Vriend wil niet trouwen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 20:02

Ik zelf ben ook getrouwd, maar van mij hoefde het ook niet echt.
Wij zijn puur voor het papiertje getrouwd in normale kleren voor de wet.
Wel een klein feestje en meer niet.
Het lijkt ook wel alsof er op dit moment meer mensen scheiden dan trouwen.
Ach wie weet komt het wel.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 20:08

Als ik jou was zou ik me er niet teveel zorgen over maken ts. Jullie zijn nog jong, wie weet wat de toekomst gaat brengen. Mijn vriend en ik gaan toevallig over een maand trouwen, wanneer we precies 12,5 jaar samen zijn. Dit hebben we samen besloten omdat we ook een kinderwens hebben. De keuze kwam dus voort uit gemakzucht :D Overgens trouwen we zeer besloten en neemt het maar een halve dag in beslag. Een receptie hebben we goddank ook niet!

marleen_88

Re: Vriend wil niet trouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 20:12

Mijn vriend wil ook niet trouwen, vind het niet echt een reden om hem daarom maar de deur te wijzen hoor! :n

Trouwen kost een hoop geld en wat is uiteindelijk de meerwaarde? Je draagt zijn naam en that's it.

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 20:20

Nicolletje schreef:
Roane schreef:
Maar niet in de koets met zes witte paarden ervoor, de jurk en sluier die door het hele elftal aan kleine kindjes gedragen moet worden en iedereen stijf in pak... :))

Ik zit meer te denken aan een gezellig feest :j Mijn vriend wil ook niet trouwen maar misschien verandert hij nog van mening :+ ik zie het zelf niet zitten zoals hierboven omschreven en tot overmaat van ramp een 'traditioneel' vrijgezellenfeest (met alleen maar vrouwen?? :oo ) maak je mij ook net gelukkig mee, maar een dag om te vieren dat je bij elkaar bent en dan het liefst in een kasteeltuin in Frankrijk, iedereen bij elkaar en gezellig enzo, lijkt me wel leuk.

Oh en ik wil niet mijn eigen huisje opgeven. Maar dat schijnt niet meer te hoeven tegenwoordig :D

Een LAT-huwelijk? :')

Zo'n Amerikaans vrijgezellenfeest! _O- }> Wat lijkt me dat erg!
Zou overigens niet druk zijn... ik, m'n beste vriendin en... ik? :))

Wij maken er wel gewoon één groot middeleeuws festijn van, he Nicolletje? :P

TessJS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 20:32

ik zou het echt niet leuk vinden als mn vriend zo over trouwen zou denken. Ik wil ook de sprookjes bruiloft! een hele dag staan jullie (vooral jij in een mooie jurk) in de spotlights!! genieten lijkt me dat! met trouwen maken jullie de belofte elkaar voor altijd bij elkaar te blijven!

ik weet natuurlijk niet wat er met je vriend is gebeurd waarom hij een hekel heeft aan trouwen, maar als het voor hem alleen maar een papiertje is, kan hij je toch best die dag voor jou doen?!

iedereen verdient een droombruiloft!!;)

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 20:33

TessJS schreef:
iedereen verdiend een droombruiloft!!! ;)

Dank je, ik pass :P

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 20:48

Roane schreef:

Ik zie niet in waarom niet? :))

Citaat:

Ja zoiets.... Rapalje die komt spelen, in ee kasteeltuin en veul eten & drinken en verder niet opzitten of ander gedoe, gewoon feesten. dat lijkt me wel wat :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 20:52

TessJS schreef:
ik zou het echt niet leuk vinden als mn vriend zo over trouwen zou denken. Ik wil ook de sprookjes bruiloft! een hele dag staan jullie (vooral jij in een mooie jurk) in de spotlights!! genieten lijkt me dat! met trouwen maken jullie de belofte elkaar voor altijd bij elkaar te blijven!

ik weet natuurlijk niet wat er met je vriend is gebeurd waarom hij een hekel heeft aan trouwen, maar als het voor hem alleen maar een papiertje is, kan hij je toch best die dag voor jou doen?!

iedereen verdient een droombruiloft!!;)

Enig idee wát een droombruiloft kost? Als hij geen waarde aan trouwen hecht kan ik me heel goed voorstellen dat ie er dan al helemaal niet zoveel geld voor over heeft. Dat doet ie niet even voor zijn vriendin dan.. :n

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 20:56

Wendy schreef:
pharagirlke schreef:
Ik trouw niet en wil geen kinderen. :n Ik maak geen beloftes waarvan ik niet zeker ben dat ik ze waar kan maken, "eeuwig trouw"? :n Ik vind trouwen hypocriet. :o Snap de meerwaarde ook helemaal niet... :) Wil hij wel verloven? Geef dan een verlovingsfeest alla trouwfeest. :)

Dat laatste snap ik dan weer niet... want verloven is niks meer dan de belofte om met elkaar te trouwen toch?

geen idee, ik weet dat veel mensen verloven omdat ze niet willen trouwen maar ook meer willen dan gewoon vriendje-vriendinnetje.

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 21:05

Citaat:
Eén dag in mijn leven, die helemaal om 'ons' draait, waar wíj het middelpunt zijn, als een prins en prinsesje..

en dat geloof je zelf? alsof heel nederland zn werk neerlegt... ik vind trouwen echt niks... sorry maar dat soort aandacht daar moet ik echt niet aan denken... en die jurken.... afschuwelijk :')

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 21:07

Nicolletje schreef:
Roane schreef:

Ik zie niet in waarom niet? :))

Idd, ik had even een aha-momentje :)) Dat kan ook!
Wel apart, maar ik zou dat eigenlijk wel ideaa vinden :')

Citaat:

Ja zoiets.... Rapalje die komt spelen, in ee kasteeltuin en veul eten & drinken en verder niet opzitten of ander gedoe, gewoon feesten. dat lijkt me wel wat :Y)

Megalading aan allerlei soorten mede, folkmuziek en een workshop balfolk _O- oh yeah, stukken beter.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 21:14

Ragnaaa schreef:
Hij vindt dat het niets toevoegd, vindt 'echte liefde' belangrijker dan een 'papiertje'.
En hij zegt dat hij zonder dat papiertje ook zielsgelukkig met mij is.
Maar toch, ik vind het jammer, want ik wil dolgraag een heus 'sprookjeshuwelijk'.

Ik vroeg me af, zijn er nog mensen waarbij één van de partners bijvoorbeeld niet wil trouwen, of geen kinderen wil, etc?

hier liggen we gelukkig helemaal op 1 lijn
hoewel het trouwen voor mij wel gemakzcht is
we willen wel kinderen , en ongetrouwd kids, dat geeft onwijs veel rompslomp om beide ouders voor vol te zijn voor het kindvader moet kind erkennen en weet ik het wat nog meer
weet ik toevallig omdat mijn broer een samenlevingscontract heft met zijn vriendin en onwijs veel administratieve rompslomp en juridische dingen hebben moeten regelen
en daar heb ik dus geen zin in, dus voor mij de meerwaarde van ene huwelijk?
het vermijden van ge- emmer en kosten over de erkenning etc van een kind

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 21:20

Tjah ieder zijn eigen mening he :) Mijn vriend geeft ook niet zoveel over trouwen. Hij zegt precies hetzelfde als jou vriend ;)
Dat zijn liefde voor mij niet op een papiertje hoeft te staan.
Ik hoef ook niet persé te trouwen... teminste dat denk ik nu. Als iemand aan mij zou vragen of ik zou willen trouwen zou het me niet zoveel uitmaken. Maar, het kan natuurlijk dat ik er later anders over denk.

Het is natuurlijk jammer omdat jij wel wil trouwen, misschien kun je het er soms nog met hem overhebben en uitleggen dat het wel veel voor jou betekent. Wie weet dat ie van gedachten veranderd? Anders zou je je er toch bij neer moeten leggen.

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-09 21:21

Mjay schreef:
Citaat:
Eén dag in mijn leven, die helemaal om 'ons' draait, waar wíj het middelpunt zijn, als een prins en prinsesje..

en dat geloof je zelf? alsof heel nederland zn werk neerlegt... ik vind trouwen echt niks... sorry maar dat soort aandacht daar moet ik echt niet aan denken... en die jurken.... afschuwelijk :')

Het was uiteraard de bedoeling dat je die zin ook met de nodige korrel zout nam.

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 21:21

Klinkt wel bekend.
Aan de ene kant zou ik ook wel willen trouwen. Het heeft wel wat. Toch een bezegeling op je liefde misschien.
Maar eigenlijk zou ik willen trouwen om een eigenlijk vreselijke reden :o :o
namelijk dat ik dan zijn achternaam draag. Dat vind ik wel wat en aangezien ik die van mij van mijn biologische zaaddonor heb geerft zou ik het niet erg vinden dat ik die een soort van "kwijt"raak.

Maar manlief hoeft ook niet zonodig te trouwen.
Hij zegt elke keer: ik hou zo ook van je.
Ach en hij heeft eigenlijk gelijk. Ik hou zo ook van hem, zonder dat papiertje.
We zijn nu 6 september 12 jaar bij elkaar en wonen bijna 11 jaar saampjes. Bewijst ook voldoende geloof ik.

En eigenlijk hoor je ook heel vaak, dat wanneer ze getrouwd zijn een paar jaar later weer gaan scheiden....
mmmm minder leuk ;(

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 21:28

Mijn vriend wil na 9 jr. ook nog niet trouwen ... ach, ik maak er niet een erg groot probleem van, het zou mij om het feest gaan en vooral de jurk :D

Hij wil wel graag kinderen en dan zeg ik altijd dat ze mijn achternaam krijgen, omdat hij niet wil trouwen,... dat vindt hij minder :D

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 21:32

Ik en mijn vriend willen ook niet trouwen, want dat kost een hoop geld en het voegt niets toe, behalve geld weggooien met het afwaswater hahaha, nee tegenwoordig moet je alles goed doen, alles of niets.

Vroeger bijv. 30 jaar terug in de tijd is wel leuk enzo, maar nu in deze tijd, nee hoor laat maar zitten.

We zijn blij en gelukkig met elkaar en dat is voor ons voldoende.

En heel vaak is het zo dat het alleen maar om het feest gaat, met jurk en zo, nou ik ben niet zo iemand die ervan droomt om een sissy te zijn, hahaha ben te nuchter voor, je kan toch prima ff jurk huren en fff foto maken, ook leuk en kost haast niets.

En helaas ook heel vaak is het zo, trouwen en paar jaar later scheiden.
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 14-07-09 21:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 21:33

Je kan trouwens ook voor één dag trouwen. Dan heb jij je dag en je vriend niet dat 'vaste' wat bij het beeld hoort van trouwen.

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 08:42

Ik vind persoonlijk 19 jaar ook erg jong om al over trouwen na te denken. Er kan nog zoveel gebeuren. Je hoopt uiteraard dat hij de man van je leven is maar de praktijk is helaas regelmatig anders. Toen ik die leeftijd had was ik ervan overtuigd dat hij de ware was en we samen oud zouden worden. Nou dat is inmiddels al weer wat jaartjes en andere vriendjes geleden. Mijn huidige vriend heeft een enorme aversie tegen trouwen en kinderen wil hij ook niet. Ik zit er niet zo mee want ik zie trouwen ook niet als een verrijking van onze relatie. Dus wij zijn het eens. We hebben het wel eens gehad om saampjes naar Las Vegas te gaan om daar in zo'n Wedding Chapel te trouwen bijvoorbeeld een Elviswedding. Lijkt ons hilarisch!

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 09:58

Trouwen is niet 'zomaar' een papiertje. Er zitten duidelijke gevolgen aan, onder andere voor jullie kinderen. Als jullie wel kinderen willen is het alleen maar makkelijk om gtrouwd te zijn, dan is papa ook meteen papa van de kinderen, zelfde achternaam, beide gezag enz.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 11:03

Megan_ schreef:
Trouwen is niet 'zomaar' een papiertje. Er zitten duidelijke gevolgen aan, onder andere voor jullie kinderen. Als jullie wel kinderen willen is het alleen maar makkelijk om gtrouwd te zijn, dan is papa ook meteen papa van de kinderen, zelfde achternaam, beide gezag enz.

Nou ook als je niet getrouwd bent is papa gewoon papa hoor. En kinderen horen dan ook voor beide respect te hebben.

Ik heb tegen me ouders altijd gezegd; ik ga niet trouwen. Kost alleen ma geld en uiteindelijk kun je ook weer vna elkaar scdheiden dag geld ( hoe oud was ik? :D ).
Daarna me mening een beetje bijgedraaid: stiekem wel dromen van trouwen
En nu is mijn mening;: als ik ga trouwen, dan wil ik het wel goed doen. Witte jurk man in het pak, helemaal zoals het hoort. Alles of niets.
Aangezien mijn vriend wel later wil trouwen, heb ik hem al gewaarschuwd dat ik wel een duur vrouwtje ben hahah. :Y)

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 11:05

Dat is misschien in de beleving zo maar niet voor de wet.
dan moet papa eerst naar stadhuis om het kind te erkennen en moet er gezag aangevraagd worden..

Miranda06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 11:06

Mijn vriend wil ook niet trouwen
Waarom weet ik eigenlijk niet want hij wil
nooit de reden zeggen waarom hij niet trouwen wil.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 11:07

Megan_ schreef:
Dat is misschien in de beleving zo maar niet voor de wet.
dan moet papa eerst naar stadhuis om het kind te erkennen en moet er gezag aangevraagd worden..

ja maar als pa van kind houd doet ie dat toch..
Ma wat voor nadelen zit er dan nog meer aanvast? gewoon ff uit nieuwsgierigheid. Ik ken stellen die niet getrouwd zijn en wel kinderen hebben. En daar is papa ook papa en mama ook mama.

SanderP

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 11:08

Gewoon trouwen in Las Vegas...Heb jij je bruiloft en hij ook z'n zin, want die bruiloften daar gelden hier niet ;)