Wat is beter in een relatie? Op elkaar lijken of juist niet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 15:23

Ik leek kwa karakter heel veel op mijn ex, en dat was niet altijd even fijn. Vaak liep dat uit op ruzie.
Mijn huidige vriend en ik lijken juist niet op elkaar, en dat vind ik fijner. Hij is rustig en geduldig, ik ben juist onrustig en ongeduldig. Dat vult elkaar goed aan vind ik.

Tjaldur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 15:46

Ik denk ook dat je elkaar goed aanvult als je niet op elkaar lijkt. Maar misschien leidt dat wel tot spanningen en daar moet de ander dan wel mee om kunnen gaan. Ik heb bijvoorbeeld een vriendin die zelf nooit heel lichamelijk is met anderen. Kust mensen alleen als ze jarig zijn bijvoorbeeld en haar vriend is dan weer het tegenovergestelde. Hij omhelst en kust anderen om de haverklap en daar heeft zij het dan soms weer moeilijk mee. Zij drinkt niet veel alcohol. Vriendlief drinkt nogal veel bier. Vindt zij niet leuk en dan is het weer ruzie. Gelukkig maken ze het wel altijd weer goed hoor ;) .
Heb nu gevoelens voor een jongen die qua karakter echt gewoon 2 druppels op mij lijkt. Dan heb ik wel mijn twijfels of het dan een hele spannende relatie gaat worden, maar van de andere kant begrijpen we elkaar dan weer wel heel goed en voelen elkaar aan.

CarmN

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 15:51

Tjaldur schreef:
Ik denk ook dat je elkaar goed aanvult als je niet op elkaar lijkt. Maar misschien leidt dat wel tot spanningen en daar moet de ander dan wel mee om kunnen gaan. Ik heb bijvoorbeeld een vriendin die zelf nooit heel lichamelijk is met anderen. Kust mensen alleen als ze jarig zijn bijvoorbeeld en haar vriend is dan weer het tegenovergestelde. Hij omhelst en kust anderen om de haverklap en daar heeft zij het dan soms weer moeilijk mee. Zij drinkt niet veel alcohol. Vriendlief drinkt nogal veel bier. Vindt zij niet leuk en dan is het weer ruzie. Gelukkig maken ze het wel altijd weer goed hoor ;) .
Heb nu gevoelens voor een jongen die qua karakter echt gewoon 2 druppels op mij lijkt. Dan heb ik wel mijn twijfels of het dan een hele spannende relatie gaat worden, maar van de andere kant begrijpen we elkaar dan weer wel heel goed en voelen elkaar aan.

Het lijkt mij juist wel spannend, omdat je dan als het ware met jezelf geconfronteerd wordt als je bijvoorbeeld een keer ruzie hebt. En het geeft ook weer rust, omdat je weet wat je wel en niet kan maken en je weet wat de ander leuk vindt.

Maar dit hangt ook af van hoe je zelf bent. Ik kan bijvoorbeeld helemaal niet tegen iemand die het altijd met mij eens is, waardoor ik er niet aan moet denken om een relatie te hebben met iemand die heel erg op mijzelf lijkt. Aan de andere kant is het ook wel fijn, omdat je natuurlijk wel altijd je zin krijgt.

cooper

Re: Wat is beter in een relatie? Op elkaar lijken of juist niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 16:03

Ik en mijn vriend lijken evenveel niet als wel op elkaar.
Wij matchen dus perfect :)

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 16:28

Ik denk dat ik het heel moeilijk zou hebben met iemand die heel erg op mij lijkt. Simpelweg omdat we dan dezelfde fouten zouden maken en elkaar veel te ver zouden pushen.

Mijn vriendje is anders, maar we hebben toch ook wel een hoop gemeen, en dat maakt het fijn, denk ik. Maar, dat past bij mijn persoonlijkheid - en voor anderen zal dat anders zijn. Ik houd wel van een uitdaging, en dus is anders ook heel prima.

Hij is een aanvulling op mijn leven, en dat vind ik iets heel bijzonders.. :)

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 16:43

Ik en mijn vriend zijn in grote lijnen hetzelfde, en in de 'details' zijn we verschillend.

En dat werkt :j. Belangrijke dingen zoals toekomstplannen komen we vlug en vlot overeen. Maar we hebben wel elk ons eigen leven en hobby's, die waarderen en respecteren.

Blackflag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 16:46

Qua karakter niet op elkaar lijken, maar qua intresses en voorkeuren wel op elkaar lijken? Lijkt mij het beste haha!
Gelukkig lijk ik niet op mijn vriend, mehn wat zou ik me ergeren als ik zo vergeetachtig zou zijn. := :(:)

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 19:19

Mijn vriendjes-figuur en ik zijn ontzettend verschillen; hij gaat graag ieder weekeind sjasen en dansen, ik hang het liefst op bank met een boek of ga naar de bios, hij wi naar Transformers ik naar Harry Potter :Y).
Maar ondanks alles houden we elkaar wel in evenwicht hij 'trekt' mij een beetje mee, en ik rem hem soms wat af. Over het algemeen doen we alletwee wat wat we willen, en zien we elkaar de volgende dag weer. Of we passen ons een keer aan en gaan eerst naar Harry Potter en dan naar Transformers ;)

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 19:32

Ik lijk qua karakter niet op mijn vriend; interesses zijn ook niet echt hetzelfde.

Toch zijn we een goeie match hoor. :D

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 20:49

Mijn vriend is qua smaak en stijl anders dan mij, maar qua ideeen ongeveer hetzelfde. Werkt heel goed! :D

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 20:54

ik vind dit toch een moeilijke kwestie

ik ging met een jongen die op bepaalde vlakken op mij leek. maar het botste heel erg, en we kregen overal ruzie om.

maar er is ook een jongen die op bepaalde vlakken op me lijkt, maar dit gaat juist heel goed samen

ik vind dat dit dus niet te beantwoorden is.

soms als twee mensen dominant zijn dan vinden ze hier een compromie in en past het erg goed. maar sommige krijgen ze ook constant ruzie. ik denk dus dat het verschilt per persoon, per stel.

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 10:14

Een mix van beiden lijkt mij het beste werken.

Ik ben van mening dat je toch wel enkele belangrijke 'raakpunten' met elkaar moet hebben.
Dat je op bepaalde vlakken toch op dezelfde 'golflengte' zit.

Verder denk ik dat het ook belangrijk is dat je elkaar blijft 'aanvullen'.
Noem het een stukje levenservaring dat je elkaar bij brengt.

Ik denk dat je dan beiden een bepaalde visie krijgt op jullie relatie, en zo vanuit verschillende perspectieven kunt kijken naar jullie relatie.

Ik denk dat een combinatie van deze twee nog altijd het beste werkt. :j

Nanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 19:06

Ik lijk heel erg op mijn moeder, we zijn allebei heel erg eigenwijs en dat botst regelmatig.

Verder lijk ik in sommige dingen op mijn vriend, we zijn allebei nuchter, houden van 's avonds een feestje.
Maar ik ben weer eigenwijs, hij is niet zo heel erg eigenwijs, maar heeft wel een eigen mening.
Ook is hij niet zo actief en gaat liever met de auto dan met de fiets, terwijl ik zonder problemen heel wat kilometers af fiets.
Ik denk dat we in meer dingen dan we denken op elkaar lijken, maar ook met een aantal dingen van elkaar verschillen wat goed is.

SummerLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 19:14

ik vind dat je niet alleen geliefde moet zijn maar ook maatjess
dus ik denk dat je wel een beetjee op elkaar moet lijken
niet in alles maar je moet het wel over dingen eens zijn en geen ruzie schoppen omdat de een dit wil en de ander niet.....

TessJS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 19:16

Mijn vriend en ik lijken opzich wel op elkaar.. zelfde humor, opmerkingen etc. Ik vind het niet saai! nu is het zeker dat hij goede humor heeft 8-):P Het maakt niet uit of je op elkaar lijkt of niet.. als je het maar gezellig hebt samen!

Ik vind het leuk als je elkaar een beetje kan stangen, flauwe grappen, lief doen op zn tijd! ik hou er niet van als je non stopt: he schatje .. hou zoveel je bladiebladiebla.. vind ik zoo.. blegh! beetje elkaar dikke, bolle, pafzak etc noemen is meer mn stijl ;)

xPassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 19:21

Mijn vriend en ik zijn totaal anders. En ik vind het eigenlijk wel fijn :o
Hij houdt mij rustig zeg maar, en ik geef hem af en toe een schop voor zn kont :P
We vullen elkaar aan zegmaar :D