Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Shanna schreef:De nek omdraaien durf ik niet, zodra ik die botje's dan ook maar iets voel bewegen zou ik in janken uitbarsten en gillend rondje's rennen in paniek. Van de weg lospeuteren om daarna dood te meppen net zo, ik zou er de lichamelijke en geestelijke kracht niet voor hebben.
femke27 schreef:Een steen o.i.d pakken? Langs de gemiddelde weg liggen altijd meer dan voldoende 'moordwapens' om in geval van nood een dier uit het lijden te kunnen verlossen.
Shanna schreef:Het verschil tussen mensen en dieren is vooral het formaat en de mate waarin ze mensenschuw zijn en welke stress mensen dus met zich meebrengen. Een groot dier/ mens als je die aanrijd is de kans veel groter dat het herstelbaar is als wanneer je een klein diertje aanrijd. Helemaal als je in het geval van de egel de kop raakt, of in het geval van het haasje het ruggetje en ribetje's breekt, dan ga ik dat dier niet laten lijden hoor.
Je kan mensen en grotere (tammere) dieren totaal niet vergelijken met zulke kleine wilde dieren. Doe dit dus ook niet
in mijn ogen zijn dieren net zo belangrijk als mensen hoe kun jij tegen mij zeggen welke vergelijking ik wel of niet mag maken.!
en een egeltje dat al half dood is.. ga je niet eerst van die weg af pulken naar de da meenemen en onderweg is die al gestorven.. en dan erbij niet iedereen heeft er het geld voor...
_danieke_ schreef:die vergelijking die jij maakte is net zoals een appel en een peer vergelijkenen een egeltje dat al half dood is.. ga je niet eerst van die weg af pulken naar de da meenemen en onderweg is die al gestorven.. en dan erbij niet iedereen heeft er het geld voor...
Abeltje77 schreef:Dieren komen er in veel gevallen veel begenadigder vanaf als mensen (als we dan toch gaan vergelijken) want een hond die afschuwelijk lijdt kun je af laten maken, daar waar je met mensen met een hoop euthanasiegezeik zit.
Als ik de keuze heb tussen een hond te overrijden, of me frontaal in een tegemoetkomende auto boren, dan kies ik toch echt voor de hond. Een mensengezin is me dan toch net iets meer waard.
ben inelk geval blij dat ik zoiets nooit zou doen Abeltje77 schreef:Suuskipje schreef:ik weet niet of ik dit zo leuk vond om te lezen...
Overigens zitten er hier ook vrij jonge kinderen op dit forum, denk dat je daar toch ook enigzins rekening mee hoort te houden
Dan kun je de helft van de topics wel sluiten Suuskipje.
maar goed heb mijn mening gegeven
SecretLIN schreef:ik zeg dat ik dieren heel belangrijk vind
SecretLIN schreef:in mijn ogen zijn dieren net zo belangrijk als mensen
_danieke_ schreef:die vergelijking die jij maakte is net zoals een appel en een peer vergelijkenen een egeltje dat al half dood is.. ga je niet eerst van die weg af pulken naar de da meenemen en onderweg is die al gestorven.. en dan erbij niet iedereen heeft er het geld voor...
Paul11 schreef:SecretLIN schreef:ik zeg dat ik dieren heel belangrijk vind
Nee, dat zei je niet.
Dit zei je;SecretLIN schreef:in mijn ogen zijn dieren net zo belangrijk als mensen
Veel waardering voor wat je doet hoor, maar dit soort dingen gebeurt nu eenmaal.
Daarnaast vind ik, dat de TS er nergens de spot mee drijft, alleen verwoord ze de dingen op haar eigen manier
owens-mama schreef:TS, je hebt gedaan wat je goed achte. Ook ik heb wel eens een dier onder de auto gehad. Helaas gebeurt het iedereen wel eens.
En de manier waarop het hier vermeld staat, kan ik wel waarderen. de dood is een onderdeel van het leven, maar er rust nog steeds een taboe op. het mag ook allemaal wel wat luchtiger. Ene helpt het het aangereden dier nog als je er nog zo zwaar gesprekstif van maakt. Nee het is voor het dier heel triest, maar door deze manier komt er toch wel een lach op mijn gezicht.
en een hoop stress terwijl in mijn ogen hij of zij al bijna dood is dus toch niet meer gered kan worden op deze manier los ik hem zo snel mogelijk uit zijn of haar lijden da's dan toch echt een goede aktie van mij