Hoe bel jij naar een klantenservice?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Hoe bel jij naar een klantenservice?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 18:13

Ach dan vertel je het er tenminste nog bij Daantjuhh dat scheelt al een hele hoop ergenis.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-09 18:14

is ook zo, maarja, ene foutje zit in een klein hoekje.

Wilde laatst een klant door verbinden, dus ik bel (dacht ik) naar de andere afdeling om met de collega te bespreken wat het probleem was.
Ben ik ineens heel mn klant kwijt.
Had ik dus op direct doorverbinden geklikt ivp doorverbinden via ruggespraak...
Dat mag bij ons zowiezo niet, dus gelijk een contact aangemaakt in de gegevens van de klant: Sorry collega, verkeerde knopje!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 18:18

Chiqa schreef:
Ach dan vertel je het er tenminste nog bij Daantjuhh dat scheelt al een hele hoop ergenis.

Ja dat klopt wel.
Ik heb eigenlijk ook nooit klanten die daar geen begrip voor hebben.

Wij worden er echt fanatiek op getraind.
Maar ik moet ook zeggen dat ik elke keer van mijn leidinggevende krijg te horen dat ze in mijn gesprekken hoord dat ik het werk leuk vind.
Ik vind het ook echt leuk.
Ga amper met tegenzin heen (heel soms maandag ochtend na een stap weekend) ;)

Maar verder, ben echt altijd vrolijk.
Leef altijd mee met klanten.
Een poos terug moest ik echt ff een rondje buiten lopen.

Had een man aan de lijn die was 7 maart getrouwd en op 14 maart was zijn vrouw (geb 1978 overleden)
Hij had geen rijbewijs en wist niet wat hij allemaal moest doen.
Heel erg huilen aan de lijn die man.
Vond het zo sneu,

Toen ik ophing heb ik echt ff in overleg met leiding een rondje gelopen.
Ff van mij af zetten

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-09 18:20

kan ik me voorstellen Daantjuh.. Sommige gevallen zijn heel erg sneu. Nu heb ik het niet meer zo erg, maar toen ik nog bij een zorgverzekeraar zat had je regelmatig te maken met idd overlijdensberichten, of mensen die noodzakelijke behandelingen niet vergoed kregen....
Best moeilijk soms

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 18:38

Ik bel met regelmaat naar een klantenservice in periodes. Ik begin met een groet 'hallo/goedemorgen/goedemiddag/goedenavond/' en daarna mijn voornaam en achternaam, en mijn woonplaats. Vervolgens begin ik meestal met 'ik heb een probleem(pje)' of iets in die trant en zeg er bijna altijd bij 'dus ik hoop dat u me misschien kunt helpen'. En dan word ik altijd netjes geholpen. Doorverbinden vind ik meestal niet erg, als het maar niet heen en weer gebeurt, maar dat heb ik nog maar een enkele keer meegemaakt. Aan het bellen van een klantenservice vind ik de wachttijd juist irritanter dan de mensen die ik aan de lijn krijg. Daar word ik meestal heel netjes geholpen, al heb ik wel een keer iemand gehad die niet zo heel goed de Nederlandse taal beheerste. :D
Met sommige mensen aan de andere kant van de lijn kan ik soms ook echt ouwehoergesprekken houden als we bv even moeten wachten totdat bv een pc opnieuw is opgestart. Dan vind ik het soms wel jammer dat anderen dat totaal niet hebben en kortaf blijven en verder hun mond dicht houden. Krijg ik alleen nog maar meer de neiging om te ouwehoeren :D
En ik sluit altijd af met een bedankje (of het probleem nou opgelost is of niet, ze hebben wel iig geprobeerd om me te helpen) en wens ik ze nog een fijne avond/dag.
Snap ook heel goed dat het vervelend is voor iemand die daar werkt als men ongeduldig, geïrriteert en boos reageert.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 20:07

Ik werk zelf ook op de klantenservice en weet inderdaad ook wat er allemaal mis kan gaan e.d. Krijg ook vaak genoeg boze klanten aan de telefoon en soms hangen die tevreden op en soms niet.. Naja ik laat het altijd maar voorbij komen. :)
Zelf kan ik ook behoorlijk boos zijn als ik met een klantenservice bel, echter scheld ik daar dan weer niet de medewerker voor uit. Weet dat hij / zij er ook niets aan kan doen.

Whinnylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 20:11

Werk zelf niet op een klantenservice, maar doe wel werk aan de telefoon voor het bedrijf waar ik werk dus weet wel hoe ik me moet gedragen :D
En dat is maar goed ook!

Ik ben nu al een half jaar bezig met Tele2.... do i need to say more?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-09 08:38

in de zin van uitbellen? Dus mensen actief benaderen of ze over willen naar Tele2? Heb het 1.5 jr gedaan (ook tele2) en echt.... NOOOOOOIIIITTTT meer!

Collega werd laatst overhoop gescholden door een klant die wilde weten hoe zijn factuur ineens zo hoog kwam. Kl kwam echt briesend binnen zeg maar. Collega zag al snel een erotische chat dienst terug in de factuur. Maar nee, dat was natuurlijk niet waar..... (zn vrouw zal wel naast m gezeten hebben ofzo ;) )

Whinnylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 08:50

Nee ik bel niet voor Tele2, werk bij een ICT bedrijf :D

Ik heb prive dus al een half jaar ellende met Tele2 en heb nog steeds niet gescholden. *ben zo trots op mezelf*

Voor de duidelijkheid, ik heb dus al een half jaar geen internet en telefoon van Tele2 maar betaal wel voor mn contract. Het wordt nu toch tijd dat alles eens gaat werken!!!

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 09:58

Ik heb ook een tijd gewerkt in een callcenter. Om meer specifiek te zijn, op de facturatiedient van een telecombedrijf.

Ik moet zeggen dat ik nooit onbeleefd ben geweest. Al onze gesprekken werden ook opgenomen en konden ten alle
tijden terug worden beluisterd. Wel heb ik ooit een klant (vriendelijk) verzocht om mij 'mevrouw' te noemen ipv 'wijf'
of dat ik anders het gesprek zou beëindigen.

Uiteindelijk heb ik zelf mijn ontslag genomen omdat wij verplicht werden om te verkopen. Mensen bellen naar een facturatiedienst
omdat ze een vraag hebben over hun factuur (duh) en wij moesten dan het product aanbieden dat ze nog niet hadden.
En aanbieden op zich, oké, maar er moest ook verkocht worden. Als we ons verkoopstarget op het einde van de maand niet
haalden kregen we een slechte evaluatie. Ik was het daar niet mee eens dus ben ik vertrokken.

Als ik zelf naar een klantenservice bel doe ik ook altijd heel beleefd, tenzij ik een heel onbeleefde mens aan de andere kant
van de lijn heb. Maar meer dan m'n stem verheffen doe ik dan ook niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 10:05

de vrouw van mn baas is er zo één die, als het niet meteen gaat zoals ze wilt, ook direct met advocaten en Kassa begint te dreigen :+ gelukkig voor de klantenservicen in nederland doet ze dit vooral tegen mij voordat ik van haar de klantenservice moet bellen.. :') stel je voor dat je dat zelf zou regelen.

ik ben altijd netjes, maar er is wel één bedrijf waar ik mijn geduld steeds meer begin te verliezen, nl. het zilveren kruis.
die verdienen het woord service echt niet, maak daar maar klantenbalie van ofzo :+ ben daar paar keer wel boos geworden na al een jaar ellende, niet geholpen worden, onterecht incassobureaus op mn dak...maar schelden zal ik echt nooit doen :n

ik heb zelf 5 jaar abonnementenadministratie bij een tijdschrift gehad en ben daar ook regelmatig heel naar behandeld door abonnees.. van 1 meneer kreeg ik zelfs dreigbrieven, dat was echt doodeng (meneer had abonnement niet op tijd opgezegd)Toen heeft de directeur hem persoonlijk opgebeld zelfs +:)+ gelukkig waren er ook hele lieve abonnees, heb zelfs een keer een zelfgeborduurd zakdoekje opgestuurd gekregen als dank voor de betrokken en snelle service :)

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 10:09

ik had laatst de anwb aan de telefoon.
hoop problemen met auto ouders. staat stuk in duitsland.
nou een hoop gezeur. en gebel.

toen was ik die man na 3 dagen bellen wel is zat. want hij zei iets wat
niet waar was. dus ik schoot een beetje uit mijn slof. niet schelden. maar dat
het op deze manier niet ging lukken en dan me vader dat rot ding in drie weken wel naar huis rijd.
dus dat hun nu met hun grote mond lekker van die auto moeten afblijven.

waarop dat mannetje zegt. ja mevrouw weet u het wel zeker.
waarop ik zeg. ja dat weet ik zeker. dan wens ik u nog een fijne dag en dank voor de moeite.
en je hoorde die man echt denken huh? eerst zo boos. en nu zo vriendelijk.

moest daar stiekem wel om lachen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-09 12:38

mag ik vragen wat het probleem precies was en wat er voor oplossingen aangedragen werden?

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 12:41

bij mij gaat het zo:

'ja goedemorgen/middag, met *mijn naam*,
ik heb een probleempje.
dan leg ik uit wat er is.

of diegene me kan helpen, of me een andere tip geeft, ik schrijf mee.
dan zeg ik oké bedankt.
dan zegt diegene meestal is er verder nog iets.
dan zeg ik nee hoor dat was het.
dan is het een fijne dag nog, ja jij ook,
en leg ik op.

zijn gewoon ook mensen ja, die je belt.
beetje vreemd om daar dan anders tegen te doen dan tegen mensen die je kent of tegenover je staan.
vind ik.

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 12:45

Als ik gewoon goed geholpen wordt en ik bel voor de eerste keer, dan ben ik ook wel vriendelijk. Als ik voor de 10e keer moet bellen, omdat er de vorige keren gewoon niets gedaan is en wij daardoor midden in de winter afgesloten worden van het gas (door hun schuld!) Tja, dan word ik echt héél kwaad en dan kan het me niets meer schelen of er een heel aardig iemand aan de telefoon is, want als het niet helpt dat ik al die tijd aardig ben gebleven, dan komt er blijkbaar pas actie als ik niet meer zo vriendelijk ben.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 12:47

Ik heb meerdere malen 3 kwartier in de wacht moeten staan bij Ziggo! :( Nou, geloof mij daar wordt je niet vrolijk van :n
en al helemaal niet als je daarna nog even fijn wordt verteld dat het probleem niet te verhelpen is.... :(
wij hebben hier 4 servers draaien waar allerlei website's op lopen en wij betalen Ziggo voor VASTE IP's nrs...! En elke keer als er een storing is geweest bij Ziggo krijgen wij wederom nieuwe IP's toegekend zodat al onze servers en dus ook de website's plat liggen... en geloof mij dat is een werk om dat weer draaiend te krijgen.... Om te janken zo boos dat ik erom kan worden... :( Nou, en dan is inderdaad degene die ik tegenwoordig dan eindelijk aan de telefoon krijg de sjaak... :o :+ De eerste 2 keer kon gebeuren, maar na 4 keer komt het je neus wel uitlopen...

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-09 12:49

Enny: Hoewel ik het begrijpelijk vind dat je op dat moment boos bent, vind ik wel dat je je fatsoen dient te houden.
Ik ga echt niet harder mn best doen voor een boze scheldende klant, dan voor een vriendelijke klant, eerder (bij wijze van spreke) andersom.
De persoon die je op dat moment aan de lijn krijgt heeft jou waarschijnlijk nog nooit gesproken, heeft geen idee waar het over gaat, en tja, als je dan gelijk stomend binnen komt, verloopt het gesprek naar mijn idee alleen maar stroever

Zelfde geldt voor Robynn.
Vervelend als er een storing is, maar je weet inmiddels dat dat problemen oplevert die voor jou veel tijd kosten om op te lossen, aangezien ze kennelijk niet vanuit het bedrijf opgelost kunnen worden. Mijn idee is dan een andere provider

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 12:50

stef schreef:
Enny: Hoewel ik het begrijpelijk vind dat je op dat moment boos bent, vind ik wel dat je je fatsoen dient te houden.
Ik ga echt niet harder mn best doen voor een boze scheldende klant, dan voor een vriendelijke klant, eerder (bij wijze van spreke) andersom.
De persoon die je op dat moment aan de lijn krijgt heeft jou waarschijnlijk nog nooit gesproken, heeft geen idee waar het over gaat, en tja, als je dan gelijk stomend binnen komt, verloopt het gesprek naar mijn idee alleen maar stroever

Zelfde geldt voor Robynn.
Vervelend als er een storing is, maar je weet inmiddels dat dat problemen oplevert die voor jou veel tijd kosten om op te lossen, aangezien ze kennelijk niet vanuit het bedrijf opgelost kunnen worden. Mijn idee is dan een andere provider

Ja graag zelfs, maar wij zitten nu nog enkele maanden vast aan het contract, omdat wij een jaar vooruit betaald hebben voor de vaste IP's....

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 12:51

Denk ook niet dat je zo makkelijk van Ziggo afkomt, heb al zooo veel verhalen daarover gehoord van mensen waar ze gewoon vrolijk abokosten van de rekening af bleven halen terwijl ze hadden opgezegd e.d.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-09 12:55

Robynn: Ik ben verder compleet niet bekend met ziggo, behalve dat ik er veel klachten over hoor.
Punt is (naar mijn idee) dat hun niet kunnen leveren waar jij voor getekend hebt. Dat is voldoende reden om een contract te kunnen ontbinden.
Je hebt betaald voor vaste IP's, en je krijgt wisselende IP's.
Weleens een brief geschreven toevallig?

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 12:58

WillemYntJee schreef:
Denk ook niet dat je zo makkelijk van Ziggo afkomt, heb al zooo veel verhalen daarover gehoord van mensen waar ze gewoon vrolijk abokosten van de rekening af bleven halen terwijl ze hadden opgezegd e.d.

Nou echt he....
Toen Ziggo nog Casema was in ons geval waren wij voor de 100% tevreden....
Toen werd je nog behandeld als mens en klant en nu ben je gewoon een nr....
Nu krijg ik "half Nederlands" gebrabbel aan de andere kant van de lijn, als je vriendelijk zegt dat je ergens niet tevreden over bent krijg je te horen dat je dan maar een andere provider moet gaan zoeken... Rekeningen die 2x! van je rekening worden gehaald! Nou.... Ik ben echt HE-LE-MAAL klaar met die hele Ziggo...! Zodra er klanten bij ons weglopen ivm de site's die dus op onze servers draaien, dan klaag ik ze aan wegens contractbreuk (zoals een vast IP waar wij veel geld voor hebben moeten betalen!)

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 12:59

stef schreef:
Robynn: Ik ben verder compleet niet bekend met ziggo, behalve dat ik er veel klachten over hoor.
Punt is (naar mijn idee) dat hun niet kunnen leveren waar jij voor getekend hebt. Dat is voldoende reden om een contract te kunnen ontbinden.
Je hebt betaald voor vaste IP's, en je krijgt wisselende IP's.
Weleens een brief geschreven toevallig?

Ja ook al.... Wordt gewoon afgeschreven op onmacht van het bedrijf en zodra je begint over onvriendelijke klantenservice willen ze een naam horen, dan vertel je een naam die je doorgekregen hebt, en dan blijkt die persoon helemaal niet te bestaan (er zijn er dus enkele die een valse naam opgeven als je ernaar vraagt??)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-09 15:45

Rekeningen die 2x afgeschreven worden kan niet, mag niet, punt.

Valse naam, of niet meer werkzaam. Laatste heb ik ook een keer gehad, collega had allemaal onzin aan een klant verteld, en toen ik verhaal wilde halen bleek die collega er niet meer te werken (goh, verrassend ;) )

Lijkt me echt een heel vervelend probleem Robynn, en als je echt overal vast loopt, is het dan misschien geen tijd voor een consumtenprogramma?

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 16:29

smurfje schreef:
ik had laatst de anwb aan de telefoon.
hoop problemen met auto ouders. staat stuk in duitsland.
nou een hoop gezeur. en gebel.

toen was ik die man na 3 dagen bellen wel is zat. want hij zei iets wat
niet waar was. dus ik schoot een beetje uit mijn slof. niet schelden. maar dat
het op deze manier niet ging lukken en dan me vader dat rot ding in drie weken wel naar huis rijd.
dus dat hun nu met hun grote mond lekker van die auto moeten afblijven.

waarop dat mannetje zegt. ja mevrouw weet u het wel zeker.
waarop ik zeg. ja dat weet ik zeker. dan wens ik u nog een fijne dag en dank voor de moeite.
en je hoorde die man echt denken huh? eerst zo boos. en nu zo vriendelijk.

moest daar stiekem wel om lachen.

Gelukkig zijn ANWB wegenwacht en ANWB verzekeringsmaatschappij 2 totaal verschillende bedrijven! ;)

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 19:39

Ik blijf altijd netjes tegen de mensen van een klantenservice, maar ik moet eerlijk bekennen dat ik de service van de belastingdienst vd week compleet verrot gescholden heb.
En dat was omdat hun 8x dezelfde fout gemaakt hebben, ben 8x terug gebelt door een medewerken en weeeeeeeeeeeeeeeer was het fout.
Ik was het dus zo gruwelijk zat met de kl*te belastingdienst dat ik dat even goed heb laten merken!!!
Als je je werk niet goed kan uit oefenen moet je toch echt opzoek naar ander werk.
Leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker :Z ik heb alleen maar gezeur met de belastingdienst :Y)