Hoe denken jullie over drugsgebruik?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 14:33

niinatje dan moet je dus de afweging maken of die lol opweegt tegen de nadelen :P

hoe ik tegenover alcohol sta? nou ik gebruik het niet, misschien zegt dat al genoeg. en ja ik heb een hekel aan dronken mensen :j

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 14:34

Lyonesse schreef:
Frances schreef:
haha lyonesse ik vind die laatste vergelijking nogal uhm appart. strandwandeling heeft namenlijk geen consequenties voor je gezondheid en drugs wel..

Daarom zeg ik ook dat mijn vergelijkingen eigenlijk ook nergens op slaan :D

_O- ok, ik dacht dat dat bedoelt was op de zin ervoor :')

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 14:34

Niinatjuh schreef:
K probeer alleen maar te zeggen dat sommige dingen die leuk zijn, nou eenmaal slecht zijn..

En k ben 14, dus voorlopig heb je niks te vrezen,,

K ben ook écht niet verslaafd, de nieuwe vriend van men ma, blowt ook zo nu en dan, maar hoe staan jullie tegenover alcohol dan?

Dat je 14 jaar bent en blowt vind ik een heel ernstige zaak.. Dat je nu al regelmatig blowt terwijl je hersenen nog niet volledig ontwikkeld zijn vind ik uiterst zorgwekkend..

Op 14 jarige leeftijd hoor je noch te blowen, noch te roken, noch te drinken..

En alcohol is, mits binnen normale hoeveelheden geen probleem.. Ik drink zelf alleen als ik thuis ben en als niemand last van mij heeft, maar goed, ik ben dan ook 30 en mijn hersencellen zullen geen schade ondervinden van mijn 1 glaasje per week.. :) En jouw hersencellen hebben wel te lijden onder jouw blowen!

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-09 14:35

VivaLaVida schreef:
oja trouwes op free festival werd dr ook iemand afgevoerd... damn wat was die eraan toe!
zoals met coke kan je veel langer doorgaan en je hebt bijna geen kater de volgende dag.. en met dansen voel je het niet als je voeten pijn gaan doen.. je kan zeg maar langer door. Ritalin word je weer heel hyper van..

pillen e.d is kaakschuiven... lekker bloed aan je mond :r

Ja als ik mensen zie die afgevoerd worden schrik ik er ook altijd van, het ziet er soms zo akelig uit..
Als ik daar een stukje van opheb ga ik nooit met mijn kaken op en neer, is ook nog nooit voorgekomen bij mij. Terwijl ik het veel andere mensen idd wel zie doen. Maar mijn vriend zei laatst dat dat een uiting is van energie teveel wat er dan op die manier uitgaat ofzoiets?
Heb ook nog nooit mijn mond kapot gehad daarvan. Wel een keer last gehad van mijn tongpiercing na een feest omdat ik toen steeds met dat bolletje had gespeeld.
Coke of speed zou ik nooit durven, het idee dat je het moet snuiven vind ik al veelste eng!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 14:35

Alcohol = drugs, dus valt in principe onder hetzelfde. Daarnaast maak je met ieder glaasje alcohol hersencellen kapot. En deze komen niet meer terug, doe je dit iets te vaak voor je 20e kan het behoorlijk grote gevolgen hebben op latere leeftijd.

Om op het onderwerp terug te komen. Ik ben niet anti drugs, ben heel open over het onderwerp. Als iemand wil gebruiken (of het nou alcohol of iets anders is) moet diegene dat zelf weten. Ik gebruik het zelf niet maar ga er geen stampij over staan maken als een ander dat wel doet :)

Janiniie

Frances, het is gewoon dat alcohol maar geaccepteerd lijkt in nederland, dan drugs ( dan heb ik het gewoon over wiet, en hasj, aan 18+)
Drank is gewoon meer geaccepteerd, en dat vind ik dus erg raar, want het is inweze allebei een genotsmiddel, maar als je drinkt ben je okay, en als je blowt ben je een junk. ( om het even heel zwart wit te zeggen)

Steentje

@ BraveSpots: Ik heb het hier ook heel erg moeilijk mee gehad, en nog steeds wel wat.

Maar ik probeer er stapje voor stapje mee om te leren gaan, puur om het feit dat ik mijn vriend niet afkeur omdat hij een keuze in zijn leven heeft gemaakt die ík niet fijn vind.
Dat maakt hem, in mijn ogen, absoluut niet tot een 'slecht' mens; ik hou heel veel van mijn vriend.

Makkelijk voor mij is het allesbehalve, maar het is compromissen sluiten in een relatie.
Je geeft, en je neemt.

En wat betreft de moeilijke periode in zijn leven;
Ik heb er ook een hekel aan als hij dat gebruikt als excuus, en ik ben ook van mening dat je het niet goed kan praten, maar het zorgt er bij mij wel voor dat ik er íetsje meer 'begrip' voor heb.
Laatst bijgewerkt door Steentje op 21-07-09 14:37, in het totaal 1 keer bewerkt

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 14:36

MAAR IEDEREEN HEEFT HET OVER DE GEVOLGEN VAN OVERVLOED!!! er bestaat zo iets als... met mate!!

Niwla

Tallie_Ho schreef:
Hoe ik denk over drugsgebruik? Het is dom :) En daar heb ik meteen alles mee gezegd!! :) Drugs kan je leven kapot maken en het is dom om eraan te beginnen terwijl je weet wat de gevolgen kunnen zijn. :)

Helemaal mee eens.

Ik heb nog nooit drugs gebruikt en ben er stellig van overtuigd dat ik het ook nooit ga proberen. Waarom niet? Omdat ik téveel erge dingen van dichtbij heb meegemaakt die niet zouden zijn gebeurd als er geen drugs/ drank in het spel was geweest.

BraveSpots

Niinatjuh schreef:
Trouwens eigenlijk is alcohol dan een jointje veel beroerder, hoevaak staat er in de krant, of hoor je,

Dat er alcohol, in het spel was tijdens een knokparty,

en

hoevaak hoor je dat er weed in het spel was tijdens de knokparty?

En dan heb ik het niet over dealen maar gebruiken

Het gaat niet over wat het beroerste is. Je hebt niks aan de statiestieken als je verslaafd geraakt.

Anoniem

Re: Hoe denken jullie over drugsgebruik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 14:37

Sja maar dan heb je jezelf er meer mee dan als je gaat knokken door alcohol...

moet zeggen dat ik alcohol ook graag lust hoor :o

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 14:39

Ik vind drugsgebruik prima, en alcohol ook, zolang mensen er mij niet mee lastig vallen of het me 'opdringen/aansmeren/zeuren dat k het toch echt eens moet proberen'. Ik vind qua omgang met mensen die drugs gebruiken dat er ook geen verschil is met mensen die drinken. Zodra je drugs hebt gebruikt of hebt gedronken ben je anders dan normaal. En er zijn mensen die daardoor juist heel gezellig worden en mensen die lastig worden. De lastige mensen houdt in beide gevallen het liefst op afstand, de gezellige mensen (vrienden van mij die af en toe gebruiken/drinken) heb ik totaal geen last van.

Ikzelf heb er alleen totaal geen behoefte aan om het uit te proberen.

ben het er wel mee eens dat het voor volwassenen legaal moet zijn, hoewel er dan betere voorlichting moet komen ipv een verbod. Een verbod verergert meestal, voorlichting zet mensen aan het denken.

Frances

Maar blowen vindt ik nog altijd iets anders als pillen. en volgend mij staat blowen en drinken toch ongeveer gelijk in geaccepteerdheid hoor. (kan het mis hebben, maar dat gevoel heb ik altijd)

Snadrem

Allereerst: als mensen worden afgevoerd, betekent dat niet altijd dat ze TEVEEL drugs hebben gebruikt. Drugs worden niet voor niets als gevaarlijk bestempeld, het kan helemaal verkeerd uitpakken en dan eindig je inderdaad mogelijk bij de EHBO (tezamen met mensen die daadwerkelijk teveel gebruikt hebben).

Ik heb vroeger ook wel eens wat "geëxperimenteerd". Jointjes roken, we hebben een keer paddo's geprobeerd en ik heb twee maal XTC geprobeerd. Wat de paddo's betreft: gevaarlijke rommel! Ik had er amper wat van binnen, gewoon thuis (veilige en vertrouwde omgeving), maar ben hartstikke ziek geworden. Koorts, paniekaanvallen.. ik was er van overtuigd dat het plafond me ging verpletteren. Ik vond het dermate verschrikkelijk dat ik er in 1 klap van was genezen, nooit meer van die troep!

XTC was ook bepaald geen succes. De eerste keer slechts een klein fragmentje van zo'n pil en je kon de hele avond doorgaan. Ik vond het wel lachen. Een paar maanden later gingen we weer naar een feest, en ditmaal had ik een wat groter fragmentje. Op het feest ging alles prima, maar eenmaal thuis kreeg ik overal pijn. Alsof je lijf wordt opgerekt op een pijnbank, de verkeerde kant op. Mijn rug trok helemaal krom (naar achteren toe), al mijn spieren zetten zich vast en het enige dat ik nog kon was als een gek knarsentanden. Na een helse nacht van afgrijselijke pijn ben ik dus totaal genezen van experimenteren met die troep. Ik had meer dan genoeg water gedronken, ik had me aan alle "voorschriften" gehouden, de pil was gecheckt (kan je laten doen, om zeker te weten dat er geen andere rare troep in zit), alles was onder controle, en toch ging het geweldig mis.

Voor mij NOOIT meer.
Laatst bijgewerkt door Snadrem op 21-07-09 14:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 14:40

Frances schreef:
niinatje dan moet je dus de afweging maken of die lol opweegt tegen de nadelen :P

hoe ik tegenover alcohol sta? nou ik gebruik het niet, misschien zegt dat al genoeg. en ja ik heb een hekel aan dronken mensen :j

Ik heb ook een hekel aan dronken mensen :j Ben zelf dan ook bijna nooit dronken. Neemt niet weg dat er helemaal niet mee zit als mensen wel drinken :)

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-09 14:41

Tallie_Ho schreef:
Hoe ik denk over drugsgebruik? Het is dom :) En daar heb ik meteen alles mee gezegd!! :) Drugs kan je leven kapot maken en het is dom om eraan te beginnen terwijl je weet wat de gevolgen kunnen zijn. :)

Dus, jou conclusie is: Drugs is dom want het maakt je leven kapot.
Is mijn leven kapot gegaan terwijl ik al 3 jaar welles een pilletje neem? Nee, helemaal niet.. Als het daarbij blijft gaat mijn leven er niet aan kapot en ik kan ook makkelijk zonder.
Diegene die drugs gebruiken moeten het gewoon zelf weten, tis je eigen leven, je eigen lichaam en daar heeft niemand wat over te zeggen.
Dus ik vind niet dat drugsgebruik meteen DOM is.. Het is toch mijn eigen DOMME keus om het af en toe eens te doen?
Ik doe het omdat ik het leukvind en omdat ik het zelf wil, ik vind het voor af en toe gewoon relax :) Maar ik ben echt niet dom!
En over welke gevolgen heb je het? Als iemand VERSLAAFD is aan drugs zitten er gevolgen aan ja. Maar niet als iemand het af en toe op een feestje doet! :)

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 14:42

Ik zeg niet dat ik er mee zit als mensen drugs gebruiken, maar ik vindt het niet slim...

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 14:42

Niinatjuh schreef:
Frances, het is gewoon dat alcohol maar geaccepteerd lijkt in nederland, dan drugs ( dan heb ik het gewoon over wiet, en hasj, aan 18+)
Drank is gewoon meer geaccepteerd, en dat vind ik dus erg raar, want het is inweze allebei een genotsmiddel, maar als je drinkt ben je okay, en als je blowt ben je een junk. ( om het even heel zwart wit te zeggen)

Mijn neefje is een blower.. En het vermoeden bestaat dat hij aan de coke zit nu..

Ik wil mijn neefje niet over de vloer hebben bij mij thuis.. Ik leen hem geen geld, ik maak geen afspraken met hem, hij is namelijk zo onbetrouwbaar als de pest.. Mijn neefje is doorgeslagen in zijn gebruik. Hij is gewoon een junk die zich zijn eigen leven onmogelijk maakt op deze manier.

En daarom heb ik de pest aan drugs.. Omdat mijn neefje ook ooit als "recreatiegebruiker" is begonnen, net als jij met je 14 jaar!! En hij gilde ook moord en brand dat hij geen verslaafde is!

Ik zal je vertellen, ik nuttig sinds mijn 19e (ik ben nu 30) al af en toe alcohol, maar ik ben er nooit ziek van en drink het niet eens iedere dag of iedere week. Mijn neefje kan na 2 jaar regelmatig die zooi gebruiken niet meer zonder.. Ik denk dus weldegenlijk dat drugs in de vorm van poedertjes, plantjes, paddo's of pilletjes sneller verslaafd maakt..

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 14:43

Lyonesse schreef:
Frances schreef:

Ik heb ook een hekel aan dronken mensen :j Ben zelf dan ook bijna nooit dronken. Neemt niet weg dat er helemaal niet mee zit als mensen wel drinken :)

Dan vind ik dat je ook niet mag zeuren tegen mensen die zo nu en dan blowen als je zelf drinkt ( waark je nog niet op betrapt hebt, het zeuren dan é )

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 14:43

Ragnaaa schreef:
@ BraveSpots: Ik heb het hier ook heel erg moeilijk mee gehad, en nog steeds wel wat.

Maar ik probeer er stapje voor stapje mee om te leren gaan, puur om het feit dat ik mijn vriend niet afkeur omdat hij een keuze in zijn leven heeft gemaakt die ík niet fijn vind.
Dat maakt hem, in mijn ogen, absoluut niet tot een 'slecht' mens; ik hou heel veel van mijn vriend.

Makkelijk voor mij is het allesbehalve, maar het is compromissen sluiten in een relatie.
Je geeft, en je neemt.

Tja, hoever ga je daarin? Als hij schulden heeft, als hij een crimneel verleden heeft,...accepteer je dat ook? Wat erg is en minder erg is persoonlijk, maar ik zou me niet willen aanpassen aan een keuze van mijn vriend waar ik me pertinent slecht bij voel. En die keuze was trouwens niet eenmalig of iets van het verre verleden. Je leeft samen met een verslaafde.

Het blijft jouw keuze hoor, daarom zeg ik ook dat ik er niet mee zou kunnen omgaan. Andere mensen hebben met zulke dingen minder moeite om het te accepteren. Ik lees alleen tussen de regels door dat je er wél veel moeite mee hebt, en dat je jezelf min of meer moet forceren om er mee om te kunnen gaan. Of zit ik mis?

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 14:44

Tallie_Ho schreef:
Niinatjuh schreef:

Mijn neefje is een blower.. En het vermoeden bestaat dat hij aan de coke zit nu..

Ik wil mijn neefje niet over de vloer hebben bij mij thuis.. Ik leen hem geen geld, ik maak geen afspraken met hem, hij is namelijk zo onbetrouwbaar als de pest.. Mijn neefje is doorgeslagen in zijn gebruik. Hij is gewoon een junk die zich zijn eigen leven onmogelijk maakt op deze manier.

En daarom heb ik de pest aan drugs.. Omdat mijn neefje ook ooit als "recreatiegebruiker" is begonnen, net als jij met je 14 jaar!! En hij gilde ook moord en brand dat hij geen verslaafde is!

Ik zal je vertellen, ik nuttig sinds mijn 19e (ik ben nu 30) al af en toe alcohol, maar ik ben er nooit ziek van en drink het niet eens iedere dag of iedere week. Mijn neefje kan na 2 jaar regelmatig die zooi gebruiken niet meer zonder.. Ik denk dus weldegenlijk dat drugs in de vorm van poedertjes, plantjes, paddo's of pilletjes sneller verslaafd maakt..

Kijk, dat is gewoon dom, maar k zie toch aan men broer wat het aanricht, dus k hou het bij af en toe een jointje met vrienden..

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 14:45

Niinatjuh schreef:
Lyonesse schreef:

Dan vind ik dat je ook niet mag zeuren tegen mensen die zo nu en dan blowen als je zelf drinkt ( waark je nog niet op betrapt hebt, het zeuren dan é )

:)) Ik doe beide, dus waarom zou ik zeuren? :')

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-09 14:45

LecyTinker schreef:
MAAR IEDEREEN HEEFT HET OVER DE GEVOLGEN VAN OVERVLOED!!! er bestaat zo iets als... met mate!!

Hier heb je gelijk in. Als drugsgebruik matig is en het niet teveel word gebruikt hoeft er helemaal niks aan de hand te zijn.
Mensen die geen grenzen kennen en maar meer gebruiken en daarbij ook nog drank drinken, dat vind ik dom.
Als ik een pil opheb drink ik NOOIT alcohol, die combinatie wil ik niet en het lijkt mij ook niet verstandig.
Het is het een of het ander bij mij, maar ik doe nooit dingen door elkaar.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 14:45

Moelie schreef:
Dus, jou conclusie is: Drugs is dom want het maakt je leven kapot.
Is mijn leven kapot gegaan terwijl ik al 3 jaar welles een pilletje neem? Nee, helemaal niet.. Als het daarbij blijft gaat mijn leven er niet aan kapot en ik kan ook makkelijk zonder.
Diegene die drugs gebruiken moeten het gewoon zelf weten, tis je eigen leven, je eigen lichaam en daar heeft niemand wat over te zeggen.
Dus ik vind niet dat drugsgebruik meteen DOM is.. Het is toch mijn eigen DOMME keus om het af en toe eens te doen?
Ik doe het omdat ik het leukvind en omdat ik het zelf wil, ik vind het voor af en toe gewoon relax :) Maar ik ben echt niet dom!
En over welke gevolgen heb je het? Als iemand VERSLAAFD is aan drugs zitten er gevolgen aan ja. Maar niet als iemand het af en toe op een feestje doet! :)

Jij mag wat mij betreft lekker drugs gebruiken hoor, dat moet je zelf weten :) Maar je vroeg hoe ik denk over drugsgebruik.. Nou, nogmaals, het is dom :) Zeg ik niet dat JIJ dom bent, maar het gebruik van drugs is dom..

Als je geen eerlijk antwoord wilt hebben hoe ik er over denk, moet je het niet vragen! :)

CandyQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 14:46

junkie meld zich.
Nou ik blow best wel vaak, vooral tijdens de middag op school, gwn ff chilln. En nou tijdens de vakantie zitten we mt heel ons groepje ook weer vrolijk aan de waterpijp. :D Heb zelf ook een tijdje gespote, mr ben gelukkig kunnen stoppen. Op feestjes drink ik meestal wel teveel, en vaak ook wel pillen. Ik doe het allemaal regelmatig, maar nooit teveel dat ik op de ehbo beland ofso. :P

Vind het ook niet erg als mensen het doen. Van m'n vrienden kan ik het dan weer moeilijker accepteren als ze er nu mee beginnen. Het is gewoon verslavend, en van al dei rotzooi hou ik m'n vriendinne toch liever ver vandaan.
Laatst bijgewerkt door CandyQueen op 21-07-09 14:48, in het totaal 1 keer bewerkt