Op latere leeftijd (lees: 24) nog grote zus worden..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Chivance

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 18:23

Kaka schreef:
Ook bij mij zijn het mijn echte zus en broers. Ik ben idd een onverwacht nakomertje.

Jij zal waarschijnlijk een ongelukje geweest zijn, zoals ze dat zo zeggen (niet beledigend bedoeld), maar meestal worden deze kinderen niet alleen door de ouders maar ook door broers en zussen heel erg in de watten gelegd, niet?

hoofdstel2

Re: Op latere leeftijd (lees: 24) nog grote zus worden..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 18:28

Ik zou het persoonlijk niet leuk vinden als ik 24 ben en dan nog een broertje/zusje krijg. Zou mn eigen kind kunnen zijn....

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 18:39

Ik ben idd een ongelukje (maar wel gewenst, zoals mijn ouders altijd zeggen) en ja, ik ben tot op het bot verwend, maar naar mijn mening ook rechtvaardig opgevoed.

Sandraaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 19:05

Ik heb zelf ook nog een broertje van net 5 jaar.. ben zelf 18..

Ik vind het helemaal geweldig om nog zo'n jong broertje te hebben ! :)

steigert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 19:07

Lijkt me geweldig!
Veel plezier met de kleine!

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 19:22

Halfzus (alleen in de zin van het woord, voelt als echt): 40
Halfzus: 38
Zusje: 14
Ik: 21
Halfbroertje: 2

Mijn vader is twee keer hertrouwd, dus in zijn eerste huwelijk 2 kinderen, in zijn tweedde huwelijk 2 kinderen en nu in zijn derde huwelijk mijn kleine broertje. Er is ook een groot leeftijdsverschil tussen mijn vader en zijn huidige vrouw, 36 jaar om precies te zijn, maar wij zijn gelukkig een grote happy familie :D Dus ook met zijn 2 exen en al zijn kids heel gezellie haha
Ik en mijn broertje zijn heel hecht, ben bij de geboorte geweest en mijn vriend stond op voor de nachtvoedingen, ik ben echt dol op hem en vind het leuk om het zo bewust mee te maken!!

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 13:16

Ik zou toch wel moeten slikken bij het idee aan een baby in huis. Denk dat ik zo weg zou zijn :j

Ik doe wel met de buurkindjes ravotten, dat vink wel leuk. Maar daar heb ik in elk geval geen slapeloze nachten van ;)

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 16:18

Mijn baas heeft een zoon van 35 (en nog 2 kinderen maar die leeftijd weet ik niet, ook nabij de 35), dochter van 13 en dochter van 3.
Eerste 3 kinderen van eerste vrouw en daarna hertrouwt en daar zijn de meisjes van 13 en 3 van. Het leeftijdsverschil tussen die 2 is omdat ze niet zwanger werden en toen nverwacht ineens toch weer.

Zijn oudste zoon heeft 2 kinderen van 4 en 5, dus tantezeggers zijn ouder dan hun tante zelf (3 dus). :D

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 17:39

Ja ik heb een zusje dat in oktober 3 wordt. Ik zelf wordt in September 22

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 17:44

Ik heb 4 ''echte'' broers.
De oudste: 36
De 2e 34
de 3e 32
De 4e 26.
En ik 18 :+, en ook nog het enige meisje :P

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 18:27

Ik ben 19 en heb bij mijn vader een zusje van 8 en bij mijn moeder een zusje van 6 en een broertje van 4.

De eerste vond ik heel leuk, maar daar was ik ook maar om het weekend. ik was toen 10 toen zij kwam.

De tweede bij mijn moeder dus, toen was ik 13 die vond ik ook wel leuk alleen dat werd een huilbaby.

De derde, toen was ik dus bijna 16, vond ik vreselijk.

Ik heb 't nog 2á3 jaar uitgehouden thuis en toen ben ik ervandoor gegaan :)
Soms heel schattig, maar vooral heel erg druk en heel erg anders.

Je komt thuis en er zitten nog 10 vrouwen met krijsende alles-vernietigende kinderen in de kamer want je moeder kent hun van 'zwangerschapsgym' en er zijn opeens kinderpartijtjes en alle gesprekken gaan bijna alleen nog maar over baby's en tandjes,krampjes,eerste schooldagen,zwemlessen en noem maar op.
Plus dat er geen normaal gesprek te voeren was in huis want er werd altijd doorheen gegilt of ge-'mama,mama,mamááá-'t'
Daarna krijg je een soort opvoedrol, want je gaat automatisch ook zeggen ;'niet doen, afblijven, dat mag niet enz enz'.

Dan ga je stappen en kom je om 5 uur thuis en hoef je vervolgens niet eens meer te gaan proberen om te slapen omdat de kinderen al wakker zijn en weten dat jij ook wakker bent en dus door het dolle zijn en extra veel herrie gaan maken.

Altijd zachtjes doen want de baby slaapt.

De tv altijd op een kindernet, ik kon en ken alle liedjes van k3,kus,piet piraat,tweenies en zat afgelopen zaterdag nog bij de film van megamindy.

En je moeder heeft nauwelijks nog tijd om wat met je te gaan doen, de stad in of wat dan ook want er is altijd wel iets anders.
(en met kinderen de stad in, absoluut geen succes)

Nee echt, sindsdien wil ik zelf echt nooooit meer kinderen.
Soms best schattig, maar voor een paar uurtjes. :)

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 18:34

Leuk joh!
Ik heb ook een (heel; dus van mijn beide ouders) zusje van nu net 9 jaar oud. Ik ben nu 23.
Erg leuk!
Mensen verwachten toch dat zussen met zulk leeftijdsverschil geen ruzie kunnen maken, maar dat kunnen we zeker, als we met elkaar op vakantie zijn, dan wordt er heel wat afgekat :') . Waarop mn ouders dan lachen en zeggen: 'zusters, zusters, kan het wat minder? 8-) '

Tis mn schatje, we lijken zóveel op elkaar, zowel in uiterlijk als karakter, alhoewel mn zussie iets explosiever en assertiever is.

En ze rijdt ook paard *D Hier op mijn Tinkje: http://www.youtube.com/watch?v=EYmwkF6p14k (let overigens niet op mijn stem :') )

Geniet ervan TS! :D !

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 21:02

Ik heb ook echt haast geen problemen met mijn broers :n.
Tuurlijk is er wel eens een menigsverschil, maar dat heeft iedereen!! ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 23:11

Ik ben ook een 'onverwacht' nakomertje :D
M'n zus is 11 jaar ouder, nooit problemen mee gehad eigenlijk, al hebben we niet echt een super zussen band.
Maar dat komt niet echt door het leeftijdsverschil vind ik, het is meer omdat we zulke verschillende karakters en interesses hebben.

En grappig inderdaad, ik ben net als Kaka zegt, behoorlijk verwend ( m'n zus was op d'r 21e het huis uit... dus was ik alleen) maar inderdaad wel rechtvaardig opgevoed.

En ja heb 'oude' ouders, maar dat heb ik zelf nooit als nadelig ondervonden, de 'omgeving' leek er altijd moeite mee te hebben. Maar neuh, ik niet :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 23:49

Ik ben 14 en mijn broer is 24. Scheelt ook 10 jaar, oké. het is niet zo heel veel, maar toch. :)

Mij lijkt het geweldig als mijn moeder nog een kindje krijgt.. helaas kan ze én geen kinderen meer krijgen én is ze te ziek er voor.