Hoe ga jij met complimenten om?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 20:13

Ik word er altijd een beetje verlegen van :o :))
Ik zeg altijd wel bedankt, vind ik wel zo beleefd.

Vrijdag zei de jury na m'n proef dat ze met veel plezier naar ons gekeken had en dat ik mijn pony het beste reed van alle combinaties die ze in de ring had gehad. Nou toen stamelde ik een danku... w-wat l-leuk om... t-t-te horen :o

Hihi :D

Anoli

Re: Hoe ga jij met complimenten om?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 20:17

ik wuif complimentjes altijd weg...
tja beetje verlegen daarin, weet nooit hoe ik moet reageren...

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 20:34

Nueve schreef:
Kijk, dan heb ik het niet over jongens die in de disco naar je toekomen van "wat een mooie blauwe ogen heb jij", terwijl je bruine ogen hebt. :7 :D

_O-

Ik reageer meestal neutraal, ondanks dat ik het vaak toch sarcastisch opvat.

Anne_26

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 21:26

Ik zeg altijd maar: Echt?! of: Vind je dat?
En dan als diegene ja zegt, zeg ik maar: Dankje :)

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 21:33

Hmm, ligt er helemaal aan van wie! Als het bijv een van me zussen is, of me vriend enz dan zeg ik heel enthousiast dankjewel. Maar als het bijv een onbekender iemand is die je dan wel kent, maar niet goed dan zeg ik altijd wel dankjewel maar dan word ik miss wel even een beetje verlegen :o
Netzoals laatst zei een vriendin van een vriend, die is dus niet zo héél goed ken dat ik met dit kapsel op een half model leek en dat ze het echt leuk vond staan en ze ging er maar over door... toen wist ik even niet zo goed hoe ik moest reageren nee behalve dan dankjewel.

Maar ik vind het wel altijd leuk om complimentjes te krijgen en ik geef ze zelf soms ook! Denk dat iedereen het wel leuk vind om complimentjes te krijgen! Maar als een vriendin ofzo iets nieuws aanheeft wat ik niet zo mooi vind zal ik er geen complimentje overgeven. Dat vind ik nogal oneerlijk.. ik zeg er dan niks over ofzo.

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 22:08

Er stond een keer een artikel in de fancy over complimenten en hoe je daar het best op kon reageren of die juist kon geven. Ik denk niet dat ik 'm meer heb maar ga even zoeken.

Was een heel leuk artikel en ook 'leerzaam' omdat ik zelf ook nooit zo goed weet hoe ik daar nou op moet reageren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 13:37

Ik word daar ook altijd wel verlegen van, als het een compliment om mij is dan :=
Ik zeg dan meestal 'Oh vind je ? (Valt toch wel mee ?) Oh okee'
Dat klinkt heel bot, maar ik zeg niet zo snel 'Jaaaa dankjewel !' :=

_Fleurtjuhh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 20:31

Als het een compliment is over hoe ik eruit zie, dan zet ik een brede glimlach op en zeg enthousiast dankje.
Maar krijg ook regelmatig te horen dat ik echt ontzettend op mijn moeder lijk(is overleden toen ik 7 was, ben nu 16). En dan zeg ik maar dankje met een klein glimlachje. Het is eigenlijk een heel mooi compliment maar, ik kan er toch niet zo heel goed mee omgaan.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 20:35

Pfoe, moeilijk hoor, ik kan daar ook niet zo goed mee omgaan... Meestal geef ik er meteen één terug om mezelf een houding te geven, anders sta ik maar wat te stamelen. :o

Als iemand tegen me zegt 'wat zie je er leuk uit', dan zeg ik meestal snel iets van 'dankjewel, jij ook, is dat truitje nieuw?'
Ik draai het gesprek dus eigenmlijk snel weer om naar de ander, omdat ik zelf niet zo goed weet wat ik moet zeggen :))

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 20:39

Ligt er aan wie een compliment geeft.. Maar normaal zeg ik dankje wel en lach lief en geef een compliment terug.. En soms glimlach ik gewoon terug..

Noatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 20:44

Ik krijg ook áltijd complimenten over mijn haar, maar ik ben er nu nog steeds blij mee. :) (met de complimenten)

Ik zeg meestal 'dankje', weet verder ook niet heel goed hoe ik ermee om moet gaan. :o

nikita73

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 20:45

Ik vind dat altijd fijn om te horen. Ik weet alleen me dan altijd niet goed een houding te geven. En wuif het altijd een beetje weg.