Trein irritaties?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 15:22

Ik erger me behoorlijk snel en vind ook snel iemand dom of vies.. En wanneer zo iemand gaat eten, dan word ik helemaal gek. Ik vind dat zó ontzettend vies en dat gekraak van zakjes en het kauwen van chips, nootjes enz enz.. Nou daar irriteer ik me dus echt aan! Dat heb ik trouwens ook met popcorn/snoep in de bioscoop..

Anoniem

mag je geneuzel vinden.
ik vind het gewoon ronduit asociaal.

vuurneon

Re: Trein irritaties?

Is het ook, maar om daar nou meerdere reacties over te geven? :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 15:23

is dat dan niet bij alles op bokt zo?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 15:23

:j :D
Wij vallen gewoon graag in herhaling :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 15:24

hihihih ja :D

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 15:24

DebbieY schreef:
Ik erger me behoorlijk snel en vind ook snel iemand dom of vies.. En wanneer zo iemand gaat eten, dan word ik helemaal gek. Ik vind dat zó ontzettend vies en dat gekraak van zakjes en het kauwen van chips, nootjes enz enz.. Nou daar irriteer ik me dus echt aan! Dat heb ik trouwens ook met popcorn/snoep in de bioscoop..

Als je ergens werkt, eet je toch ook met andere mensen in een openbare ruimte? Wordt je dan bv ook gek als je in een restaurant zit en mensen om je heen ziet eten?

nee eten vind ik absoluut niet erg. Doe ik zelf ook :) zeker als ik rond lunchtijd in de trein zit, dan ga ik echt niet wachten tot ik weer thuis ben of waar ik ook moet wezen.

Wegbenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 15:25

Ik erger me echt aan mensen die hardop bellen in de trein. Verschrikkelijk!!

Espoir_

Ik reageer dus ook bijna nooit op bokt omdat toch iedereen een andere mening heeft en ik het niet nodig vind om mijn mening er dan ook nog eens tussen te gooien want dan vallen ze jou straks allemaal aan.. Én daarbij komt, het is toch internet en iedereen, wereldwijd kan het lezen dus ik gedraag mij altijd maar. Vandaar mijn weinige posts op bokt.. Haha

Anoniem

echt soms vraag ik me af waar sommige mensen hun tolerantie hebben gelaten?
weggegooid?
lijkt mij enorm vermoeiend om je aan zoveel zaken te ergeren... :D

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 15:27

geven en nemen gaat niet altijd op... inderdaad. Het is een kleine moeite om rekening te houden met je medemens, maar een enorm groot plezier!

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 15:27

Frouk schreef:
DebbieY schreef:

Als je ergens werkt, eet je toch ook met andere mensen in een openbare ruimte? Wordt je dan bv ook gek als je in een restaurant zit en mensen om je heen ziet eten?

nee eten vind ik absoluut niet erg. Doe ik zelf ook :) zeker als ik rond lunchtijd in de trein zit, dan ga ik echt niet wachten tot ik weer thuis ben of waar ik ook moet wezen.

Nee in je lunchpauze op het werk vind ik het anders. Alhoewel, als iemand met zijn mond open eet, of smekt, heb ik geen honger mee. Maar ik zit vaak rond 4 uur, half 5 in de trein en ik snap het dan ook niet als iemand chips gaat zitten eten of andere krakende dingen. Maar buitenom dat, ik vind gewoon heel snel iemand vies als die eet omdat niet heel veel mensen netjes kunnen eten. Ik weet het, het is echt een aparte afwijking, maar ik heb het eens ontdekt in de bioscoop dat ik er niet tegen kon en dat is alleen maar verergert :+.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 15:29

Ik ga ook liever niet naar de bios, dat vreselijke gekraak van de popcorn leid mij af :P
In de trein kan ik er wel tegen: daar zijn toch altijd geluiden :)

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 15:29

DebbieY schreef:

Sorry, kan het niet laten. Je vind snel iemand dom? Jezelf ook omdat 'irriteren aan' geen correct nederlands is? Daar erger ik me nou aan :P
Ik snap ook echt niet wat er vies aan gewoon eten is... Ok als de persoon recht voor je neus zit en je continu naar binnen kan kijken en de mate van vertering kan waarnemen...tja dan is het wel vies }> Rond een uur of 4 moet ik juist even wat eten, anders krijg ik last van mijn maag. Als ik dan toevallig in de trein zit (en dat zit ik dan vaak 2 uur) ga ik ook gewoon eten. Ik zie er echt het punt niet van.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 15:31

Moet wel zeggen dat ik bepaald broodbeleg niet echt heel prettig vind om te ruiken. Salami blijft zo lang hangen :P
Erger mij daar niet aan, maar prettig is het ook niet hahahah

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 15:32

Mij maakt het weinig uit wat andere mensen doen in de trein. Ik vind het alleen irritant als mensen hun mp3 speler hard hebben staan.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 15:33

Welshcobfan schreef:
Moet wel zeggen dat ik bepaald broodbeleg niet echt heel prettig vind om te ruiken. Salami blijft zo lang hangen :P
Erger mij daar niet aan, maar prettig is het ook niet hahahah

ach zolang het geen halalsalami is, dat stinkt pas :D

_Anouck

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 15:54

Blowen in de trein ook zo iets!
Ik kom regelmatig van de coupé in de 'inloopruimte' zeg maar...en ja hoor...heerlijk wietlucht komt je tegemoet!
Doe het dan ff niet in de trein...maarja dat is ook zo met een overdreven bierlucht/alcohollucht!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 16:03

ik reis ook veel met de trein, ca anderhalf uur per dag, en heb ook veel dingen waar ik me aan kan ergeren
- mensen die luid praten (is helemaal niet nodig, je hoeft egt niet te schreeuwen)
- mensen die tijdens het bellen met hun handen zwaaien en rare bewegingen maken om alle emoties te bevestigen
- mensen die hun muziek zo luid hebben staan dat ik het aan de andere kant van het coupe nog kan horen, ik hoef egt niet mee tegenieten van die hardcore hoor
- mensen die in een stiltecoupe hard praten
- mensen die in een (stilte)coupe praten terwijl er iets (belangrijks?) word omgeroepen en vrolijk door blijven praten (had ik dus laatst in een stilte coupe toen de trein een tijd stilstond...)
- mensen die dingen mollen, ronduit asociaal
- Ouders die hun kinderen niet onder controlle hebben en de hele tijd lopen te janken

Zo kan ik wel even doorgaan. Verder vind ik het treinreizen heerlijk :D Ik houd er trouwens niet van o0m iemand naast me te hebben, vind dat egt niet prettig, voel me dan opgesloten...

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 16:04

Ik vind het zelf waanzinnig irritant als mensen niet de moeite nemen om anderen even te laten uitstappen voor ze zelf instappen of de uitstappers niet de ruimte geven om weg te lopen op het perron. Of wanneer iemand een kinderwagen, enorme tas of iets dergelijks bij zich heeft en iedereen een beetje schaapachtig staat te kijken naar de worsteling van zo iemand om in/uit de trein te komen i.p.v. even te helpen.

Telefoongesprekken en harde muziek kunnen inderdaad ook irritant zijn, maar het ligt een beetje aan m'n stemming of ik me er ook echt aan erger. Over het algemeen valt het wel mee.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 16:04

noekiejj schreef:
Blowen in de trein ook zo iets!
Ik kom regelmatig van de coupé in de 'inloopruimte' zeg maar...en ja hoor...heerlijk wietlucht komt je tegemoet!
Doe het dan ff niet in de trein...maarja dat is ook zo met een overdreven bierlucht/alcohollucht!

je mag sowieso niet roken in trein.. dus ik zou hiervan wel een melding maken bij de conducteur..

_Anouck

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 17:36

Ja goed, maar als je de trein uitstapt en de conducteur staat aan de andere kant van de trein buiten en de 'dader' is hem een station eerder al gepeerd, dan is het vaak al te laat ;)

lindatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 17:39

Pfoe als ik hier goed over na ga denken kom ik vast wel met een hele lijst :')

- Overgevende mensen (ja ja, ik heb het echt een keer gezien :r)
- Luidruchtige mensen (harde muziek, schreeuwende kinderen, mensen die hard nutteloze gesprekken voeren)
- Mensen die andere niet eerst laten uitstappen.
- Mensen met heeeeeel veel spullen die dat lekker verdelen over 3 stoelen terwijl er een mooi rekje boven je hoofd hangt.

Dit is het eerste wat in me opkomt :Y)

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 17:42

Ik irriteer me eigelijk vrij weinig als ik met de trein ga, vind het heerlijk om lekker rustig in een hoekje te hangen, mp3tje in.

Kan me er 1 bedenken: Mensen die door de trein lopen terwijl je al een kwartier op weg bent, we zaten vorige week nog in dat 'instaphokje' ( :+ ) en er kwamen steeds mensen voorbij lopen, deur open naar de volgende wagon, het maakt een hoop herrie wanneer die deuren niet gelijk sluiten :7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 17:53

ik zat net in de trein toen zat een jongen tegenover mij te bellen...'ja dan moet ik naar de dokter omdat ik mmisschien mexicaanse griep heb'

En die zat dus ziek in de rein en kwam vanaf schiphol..