mijn vent moet de bak in

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 13:52

Iddel schreef:
@Breezy302: Krijgen ze daar niet meer straf voor ofzo, als ze andere gevangen in elkaar slaan? Doen ze dat subtiel, pedofielen in elkaar slaan?

Ik kan me er echt geen beeld bij vormen.

bij pedo's knijpen de cipiers wel een oogje dicht denk ik... _-:( maar goed ook :)

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 13:59

Misschien een stomme gedachte hoor, maar hij kwam zomaar in me op. Als je dus een dag de cel in moet wegens wanbetaling en dus een strafblad hebt. Krijg je dan in de toekomst geen problemen met het afsluiten van een lening (bijv. voor huis) e.d.??

Btw, VivaLaVida: ik vind dat niet 'maar goed ook'. Zelfs de ergste crimineel heeft nog recht op veiligheid, als je zoiets toestaat ben je zelf geen haar beter.

Anoniem

Re: mijn vent moet de bak in

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 14:09

bij een pedo kan je het er proberen uit te slaan :)
ze kunnen ook niet met hun poten van anderen afblijven.. nee ze pakken zelfs de weerbaarsten, die niks terug kunnen doen... namelijk kleine kinderen!! nee hoor geen medelijden mee.

Als ik een buurman had waarvan ik zou weten dat hij pedofiel is zou hij zelf niet helemaal veilig zijn denk ik :)

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 14:17

Heeft niets met medelijden te maken. Meer met fatsoen (en wetten!!), die je zelf nog altijd hebt te houden. En zéker als medewerker in een gevangenis!

Maar dat is een heel andere discussie. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 14:32

Daarom ben ik ook geen cipier :P

mackkwek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-09 15:39

justmenatas schreef:
Alleen als die 40 euro niet betaald word. Nou als jullie het zover willen laten lopen lekker doen.

als je leest kun je zien dat de boete al betaald is ;)

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 15:43

Anoeska schreef:
Hoeft helemaal niet om gehuild te worden. Maar om nou om iedere standaard regel een heel topic te gaan open. Ik vind het gewoon niet zo interessant verhaal. En al helemaal niet hylarisch.

Blijkbaar vind je 'm toch wel enigzins interessant, aangezien je toch reageert? ;)

Ik kan er de humor wel van inzien, nouja humor is misschien niet het juiste woord. Maar zoals de meeste zeggen, erg triest dat ze iemand op gaan sluiten omdat diegene een boete van ma liefst 25 euro is vergeten te betalen. Maar moordenaars, verkrachters, vernielers en ga zo maar door krijgen een véélste korte gevangenisstraf. Dan vind ik het behoorlijk triest ja!!
Laat ze de juiste mensen maar eens oppakken, hmm nee.. dat lukt ze niet, is blijkbaar te moeilijk voor ze.
Sukkels dat het zijn, ze maken er geen winst op hoor om de man van de TS een dag op te sluiten :?

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 16:21

Adin; Ik zie dat je in bij Leeuwarden daar woont. Mag ik vragen welke gevangenis of instelling jij werkt?
Ach met pedofielen, tja, zij willen zich vergrijpen aan kleine kinderen die niks terug kunnen doen, dus als die mensen een keer een goede klap op hun gezicht krijgen, zal ik er ook niet wakker van liggen trouwens. ;)
Breezy; Veel sterkte :) Moet hij nog lang vastzitten dan of is dat nu een hele erge persoonlijke vraag?

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 17:36

VivaLaVida schreef:
bij een pedo kan je het er proberen uit te slaan :)
ze kunnen ook niet met hun poten van anderen afblijven.. nee ze pakken zelfs de weerbaarsten, die niks terug kunnen doen... namelijk kleine kinderen!! nee hoor geen medelijden mee.

En als ze achteraf onterecht blijken te zijn veroordeeld?

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 17:42

Voor de mensen die denken dat ze lekker kunnen gaan zitten: bij de Wet Mulder bestaat er geen vervangende hechtenis, je moet naast het "zitten" alsnog de boete betalen.
Laatst bijgewerkt door Liezel1 op 10-07-09 17:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 17:44

Het hangt er inderdaad helemaal vanaf wat voor boete het is of de hechtenis vervangend is of niet. Mulder is het inderdaad niet vervangend.

mackkwek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-09 17:44

Liezel1 schreef:
Voor de mensen die denken dat ze lekker kunnen gaan zitten: bij de Wet Mulder bestaat er geen vervangende hechtenis, je moet naar het "zitten" alsnog de boete betalen.

mmmm,... volgens de agenten vanmiddag anders niet hoor,
als mijn vriend 1 dag zou zitten zou hij niet meer hoeven te betalen en was zijn schuld vereffend volgens hun.
maar goed,.heb er verder geen verstand van gelukkig hahah

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 17:45

Ga er maar vanuit dat ik wel verstand van heb... Ik werk er dagelijk mee....

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 17:46

Mackkwek, dan was het wellicht geen Mulder boete.

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 17:46

Een dag zitten voor 40 uur zou ik sowieso zonde van mijn tijd vinden. Dan ga ik er liever een dag voor werken, dan verdien ik 3x zoveel én houd ik op die dag nog vrije tijd over.

Dus zelfs al zou je wel kunnen gaan zitten, dan zou het toch wel íetsje meer dan 40 euro moeten zijn voor dat aantrekkelijk wordt. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 17:54

Dat je hier een topic over opent....En het nog lachwekkend vind ook >;)

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 22:36

Pff, wat zitten er toch weer engeltjes op bokt.

Ben toch blij dat ik het leven allemaal wat minder über serieus neem. Mackkwek, ik had er ook hartelijk om moeten lachen hoor.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 23:05

Hoe zit dat dan met parkeerboetes?

Ik heb al heel vaak parkeerboetes gehad (tja broertje woont in A'dam) maar vergeet die nog weleens te betalen en dan krijg ik ook vaak herinneringen.
Maar ik heb nog nooit een dwang tot hechtenis in de brievenbus gehad?

@Chiqa: ik vind het niet lachwekkend maar ik verbaas mij er wel over...Ze heeft nog geen enkele herinnering gehad en er wordt bij de 2e aanmaning meteen 'gedreigd' met hechtenis...

alissaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 23:09

is al het 2e verhaal wat ik lees vandaag :D

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 00:34

Chiqa schreef:
Dat je hier een topic over opent....En het nog lachwekkend vind ook >;)

Dat jij de moeite neemt om te reageren :D Dat is pas lachwekkend :P

TS ik zou bij zo'n brief ook aan het lachen zijn hoor, en er achteraan gooien dat ik dat als speciaal dagje voor Syl ga markeren :D
Wel apart dat je maar zo weinig extra kosten krijgt maar wel meteen de bak in moet.

Ga denk ook even een boete rijden met de car van vriendlief, ben wel toe aan een verwendagje }>

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 00:44

Nadir schreef:
Quellian schreef:
Mooi om te weten, vind het altijd zondegeld, ga ik liever een dag zitten hoor. Lekker een boekje mee, helemaal prima!

Pfff... Lekker simpel....
Het is daar echt geen pretje hoor, ondanks dat je 'de hele dag kan doen waar je zin in hebt'. Vergeet niet dat je die vrijheid maar tussen 4 muren hebt.

Nou zo'n pretje is het wél voor 1 dag hoor :D

In de gevangenis waar ik heb gewerkt hadden de gedetineerden echt niets te klagen, dus die ene dag zou ik echt prrrrrrrrrrrima door komen met een boek!

mackkwek schreef:
mmmm,... volgens de agenten vanmiddag anders niet hoor,
als mijn vriend 1 dag zou zitten zou hij niet meer hoeven te betalen en was zijn schuld vereffend volgens hun.
maar goed,.heb er verder geen verstand van gelukkig hahah

Good to know; vriendlief heeft 5 boetes gescoord afgelopen maand (met een waarde van 280 euro). Middenin een verbouwing, verhuizing en met een baby op komst niet zo heel ideaal, gaat ie maar lekker een weekje brommen, heb ik lekker mijn handen vrij :))

Maar ik verbaas me weer over de hoeveelheid moraalridders hier.

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 00:49

Een week lang syl-rust dagjes vind ik wel erg overdreven....

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 00:51

Ach joh, ons huis moet nog helemaal onder handen genomen worden, dus als je genoeg hebt van je rust dagjes, dan kom je lekker bij ons behang krabben!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 00:52

Maar voordat mensen gaan denken dat ik een of ander ontspoord mormel ben... :D Ik heb ook tegen vriendlief gezegd: 'nog 1 boete en ik stuur je CV door naar de TNT, ga je maar post sorteren op zaterdag om je boetes te betalen'.

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 00:54

Quellian schreef:
Ach joh, ons huis moet nog helemaal onder handen genomen worden, dus als je genoeg hebt van je rust dagjes, dan kom je lekker bij ons behang krabben!

Nee joh!
Als die teveel boetes gaat rijden ga ik van hem af :D
Hm...behang krabben....dat is training van de armspieren he?
Zou wel mijn beauty dag helemaal compleet maken.