Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Karin schreef:Maar dan nog... Zoveel tijd in een vliegtuig doorbrengen om maar een paar dagen ter plekke te genieten? Als reistijd en verblijfstijd niet in verhouding staan met elkaar, dan houdt het voor mij op. Ik vind het dan zonde van het geld en zoek dan liever een bestemming wat dichter bij huis zodat ik zoveel mogelijk tijd ter plekke kan besteden, maar goed - dat is persoonlijk.
xBibi schreef:Ja ik snap ook best wat je bedoelt hoor!Maar iets als Londen ofzo trekt me gewoon niet zo.
Dus als jullie nog andere tips hebben hoor ik het graag!

WillemYntJee schreef:Precies dat bedoel ik Karin, maar TS wil blijkbaar perse ergens ver weg. Waarom neem je niet gewoon genoegen met die 5/6 dagen en zoek je wat leuks in Europa?
Inderdaad 8 uur vliegen naar NY is echt geen ruk aan, na 3 uur had k al mn tijdschriften uit enz. en dan moet je nog 5 uur..

Shadow0 schreef:Maar het kan ook nuEn ver weg kan ook altijd nog. Er is zoveel heel erg bijzonders te zien... daarvoor hoef je beslist niet ver weg. Waarom zou je je kwellen met een lange reis? (Vliegen is best leuk hoor, maar na een paar uur heb je het wel gezien.) Dan zou ik liever snel op de plek van bestemming zijn: meer tijd om leuke dingen te doen en te zien. En de langere reistijd pas doen als je meer de tijd hebt om veel te zien en rond te trekken. Voor mooie natuur en strand kun je volgens mij heel prima in Italie, Griekenland, Cyprus en Kroatie terecht, je kunt ook je vakantie leuk maken door iets bijzonders te gaan doen: duiken of met een scootertje rondreizen of raften of nou ja, verzin wat leuks
Je kunt elke vakantie zo bijzonder maken als je wilt, dat hangt minder van je bestemming af dan van wat je ermee doet.

MLoeser schreef:Australië! En dan gaan backpacken, dat lijkt me helemaal tof.
Of Italië, dan kun je de stad in, strand is er genoeg en ook kun je het 'binnenland' in voor meer natuur.

WillemYntJee schreef:Rome is errrrg leuk voor 5 dagen (al is t eigen nog wat aan de korte kant maar dan kan je al flink wat zien), Venetië is ook super en daar heb je ook een strand, verder is Milaan ook leuk maar ben ik maar 1 dag geweest dus weet niet of je je daar 5 dagen kan vermaken, bergen van Italie zijn ook leuk. Genoeg keus dus!
En Rome ga ik als ik op 't gymnasium blijf ook al met school heen in de 5e, dus dat lijkt me dan wel leuker om gewoon met school te doen.
)