Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

tallechie schreef:Zie vetgedrukte zinnen. Als ik zo over mijn werk zou praten zou ik allang weg zijn gegaan.
Dit komt op mij over als je het allemaal wel best vind en dat het je niet interesseert.
Je baas gaf aan dat je eigenlijk moest werken, maar dat kon niet omdat je wat met je knie had. Je had ook kunnen zeggen ik kom zo snel mogelijk weer. Nu ben je gewoon 2 weken thuis gebleven. Dat is een flinke kostenpost voor de werkgever.
Wat moet je er mee
tallechie schreef:Hoe jij het opschrijft komt het over dat je alleen aan je zelf denkt. Als ik ziek ben, ben ook langdurig ziek geweest, ga ik in overleg met mijn baas om te overleggen hoe ik het snelst weer aan het werk kan. Eventueel aangepast werk. Ik blijf niet langer thuis dan nodig is. Als je arts zegt dat je beter 2 weken thuis kan zijn prima, maar dan had je dat aan je baas kunnen vertellen op een normale manier.
Een baas heeft niets aan een zieke werknemer, kost hem alleen maar geld. Natuurlijk heeft hij het liefst dat je zo snel mogelijk weer aan het werk gaat. Dat zullen alle bazen hebben. Maar ik blijf er bij dat je dat op een andere toon kan zeggen.
Waar raak je gefrustreerd door? Omdat je niet met je telefoon bezig mag zijn.
Het komt niet over op mij dat je het naar je zin hebt als ik het zo lees.
Die bazen betalen je loon wel. Dus zal maar blij zijn dat je een baas hebt. Zijn genoeg mensen die geen werk hebbenm.

Mikkie schreef:Ik zou er niet zo makkelijk over denken hoor. Als jouw baas dit inderdaad wilt opnemen in de huisregels, dan is dat zo gedaan. Wij hebben ook in onze regelementen staan dat we algemeen aanvaarde fatsoensnormen hanteren en daar vind ik een mobiel-verslaafde collega niet onder vallen om eerlijk te zijn.
Waar ik heel benieuwd naar ben is wat je collega's van jouw gedrag vinden. Heb je ze dat al eens gevraagd? Ik bedoel, dit komt niet zomaar uit de lucht vallen, dus storen zij zich er ook aan, of niet?
MoonChloe schreef:je baas kan het niet verbieden..
maar ik vind het wel erg asociaal eigenlijk.. brr.. ik heb daar zo'n hekel aan.. Mensen die in pauzes de hele tijd (of de helft van die tijd) in hun mobiel loeren. Je zegt dat je ook daarop msnt, bokt.. Doe dat toch thuis?????
MoonChloe schreef:Okee bokt niet, msn dus wel..
tja ik vind het gewoon niet nodig eigenlijk..
Als ik aan het werk ben kijk ik eigenlijk hele dag niet eens op mijn mobiel, ook niet als ik pauze heb.. Want dat doe ik wel als ik in trein zit.. Even smsjes checken en that's it.
Msnen, mailen etc doe ik wel thuis.
Sammie schreef:Zwaantje... wat is het nou?? Ik heb je nu nl. al verschillende dingen zien typen....
zit dus vaak ff me mail te checken in de pauze 2 x kwartier, 1 x halfuur (pauzetijden))
niet de hele pauze er mee bezig
af en toe je mail en sms checken
check gewoon me mail check ff msn en of ik gebeld ben of sms,
Wat versta jij onder af en toe?? Wat de een veel vindt, vindt de ander weinig.
Elke pauze je telefoon checken en dat in twee minuten doen? (dus terug sms'en/bellen, mail checken, msn'en en dan ook nog een gesprek voeren met je collega's). Als jij zodanig kan multitasken in slechts 2 minuten... knap

Poenarie schreef:Zou een beetje soepel zijn tegenover je baas, en gewoon je mobiel aan de kant leggen. Niet zo een groot probleem lijkt mij.
tallechie schreef:Je baas gaf aan dat je eigenlijk moest werken, maar dat kon niet omdat je wat met je knie had. Je had ook kunnen zeggen ik kom zo snel mogelijk weer. Nu ben je gewoon 2 weken thuis gebleven. Dat is een flinke kostenpost voor de werkgever.