Paardje weg, auto weg, geen leuke dingen meer en idd, brood van 35 cent en aanmaaklimonade.
Ik heb een half jaar geleden zelf een topic over de kosten die op jezelf wonen met je mee brengen en mij werd het toen ook afgeraden omdat ik niet zoveel verdien (1100 euro). Ik heb het wel gedaan en heb het erg krap, moet al mijn boodschappen uitrekenen, kan niks leuks doen. En ik heb een 1 kamerwoning! Wel in Amsterdam en ik heb een tuin die groter is dan mijn huis(je). Ik heb een paard en een auto en daar gaat al mijn geld aan op.
Ik doe nog schoonmaakwerk naast mijn gewone baan (persoonlijk begeleidster op een school voor zeer moeilijk lerende kids) en ik krijg 150 euries van mijn ouders als bijdrage. Ook ontvang ik huur en zorgtoeslag. En nóg heb ik maar 40 euro in de maand 'over' (voor het OV, verzorgingsproducten, verjaardagen, leuke dingen doen, kleren etc). Was super blij 2 maanden geleden met mijn vakantiegeld, heb meteen wat kleren gekocht en leuke dingen gedaan!
Ik had wel voordat ik op mezelf ging wonen geld gespaard als buffer en ik heb mijn paard ook verzekerd waardoor ik 'maar' 20% van de rekening moet betalen mocht er iets met hem gebeuren.
Ennn ik ben op zoek gegaan naar een andere baan omdat ik dit niet lekker leven vind. Ik heb nu een andere baan gevonden waar ik mijn bruto salaris zo'n 2x verdubbel dat dat is wel erg fijn
hoef ik geen schoonmaakwerk meer toe doen en hoeven mijn ouders ook niet meer te doneren elke maand 
Ik zou lekker gaan sparen als ik jullie was, nu al zoveel mogelijk apart zetten, spullen inzamelen (gratisaftehalen.nl en marktplaats), op zoek naar een betere baan etc..
Succes!