hoe ik tegenover alcohol sta? nou ik gebruik het niet, misschien zegt dat al genoeg. en ja ik heb een hekel aan dronken mensen
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Lyonesse schreef:Frances schreef:haha lyonesse ik vind die laatste vergelijking nogal uhm appart. strandwandeling heeft namenlijk geen consequenties voor je gezondheid en drugs wel..
Daarom zeg ik ook dat mijn vergelijkingen eigenlijk ook nergens op slaan
ok, ik dacht dat dat bedoelt was op de zin ervoor
Niinatjuh schreef:K probeer alleen maar te zeggen dat sommige dingen die leuk zijn, nou eenmaal slecht zijn..
En k ben 14, dus voorlopig heb je niks te vrezen,,
K ben ook écht niet verslaafd, de nieuwe vriend van men ma, blowt ook zo nu en dan, maar hoe staan jullie tegenover alcohol dan?
En jouw hersencellen hebben wel te lijden onder jouw blowen! VivaLaVida schreef:oja trouwes op free festival werd dr ook iemand afgevoerd... damn wat was die eraan toe!
zoals met coke kan je veel langer doorgaan en je hebt bijna geen kater de volgende dag.. en met dansen voel je het niet als je voeten pijn gaan doen.. je kan zeg maar langer door. Ritalin word je weer heel hyper van..
pillen e.d is kaakschuiven... lekker bloed aan je mond
Tallie_Ho schreef:Hoe ik denk over drugsgebruik? Het is domEn daar heb ik meteen alles mee gezegd!!
Drugs kan je leven kapot maken en het is dom om eraan te beginnen terwijl je weet wat de gevolgen kunnen zijn.
Niinatjuh schreef:Trouwens eigenlijk is alcohol dan een jointje veel beroerder, hoevaak staat er in de krant, of hoor je,
Dat er alcohol, in het spel was tijdens een knokparty,
en
hoevaak hoor je dat er weed in het spel was tijdens de knokparty?
En dan heb ik het niet over dealen maar gebruiken
Frances schreef:niinatje dan moet je dus de afweging maken of die lol opweegt tegen de nadelen
hoe ik tegenover alcohol sta? nou ik gebruik het niet, misschien zegt dat al genoeg. en ja ik heb een hekel aan dronken mensen
Ben zelf dan ook bijna nooit dronken. Neemt niet weg dat er helemaal niet mee zit als mensen wel drinken
Tallie_Ho schreef:Hoe ik denk over drugsgebruik? Het is domEn daar heb ik meteen alles mee gezegd!!
Drugs kan je leven kapot maken en het is dom om eraan te beginnen terwijl je weet wat de gevolgen kunnen zijn.
Maar ik ben echt niet dom!
Niinatjuh schreef:Frances, het is gewoon dat alcohol maar geaccepteerd lijkt in nederland, dan drugs ( dan heb ik het gewoon over wiet, en hasj, aan 18+)
Drank is gewoon meer geaccepteerd, en dat vind ik dus erg raar, want het is inweze allebei een genotsmiddel, maar als je drinkt ben je okay, en als je blowt ben je een junk. ( om het even heel zwart wit te zeggen)
Lyonesse schreef:Frances schreef:niinatje dan moet je dus de afweging maken of die lol opweegt tegen de nadelen
Ik heb ook een hekel aan dronken mensenBen zelf dan ook bijna nooit dronken. Neemt niet weg dat er helemaal niet mee zit als mensen wel drinken
Ragnaaa schreef:@ BraveSpots: Ik heb het hier ook heel erg moeilijk mee gehad, en nog steeds wel wat.
Maar ik probeer er stapje voor stapje mee om te leren gaan, puur om het feit dat ik mijn vriend niet afkeur omdat hij een keuze in zijn leven heeft gemaakt die ík niet fijn vind.
Dat maakt hem, in mijn ogen, absoluut niet tot een 'slecht' mens; ik hou heel veel van mijn vriend.
Makkelijk voor mij is het allesbehalve, maar het is compromissen sluiten in een relatie.
Je geeft, en je neemt.
Tallie_Ho schreef:Niinatjuh schreef:Frances, het is gewoon dat alcohol maar geaccepteerd lijkt in nederland, dan drugs ( dan heb ik het gewoon over wiet, en hasj, aan 18+)
Drank is gewoon meer geaccepteerd, en dat vind ik dus erg raar, want het is inweze allebei een genotsmiddel, maar als je drinkt ben je okay, en als je blowt ben je een junk. ( om het even heel zwart wit te zeggen)
Mijn neefje is een blower.. En het vermoeden bestaat dat hij aan de coke zit nu..
Ik wil mijn neefje niet over de vloer hebben bij mij thuis.. Ik leen hem geen geld, ik maak geen afspraken met hem, hij is namelijk zo onbetrouwbaar als de pest.. Mijn neefje is doorgeslagen in zijn gebruik. Hij is gewoon een junk die zich zijn eigen leven onmogelijk maakt op deze manier.
En daarom heb ik de pest aan drugs.. Omdat mijn neefje ook ooit als "recreatiegebruiker" is begonnen, net als jij met je 14 jaar!! En hij gilde ook moord en brand dat hij geen verslaafde is!
Ik zal je vertellen, ik nuttig sinds mijn 19e (ik ben nu 30) al af en toe alcohol, maar ik ben er nooit ziek van en drink het niet eens iedere dag of iedere week. Mijn neefje kan na 2 jaar regelmatig die zooi gebruiken niet meer zonder.. Ik denk dus weldegenlijk dat drugs in de vorm van poedertjes, plantjes, paddo's of pilletjes sneller verslaafd maakt..
Niinatjuh schreef:Lyonesse schreef:
Ik heb ook een hekel aan dronken mensenBen zelf dan ook bijna nooit dronken. Neemt niet weg dat er helemaal niet mee zit als mensen wel drinken
Dan vind ik dat je ook niet mag zeuren tegen mensen die zo nu en dan blowen als je zelf drinkt ( waark je nog niet op betrapt hebt, het zeuren dan é )
Ik doe beide, dus waarom zou ik zeuren?
LecyTinker schreef:MAAR IEDEREEN HEEFT HET OVER DE GEVOLGEN VAN OVERVLOED!!! er bestaat zo iets als... met mate!!
Moelie schreef:Dus, jou conclusie is: Drugs is dom want het maakt je leven kapot.
Is mijn leven kapot gegaan terwijl ik al 3 jaar welles een pilletje neem? Nee, helemaal niet.. Als het daarbij blijft gaat mijn leven er niet aan kapot en ik kan ook makkelijk zonder.
Diegene die drugs gebruiken moeten het gewoon zelf weten, tis je eigen leven, je eigen lichaam en daar heeft niemand wat over te zeggen.
Dus ik vind niet dat drugsgebruik meteen DOM is.. Het is toch mijn eigen DOMME keus om het af en toe eens te doen?
Ik doe het omdat ik het leukvind en omdat ik het zelf wil, ik vind het voor af en toe gewoon relaxMaar ik ben echt niet dom!
En over welke gevolgen heb je het? Als iemand VERSLAAFD is aan drugs zitten er gevolgen aan ja. Maar niet als iemand het af en toe op een feestje doet!
Maar je vroeg hoe ik denk over drugsgebruik.. Nou, nogmaals, het is dom
Zeg ik niet dat JIJ dom bent, maar het gebruik van drugs is dom..
Heb zelf ook een tijdje gespote, mr ben gelukkig kunnen stoppen. Op feestjes drink ik meestal wel teveel, en vaak ook wel pillen. Ik doe het allemaal regelmatig, maar nooit teveel dat ik op de ehbo beland ofso.