Shadow0 schreef:Anoukk: het eerste bezwaar is dat het zo uitlokt tot vergelijken: 'kijk, mijn kind kan het veel sneller dan de jouwe'. De dingen worden zo in een vorm gegoten, het is zo weinig vanzelfsprekend... Zonde vind ik dat.
Een kind van 7 maanden hoeft helemaal niet 'beloond' te worden voor een 'goede prestatie', en zeker niet door een extrinsieke waarde. Een kind van 7 maanden hoeft alleen nog maar te zijn. Aandacht van de ouder is belangrijk, aanmoediging ook, maar tastbare externe dingen zijn volstrekt niet nodig of zinvol.
Het tweede wat er jammer aan is, is dat een diploma-uitrijking veel minder bijzonder wordt. Als je voor alles een diploma krijgt, stelt zo'n diploma ook een stuk minder voor. En da's jammer.
Ik begrijp dat dit uitlokt tot vergelijkingen, maar daar is zo'n zwemdiplomaatje toch helemaal niet voor bedoeld?
Dat is wat ik er mee wil zeggen, dat het puur een beloning is voor de inzet van de ouders en kinderen.
Kun je een diploma dan niet zien als aanmoediging? Toen ik mijn A diploma haalde met zwemmen,
heeft dit mij alleen maar gestimuleerd om ook mijn B diploma te willen halen.
Kan dit niet precies zo werken voor een kind van die leeftijd?
Ik vraag het, want ik heb totaal geen verstand van wat een kind van die leeftijd allemaal kan bevatten.
Tegenwoordig maken ze voor bijna alles diploma's beschikbaar, om mensen aan de activiteit te laten deelnemen.
Dit is inderdaad erg jammer, dat ben ik met je eens, maar voor kinderen moet dit toch hartstikke leuk zijn?
Of zie ik iets over het hoofd?
Ik snap gewoon al het commentaar over een kinderdiplomaatje niet.
Dat kan aan mij liggen, maar ik snap het puurweg niet.