Airco in de auto, of niet

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 16:24

Wendel schreef:
Wendy15 schreef:
Ik heb arko :D (alle ramen kunnen open) :))

Heb ik nu ook. Mijn vorige auto niet meer...... :+

De ramen gingen niet meer open, of er zaten helemaal geen ramen meer in? :D

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 17:45

Ik vind het grappig dat mensen aangeven geen airco te willen, omdat een airco meer brandstof kost. Rijden met de ramen open zorgt namelijk óók voor een toename in het brandstofverbruik tot 8 %, aanzienlijk dus!

Veulen84

Re: Airco in de auto, of niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 17:55

Ik rij in 2 auto's. Mijn eigen heeft geen airco en daarin mis ik het echt niet. De auto van mijn werk heeft airco. Maar ik heb hem nooit aan.

Airco's zijn ontzettend slecht voor je lichaam als je korte stukjes rijd. De overgang van warm naar koud naar warm. Maken je bevattelijker voor ziekte.
Bij mij veroorzaakt het hoofdpijn en ik word en echt duizelig van.

Bovendien is airco ook nog eens een van de apparaten die in heel extreme maten bijdraagt aan het broeikaseffect.

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 18:03

Heb ook AC!! Volgens mij kun je hier geeneens een auto zonder kopen :)
Mijn vorige auto was ie stuk, moest ik inderdaad ook altijd met de ramen open, maar daar word je auto zo vies en stoffig van!! (Het regent hier de hele zomer niet).

Mijn auto is soms wel 50 of 60 graden als ie een tijdje in de californische zon heeft gestaan :)

cile205

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 18:06

Geen auto zonder airco meer voor mij..:)

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 18:06

Voor mij alleen nog auto's met airco!
Als het warm is is de auto relatief snel afgekoelt tot een aangename temperatuur en daar blijf je een stuk fitter bij achter het stuur.
Dat is dus een stuk veiliger, vooral als je langere afstanden rijdt, wat ik regelmatig doe.

Als je de airco allen gebruikt als het nodig is valt het met het extra brandstofverbruik wel mee.

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 18:11

Yessy schreef:
Wendel schreef:

Heb ik nu ook. Mijn vorige auto niet meer...... :+

De ramen gingen niet meer open, of er zaten helemaal geen ramen meer in? :D

Daar konden de ramen niet meer van open :+ Nou ja een niet, en aangezien ik maar 2 had die open konden houd het snel op :Y) Hendeltje zat vast en ik drukte te hard door dus ja die brak af........ :o

wythlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 18:14

In onze auto nu, hebben we geen airco. Ik moet zeggen als ik bij een vriendin van me in de auto zit en zij heeft haar airco aan, dat ik dat wel erg fijn vind, met dit mooie weer!

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 18:17

Wij hebben een auto met airco en we gebruiken het bijna nooit. Vooral niet met warm weer als ik uitstap uit de koele auto in de hitte ga ik van mijn eigen af.

SRG

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 18:23

Ik heb een auto zonder airco, maar heb gelukkig en een dakraampje, wat ideaal is op de snelweg, je haar waait niet weg en je krijgt toch wat frisse lucht in de auto. Ik heb er eigenlijk niet zoveel problemen mee, ben blij dat ik uberhaupt een auto heb! :D

cile205

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 18:41

wythlove schreef:
In onze auto nu, hebben we geen airco. Ik moet zeggen als ik bij een vriendin van me in de auto zit en zij heeft haar airco aan, dat ik dat wel erg fijn vind, met dit mooie weer!

Mooi weer? Waar woon jij?? :Y)

L_ola

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 18:43

Ik zou later een auto met airco willen hebben, omdat ik snel autoziek ben, en als het warm is wordt ik het altijd sneller.
Wat wel jammer is aan airco, is dat je zo'n klap krijg als je uitstap. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 19:51

Mocca schreef:
Ik vind het grappig dat mensen aangeven geen airco te willen, omdat een airco meer brandstof kost. Rijden met de ramen open zorgt namelijk óók voor een toename in het brandstofverbruik tot 8 %, aanzienlijk dus!

Ridjen met airco kost íets meer hoor, de pomp draait altijd mee of je hem aan heb staan of niet, dus verbruikt hij altijd meer dan een auto zonder airco.
Vebruik met een airco kan oplopen tot 25% dat is gewoon een kwart van je tank

Dus dat weegt niet op tegen die ene keer dat er een raampje open staan. Om die reden heb ik een kortere miltiesnaar om mijn poelies laten leggen en de aircocompressor niet meer mee hoeft te draaien.
Scheelt mij echt heel wat tanken op een jaar!

Aeris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 20:06

Geen airco voor mij.
Allereerst was het 1000€ extra op de aankoopprijs (nieuwe wagen 5 jaar geleden), en als 20 jarige was dat wel veel natuurlijk.
Darenboven ook nog eens het extra gebruik.

De belangrijkste reden om geen airco te nemen waren idd de gezondheidsredenen die Chiqa al aanhaalde. Ik krijg er ook nog eens ontzettend veel last van aan m'n ogen en sinussen (merk ik wel op het werk) en dan heb ik het toch liever een wat te warm, voor die paar dagen op het jaar dat het echt heet is hier.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 22:38

Ik heb een cabrio, met airco. :Y)

Maar als de airco aan moet, is het dus zodanig warm dat m'n kap eraf kan.
En in de winter krik ik m'n raampje open, altijd. Mijn airco staat dus zo goed als nooit aan.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 22:44

Onze ene auto heeft airco en de andere climate control. Beide is heerlijk en het is snel koel. Open raam vind ik toch minder, je krijgt meer stank van de uitlaatgassen in je auto en het maakt herrie. Airco is ideaal, ik zou als het even kan voor een auto gaan met airco.

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 23:08

Ik vind airco lekkerrrrrr, zeker in de hete zomers of in een heet vakantieland.
Ben wel altijd standaard een paar dagen snifferig als ik uren in een airco auto naar bv italie gereden bent, iedere keer dat koele auto, warm buiten gebeuren schijn ik niet zo goed tegen te kunnen, maar wellicht is dat per persoon verschillend?

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 23:37

Als het buiten een graad of 30 is, zet ik mijn airco nooit zo laag.
Als je hem dan op 20° zet, krijg je idd een klap als je buiten komt en met een beetje pech een fikse verkoudheid achteraf.
Als het buiten echt heet is, heb ik mijn airco op 24° staan; koel genoeg om aangenaam te zijn en niet té koel om een verkoudheid op te lopen.
Wij rijden nu trouwens al iets van bijna 20 jr. mét airco en er is er bij ons nog nooit eentje stuk gegaan :+ .

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 11:21

Ik ga toch echt voor airco, 2 weken geleden met die warmte 2,5 uur in een auto zonder airco gereden en ik was nog net niet gesmolten :D

Dat is ook de enige reden waarom we vrijdag op vakantie gaan met de auto van mijn schoonouders en de auto van m'n vriend thuislaten; airco en climate control :j We hebben 1400 kilometer richting Italië te gaan en we zagen het allebei niet echt zitten zonder airco. Daarom ruilen we even met zijn ouders en ik heb spontaan veel minder moeite met die lange reis ;)

Overigens hoeft het van mij niet ijskoud te zijn in de auto, dan krijg je zo'n klap in je gezicht als je naar buiten stapt. Ik denk dat wij gewoon de climate control aanzetten op een graad of 21, dan is het wel prettig in de auto, maar is het verschil met buiten iets kleiner :j

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 11:23

__SAMMY__ schreef:
Ik heb een auto zonder airco, maar heb gelukkig en een dakraampje, wat ideaal is op de snelweg, je haar waait niet weg en je krijgt toch wat frisse lucht in de auto. Ik heb er eigenlijk niet zoveel problemen mee, ben blij dat ik uberhaupt een auto heb! :D

Heb je dan geen last van blaadjes en beestjes die je oppikt? Wij hadden een auto met schuifdak incl zo'n soort netje ervoor tegen die beestjes, maar misschien dat we ze juist extra oppikten ofzo (en toen we ook nog een keer werden ondergepoept is ie nooit meer open geweest :D)

Daantje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 11:24

Mijn auto heeft ook airco. Als ik een lange dag gewerkt heb in de warmte wil ik graag dat mijn auto snel koel is. Hij staat vaak de hele dag in de zon en dan kan je binnen bijna een eitje koken. Voor mij geen auto meer zonder airco!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 11:30

Airco vond ik altijd maar onzin, lederen bekleding en alle luxe vond ik maar onzin... toch een aantal jaar geleden een spiksplinternieuwe auto gekocht (dat vond ik ook altijd onzin, maar ik was zwanger dus zullen de hormonen wel geweest zijn :D ) met alles erop en eraan en tja voor mij vanaf nu altijd airco en nog een aantal onzinnige extra's.
Ik gebruik de airco niet eens zoveel, wel ook als de autoruiten "beslagen" zijn en als het erg warm is en ik rijd met kind in de auto.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 11:32

Oh ja, ik heb ook een schuifdak, maar dat is alleen als het niet echt zonnig is, anders heb je die zon zo op je bolletje :D , is ook niet echt prettig

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 11:32

Ik zie airco altijd een beetje als 'kunstmatige lucht'. Juk. Ik heb liever gewoon zomerwind in mijn gezicht. Die 3 weken dat het hier in NL warm is gaat dat best.
Wordt altijd een beetje akelig van airco.

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 11:40

heerlijk! ik heb een half jaar terug een nieuwe Twingo gekocht. De auto was niet zo duur, 8.500 euro. Voor Airco kwam er 1000 euro bij. Dat vind ik onwijs veel geld zeker op zo'n relatief laag bedrag. Als je een auto van 30.000 koopt, vind ik het weer anders, maar 1/8 van de nieuwprijs vond ik erg veel. Na lang twijfelen heb ik het toch maar gedaan en moet zeggen dat ik er nu echt heel blij mee ben! Zou niet meer zonder nemen.