Bleh wat zie ik er tegen op!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Niien_

Re: Bleh wat zie ik er tegen op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 10:04

Ik ga vanmiddag ook met het vliegtuig naar Chersonissos, ik ga voor het eerst vliegen en ik schijt ook in me broek :=

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 10:08

Vliegen is juist harstikke leuk!! Mjaa ik vlieg ookal vanaf dat ik klein ben.
Enige waar ik altijd tegenop kijk, is als er vertragingen zijn. Dat vind ik zoooo vreselijk :')

Maar voor de mensen die gaan vliegen en het spaans benauwd krijgen:
Zorg voor oordopjes, heb je heerlijk muziekje als je opstijgt en land.
Verder kijk goed naar het uitzicht, een echte aanrader (mits het niet bewolkt is := )

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 10:28

Je moet jezelf niet op zitten fokken...
Bedenk jezelf maar, dat het vliegtuig het op één na veiligste vervoermiddel is.
En dat er dagelijks zooooooo veel vluchten zijn, dat de kans dat er iets misgaat bij uitgerekend die van jou, verwaarloosbaar klein is.
Ik was zelf ook heel bang, tot we opstegen... De gemiddelde kermisattractie is gevaarlijker en enger!

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 11:08

Ik ben een vriendin van Jaime en krijg net een smsje dat alles qua vliegen goed is gegaan. Ze is gelukkig helemaal niet bang geweest.
Wel is haar koffer helemaal kapot gegaan en is ze veel van haar bagage kwijt :( Ze krijgt dit allemaal wel vergoed.
Ze vroeg me of ik even wilde posten dat ze veilig is aangekomen, omdat jullie zo lief mee hebben geleefd!

Marlies94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 16:27

Da's lúllig :\..

Fijn dat ze goed is aangekomen! :)

ushi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 16:32

Danicque_ schreef:
Ach, 1 troost heb je.. beneden kom je altijd! :D

:D

Mooi dat ze goed geland is, jammer van haar koffer. Dat lijkt mij echt heel erg vervelend!

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 18:15

Fijn dat de vliegreis goed was, beetje jammer van haar koffer en haar bagage wat ze kwijt is :\

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 19:26

vliegen.... ik vind het ook geen pretje...niet dat ik bang ben dat we neerstorten oid..turbulentie vind ik juist wel vet..beetje sensatie erin ^^
maar mn oren!! wat een hel!!
op de een of andere manier wordt ik ook altijd ziek op vakantie, t hele jaar door ben ik geen dag ziek (Echt letterlijk, de laatste keer dat ik ziek was ..was..juist..in spanje vorige zomer) maar zodra ik naar t buitenland ga gaat t fout... keel ontstekingen (had ik 'vroeger' altijd), oorontsteking(3 zomers terug), heftige luchtweg ontsteking (vorige zomer).. dus als alles rondom mn hoofd ontstoken is, is dat vliegen al helemaal een hel.

over 7 dagen ook weer vliegen, heb mn ibuprofen al gekocht.
vorige zomer had ik zware ibuprofen van de spaanse arts mee gekregen (die voor die luchtwegontsteking amper hielpen).. omdat ik totaal geen effect merkte (ik slik nooit pijnstillers dus een ibuprofen van 600 mg zou ik wel moeten 'voelen' ) heb ik een uur voor t vliegen een ibu genomen..en toen ik instapte nog 1.. (want ja, ik slikte die dingen al bijna een hele week en met 1 pil tegelijk merkte ik niets)..
nou pfoe, dat doe ik ook niet meer.. ik snap nu waarom mensen verslaafd kunnen zijn aan pijnstillers..al vind ik het een vreselijk naar gevoel.. het is net alsof je enorm dronken bent (Dat gevoel haat ik ook).. ik was echt de hele vlucht lang compleet van de wereld..als ik mn hoofd optilde (heb 3 uur lang tegen de stoel voor me geleund) tolde alles om me heen, niets drong tot me door, stemmen klonken ver weg, reactiesnelheid was niets van over. maar: geen oorpijn gehad ^^

vriendinnetje waar ik toen mee vloog vond het ook een beetje eng alleen had ik daar niet bij nagedacht... dus op de heenreis floepte ik eruit: kijk dagmar! er zit een barst in t binnenste raampje (ze zat naast t raam)...
*oeps..misschien had ik dat beter niet moeten zeggen^^

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 22:08

Wafel schreef:
Babsie_Flash schreef:
Ik heb stage gelopen op Schiphol en daar heb ik natuurlijk mensen met vliegangst gezien. Die zaten dan net voordat ze in het vliegtuig moesten stappen flink aan de drank :')

Zelf word ik altijd lucht-ziek (en ja, ook zeeziek etc :+ )
Ik probeer altijd zo snel mogelijk te gaan slapen in het vliegtuig.
Voor mij is het net een achtbaan die uren duurt :+

Een achtbaan die uren duurt 8-) Een droom van veel mensen 8-)

Hahaha... ja ooh ik vind het ook ZOOW leuk.
Vind het ook ZO jammer dat je in vlucht maar 1x land en 1 opstijgt... -O-

Vind dat z'n gaaf gevoel... sjoef de lucht in, bochtje.... heerlijk.... 8-)

Ben echt dol op vliegen.
Zit ook altijd te wippen in mijn stoel van enthousiasme!! :D :):) :# *\o/*

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 22:28

25 Juli ga ik vliegen, naar Canada. Nu al slapeloze nachten.. Vorige keer toen ik naar Spanje ging had ik slaappilletjes mee gekregen, maar die hielpen jammer genoeg niet..

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 22:52

Leuk om te horen :)
En ik denk dat ik met nog maar een extra riem ga aanschaffen voor rond m'n koffer.. Want da's wel balen zo!

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 22:57

je mag niet drinken als je gaa viegen je loopt dan een te groot risico geweigerd te worden op je vlucht ik vind het zoiezo belachelijk om daarom maar naar de fles te grijpen......

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 23:15

Ik wou dat ik mocht vliegen :(:) ik ga met mn vriend mee op vakantie, en zn stiefvader rijd.. laat ik dat nou eens heel erg eng vinden. :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 00:21

ik heb nog nooit gevlogen en wil ook niet :) alleen dood ga ik er hooguit in :P

joplin_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 00:44

Een half valiumpje helpt bij mij perfect en je hebt ook geen grogy gevoel erna.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 11:01

daantjuhhh schreef:
Wafel schreef:

Een achtbaan die uren duurt 8-) Een droom van veel mensen 8-)

Hahaha... ja ooh ik vind het ook ZOOW leuk.
Vind het ook ZO jammer dat je in vlucht maar 1x land en 1 opstijgt... -O-

Vind dat z'n gaaf gevoel... sjoef de lucht in, bochtje.... heerlijk.... 8-)

Ben echt dol op vliegen.
Zit ook altijd te wippen in mijn stoel van enthousiasme!! :D :):) :# *\o/*

Hier ook een vliegfanaat :):) Geweldig! Ik kijk nu alweer uit naar mn vlucht volgende week.

Het opstijgen en landen is idd het allerleukst. Zo'n lekker gevoel in je lijf :D Ik ben vorig jaar met overstap naar Italië gevlogen, onzin natuurlijk, maar ik mocht wel 2x opstijgen en landen *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 11:35

Ik lees slaappillen, valium, krijg je dat zo mee van de huisarts??? Wat zeg je er dan tegen? Ik zit binnenkort ruim 11 uur in het vliegtuig, maar ik vraag me af of ik iets mee krijg als ik daar om vraag! Ben dus erg benieuwd op grond waarvan jullie die pillen hebben gekregen :)

Jetlag moet meevallen aangezien ik naar het westen vlieg en nogal een nachtbeest ben, maar slapen in die elf uur zou wel tof zijn natuurlijk :D

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 13:39

Flink persoon die mij in een vliegtuig krijgt. :=
Oeeh wat vind ik dat eng!!
Ik wil echt dolgraag op vakantie naar Afrika, Australië en Canada, maar dat vleigtuig. Nee laat dan maar.... :+

xannemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 15:07

Ik heb precies het zelfde niet op vakantie willlen gaan vanwege het vliegen..
Auto ook niet ik ben wagen ziek
Wel al een aantal keren wezen vliegen maar tochh met dat gevoel blijven zitten.

Ik heb nu hele goeie pilletjes over 3 weken vlieg ik naar turkije
dus hopen dat het helpt met die pillen

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 15:14

Liek_ schreef:
Ik lees slaappillen, valium, krijg je dat zo mee van de huisarts??? Wat zeg je er dan tegen? Ik zit binnenkort ruim 11 uur in het vliegtuig, maar ik vraag me af of ik iets mee krijg als ik daar om vraag! Ben dus erg benieuwd op grond waarvan jullie die pillen hebben gekregen :)

Jetlag moet meevallen aangezien ik naar het westen vlieg en nogal een nachtbeest ben, maar slapen in die elf uur zou wel tof zijn natuurlijk :D

Dat krijg je gewoon hoor van de HA voor een lange vlucht. Dan geeft ie gewoon een simpel temazepammetje. Een licht inslapertje om iig in slaap te komen :)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 16:18

HHahah er zijn dus meer mensen pppfffiew :D
Ik mag woensdag weer, voor de 6de keer en ik vind het nog steeds niet leuk en ik denk ook niet dat het ooit gaat wennen :+
Ik neem niks in ofzo, alleen een goed boek wat ik al een keer eerder gelezen heb :+ En gelukkig de hand van mijn vriend die ik kan fijnknijpen :D :D

Vriendlief heeft ook altijd enorm pijn in zijn oren,maar met earplanes gaat het wel beter :j Misschien een tip?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 17:29

Ik vind het zoooo gaaf juist. :):)

Hartstikke wagenziek, maar vliegen geen probleem.
Vooral het opstijgen.. :+: Wauw! En het landen is ook altijd mooi.

De tweede week van school mag ik weer. Rome. 8-)

Ronne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 18:46

Ik mag zaterdag weer en ik vind het wel een leuk gevoel, alleen krijg ik vaak zoveel last van mijn oren dat ik echt jankend met mijn hoofd tegen de stoel voor me zit. Ook kunnen mijn longen echt niet tegen de droge vliegtuiglucht, heb dus standaard de dagen erna keelpijn en een vervelend hoestje.

Het gevoel van opstijgen en landen en vooral turbulentie vind ik echt heerlijk! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 18:48

Ik weet nog wel, eerste keer vliegen. Direct naar Amerika als klein kind (jaja, nu nog steeds eigenlijk) dus whoaa dat was wel even wat. :')
En bij die turbulentie dacht ik echt "NOOOOOOOOOO". Maar later vond ik het wel lijp. 8-)

cruesli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 18:50

Hier nog zo'n panisch iemand!
Enorme vliegangst, zie er al weken van te voren tegenop, op de dag zelf voel ik me helemaal ellendig en misselijk en tja.. echte vliegangst dus.
Maaarrrr daar zijn pilletjes voor :D
De weken van te voren kan ik mezelf redelijk rustig houden. De nacht van te voren neem ik Melatonine, een slaappilletje op homeopatische basis, dan slaap ik iig heerlijk!
Ik neem (ben zelf verpleegkundig en i.o.m. huisarts) de dag zelf 's morgens eerst een oxazepam 10 mg, dat doe ik nog een keer een paar uurtjes voor we naar het vliegveld gaan en dan nog 1tje vlak voor we het vliegtuig daadwerkelijk ingaan.
Werkt echt super! Ben helemaal relaxed, ik kan tegenwoordig zelfs eten voor de vliegreis, een paar jaar geleden zat ik alleen maar te overgeven bij de gate van angst.
Dus die ene keer per jaar, zweer ik bij mn oxazepammetjes! :D