 incl verzenden.
Had het wel kunnen verwachten dat er niet meer gereageerd zou worden.

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 10:35

Netje schreef:
Tuurlijk, iedereen kan dit soort verhalen vertellen, maar wil er toch even bijzeggen dat heeeel veel mensen hun spullen voor een redelijk tot goede prijs verkopen via MP. Dat er dan af en toe wat vreemde mailtjes komen, neem je dan toch gewoon op de koop toe.

Moet zeggen dat aanbieders op MP er ook wat van kunnen hoor. Dingen aanbieden die overduidelijk versleten zijn en dan nog bijna de nieuwprijs vragen. Of zelfs hierboven in het topic (even als voorbeeld hoor, wat je doet moet je zelf weten): een bijrijder zoeken die niet mag rijden 8)7 en alleen mag poetsen (haha, die zoek ik ook, maar dan voor m'n huis). Mag toch aannemen dat zo iemand dan betaald krijgt ipv dat ie moet betalen ??

Ik heb vorig jaar ook een ad op mp geplaatst dat ik een verzorgster zocht voor mijn paard wegens tijdgebrek ivm verhuizing.
Ik had ook een aantal ''eisen'' 18 jaar of ouder, betrouwbaar, eerlijk naar mijn paard zowel als naar mij toe, met respect omgaan met mijn paard en mijn spullen.
Rijden op hem mocht idd niet, dit wegens zijn gedrag/karakter, stal uitmesten was niet nodig want werd gedaan evenals voeren.
Het ging mij er dus om dat hij gewoon 2 dagen in de week wel zijn aandacht kreeg.
Een bijdrage vroeg ik er niet voor, diegene doet mij tenminste een plezier door met mijn paard bezig te zijn en ik vind dat je je bijrijder/verzorger/ster een plezier doet door met een paard bezig te zijn.
Nee ik vind het dus niet zo gek dat er mensen zijn die een ad op mp zetten om te vragen of iemand hun paard wil verzorgen zonder dat ze er op mogen rijden.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 10:37

je kan echt een hele pagina vullen :
-extreem laag bieden
-bieden en niet meer reageren
- je laten reserveren, en dan niet komen
-afspraak maken, en niet opkomen dagen
- bieden, terwijl je duidelijk heb gezegd niet bieden
-exclusief verzendkosten, en dan toch mailen..maar wel inclusief verzenden
-vragen of je wilt ruilen
enz. enz.

Maximrocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 10:38

__Nicole schreef:

Jij geluk ze hadt ook het geld niet terug kunnen storten..

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 10:40

Zucht....tsja mensen kunnen wat dat betreft vaak niet goed handel drijven.Lappen regels aan hun laars en verdoen je tijd :+

Vorige keer was ik op zoek naar een dekenkist,meteen gemaild met de verkoper.Ik had interesse en zou nog doorgeven of we hem zaterdag of zondag kwamen halen.Dat was prima...volgende dag(volgens afspraak) de exacte datum doorgegeven,krijg ik een bericht terug:"Hij is al verkocht" eh? :? Vertel degene dat ik het niet netjes vond dat hij hem had verkocht terwijl wij al een afspraak hadden.
Hij vond niet dat het een afspraak was want er was geen datum doorgegeven...eh wel dus...aankomend weekend alleen zou ik hem binnen 24uur vertellen of het de zaterdag of de zondag zou zijn.Ik hield mij netjes aan de afspraak alleen de verkoper niet :(

Over auto's/paarden verkopen...jawel hoor,afspraak maken dat je iemand van de trein haalt die vervolgens niet komt :+ Uren wachten voor Piet Snot,beslag leggen op je tijd en ze netjes ophalen/wegbrengen en dan niet de moeite nemen om te zeggen dat de deal niet doorgaat.

Dreigement gehad van iemand die vond dat ik zijn voorwerp gekocht had (had alleen info gevraagt en of het evt te passen was).Netjes mail gestuurd dat ik toch niet was geïnteresseerd...krijg ik dreigmail dat hij dit zou aankaarten bij MP zodat ik niet meer op MP zou mogen.
Heb hem toen vriendelijk mailtje teruggestuurd met dat hij dat maar moest doen en dat zijn dreigmail inmiddels al bij MP terecht was gekomen :o
Nooit meer wat van gehoord }>

Wel laatst iets via MP gekocht maar de verkeerde maat werd opgestuurd (kan gebeuren) dus of ik het terug wilde sturen.Tuurlijk..netjes gedaan en na ontvangst kreeg ik te horen dat de maat die ik had besteld helaas uitverkocht was.
Erg jammer natuurlijk maar het geld zou terug gestord worden.Ook dit is netjes gedaan alleen jammer dat ik de retourkosten zelf heb moeten betalen :+ Het was geen enorm bedrag maar ik moet nu dus betalen voor de fout van een ander.Niet helemaal netjes...

Op Bokt ook wel eens gehad dat de originele verzendkosten veel lager waren dan wat er voor gerekend was,als excuus kreeg ik te horen:"De vorige keer vielen de verzendkosten hoger uit en had ik pech" :( Vond ik ook ronduit schandelijk dat jij moet opdraaien voor de kosten die een ander maakt.
Als ik fout zit met de verzendkosten krijgen mensen netjes het verschil terug of bied ik ze het iig aan...misschien stom van mij O:)

Verder ook goede ervaringen hoor,mijn paard via MP gekocht.Netjes gebeld en een afspraak gemaakt en iedereen heeft zich ook aan alle gemaakte afspraken gehouden.Paard staan inmiddels al een tijd op stal en ik ben blij met hem :D
Ook via Bokt veel dingen gekocht en verkocht naar volle tevredenheid van beide partijen :j
Zo kan ik nog wel even doorgaan hoor maar staat inmiddels al genoeg lijkt mij :P