Waar zouden jullie écht nog weleens naar toe willen gaan?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 13:49

ik ga ooit nog es 4 weken naar Borneo..
kijken hoe ze daar leven:D

wat het is weet ik niet,maar ik vind orang oetans echt helemaal geweldig:cheer:
wil die dus daar gaan bekijken

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 13:50

Precies dat bedoel ik Karin, maar TS wil blijkbaar perse ergens ver weg. Waarom neem je niet gewoon genoegen met die 5/6 dagen en zoek je wat leuks in Europa?
Inderdaad 8 uur vliegen naar NY is echt geen ruk aan, na 3 uur had k al mn tijdschriften uit enz. en dan moet je nog 5 uur..
Laatst bijgewerkt door WillemYntJee op 19-07-09 13:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 13:50

Ik zou nog wel een keer naar San Francisco willen gaan, daar ben ik in 2000 voor een congres van mijn werk geweest(dat kon nog in die tijd). Vond het een gave stad en zou graag nog eens met mijn man daar naar toe gaan.

xBibi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-09 13:52

Karin schreef:
Maar dan nog... Zoveel tijd in een vliegtuig doorbrengen om maar een paar dagen ter plekke te genieten? Als reistijd en verblijfstijd niet in verhouding staan met elkaar, dan houdt het voor mij op. Ik vind het dan zonde van het geld en zoek dan liever een bestemming wat dichter bij huis zodat ik zoveel mogelijk tijd ter plekke kan besteden, maar goed - dat is persoonlijk.

xBibi schreef:
Ja ik snap ook best wat je bedoelt hoor! :) Maar iets als Londen ofzo trekt me gewoon niet zo.

Dus als jullie nog andere tips hebben hoor ik het graag! :)

;)

xBibi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-09 13:53

WillemYntJee schreef:
Precies dat bedoel ik Karin, maar TS wil blijkbaar perse ergens ver weg. Waarom neem je niet gewoon genoegen met die 5/6 dagen en zoek je wat leuks in Europa?
Inderdaad 8 uur vliegen naar NY is echt geen ruk aan, na 3 uur had k al mn tijdschriften uit enz. en dan moet je nog 5 uur..

Ik heb nooit gezegd dat ik persé heel ver weg moet, ik zeg gewoon dat ik graag naar iets bijzonders zou willen gaan, waar ik nog niet naar toe ben geweest, en dat ik iets als Londen niet leuk vind.

Karin

Re: Waar zouden jullie écht nog weleens naar toe willen gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 13:54

Dan moet je het zelf weten. :)

Als jij naar Zuid-Afrika wilt en je vader is het ermee eens, dan moet je gewoon lekker gaan. :)

xBibi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-09 13:56

Shadow0 schreef:
Maar het kan ook nu :) En ver weg kan ook altijd nog. Er is zoveel heel erg bijzonders te zien... daarvoor hoef je beslist niet ver weg. Waarom zou je je kwellen met een lange reis? (Vliegen is best leuk hoor, maar na een paar uur heb je het wel gezien.) Dan zou ik liever snel op de plek van bestemming zijn: meer tijd om leuke dingen te doen en te zien. En de langere reistijd pas doen als je meer de tijd hebt om veel te zien en rond te trekken. Voor mooie natuur en strand kun je volgens mij heel prima in Italie, Griekenland, Cyprus en Kroatie terecht, je kunt ook je vakantie leuk maken door iets bijzonders te gaan doen: duiken of met een scootertje rondreizen of raften of nou ja, verzin wat leuks :) Je kunt elke vakantie zo bijzonder maken als je wilt, dat hangt minder van je bestemming af dan van wat je ermee doet.

Italië lijkt me wel erg leuk :j

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 13:58

Als ik de TS was zou ik een stedentrip doen. Bijvoorbeeld: London, Berlijn, Rome, Barcelona.

5 dagen is leuk voor een stedentrip!!! Voor een vakantie als griekenland etc. zou ik al gauw 8 dagen gaan. Buiten Europa vind ik een min. van 3 weken....

Waar ik nog heen wil:

Zuid-afrika
Ijsland
Ethiopië
Rondreis azië (loas, tibet, china...)
Indonesië en Maleisië
Antartica cruise
Zeilen langs de kust van Kroatië

En de volgende steden:
Nog een paar keer naar London
Nog een keer naar Milaan / Florence / Rome / Venetie
Istanbul
Barcelona
Boekarest
New York

Gelukkig zijn zowel mijn vriend als ik erg reislustig, alleen wil mijn vriend liever niet naar azië en afrika... Hij wil liever naar Amerika, waar ik dus niets mee heb!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 13:59

xBibi schreef:
Italië lijkt me wel erg leuk :j

Kijk, dan komen we ergens. :)

Italië is prima te doen in de tijd die jij hebt. :j

angrywolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 14:01

Ik wil echt heel erg graag naar Ierland. :j
En dan vooral naar Glendalough :j

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 14:03

Australië! En dan gaan backpacken, dat lijkt me helemaal tof.

Noorwegen: backpacken/trektocht met paard (ben al wel vaak in Noorwegen geweest, maar nog niet op die manier)

Kentucky USA.

New York city.

Egypte

Ierland

xBibi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-09 14:06

Heeft iemand misschien nog ervaring met Italië? :) Naar welk deel van Italië je het best kunt gaan, en wat er allemaal leuk is om te zien enzo?

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 14:06

Lastige vraag... Ik ben 18 en ga dit jaar voor het eerst op vakantie naar het buitenland, ik heb dus nog maar weinig gezien en ik zou juist zoveel nog willen zien! Voor een paar daagjes zou ik persoonlijk naar Ierland of Schotland gaan. Noorwegen enz. lijkt me ook geweldig. :)

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 14:07

Rome is errrrg leuk voor 5 dagen (al is t eigen nog wat aan de korte kant maar dan kan je al flink wat zien), Venetië is ook super en daar heb je ook een strand, verder is Milaan ook leuk maar ben ik maar 1 dag geweest dus weet niet of je je daar 5 dagen kan vermaken, bergen van Italie zijn ook leuk. Genoeg keus dus!

xBibi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-09 14:07

MLoeser schreef:
Australië! En dan gaan backpacken, dat lijkt me helemaal tof.

Australië wil ik ook ooit nog eens heen! Niet als ik dan 16 wordt natuurlijk, want het is iets van 24 uur vliegen geloof ik? M'n overbuurmeisje is er ook 3 maanden heen geweest, en het ziet er echt geweldig uit op al haar foto's. :j

No_worries

Woonplaats: Wren's Nest Road, Down Under (Yeah right, in my dreams...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 14:08

Voor 5 dagen zou ik juist niet een bestemming ver weg kiezen, dan ben je minstens 2 dagen kwijt aan reizen... Dichterbij is ook genoeg te zien. Zoals bijv. Kroatië is steeds meer in opkomst als vakantieland, veel natuur en ook strand is er te vinden. Het is ook maar net wat je wil :) Of Italië, dan kun je de stad in, strand is er genoeg en ook kun je het 'binnenland' in voor meer natuur.

Zelf doe ik er alles aan om nog eens terug te gaan naar Australië, maar dan komt eerder 5 wéken in aanmerking en dan nog is het krap, want Australië is gróót! Winter 2007/2008 5 weken geweest, en oh, wat een ervaring. Van New Year's Eve in Sydney tot Australia Day in Perth, en alles wat daartussen zat. The Three Sisters, Hassan's Wall, Abercrombie Caves, Wren's Nest Road, Gawler Ranges, Evan's Crown, Snowy Mountains, Leather Barrel Creek, Murrumbidgee River (die met de Landcruiser doorwaad moest worden om de tocht voort te zetten...!), Streaky Bay waar een heuse zeeleeuwenkolonie leeft, de Nullarbor, Seal Creek, Moore's Hut, Stokes Inlet, East Mount Barren, Coodamarrup Beach, Sue's Bridge... Allemaal van die plekjes, sommige zeer bekend, sommige moet je net treffen, maar allemaal staan ze in mijn geheugen gegrift. Ik ga zeker terug... en dan zo oktober/november... wil zo graag de walvissen zien, die dan net terugkomen van hun jaarlijkse trek! Wie niets meer te dromen heeft, is een arm mens :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 14:08

Rome zou ik nu niet willen. Ga er met school heen, de 2e week na de vakantie, en zelfs dan is het nog vreselijk warm. :D

xBibi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-09 14:09

WillemYntJee schreef:
Rome is errrrg leuk voor 5 dagen (al is t eigen nog wat aan de korte kant maar dan kan je al flink wat zien), Venetië is ook super en daar heb je ook een strand, verder is Milaan ook leuk maar ben ik maar 1 dag geweest dus weet niet of je je daar 5 dagen kan vermaken, bergen van Italie zijn ook leuk. Genoeg keus dus!

Wel het liefst iets dichtbij het strand in ieder geval ja :j En Rome ga ik als ik op 't gymnasium blijf ook al met school heen in de 5e, dus dat lijkt me dan wel leuker om gewoon met school te doen. :)

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 14:10

Ja voor de zomer is t wel erg warm, kan je beter naar Venetië oid dan heb je nog de zee waardoor het wat koeler is (en als t echt te warm is spring je dr gewoon in :P )
Hihi Rome met school is inderdaad een soort standaard gymnasium-gewoonte (heb k namelijk ook gedaan), dus dan zou ik voor Venetieë kiezen!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 14:11

De volgende steden vind ik helemaal leuk in italië:

Millaan / Florance / Venetië en Rome

Milaan vind ik een mooie stad
Florance ligt in Toscane waar je mooi kan wandelen en is een kunstenaars-stad
Venetië vanwege de kanalen en de sfeer
Rome vanwege het colloseum, st. pieter, San Angelo.... Veel overblijfselen uit het verleden!

Wil je meer natuur: Florance (veel toeristen) of Umbrië

xBibi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-09 14:12

Nou keus genoeg in ieder geval in Italië, haha! :)

xBibi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-09 14:13

Kom net ook allemaal foto's tegen op internet van Toscane, ziet er ook erg mooi uit. Iemand die daar ervaring mee heeft?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 14:15

Ik ben 1x in Toscane geweest. Mooi landschap en lekker eten. Ik heb ook een dagtocht te paard gemaakt (bijna alleen maar stap ivm ruig terrein). Florance ligt in Toscane, net als Pisa (maar daar vond ik echt niets aan!)

xBibi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-09 14:19

En dat ligt ook dichtbij het strand?

Ik ga anders ook maar eens even mn mentrix informeren, die komt uit Italië.

guccio

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 14:21

Hier iemand die vaak in toscane en umbrie geweest is. Het is een geweldig mooie streek met heel veel te doen.

TS ik vraag me af wat je wil gaan doen op vakantie, wat voor type is je vader en willen jullie actief zijn, of lekker hangen op het strand, of veel natuur zien of of..
Wat voor soort accomodatie jullie willen?
Denk dat hoe meer info jij ons geeft over wat je in die 5 dagen zou willen hoe duidelijker wij kunnen zeggen wat leuk is voor die 5 dagen..
Wanneer zouden jullie eigenlijk gaan??