Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Overgens trouwen we zeer besloten en neemt het maar een halve dag in beslag. Een receptie hebben we goddank ook niet! 

Nicolletje schreef:Roane schreef:Maar niet in de koets met zes witte paarden ervoor, de jurk en sluier die door het hele elftal aan kleine kindjes gedragen moet worden en iedereen stijf in pak...
Ik zit meer te denken aan een gezellig feestMijn vriend wil ook niet trouwen maar misschien verandert hij nog van mening
ik zie het zelf niet zitten zoals hierboven omschreven en tot overmaat van ramp een 'traditioneel' vrijgezellenfeest (met alleen maar vrouwen??
) maak je mij ook net gelukkig mee, maar een dag om te vieren dat je bij elkaar bent en dan het liefst in een kasteeltuin in Frankrijk, iedereen bij elkaar en gezellig enzo, lijkt me wel leuk.
Oh en ik wil niet mijn eigen huisje opgeven. Maar dat schijnt niet meer te hoeven tegenwoordig

Wat lijkt me dat erg!
TessJS schreef:ik zou het echt niet leuk vinden als mn vriend zo over trouwen zou denken. Ik wil ook de sprookjes bruiloft! een hele dag staan jullie (vooral jij in een mooie jurk) in de spotlights!! genieten lijkt me dat! met trouwen maken jullie de belofte elkaar voor altijd bij elkaar te blijven!
ik weet natuurlijk niet wat er met je vriend is gebeurd waarom hij een hekel heeft aan trouwen, maar als het voor hem alleen maar een papiertje is, kan hij je toch best die dag voor jou doen?!
iedereen verdient een droombruiloft!!;)
Wendy schreef:pharagirlke schreef:Ik trouw niet en wil geen kinderen.Ik maak geen beloftes waarvan ik niet zeker ben dat ik ze waar kan maken, "eeuwig trouw"?
Ik vind trouwen hypocriet.
Snap de meerwaarde ook helemaal niet...
Wil hij wel verloven? Geef dan een verlovingsfeest alla trouwfeest.
Dat laatste snap ik dan weer niet... want verloven is niks meer dan de belofte om met elkaar te trouwen toch?
Citaat:Eén dag in mijn leven, die helemaal om 'ons' draait, waar wíj het middelpunt zijn, als een prins en prinsesje..

Nicolletje schreef:Roane schreef:Een LAT-huwelijk?
Ik zie niet in waarom niet?
Idd, ik had even een aha-momentjeDat kan ook!
Wel apart, maar ik zou dat eigenlijk wel ideaa vindenCitaat:Wij maken er wel gewoon één groot middeleeuws festijn van, he Nicolletje?
Ja zoiets.... Rapalje die komt spelen, in ee kasteeltuin en veul eten & drinken en verder niet opzitten of ander gedoe, gewoon feesten. dat lijkt me wel wat
oh yeah, stukken beter. Ragnaaa schreef:Hij vindt dat het niets toevoegd, vindt 'echte liefde' belangrijker dan een 'papiertje'.
En hij zegt dat hij zonder dat papiertje ook zielsgelukkig met mij is.
Maar toch, ik vind het jammer, want ik wil dolgraag een heus 'sprookjeshuwelijk'.
Ik vroeg me af, zijn er nog mensen waarbij één van de partners bijvoorbeeld niet wil trouwen, of geen kinderen wil, etc?
Mijn vriend geeft ook niet zoveel over trouwen. Hij zegt precies hetzelfde als jou vriend 
Mjay schreef:Citaat:Eén dag in mijn leven, die helemaal om 'ons' draait, waar wíj het middelpunt zijn, als een prins en prinsesje..
en dat geloof je zelf? alsof heel nederland zn werk neerlegt... ik vind trouwen echt niks... sorry maar dat soort aandacht daar moet ik echt niet aan denken... en die jurken.... afschuwelijk
Megan_ schreef:Trouwen is niet 'zomaar' een papiertje. Er zitten duidelijke gevolgen aan, onder andere voor jullie kinderen. Als jullie wel kinderen willen is het alleen maar makkelijk om gtrouwd te zijn, dan is papa ook meteen papa van de kinderen, zelfde achternaam, beide gezag enz.
).
Megan_ schreef:Dat is misschien in de beleving zo maar niet voor de wet.
dan moet papa eerst naar stadhuis om het kind te erkennen en moet er gezag aangevraagd worden..