yes mijn dochter heeft het teddy diploma brons gehaald

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 20:59

Super dat je je dochter zo vroeg leert wennen aan water!

Ook ik vind het wat overdreven op daar een 'diploma' aan te hangen, maar dat is natuurlijk ieder voor zich. :)

[edit] ik lees nu dat 'het leuk is voor het kindje om een diploma te ontvangen' een kindje van 7 maanden heeft absoluut geen besef van een diploma, uberhaupt niet van 'cadeautjes'. Dus dat vind ik beetje overbodig om erbij te zetten.
Tuurlijk voor later is het leuk, maar voor nu, heeft ze er niks aan.

Pepper3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-09 21:01

marleen_88 schreef:

Ook ik vind het wat overdreven op daar een 'diploma' aan te hangen, maar dat is natuurlijk ieder voor zich. :)

dat heb ik al uitgelegt en als je even de reactie's van me overleest dan snap je het wel

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 21:02

jelledaantje schreef:
Shadow0 schreef:
Ik sluit me helemaal aan bij Sonja en Anoeska: lekker spelen met je kind in het water: super. Maar de eisen, oefeningen en diploma's voegen daar volgens mij niks aan toe. En een tijdslimiet hangen aan het leren zwemmen (met 3? waarom zo vroeg?) lijkt me ook niet nodig - neem het lekker zoals het komt. Ervan genieten is veel belangrijker dan presteren :j

het gaat niet om het presteren het is gewoon voor de fun ik ga me kind niet puschen dat ze die dingen moet doen of moet leren dat doet ze zelf en als ze dat kan en ze krijgt daar een diploma voor wat maakt het uit het gaat mij niet om een diploma dat ik kan zeggen kijk mijn kind heeft al een diploma NEE daar gaat het niet om het is gewoon leuk dat ze er een heeft dat het ertoe doet nogmaals nee

We snappen nu dat je het niet pushed...

Ik geloof dat wat mensen proberen te zeggen, is dat het natuurlijk geweldig leuk is om je kindje met vanalles en nogwat bekend te maken, en haar ontwikkeling te volgen, maar dat 'diploma' zo'n groot woord is... :)

(en zou je misschien leestekens willen gebruiken in je posts, dat maakt het makkelijker om te lezen)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 21:03

Anoukk: het eerste bezwaar is dat het zo uitlokt tot vergelijken: 'kijk, mijn kind kan het veel sneller dan de jouwe'. De dingen worden zo in een vorm gegoten, het is zo weinig vanzelfsprekend... Zonde vind ik dat.
Een kind van 7 maanden hoeft helemaal niet 'beloond' te worden voor een 'goede prestatie', en zeker niet door een extrinsieke waarde. Een kind van 7 maanden hoeft alleen nog maar te zijn. Aandacht van de ouder is belangrijk, aanmoediging ook, maar tastbare externe dingen zijn volstrekt niet nodig of zinvol.

Het tweede wat er jammer aan is, is dat een diploma-uitrijking veel minder bijzonder wordt. Als je voor alles een diploma krijgt, stelt zo'n diploma ook een stuk minder voor. En da's jammer.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 21:04

@ Jelledaantje: Je moet wel leren de meningen van andere mensen te accepteren. Zodra er iemand zegt dat hij of zij (waarschijnlijk zij) het overdreven vind, spring je er als een gek op.

Je hebt uitgelegd hoe het zit, klaar. Laat de rest dan lekker een mening vormen.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 21:04

jelledaantje schreef:
marleen_88 schreef:

dat heb ik al uitgelegt en als je even de reactie's van me overleest dan snap je het wel

Ik snap dat jij als moeder beretrots bent op dit diploma, voel je niet zo aangevallen. Dit is toch mijn mening. :)

Pepper3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-09 21:06

Shadow0 schreef:
Anoukk: het eerste bezwaar is dat het zo uitlokt tot vergelijken: 'kijk, mijn kind kan het veel sneller dan de jouwe'. De dingen worden zo in een vorm gegoten, het is zo weinig vanzelfsprekend... Zonde vind ik dat.
Een kind van 7 maanden hoeft helemaal niet 'beloond' te worden voor een 'goede prestatie', en zeker niet door een extrinsieke waarde. Een kind van 7 maanden hoeft alleen nog maar te zijn. Aandacht van de ouder is belangrijk, aanmoediging ook, maar tastbare externe dingen zijn volstrekt niet nodig of zinvol.

Het tweede wat er jammer aan is, is dat een diploma-uitrijking veel minder bijzonder wordt. Als je voor alles een diploma krijgt, stelt zo'n diploma ook een stuk minder voor. En da's jammer.

mijn bedoeling is helemaal niet om iets uit te lokken dat mijn kind iets sneller kan dat ze iets sneller is dan de ander oke leuk maar wat maakt het uit iedereen doet het zijn ritme en de ene is wat sneller dan de ander en nogmaal het is gewoon voor de fun geen belangrijke diploma maar gewoon een geplecificeerd papiertje wat ze straks heeft wat maakt dat nou anders

Pepper3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-09 21:07

We snappen nu dat je het niet pushed...

Ik geloof dat wat mensen proberen te zeggen, is dat het natuurlijk geweldig leuk is om je kindje met vanalles en nogwat bekend te maken, en haar ontwikkeling te volgen, maar dat 'diploma' zo'n groot woord is... :)

(en zou je misschien leestekens willen gebruiken in je posts, dat maakt het makkelijker om te lezen)[/quote]

Kijk jij hebt het door hoe ik het bedoel, en sorry dat ik geen leestekens gebruik vergeet ik steeds mijn fout.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 21:08

Shadow0 schreef:

Ja dat verglijken.. oeehhh... krijg er rillingen van.

Mijn ouders doen dat ook heel af en toe ook met mij en mijn broertje.
Maar mijn broertje is gehadicapt, je kunt helemaal niet verglijken, das appels met peren verglijken.

Heeft de dokter ook altijd gezegt ga niet verglijken met je dochter.
Je dochter is heel snel voor der leeftijd en je zoon zal meer tijd nodig hebben.
Dat maakt niks uit, die komt er uiteindelijk ook wel.
Geen etiketten plakken was ook een tip.

Maar TS trots zijn op je kind is nooit verkeerd!

Pepper3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-09 21:09

_San87_ schreef:
@ Jelledaantje: Je moet wel leren de meningen van andere mensen te accepteren. Zodra er iemand zegt dat hij of zij (waarschijnlijk zij) het overdreven vind, spring je er als een gek op.

Je hebt uitgelegd hoe het zit, klaar. Laat de rest dan lekker een mening vormen.

Daar heb je ook gelijk in, maar je voelt je als ouder gewoon heel erg trots en dat dan opeens allerlei mensen het afkraken dan pak je dat best persoonlijk op ,En doet dat best zeer om het zo maar even te zeggen.

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 21:09

jelledaantje schreef:
marleen_88 schreef:

Nee hoor, dan snap ik het nog steeds niet.
Het is naar mijn idee meer een moeder diploma, die laat namelijk het kindje die dingen doen.
Dat kindje heeft er nog echt geen benul van wat die gedaan heeft.
Wat niet weg neemt dat het heel erg leuk is om met je kindje bezig te zijn.
Daar is ook niemand die dat tegenspreekt.

Maar diploma's zijn voor mij pas waardevol als er daadwerkelijk voor geoefend is door het kindje.
Zoals echt zwemmen.
Waar ze echt zelf oefenen en daar mee bezig zijn

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 21:09

Het is gewoon een briefje waarop staat dat je dochtje dit en dit en dat kan. Maar wel leuk om te hebben toch

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 21:11

Goeiedag zeg schiet jij effe in de verdediging... Da's toch helemaal niet nodig, zulke overdreven reacties?
Het bevestigt mij eerlijk gezegd alleen maar in het idee van ouders die zo overdreven trots op kinderen zijn en totaal hysterisch worden als een ander er niks bijzonders in ziet of een kind heeft wat nóg eerder was ofzo...
Volgens mij ga je daar een prestatiedruk van bij kinderen neerleggen waar het helemaal geen fijnere mensen van gaan worden later.

Maar dat zal ik ook wel verkeerd zien. Ik heb immers geen kinderen en dan kun/mag je daar niets van vinden in deze maatschappij.

Als je goed leest dan zie je dat iedereen het hartstikke leuk vindt dat je babyzwemmen doet met je kindje. Wees daar nou gewoon tevreden mee. Maak óók jezelf niet gekker dan nodig...

Pepper3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-09 21:11

En ik vergelijk mijn kind niet met een ander is mijn dochter sneller dan een ander ja so what ,de volgende keer is het ander kindje weer sneller met iets anders wat maakt het uit ze mogen toch gewoon kind zijn. En hun eigen ontwikkelingen zelf doorgaan hoe snel of langzaam het ook gaat. Elk kind komt er wel.

Pepper3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-09 21:13

Sonja schreef:
Goeiedag zeg schiet jij effe in de verdediging... Da's toch helemaal niet nodig, zulke overdreven reacties?
Het bevestigt mij eerlijk gezegd alleen maar in het idee van ouders die zo overdreven trots op kinderen zijn en totaal hysterisch worden als een ander er niks bijzonders in ziet of een kind heeft wat nóg eerder was ofzo...
Volgens mij ga je daar een prestatiedruk van bij kinderen neerleggen waar het helemaal geen fijnere mensen van gaan worden later.

Maar dat zal ik ook wel verkeerd zien. Ik heb immers geen kinderen en dan kun/mag je daar niets van vinden in deze maatschappij.

Als je goed leest dan zie je dat iedereen het hartstikke leuk vindt dat je babyzwemmen doet met je kindje. Wees daar nou gewoon tevreden mee. Maak óók jezelf niet gekker dan nodig...

ik heb al eerder gezegt dat ik mijn kind niet pusch dus ook geen prestatiedruk om haar leg ik laat haar zelf ontwikkelen en die dingen die ze nu al kan is toch mooi en leuk meegenomen.

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 21:27

Anoeska schreef:
Ik ben helemaal voor allemaal leuke dingen doen, spelenderwijs in het water. Lijkt me heel goed en leuk voor je kindje.

Ik vind alleen het aspect van diploma's onzin. Wat heeft je kind daar nou aan? Zeker als er dan ook nog bij staat dat de baby het ál met 7 maanden heeft, terwijl anderen het pás bij 9/10 maanden kunnen. Tja, dan krijg ik het gevoel dat het meer voor het statusgevoel van de moeder bedoelt is.

Sorry, maar ik krijg er een beetje hetzelfde idee bij, ook door de openingspost.. :o Ik snap dat je heel trots ben op je kindje hoor, maar echt, kom op, een baby die een diploma krijgt omdat ze in het water speelt.. := Wat is het nut ervan? Ik neem aan dat je dit niet voor je cv kan gebruiken en het kind zal er ook geen nacht om wakker liggen als ze het diploma níét heeft, omdat ze pas 7 maanden is.

Knap dat je kindje zo snel is, en hardstikke leuk dat je met haar zwemt (vind dat elke ouder dat eigenlijk 'moet', is hardstikke leuk!), maar die diploma's vind ik echt alleen voor moeders die graag iets willen hebben om tegen andere moeders te zeggen, over hoe goed hun kind wel niet is. :o

Pepper3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-09 21:32

Myukii schreef:
Anoeska schreef:
Ik ben helemaal voor allemaal leuke dingen doen, spelenderwijs in het water. Lijkt me heel goed en leuk voor je kindje.

Ik vind alleen het aspect van diploma's onzin. Wat heeft je kind daar nou aan? Zeker als er dan ook nog bij staat dat de baby het ál met 7 maanden heeft, terwijl anderen het pás bij 9/10 maanden kunnen. Tja, dan krijg ik het gevoel dat het meer voor het statusgevoel van de moeder bedoelt is.

Sorry, maar ik krijg er een beetje hetzelfde idee bij, ook door de openingspost.. :o Ik snap dat je heel trots ben op je kindje hoor, maar echt, kom op, een baby die een diploma krijgt omdat ze in het water speelt.. := Wat is het nut ervan? Ik neem aan dat je dit niet voor je cv kan gebruiken en het kind zal er ook geen nacht om wakker liggen als ze het diploma níét heeft, omdat ze pas 7 maanden is.

Knap dat je kindje zo snel is, en hardstikke leuk dat je met haar zwemt (vind dat elke ouder dat eigenlijk 'moet', is hardstikke leuk!), maar die diploma's vind ik echt alleen voor moeders die graag iets willen hebben om tegen andere moeders te zeggen, over hoe goed hun kind wel niet is. :o

en dat is nou juist niet de bedoeling maar dat idee op jullie zal ik wel zo over brengen.
Ga daarom ook niet meer in de verdediging over hoe het wel en niet zit want dat blijkt hier toch zinloos te zijn.
En aangezien ik niet met andere moeders omga omdat ik jong moeder ben kan ik ook niet opscheppen toch en dat wil ik niet eens ben gewoon een trotse moeder net als ieder ander moeder trots is op haar kind als ze iets kan.

daantjuhhh

Re: yes mijn dochter heeft het teddy diploma brons gehaald

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 21:38

Nogmaals trots mag je ook echt wel zijn.
Op elke prestatie moet je trots zijn.
Als je dat niet doet heb je kans een kind te krijgen met faalangst en dat wil je ook niet.

Maar mede door je openingspost:
Mijn kind op 7 maand andere kinderen op 10-12 maand...
dat is een verglijking.
En omdat je zo fel reageert en er zo op ingaat.

Er is een spreekwoord over als je je aangesproken voeld ....

Ik denk dat dat het een beetje is.
Waarom mensen dit gevoel krijgen.

Annouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 21:41

Shadow0 schreef:

Ik begrijp dat dit uitlokt tot vergelijkingen, maar daar is zo'n zwemdiplomaatje toch helemaal niet voor bedoeld?
Dat is wat ik er mee wil zeggen, dat het puur een beloning is voor de inzet van de ouders en kinderen.
Kun je een diploma dan niet zien als aanmoediging? Toen ik mijn A diploma haalde met zwemmen,
heeft dit mij alleen maar gestimuleerd om ook mijn B diploma te willen halen.
Kan dit niet precies zo werken voor een kind van die leeftijd?
Ik vraag het, want ik heb totaal geen verstand van wat een kind van die leeftijd allemaal kan bevatten.

Tegenwoordig maken ze voor bijna alles diploma's beschikbaar, om mensen aan de activiteit te laten deelnemen.
Dit is inderdaad erg jammer, dat ben ik met je eens, maar voor kinderen moet dit toch hartstikke leuk zijn?
Of zie ik iets over het hoofd?

Ik snap gewoon al het commentaar over een kinderdiplomaatje niet.
Dat kan aan mij liggen, maar ik snap het puurweg niet.
;)

Pepper3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-09 21:46

daantjuhhh schreef:
Nogmaals trots mag je ook echt wel zijn.
Op elke prestatie moet je trots zijn.
Als je dat niet doet heb je kans een kind te krijgen met faalangst en dat wil je ook niet.

Maar mede door je openingspost:
Mijn kind op 7 maand andere kinderen op 10-12 maand...
dat is een verglijking.
En omdat je zo fel reageert en er zo op ingaat.

Er is een spreekwoord over als je je aangesproken voeld ....

Ik denk dat dat het een beetje is.
Waarom mensen dit gevoel krijgen.

Het moest inderdaad niet zo overkomen dat mijn kind dan beter is dan een ander kind van die leeftyd als ze het dan pas kunnen.
Ik wouw gewoon even een voorbeeld geven dat me kindje gewoon erg snel is met haar ontwikkeling en ik daar gewoon trots op ben.
Niet om ook maar het idee te creeeren dat ik mijn kind beter vind dan ieder ander omdat ze sneller is, en ik daar mee op wil scheppen
Want dat is totaal niet van de orde en waarom ik zo in de verdeding sgoot is omdat ik me nogal aangevallen voelde om het feit dat iedereen het zo slecht vond een diploma en dat ik daarmee een prestatiedruk om me dochter leg.
Wat ook niet aan de orde is ik laat haar gewoon spelenderwijs ontwikkelen daar is niks verkeerds aan.
En is het nou net dat ze die dingen kan waarvoor je een diplomatje krygt dan is dat gewoon leuk en ben je daar trots op dat ze al zo vroeg en zo snel ontwikkelt is.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 21:49

Nou prima toch.
Ik vind dat je dat goed verklaard hebt hoor.

Kan mikj ook wel voorstellen dat je trots bent op ontwikkeling..

Mijn ouders waren vroeger zo trots dat mijn broertje omrolde....

(pas op 1,5 jarige leeftijd)
Ik snapte het niet zo.
Maar voor mijn ouders was dit een echte mijlpaal.

En nu snap ik het ook wel.

Geniet lekker van je meisje en blijf vooral lekker trots. :D

Pepper3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-09 21:51

daantjuhhh schreef:
Nou prima toch.
Ik vind dat je dat goed verklaard hebt hoor.

Kan mikj ook wel voorstellen dat je trots bent op ontwikkeling..

Mijn ouders waren vroeger zo trots dat mijn broertje omrolde....

(pas op 1,5 jarige leeftijd)
Ik snapte het niet zo.
Maar voor mijn ouders was dit een echte mijlpaal.

En nu snap ik het ook wel.

Geniet lekker van je meisje en blijf vooral lekker trots. :D

Dankjee en dat zal zeker gaan lukken ;) :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 21:58

Annouk schreef:
Shadow0 schreef:

Ik begrijp dat dit uitlokt tot vergelijkingen, maar daar is zo'n zwemdiplomaatje toch helemaal niet voor bedoeld?
Dat is wat ik er mee wil zeggen, dat het puur een beloning is voor de inzet van de ouders en kinderen.
Kun je een diploma dan niet zien als aanmoediging? Toen ik mijn A diploma haalde met zwemmen,
heeft dit mij alleen maar gestimuleerd om ook mijn B diploma te willen halen.
Kan dit niet precies zo werken voor een kind van die leeftijd?
Ik vraag het, want ik heb totaal geen verstand van wat een kind van die leeftijd allemaal kan bevatten.

Tegenwoordig maken ze voor bijna alles diploma's beschikbaar, om mensen aan de activiteit te laten deelnemen.
Dit is inderdaad erg jammer, dat ben ik met je eens, maar voor kinderen moet dit toch hartstikke leuk zijn?
Of zie ik iets over het hoofd?

Ik snap gewoon al het commentaar over een kinderdiplomaatje niet.
Dat kan aan mij liggen, maar ik snap het puurweg niet.
;)

Een doctoraal diploma is ook niet gemaakt om mee te vergelijken, maar dat gebeurt wel ;)

En kinderen van die leeftijd beseffen het nut van zo'n diploma niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 20:51

Die diploma's zijn gewoon ingevoerd voor ouders die hun eigenwaarde uit het feit halen dat hun kinderen iets kunnen.
Daarbij is het ook nog eens aaetoond dat kinderen die zo vroeg op zwemmen zitten meer kan hebben op astma vanwege de chloordampen.
En ten derde, Dat soort zwemmen is meestal doordeweeks en overdag. meeste mensen werken dan

En yep ik heb twee kinderen. Beide dus niet aan babyzwemmen gedaan. Dochter heeft alle mogelijke diploma's . Zoon is nog geen twee en vermaakt zich hier op de camping ( ik schrijf dit vanuit tsjechie) prima in het babybadje

Je verdediging geeft me just het gevoel dat je prestaties van je kinderen belangrijk vind. Gewoon gezellig spetteren in bad is ook leuk.

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 20:53

Gefeliciteerd, snap dat je apetrots bent :D!