Toet heeft een egel vermoord..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MamboBeach

Re: Toet heeft een egel vermoord..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 19:48

femke27, wat had ze dan moeten doen? Ze was met de scooter? Dus gaat dat niet zo makkelijk als met de auto.
Ze ging ervan uit denk ik dat ze hem direct gedood zou hebben, helaas niet, dus dan nog maar een paar keer.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 19:50

Een steen o.i.d pakken? Langs de gemiddelde weg liggen altijd meer dan voldoende 'moordwapens' om in geval van nood een dier uit het lijden te kunnen verlossen.

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 19:51

ja maar als je dat niet kan/durft dan was dit wel de beste oplossing

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 19:52

Zoals ik al zei:

Shanna schreef:
De nek omdraaien durf ik niet, zodra ik die botje's dan ook maar iets voel bewegen zou ik in janken uitbarsten en gillend rondje's rennen in paniek. Van de weg lospeuteren om daarna dood te meppen net zo, ik zou er de lichamelijke en geestelijke kracht niet voor hebben.

Ik heb toen ook echt gekeken naar een grotere steen of stok, maar die lagen niet in de buurt. Dat was geen optie dus. Daarbij wat als ik missla? Ik zou dat niet kunnen en alleen maar heel hard gillen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-07-09 19:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 19:53

Het is voor iedereen schrikken op dat moment en ieder mens zal anders reageren.
Heel knap van jou dat jij dat durfde met'n steen maar ik zou dat niet als optie1 doen.
(Boven dien hangt het er ook nog van af waar je bent en hoe druk)
De inzet is goed,alleen jammer dat het niet in 1x is gelukt (verhaal 2,meerdere keren aanrijden)
Bovendien zal het beest al in zo'n shock zijn dat het ook niet allemaal bewust mee krijgt.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 20:00

femke27 schreef:
Een steen o.i.d pakken? Langs de gemiddelde weg liggen altijd meer dan voldoende 'moordwapens' om in geval van nood een dier uit het lijden te kunnen verlossen.

Ik dacht al dat je dat ging antwoorden OMDAT jij het zo hebt gedaan en is dat dus goed...
Wat vermoeiend jongens...
Weet je, ik zou hem iedere keer, misschien, raken en 10 keer moeten gooien...

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 20:01

Ik kan mij niet heugen dat ik gezegd heb dat het de enige juiste methode is. Het is een methode die ik eventueel gebruik als dat nodig is.
Maar de tig keer over een dier heenrijd methode is zeker niet mijn methode!

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 20:03

Ik vind het concept van Toet, Broem en Tring erg leuk verzonnen. Het onderwerp is geen prettig onderwerp, en dat zal het ook nooit worden, al hoe leuk je het probeert te brengen. Maar het is nou eenmaal iets dat gebeurd. Dieren worden nou eenmaal doodgereden en godzijdank in dit geval ook nog uit hun lijden verlost. Al moest ik ook wel even slikken toen ik las dat er meermalen over het haasje gereden moest worden.

Ik ben trouwens wel beetje nieuwsgierig naar het verhaal van de vader van een van de posters hier... :=

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 20:38

Shanna schreef:
Het verschil tussen mensen en dieren is vooral het formaat en de mate waarin ze mensenschuw zijn en welke stress mensen dus met zich meebrengen. Een groot dier/ mens als je die aanrijd is de kans veel groter dat het herstelbaar is als wanneer je een klein diertje aanrijd. Helemaal als je in het geval van de egel de kop raakt, of in het geval van het haasje het ruggetje en ribetje's breekt, dan ga ik dat dier niet laten lijden hoor.

Je kan mensen en grotere (tammere) dieren totaal niet vergelijken met zulke kleine wilde dieren. Doe dit dus ook niet

Ik maak zelf wel uit welke vergelijking ik wel of niet maak ;) in mijn ogen zijn dieren net zo belangrijk als mensen hoe kun jij tegen mij zeggen welke vergelijking ik wel of niet mag maken.!
Bovendien bestaan er mensen zoals dierenartsen die kunnen dieren laten inslapen

ik merk dat er steeds meer mensen hier zijn die (dit is wel iets anders maar net zo hard in MIJN ogen) zelf hun dieren maar gaan doodmaken omdat een dierenarts geld kost (want ja ook zij kunnen je dier uit zijn lijden verlossen maar dan op een nette en veilige manier!)

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 20:42

die vergelijking die jij maakte is net zoals een appel en een peer vergelijken ;) en een egeltje dat al half dood is.. ga je niet eerst van die weg af pulken naar de da meenemen en onderweg is die al gestorven.. en dan erbij niet iedereen heeft er het geld voor...

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 20:44

Dieren komen er in veel gevallen veel begenadigder vanaf als mensen (als we dan toch gaan vergelijken) want een hond die afschuwelijk lijdt kun je af laten maken, daar waar je met mensen met een hoop euthanasiegezeik zit.

Als ik de keuze heb tussen een hond te overrijden, of me frontaal in een tegemoetkomende auto boren, dan kies ik toch echt voor de hond. Een mensengezin is me dan toch net iets meer waard.

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 20:48

ik weet niet of ik dit zo leuk vond om te lezen...

Overigens zitten er hier ook vrij jonge kinderen op dit forum, denk dat je daar toch ook enigzins rekening mee hoort te houden :\

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 20:49

_danieke_ schreef:
die vergelijking die jij maakte is net zoals een appel en een peer vergelijken ;) en een egeltje dat al half dood is.. ga je niet eerst van die weg af pulken naar de da meenemen en onderweg is die al gestorven.. en dan erbij niet iedereen heeft er het geld voor...

Voor wilde dieren hoef je bij een dierenarts niet te betalen hoor :)

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 20:51

Suuskipje schreef:

Overigens zitten er hier ook vrij jonge kinderen op dit forum, denk dat je daar toch ook enigzins rekening mee hoort te houden :\

Dan kun je de helft van de topics wel sluiten Suuskipje.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 20:51

Abeltje77 schreef:
Dieren komen er in veel gevallen veel begenadigder vanaf als mensen (als we dan toch gaan vergelijken) want een hond die afschuwelijk lijdt kun je af laten maken, daar waar je met mensen met een hoop euthanasiegezeik zit.

Als ik de keuze heb tussen een hond te overrijden, of me frontaal in een tegemoetkomende auto boren, dan kies ik toch echt voor de hond. Een mensengezin is me dan toch net iets meer waard.

Daar heb je het over een hele andere vergelijking er werdt nergens in het verhaal gezegt dat ze moest kiezen en een hond op de weg is toch weer iets anders

maar goed merk wel dat je hier niet je eigen mening/kijk op de dingen mag geven want iedereen weet het toch beter ;) ben inelk geval blij dat ik zoiets nooit zou doen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 20:52

Daarbij zijn grotere dieren en mensen steviger, die kunnen meer hebben. Zo'n klein dier is superbreekbaar, de weg is zwaar vervuild, veel infectie gevaar dus, daarbij bekeken de stress die het met zich meebrengt, nee sorry, dan rijd ik er zoals te lezen is nog een keer overheen.

Al zou het dier ''herstelbaar'' kapot zijn, dan is operatie al riskant helemaal met de shock en stress die het dier dan heeft, als je dan nog gaat verdoven is het ook einde verhaal en heeft het dier onnodig veel stress gehad en onnodig veel geleden.

Ik ben blij dat ik de dieren gelijk heb vermoord, zou het zo nog 100x doen. Zou ook willen dat meer mensen het deden. 1 va n onze katten is voor de deur aangeeden, was niet opslag dood, heeft naar de berm kunnen kruipen en is daar dood gegaan, dan had ik liever gehad dat ze gelijk platgereden werd als dat mensen haar gingen ontwijken zodat ze de berm heeft kunnen berijken. Ik moet er niet aan denken hoe erg zij geleden heeft.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-07-09 20:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 20:52

Abeltje77 schreef:
Suuskipje schreef:

Dan kun je de helft van de topics wel sluiten Suuskipje.

ja okee daar moet ik je gelijk in geven...
Maar vraag me af of dit dan op zo'n manier geschreven moet worden..
Vind de TS een leuke schrijfstijl hebben, maar het past helemaal niet bij een onderwerp als dit.

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 20:53

Ik had het tegen jou secretlin. Niet tegen TS. Mijn zegje tegen TS heb ik al gedaan.

Jij zegt dat je dieren en mensen even belangrijk zijn. Ik geef daarop mijn mening dat ik mensen toch echt belangrijker vindt.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 20:59

ik zeg dat ik dieren heel belangrijk vind ik werk en woon bij/in een dierenopvang nu alweer 10 jaar 24 uur per dag 7 dagen in de week. wij vangen meer dan 6000 dieren per jaar op (geen honden en katten) en ik kom gewoon heel veel dierenleed tegen ik vind het dan ook hard om dit soort dingen te lezen ;) maar goed heb mijn mening gegeven :)

Paul11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 10:40

SecretLIN schreef:
ik zeg dat ik dieren heel belangrijk vind

Nee, dat zei je niet.

Dit zei je;
SecretLIN schreef:
in mijn ogen zijn dieren net zo belangrijk als mensen

Veel waardering voor wat je doet hoor, maar dit soort dingen gebeurt nu eenmaal.
Daarnaast vind ik, dat de TS er nergens de spot mee drijft, alleen verwoord ze de dingen op haar eigen manier

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 10:46

amen _/-\o_

owens-mama

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 10:57

TS, je hebt gedaan wat je goed achte. Ook ik heb wel eens een dier onder de auto gehad. Helaas gebeurt het iedereen wel eens.
En de manier waarop het hier vermeld staat, kan ik wel waarderen. de dood is een onderdeel van het leven, maar er rust nog steeds een taboe op. het mag ook allemaal wel wat luchtiger. Ene helpt het het aangereden dier nog als je er nog zo zwaar gesprekstif van maakt. Nee het is voor het dier heel triest, maar door deze manier komt er toch wel een lach op mijn gezicht.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 11:03

_danieke_ schreef:

Waarom pak je een aangereden egeltje niet op? hoe weet jij of die zal sterven?
wij krijgen genoeg aangereden egels in de opvang en vaak kunnen we ze weer helemaal opknappen of we laten ze hier vredig inslapen

en hoe kom je erbij dat het geld kost om met een egel naar een dierenarts toe te gaan?

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 11:04

Paul11 schreef:
SecretLIN schreef:
ik zeg dat ik dieren heel belangrijk vind

Nee, dat zei je niet.

Dit zei je;
SecretLIN schreef:
in mijn ogen zijn dieren net zo belangrijk als mensen

Veel waardering voor wat je doet hoor, maar dit soort dingen gebeurt nu eenmaal.
Daarnaast vind ik, dat de TS er nergens de spot mee drijft, alleen verwoord ze de dingen op haar eigen manier

Ik zeg dat ze nergens de spot mee drijft vind het alleen een dom verhaal slaat nergens op maar goed dat is mijn mening

ik vind dieren ook net zo belangrijk als mensen ja ;)

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 11:06

owens-mama schreef:
TS, je hebt gedaan wat je goed achte. Ook ik heb wel eens een dier onder de auto gehad. Helaas gebeurt het iedereen wel eens.
En de manier waarop het hier vermeld staat, kan ik wel waarderen. de dood is een onderdeel van het leven, maar er rust nog steeds een taboe op. het mag ook allemaal wel wat luchtiger. Ene helpt het het aangereden dier nog als je er nog zo zwaar gesprekstif van maakt. Nee het is voor het dier heel triest, maar door deze manier komt er toch wel een lach op mijn gezicht.

Duzz als ik een mens aanrijd die naar mijn mening min of meer dood is kan ik dr ook net zo goed overheen rijden want naar een ziekenghuis gebracht worden kost alleen maar geld :Y) en een hoop stress terwijl in mijn ogen hij of zij al bijna dood is dus toch niet meer gered kan worden op deze manier los ik hem zo snel mogelijk uit zijn of haar lijden da's dan toch echt een goede aktie van mij :D