Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Margreet schreef:Het hangt er vanaf waar je moet zijn, via een routeplanner kom je er wel achter wat de optimale route is.
Voor mij is via Duitsland de kortste route, maar ik vind het ook gewoon leuk om eens even lekker een stuk te knallen (heb een snelle auto) dus een paar kilometer meer heb ik daar evt. ook wel voor over. Daarom rij ik ook nooit via Venlo, veel meer snelheidsbeperkingen op die route.
En ik heb een hekel aan Fransen
Routeplanner geeft aan dat het via FR het snelst is, scheelt toch meer dan een uur.
RiandeV schreef:Als je voor een paar daagjes gaat, zou ik niet 's nachts gaan rijden. Je bent helemaal uit je ritme en pas weer bij als je weer terug moet.
Verder is alles wel zo ongeveer gezegd. Neem ook wat hartige dingen mee, alleen snoepen kan zo flauw worden.
Sizzle schreef:Ik rijdt persoonlijk liever door Frankrijk omdat je daar niet zo van die gestoorde stresskippen op de weg hebt (muv Luxemburg dan).
In Duitsland mag je welliswaar harder, maar de helft van de weg is opgebroken en mag je vervolgens weer hele stukken niet harder dan 80. Ik ben vanuit Arnhem naar Basel via Duitsland precies evenlang onderweg geweest met stukken 160km/h als van Rotterdam naar Basel via Frankrijk/Luxemburg met max 130/140. Het verschil was dat ik na het rijden door frankrijk relatief uitgerust uit de auto kwam en zelfs maar 1x echt gestopt heb terwijl ik in Duitsland echt elke 2 uur er even uit wil omdat je zo vreselijk alert moet zijn op van die idioten die met 220 aankomen en dan snoeihard op de rem gaan terwijl ze al 1000m van te voren kunnen zien dat iemand aan het inhalen is met 140 ipv 200. Ook met regen vind ik het duitse wegdek doodeng en rijdt ook iedereen spontaan 80.
Waarom ga je eigenlijk niet vliegen en lokaal met het meer dan perfecte OV of een huurauto?
WillemYntJee schreef:Valt tegen, verschil tussen Luxemburg & NL wordt steeds kleiner helaas, net zoals met de benzine.

Margreet schreef:Nou nou, sommige mensen doen net alsof het een wereldreis is...
Als je regelmatig auto rijdt en een fatsoenlijke auto hebt is het echt geen big deal. Niet te moeilijk over doen hoor. De mens lijdt nog altijd vaak het meest van het lijden dat hij vreest
In Duitsland hebben ze Aral 100, vind m'n Turbomotortje lekker
Ben gewend om hele dagen in de auto te zitten ivm mijn werk, maar nog nooit zo'n lang stuk achter elkaar gereden. Denk dat het me wel zal meevallen qua vermoeidheid enz.
.....sanne222 schreef:Moet ik door die tunnel? Planning is om vrienden in Lauterbrunnen te bezoeken.