Scheiden om een ander........NOOIT doen!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 01:40

Jaimyliefje schreef:
suuzepuus schreef:
ik hoop trouwens dat dit verhaal niet autobiografisch is....

Zo'n onderbuik gevoel had ik ook al toen ik het las eigenlijk... Ik vraag het me ook af. :\

Zo'n idee krijg ik ook wel als ik haar profiel bekijk..jong kindje en TS is 30..

Natuurlijk kan het zijn dat het niet de TS betreft..

Sja..ik kan me voorstellen dat je naar iemand verlangt die je hoop geeft..Maar om een hele scheiding in gang te zetten voor een ander zou ik niet doen. Scheiden doe je voor jezelf.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 04:35

Wat absurt zeg. Ze zet haar huwelijk op het spel voor iemand die geheel niet in haar geintresseerd is. Ik begrijp uit het bericht dat alleen zij kontakt gezocht heeft met die ander die duidelijk geen kontakt met haar wil. Waarom had hij nooit zelf contact opgenomen. Die persoon ziet haar duidelijk niet als (toekomstige) partner of vriend.
Ik denk dat haar exman blij mag zijn dat het huwelijk voorbij is.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 05:52

Zoveel verdriet en teleurstelling.

Blijkbaar heeft ze dingen gehoord en gezien, die ze graag wilde horen en zien.

Maar problemen in een relatie los je nooit op door de shoppen buiten de relatie. Die problemen los je samen op in je relatie.

Jammer dat het zo moet gaan. En vooral voor de baby. :(:)

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-09 07:33

Whahaha, ik ben nog gewoon getrouwd hóór!
Ik ben niet van plan om bij mijn eigen schatje weg te gaan ;)
Het is een oud klasgenootje, dus de leeftijd is hetzelfde. Haar kind is iets ouder, 6.

Ik heb haar gisteravond laat nog gesproken op msn.
Het gaat haar helemaal niet om het geld. Maar het gaat er meer om dat hij dingen heeft beloofd die gewoon bull zijn. Sterker nog, hij is op dit moment werkeloos (daarom werkt hij niet meer in het buitenland) en dat kan haar niks schelen.
Ze heeft bewust 2 maanden hem niet gesproken om zelf de beslissing te maken, ga ik wel, of ga ik niet alleen verder.
Ze wil inderdaad wel een relatie met hem, maar ging er vanuit deze langzaam op te bouwen door eerst eens te gaan uiteten etc. etc.
Ze kennen elkaar 10 jaar!!
Ze zou hem toch pas echt in haar leven laten (omdat ze een kind heeft) als ze een tijdje gesettled was.
Ze is zelf slim genoeg om in te zien dat je niet dan eerst naar een caravan kan verhuizen, dan naar een flatje en DAN weer met een andere man.......
Haar kind komt op nummer 1!
Misschien dat ik hierin niet helemaal duidelijk ben geweest. Ze zegt dat ondanks dat hij een vriendin heeft hij er voor haar gewoon had kunnen zijn als vriend. Misschien is in zijn ogen een vriend zijn zeggen dat ze altijd 24/7 kan bellen?

Moderatoropmerking:
Mail verwijderd

KiWiKo

Re: Scheiden om een ander........NOOIT doen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 07:49

Tja, wat moet je zeggen.......... wie met vuur speelt moet op de blaren zitten.

Ze zal alleen door moeten gaan, dus oppakken die handel en gaan......

Natuurlijk kan ze ook in een hoekje gaan zitten wijzen naar de grote boze mannen, die haar in de zeik hebben genomen..... en dat een paar jaar volhouden, maar ik denk dat daar niemand beter van word......

Hup...... Onder de douche, kop uitschudden en verder gaan.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 07:50

Zoezi: je mag zo'n antwoord dus absoluut niet op Bokt plaatsen, dat is nogal een inbreuk op de privacy! Je kunt hem het beste even weghalen.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 07:53

Zoezi schreef:
Ier_ schreef:
banketstaaf gezegd vind ik het d'r eigen (stomme) schuld. Kom op zeg, als je een scheiding aangaat dan zorg je er toch voor dat je niet meteen afhankelijk bent van een ander maar dat je op eigen pootjes gaat staan!?

Vind het maar raar van haar.........

Moet je eens proberen met een partime inkomen 1 kind en dan een woning vinden.
Ze zit nu in een caravan!

dus? is haar eigen schuld, vind het eigenlijk alleen maar beter dat ze gescheiden is, als het zo gaat verdiend die man alleen maar beter imo

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 08:44

KiWiKo schreef:
Tja, wat moet je zeggen.......... wie met vuur speelt moet op de blaren zitten.

Ze zal alleen door moeten gaan, dus oppakken die handel en gaan......

Natuurlijk kan ze ook in een hoekje gaan zitten wijzen naar de grote boze mannen, die haar in de zeik hebben genomen..... en dat een paar jaar volhouden, maar ik denk dat daar niemand beter van word......

Hup...... Onder de douche, kop uitschudden en verder gaan.

Ik vind het verbazingwekkend hoeveel mensen wijzen naar die man..... ZIJ heeft haar ex-man nogal in de zeik genomen! en dat 5 of 6 jaar lang!! Dus ze heeft sowieso helemaal niets te wijzen, ze moet eerst maar eens naar haar zelf kijken.... ik mis nogal wat zelfreflectie hier....

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 08:45

Citaat:
Ik had ook niet kunnen weten dat jij zeer binnenkort gescheiden zou zijn.

Zij heeft een relatie met die man maar heeft nooit gezegd zo gek op hem te zijn dat ze wil scheiden voor hem?
Dat vertel je toch?

Hoe kan die beste man dan weten dat ze dat gaat doen.
Die denkt dan misschien ook wel dat ze gewoon af en toe een slippertje wil en niet veel meer.

joplin_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 09:18

Ze is toch van een ongelukkig huwelijk af of niet soms? Ik heb echt geen medelijden met haar wel met haar kind. Sorry ik vind het een nogal vaag verhaal er een beetje vreemd dat je een probleem van je vriendin hier op bokt neerlegt. Weet ze dat je haar situatie hier op bokt bespreekt? Ik zou het echt niet kunnen waarderen als ik iemand over persoonlijke dingen in vertrouwen zou nemen het met derden zou gaan bespreken en al zeker niet op het internet. Dat heet iemands vertrouwen beschamen.

Babsie_Flash

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 09:26

Zoezi schreef:
Ier_ schreef:
banketstaaf gezegd vind ik het d'r eigen (stomme) schuld. Kom op zeg, als je een scheiding aangaat dan zorg je er toch voor dat je niet meteen afhankelijk bent van een ander maar dat je op eigen pootjes gaat staan!?

Vind het maar raar van haar.........

Moet je eens proberen met een partime inkomen 1 kind en dan een woning vinden.
Ze zit nu in een caravan!

nou en? eigen schuld.. Hopelijk leert ze er wat van

Marley schreef:
na het lezen van dit verhaal kan ik eigenlijk alleen maar denken aan haar achtergebleven ex-man.... wat moet die man zich rot voelen! dat zij al jaren een spelletje met hem speelt!

inderdaad

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 09:36

marleen_88 schreef:
Jeetje, die vriendin van jou zal zich behoorlijk k.ut voelen nu!

Kun je nagaan hoe ze zich voelt als ze hoort dat haar vriendin heel het verhaal op een openbaar forum gooit :+

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 09:38

IKbenEllen schreef:
marleen_88 schreef:
Jeetje, die vriendin van jou zal zich behoorlijk k.ut voelen nu!

Kun je nagaan hoe ze zich voelt als ze hoort dat haar vriendin heel het verhaal op een openbaar forum gooit :+

met mailtjes en de hele mikmak erbij :Y)

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 09:42

Hoe dom kun je zijn?
En nog dommer: de privézaken van een ander, inclusief privécorrespondentie, op bokt slingeren. Zeker het betere theekransje-gevoel.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 09:49

Dat je het met een andere vriendin bespreekt kan ik me best voorstellen, maar dat je er gewoon een heel topic (!!!) over opent.... :n :n :n ik zou echt klaar met je zijn, en dan druk ik me nog zachtjes uit :x

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 09:55

Ik vind het haar eigenschuld. Ze had beter kunnen weten.

Maar ik vind het helemaal niet netjes dat je dit allemaal op bokt zet. Ik zo er op zijn zachts gezegd helemaal niet blij mee zijn als jij mijn vriendin was...

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 09:59

Goh wat ben ik dan toch altijd heel erg blij dat ik zo goed met mijn goeie vriend kan praten. Want ook hij kreeg enorme gevoelens voor mij die steeds intiemer werden etc...Hij was dan wel single maar ik heb een vriend. En ik weet uit mezelf dat ik me eigen wel kan bij staan en me niet op de kast laat jagen. Maar heb enorm goed door blijven praten met mijn goeie vriend en we zijn nog steeds hele goeie vrienden en hij heeft nu zelfs opnieuw een nieuwe vlam gevonden (hoop voor hem dat niet weer zo iemand is als zijn ex die er met zijn creditcard van door gegaan was)...

Hij betekend ook erg veel voor me en vroeger (toen ik ook nog single was) hadden we ook wel paar keren gezoend maar we hebben uiteindelijk samen eruit gekomen dat we gewoon goeie vrienden blijven, hoop dat zijn nu vriendin ook hem zal accepteren dat hij en ik zo af en toe leuke dingen doen zoals shoppen,terrasje pakken etc...Om gewoon als gewone vrienden door te blijven gaan.

Hij had me zelfs ook goed opgevangen toen ik 18 wkn zwanger was van mijn ex vriend nadat mijn ex mij met 18 wkn zwangerschap van de trap had gegooid, was mijn goeie vriend er elke dag voor me steunde me door dik en dun.

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 10:00

Zoezi schreef:
vorame schreef:
Je geeft aan dat ze niet gelukkig is in haar huwelijk.
Daar had ze misschien om kunnen vechten, dat is zeker zo.
Maar anders is niet gelukkig toch wel een reden om te scheiden, andere man of niet.
Ze hoopte op de relatie met die vriend, maar zonder daar ooit echt mee samen te zijn geweest wist ze net zo min of dat kans van slagen had.
En dan komt ze me nu echt erg naief over.
Niet zorgen voor zichzelf, eerst haar eigen dingen goed voor elkaar hebben en dan pas naar een ander gaan.
Net als ier_ vind ik het ook haar eigen verantwoording en niet erg slim.
Bij het lezen van dit bericht schiet me niet ineens een hoop medelijden voor haar door mijn lijf.

Dan nog vind ik dat hij niet helemaal vrijuit mag gaan. Hij had gewoon eerlijk moeten zijn toch?

Als je zelf even eerlijk bent - en als zij dat ook was geweest naar zichzelf - dan had ze gezien dat dit niks werd, met zijn k*tsmoesjes van 'verbinding slecht' enz. Dom, dom, dom. Ze had beter kunnen vechten voor het huwelijk dat ze had.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 10:01

... blijven bij iemand voor de verkeerde redenen
(alle behalve houden van... is nog veel erger ...

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 10:02

nickyu schreef:
... blijven bij iemand voor de verkeerde redenen
(alle behalve houden van... is nog veel erger ...

Dat vind ik ook, en dit heeft dan ook effect op het kind. Die voelen het ook

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 10:04

idd ander of geen ander had de doorslag niet mogen geven

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 10:10

Ik begrijp helemaal niks van de reacties hier. Als je gaat scheiden doe je dat omdat je niet meer van je partner houdt.

Dat is hier het geval, dat er een ander is waar je verliefd op bent is helemaal bijzaak, hier wordt andersom geredeneerd: "Niet je oude schoenen weggooien voor je nieuwe hebt".

Met schoenen lijkt me dat idd handig, in een relatie getuigt het van een enorm disrespect!!

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 10:15

Citaat:
Ze heeft bewust 2 maanden hem niet gesproken om zelf de beslissing te maken, ga ik wel, of ga ik niet alleen verder.
Ze wil inderdaad wel een relatie met hem, maar ging er vanuit deze langzaam op te bouwen door eerst eens te gaan uiteten etc. etc.
Ze kennen elkaar 10 jaar!!
Ze zou hem toch pas echt in haar leven laten (omdat ze een kind heeft) als ze een tijdje gesettled was.
Ze is zelf slim genoeg om in te zien dat je niet dan eerst naar een caravan kan verhuizen, dan naar een flatje en DAN weer met een andere man.......

Kijk, zo klinkt het veel verstandiger..maar in je 1e post zeg je nog dat ze het huis heeft afgestaan en nu niets meer heeft?! dat klopt dan niet met deze post...ze heeft alles afgestaan voor HEM, hem die niet wil..dus besloten voor HEM..en nu staat ze in de kou..
Pff, moeilijk hoor voor dr, hopelijk heeft ze dr les geleerd en vangen haar ouders haar op..ik zou mezelf voor mn kop slaan, echt waar en dan heb je nog je kindje ook..

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 11:08

geloof nooit dat ik dat zou doen

ik weet wat ik nu heb maar nooit wat je er voor in de plaats krijgt

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 11:10

als je al twijfelt , laat staan er serieus over denkt ..
of je weg zou gaan ivm een ander
dan zit je huidige relatie toch niet goed genoeg om te blijven ??
of mis ik iets ... :=