Stel je krijgt dé kans van je leven maar je partner wil niet

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 22:19

met kinderen heb ik 1 belangrijke les geleerd, soms zet je jezelf even opzij om er iets anders fantastisch voor terug te krijgen. Ook voor jezelf maar wel realistisch en te combineren met een verantwoordelijkheid...mnaaaar neemt niet weg dat je je dromen kan nastreven..sterker nog...het lijkt erop of mijn kinderpennydroom nu echt uitkomt..te combineren, met kids en vriendlief en paarden...en dat terwijl ik echt wel eerder een aantal dingen met pijn heb laten schieten vanwege relatie en kids, het plaatje was uiteindelijk nooit compleet, omdat ik ze niet tekort wilde doen. want zij zijn voor mij het allerbelangrijkste.....en nu gaat voor mij het plaatje helemaal kloppen(kom later nog weleens op terug wat het is :D )...geduld hebben dus!

SilverStorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 23:20

odetteke schreef:
De kans van mijn leven: dat is elke avond naast mijn vent in slaap vallen en elke ochtend weer naast hem wakker worden :+

helemaal mee eens.. daar kan geen kans in je leven tegenop. liever nog wat te dromen samen met m'n mannetje en paard dan alles achterlaten en eeuwige spijt. die kans komt nog wel. en anders dan ontwikkel je vast nieuwe dromen waar je achteraan kunt jagen. hangt er maar net van af waar je prioriteit ligt denk ik en hoe je op het moment dat het zich aandient in het leven staat.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 23:29

nodi schreef:
Als je partner echt zoveel van je houdt moet ie wel achter mij aan komen.

Ik vind dit nogal egoïstisch en niet realistisch. Partner heeft hier ook een leven opgebouwd wat niet zomaar mee te verhuizen is in de meeste gevallen. Waarom blijf jij niet hier als je echt zoveel van je partner houdt?

Ik zou iig nooit mijn partner in de steek laten omwille van wat voor kans dan ook, en vice versa. Er is altijd wel een middenweg te vinden, denk ik :) Nu moet ik er wel bij zeggen dat wij nu 5 jaar samen zijn en dat ik mezelf ook wel oud zie worden met hem. Ik verwacht dus niet dat hij ineens weg is en ik mijn droom verloren ben :)

Cassidy

Re: Stel je krijgt dé kans van je leven maar je partner wil niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 23:39

Ik geloof niet in "de kans van je leven". Uiteindelijk zal het er toch altijd minder rooskleurig uitkomen dan je had verwacht. Of ik een relatie ervoor zou laten schieten? Ligt aan de relatie. Of een paard ervoor zou opgeven. Ligt aan het paard.
Maar op dit moment zou ik kiezen voor het paard en de relatie. Dat aan beide weleens een eind kan komen: tja, no regrets...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 23:43

Als het de kans van mijn leven is, en mijn partner gunt mij die niet, zou ik me afvragen of mijn partner we werkelijk bij me past. Ik zou dus voor de kans gaan... :)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 23:45

En hoeveel kansen zijn het uiteindelijk waard om alles voor opzij te zetten?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 23:48

Weet niet of die vraag op mij is maar iig mijn antwoord: Het gaat er niet om of dat het het waard is in mijn geval. Het gaat me er om dat als mijn partner me zo'n kans echt niet zou gunnen en er echt niet over te praten valt, ik denk dat ik dan niet zo goed bij die persoon pas. :) En dan loopt het vroeger of later toch wel stuk.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 23:59

Dat weet je niet. Want hij kan wel degelijk anders en nuchterder tegen een situatie aankijken die jij als "kans van je leven" bestempeld. En daardoor kan hij de valkuilen kan zien en kan daar kritischer tegenover staan dan jijzelf op dat moment.
Nogmaals, ik ben een geboren pessimist. Ik geloof niet in "alles laten schieten wat je op dat moment hebt bereikt omdat je gouden eieren worden beloofd". De waarheid kan uiteindelijk nogeens serieus tegenvallen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 00:01

En ik kan ook niet verwachten dat mijn vriend even zomaar zijn werk vaarwel zegt omdat ik zo nodig een 'droombaan' kan krijgen... snap ook best wel dat hij er geen zin in heeft. (en idd de ontnuchterende visie :P)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 00:02

Als je partner je je kans gunt, dan laat hij je gaan, zonder dat hij concessies doet of eisen gaat stellen.
Een relatie die echt goed is, houdt het ook op afstand stand....

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 00:06

Ik zou ongelukkig zijn als ik een topbaan had, maar geen vent om dat met mij te delen omdat hij 300 km verderop zit... Ben zo'n muts die altijd iemand in de buurt moet hebben om tegenaan te beppen (en nee niet via de telefoon :P). Dus als mijn zus in de buurt woont, dan zou ik het wel overwegen :j

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 00:11

Als je in staat zou zijn om - ondanks die 300 km verderop, drie dagen in de week bij je partner te zijn, dan zou je het toch gewoon doen? Ik iig wel.

Als je de droombaan zou hebben, inclusief salaris en de mogelijkheid om meerdere dagen naar huis te vliegen, of je de mogelijkheid hebt om halverwege te gaan wonen zodat je partner en jij dezelfde reistijd hebben, dan zou je dat toch gewoon doen?

Nogmaals, het ligt aan je salaris, aan je baan, aan je functie en je partner.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 00:15

Ik niet, ben een echt gezelschapsdiertje. Geen geweldige baan of salaris trekt mij om 300 km van iedereen weg te wonen. Zelfs niet als ik 3 dagen naar huis kan. Ben daarin net mijn moeder hahahah :D Alles best, zolang er maar mijn gezin of mijn vriend in de buurt wonen zodat ik even bij kan beppen :P
ik wil best weg hoor, als mijn zus daar een straat verder woont: prima! :) Maar ik zal niet in limburg gaan wonen voor mijn werk, zal daar doodongelukkig zijn.
(terwijl utrecht wel een optie is omdat mijn zus in Houten woont :) )
ik ben het gelukkigst met mijn vent en dat is voor mij veel belangrijker dan de droombaan. Met mijn vriend wil ik oud worden en samen in het bejaardentehuis zitten. Dat gaat met een baan zo lastig hahahah :D
Ben echt wel bereid om voor een leuke baan wat verder weg te zitten, maar als hij echt niet mee wil vanwege familie en zijn werk? prima :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 00:20

Cassidy schreef:
Dat weet je niet. Want hij kan wel degelijk anders en nuchterder tegen een situatie aankijken die jij als "kans van je leven" bestempeld. En daardoor kan hij de valkuilen kan zien en kan daar kritischer tegenover staan dan jijzelf op dat moment.
Nogmaals, ik ben een geboren pessimist. Ik geloof niet in "alles laten schieten wat je op dat moment hebt bereikt omdat je gouden eieren worden beloofd". De waarheid kan uiteindelijk nogeens serieus tegenvallen.

As er valkuilen zitten mag hij me er op wijzen en dan is het niet de kans van mijn leven ;) De kans van mijn leven zie ik ook letterlijk als dé kans van mijn leven. Niet als de "misschien-kans-van-mijn-leven". ;)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 00:22

Je weet pas of dit de kans van je leven is als je de beslissing al hebt gemaakt. Want valkuilen zijn er overal. En mensen die je een situatie rooskleuriger voorstellen dan hij uiteindelijk blijkt te zijn, en je een potje staan voor te liegen dito!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 00:26

Nee hoor. Heb nog maar net een kans die echt heel heel mooi LEEK afgeslagen. :) Ben er gaan kijken en er vielen mij een paar dingen op... Zij stelde het ook heel mooi voor en wist het allemaal wel goed te praten maar ik voelde intuïtief aan dat het ook echt mooi praten was en geen waarheid. Als je interesse hebt wil ik je gerust laten weten over welke mooie kans het ging en hoe ze het voorstelde :)

Misschien ben ik gewoon uitzonderlijk nuchter in zo'n dingen... Na een uurtje euforie zie ik ook de nadelen in van zulke dingen. :')

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 00:29

Aan de andere kant: je kan beter spijt hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt van iets omdat je het niet gedaan hebt.
Flink onderuitgaan is altijd wel een mooi (doch pijnlijk) leermoment :)

Ach, ben niet alleen nuchter maar een ook schijterd hahahahaha :D Dus de kans dat ik zo'n sprong in het diepe maak is ehhh niet aanwezig. Ben zelfs in mijn eigen stad blijven studeren daarom :P

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 00:34

De eerste alinea klinkt goed, maar is oh zo moeilijk na te leven.
En als dat uiteindelijk zou betekenen dat ik mijn paarden kwijt zou raken, dan is dat in mijn ogen toch echt een no-go.

@Pharagirlke: gut feeling hebben helaas maar heel weinig mensen, en teveel mensen tuinen met open ogen in de verhalen die ze worden opgedist. Dat jij het instinct hebt om daar doorheen te prikken, betekend niet dat een ander dat ook heeft.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 00:36

Ik geloof ook dat ik nog steeds voor mezelf spreek en niet voor andere mensen :D

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 00:38

Ik denk.. dat ik mijn eigen geluk achterna zal gaan. Je leeft uiteindelijk, ook al heb je een partner, je eigen leven. Je stippelt je eigen route en soms doen kansen zich voor die een andere wending geven in je leven. In een gezonde relatie, imo, zal een partner jou de ruimte geven en jou moeten stimuleren tot zelfontplooiing, jezelf verbeteren en jou ook zo vrij laat om kansen te grijpen. Als een 'levenspartner' in de weg zou staan voor zelfontplooiing, een andere levensfase, een ander wending, dan doe je jezelf te kort en ik vind dat je in een relatie jezelf, maar ook de ander niet te kort mag doen.
Dat betekent dat je concessies moet maken, wanneer blijf je en wanneer trek je je eigen plan?
Ik vind dat er zoveel ruimte moet zijn, dat de ander zegt :"Schat! DOE HET!! PAK DIE KANS EN ZIE WAT ER OP JE PAD KOMT!" Ook al betekent dat, dat hij bijvoorbeeld in Nederland moet blijven wonen en jij (wellicht, tijdelijk) in het buitenland zou moeten wonen.
Maar ik vind dat je dat elkaar moet gunnen. Stel mijn vriend zou een fantastische kans krijgen in Australië, maar heeft hier zijn vaste baan, wat hem tegenhoud en zijn houvast; zijn vrienden, zijn familie... Ik had gezegd; GO FOR IT!! Wordt het niks, dan wordt het niks, weet je dat ook weer... Ik heb je je kans gegunt en jij hebt het geprobeerd.
Het is belangrijk dat die houvast er altijd voormoet zijn; die moeten kansen gunnen, dromen waarmaken, maar er ook voor elkaar zijn als het anders loopt dan gepland. Echt houden van; betekent ook loslaten en de ander zijn geluk en kansen bieden, de ander gelukkig zien.
In tijden van ziekte, zie ik het anders... dénk ik. Stel... je vriend krijgt kanker, terwijl je plannen had.. Blijf je offf...? Hoeveel gun je elkaar en hoeveel steun je elkaar in tijden. Als hij zegt:"GA!!" Dan vind ik dat je aan zijn zijde moet staan om te steunen, lief te hebben en elkaar te waarderen voor de vrijheid die je elkaar gunt.

Ik zou voor mijn eigen geluk kiezen, eerst jezelf gelukkig en dan jullie gelukkig in een relatie, wat betreft er geen ziekte is. Je hebt niet alles in de hand, alleen de keuzes die je maakt. Het kan dus ook zijn dat je elkaar tegemoet moet komen.. Ipv een jaar blijf je een halfjaar weg.
Maar ik zou zeker mijn kansen grijpen. De een vind het egoïstisch, de ander niet. Uiteindelijk gaat het erom of je kan je leven met de wetenschap dat je die ene kans hebt laten schieten.
Paar jaar terug was het of op vakantie of een paard... Ik heb mijn beste vriendin moeten teleurstellen, maar ik heb tóch dat paard gekocht waar ik zo verliefd op was, boos was ze, teleurgesteld en ik kon haar gevoelens volledig begrijpen, er wordt niet voor haar gekozen.. en weetje? We zijn nog steeds de beste vriendinnen en gaan nu lekker rondreizen :D .. Echte vrienschap en echte liefde gunt elkaar kansen en tuurlijk zal het eigen gerief van de persoon ook even parten spelen, maar ze gunnen het je wel.
Want mijn beste vriendin vraagt dagelijks hoe het met mijn andere grote viervoeter vriendin is :) .

Gunnen ze het je niet.. dan moet je je ernstig gaan afrvragen.. is dit echte liefde of is dit echte vriendschap? Zo zie ik het namelijk.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 00:41

Cassidy schreef:
Je weet pas of dit de kans van je leven is als je de beslissing al hebt gemaakt. Want valkuilen zijn er overal. En mensen die je een situatie rooskleuriger voorstellen dan hij uiteindelijk blijkt te zijn, en je een potje staan voor te liegen dito!

Precies, je weet het pas, wanneer je er in midden in staat.. Wanneer je de kans hebt gegrepen. Al gaat het mis, jammer, je hebt het geprobeert en je weet van jezelf; ik pak kansen aan als deze mij aanbieden, alhoewel.. het is ook maar net hoe je er mee om gaat...
En ook; wie staat er achter je om je op te vangen en is er voor je als het toch niet zo geslaagd bleek te zijn? Die mensen moet je waarderen en koesteren, ook als je er niet veel voor voelt om op eens aan de andere kant van de wereld te gaan wonen, maar ze je toch alle kansen van de wereld gunnen ;) .

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 01:06

Als je ergens voor gaat omdat je hart je dat ingeeft, moet je niet je hoofd gaan gebruiken en denken aan een eventueel vangnet....

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 01:09

Hebben jullie dat meisje bij Sterretje Gezocht gezien? Zij was al heel ver gekomen, maar toen begon haar vriend moeilijk te doen. Hij wilde niet dat ze bekend zou worden. Hij wilde dat ze zou stoppen.

Nou, in zo'n geval zou ik toch wel mijn carrière verkiezen boven mijn vriend. Wat een eikel zeg!
Dat meisje was nog zo jong... dit was waarschijnlijk toch niet de relatie van haar leven. En dan zo'n kans daarvoor opgeven? Dacht het niet.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 01:13

In een dergelijke situatie zou ik vriendlief ook een trap geven. Vriendlief mag best jaloers zijn, maar dat ga ik toch echt niet voor hem opgeven.
Maar het in mijn ogen zou het in dit geval toch om meer gaan dan tijdelijke roem. Want dat is betrekkelijk en o zo snel weer vervlogen...

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 07:18

Leuke discussie!
Ik ben benieuwd of de mensen die heel hard roepen dat ze vriendlief hun droom niet in de weg zouden laten staan ook daadwerkelijk een vriend hebben, en zo ja, hoe hun relatie er dan uitziet :D
Ik denk persoonlijk namelijk dat die mensen doodongelukkig en eenzaam eindigen... Mensen die al het dierbare laten schieten voor een eigen droom...
Ik ben erachter gekomen dat er voor mij niks belangrijkers is dan mijn familie, mijn vriend, mijn vrienden en mijn paard... zonder hen zou mijn droom in duigen vallen en ook mijn vriend kan niet van mij verwachten dat ik hen allemaal achterlaat omdat hij een droom wil najagen... Ik hou zo verdomd veel van hen allemaal, zoals een ander eerder ook beschreef: het wakker worden naast je grote liefde, dat is IMO pas echt geluk, daar kan geen enkele droom tegenop :)