Brief van school, school dicht ---> Groot probleem

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 22:14

15km! Hoe dichtbij wil je het hebben dan :? Bij de bakker om de hoek??

Holy hell, ik heb 6 jaar lang 15 km heen en 15 km teruggefiets naar mn middelbare school, was ook niet echt een probleem hoor. En het is maar 20 minuutjes met de auto... als dat al teveel benzine is...:\

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 22:15

Moderatoropmerking:
Houden we er wel rekening mee dat we niet met zijn allen in het leven en de geldzaken van een ander kunnen kijken? Graag respectvol blijven en op de bal spelen in plaats van op de man. :)

Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 22:16

verootjoo, misschien moet je even de uitleg van de ts een paar berichten boven je lezen?

eekhoornerik

Re: Brief van school, school dicht ---> Groot probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 22:21

Ik snap alleen iets niet.

Krijg je bij die opleiding studiefinanciering of niet? En wordt je studie betaald door de staat of moet je die zelf betalen?

Zo niet, dan snap ik best dat je reiskosten vraagt als je met het OV gaat of met de auto.

Maar als je wel studiefinanciering krijgt en je hoeft je opleiding niet te betalen dan vind ik eigenlijk dat je even moet gaan nadenken hoe luxe je het hebt om in een land te wonen waar je van de staat geld krijgt om te studeren...

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 22:27

is het niet dat je normaal je eigen plek kiest...teminste ik moest altijd zelf opzoek gaan!!! al hebben sommige opleidingen een verplicht aantal km dat het van je vandaan moet zijn, zo moest iemand ver int buitenland stage gaan lopen!!!

alé iig school is dr normaal idd niet verplicht voor! maar als hen het voor je gekozen hebben en jij het niet echt kan betalen vind ik dat ze het of moeten vergoeden of je ergens in de buurt moeten laten stage lopen... normaal kun je vaak met je stageplek een overeenkomst maken..miss is dat wat?

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 12:41

Ik vind ook dat je geluk hebt gehad met je stageplaats. 15 KM is erg weinig.
Ik weet niet wat voor handicap jij hebt, maar fietsen kan niet?

Fietsen is gratis. Scooter is een stuk goedkoper dan de auto. En dan zou je met heel slecht weer alsnog de auto kunnen pakken? Of de bus?
Ik denk dat je dan relatief goedkoop uitkomt.

En misschien een bijbaantje om het te kunnen betalen. Klinkt hard, maar je moet investeren in je eigen toekomst!

edit: typefoutje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 12:55

Wat is dat apart dat de school gaat vertellen waar jij stage moet gaan lopen. Ik heb daar echt nog nooit van gehoord, normaal dien je zelf te solliciteren om dat ook mee te maken. Hoewel het wel vaak voorkomt als ik zo de reacties in dit topic lees. Als ze dat dan doen zouden ze ook bereid moeten zijn om de reiskosten te vergoeden. Ook al ben je wel in staat om het te betalen, zij kunnen niet in jouw portemonnee kijken en mogen niet over jouw geld beslissen ook al heb je het geld wel! Zij zeggen waar jij stage moet gaan lopen en kunnen en mogen (naar mijn weten) niet verwachten dat jij dan gaat opdraaien voor de kosten. Als je er zelf voor hebt gekozen is dat een heel ander verhaal, dan dien je het natuurlijk wel zelf te betalen als je baas dat niet doet.

Je zou eventueel kunnen vragen wat je leerbedrijf doet met reiskosten vergoeding. Hier zijn ze niet toe verplicht maar een nette baas betaalt het in veel gevallen wel, ook aan stagiaires.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 13:13

Ligt eraan welke opleiding je doet Miss_montana. Wij konden drie stageadressen opgeven en de school ging dan bemiddelen (deden namelijk ook 4 andere opleidingen aan mee) Ik heb toen ook ruim een half uur moeten rijden, maar ik kreeg ook stagevergoeding. Krijg je die niet? Verder kon ik er ook wel met mijn ov komen, maar een auto was handig, omdat ik voor interviews het hele gebied door moest. Daar kreeg ik trouwens wel reiskosten vergoeding voor.

Edit: Ik lees net dat je geen vergoeding krijgt, maar ik zou het anders eens voorleggen bij je stagebedrijf. Mss woont een van je collega's in de buurt, of kun je iets regelen dat ze je tegemoet komen met een reiskosten vergoeding.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 01:20

als je een OV hebt is het openbaar vervoer toch gratis? ik denk dat je allang blij moet zijn dat je een stage hebt, vrijwel mijn halve klas zit zonder stage en we moeten eind augustus al beginnen..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 01:31

Sorry dat ik het zeg maar je klaagt over 15 km?!!!! :n meid ze zouden je hier keihard uitlachen als je om vergoeding ging vragen. Hoeveel dichter wil je het nog, naast je deur?

Mijn stage plek lag op 30km van mijn woonplaats en ik moest rekenen op vervoer via ouders/broer/vriend rekenen want met de bus geraakte ik er niet op de juiste uren :roll: (kwam altijd een uur te laat als ik de vroegste bus nam)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 06:12

Miss_Montana schreef:
Wat is dat apart dat de school gaat vertellen waar jij stage moet gaan lopen. Ik heb daar echt nog nooit van gehoord, normaal dien je zelf te solliciteren om dat ook mee te maken. Hoewel het wel vaak voorkomt als ik zo de reacties in dit topic lees. Als ze dat dan doen zouden ze ook bereid moeten zijn om de reiskosten te vergoeden. Ook al ben je wel in staat om het te betalen, zij kunnen niet in jouw portemonnee kijken en mogen niet over jouw geld beslissen ook al heb je het geld wel! Zij zeggen waar jij stage moet gaan lopen en kunnen en mogen (naar mijn weten) niet verwachten dat jij dan gaat opdraaien voor de kosten. Als je er zelf voor hebt gekozen is dat een heel ander verhaal, dan dien je het natuurlijk wel zelf te betalen als je baas dat niet doet.

Je zou eventueel kunnen vragen wat je leerbedrijf doet met reiskosten vergoeding. Hier zijn ze niet toe verplicht maar een nette baas betaalt het in veel gevallen wel, ook aan stagiaires.

Uhm... je kiest toch zelf voor een opleiding :? Denk je nu echt dat school gaat betalen voor jou? Een een stagebedrijf gaat ook zeker niet betalen voor zn stagiaires... no way.
Het is juist heel fijn dat school voor stageadressen zorgt. Heeft de mijne ook gedaan, en het scheelt je een hoop stress. Als ze deze 15 km niet wil reizen, zoekt ze toch lekker zelf een stage? Belachelijk vind ik het om hier over te zeuren, het is graag of niet hoor! TS wil leren, krijgt deze kans, en gaat zitten miepen om 15km, en wat geld??? Nou sorry, maar daar moeten ze bij mij niet mee aankomen, zo'n stagiair heeft het vanaf het begin af aan al verprutst. Het bedrijf moet tijd in je steken hoor, moet moeite doen voor je om je dingen bij te brengen, en dan ga je vragen om reiskostenvergoeding?? Ik snap werkelijkwaar niet hoe dit in hoofden opkomt :\

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 15:57

Ik snap ook niet zo goed wat je nou wilt. Als je aan een opleiding begint weet je toch van tevoren dat je stage zult moeten lopen? Als je wilt voorkomen dat je ver weg moet, kun je ook zelf van tevoren initiatief nemen en zorgen dat je een stage dichtbij krijgt. Maar ja, als ik eerlijk moet zijn vind ik dat 15 km echt al héél dichtbij is, dus ik weet niet wat je anders zou verwachten.

Wat had je zelf verwacht dat je voor stage zou krijgen dan, als deze je zo tegenvalt? Ik begrijp namelijk niet zo goed wat je verwachtingen waren; mij lijkt dit een hele mooie afstand en zeker als je een scooter en/of auto hebt niet echt een probleem. Ja, het kost geld, maar hoe had je dan verwacht je stageperiode door te komen? En waren die verwachtingen realistisch?