Welk pretpark?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nathalie

Re: Welk pretpark?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 17:11

Toverland lijkt me nou niet echt geschikt. := Op Troy en die achtbaan met motortjes na, valt er daar weinig te beleven vind ik... Leuk als je met kleine kindjes gaat, dat wel! :j

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 19:48

Ik ben laatst naar toverland geweest....met me peetkindjes dan is het echt super leuk. Maar je hebt er weinig voor grote kinderen/mensen. Ik moet zeggen dat ze wel de gaafste houten achtbaan hebben die ik ken

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 20:08

Ik heb liever Walibi dan Bobbejaanland eigenlijk..
Deze zomer nog maar eens een tripje plannen :j

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 20:24

Ik zou zeggen rij wat verder en rij naar Plopsaland de Panne.
Lijkt voor kleine kinderen maar hebben ook een aantal mooie attracties voor volwassenen. Bovendien is alles erg mooi gethematiseerd.
(Dit park staat voor mij op nr 2 wat attractieparken betreft in de Benelux, en ik ben behoorlijk kieskeurig. Efteling staat op 1 overigens).

Moviepark Germany was ik erg snel op uitgekeken. Het halve park bestaat uit Nickland. De rest van het park heeft dan nog wel wat attracties maar dan heb je het wel gehad. Ook daar is de Entree erg duur.

Voor Bobbejaanland betaal je € 31,00 voor een park die eigenlijk niet zo super veel te bieden heeft.

Walibi Belgium, vind ik niets aan. Geen interessante attracties op wat achtbanen na.

Walibi World vind ik dan beter. Die hebben tenminste nog een Goliath. Voor de sfeer moet je er niet echt heengaan behalve met New Years Eve of Halloween.

Toverland heeft ook wel wat staan, zoals de beste houten achtbaan van de Benelux. Sterker nog, staat voor mij op nr 2 totaal aanbod achtbanen in de Benelux :P. Maar veel attracties zijn gericht op kleintjes. Thema is er haast niet.

Het schijnt dat Phantasialand ook geweldig is. Hier heb ik helaas zelf nog nooit heen kunnen gaan.

In mijn profiel staan wat foto's van verschillende parken.

_Henrieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 22:08

_lauraaa_ schreef:
ik dacht ook aan phantasialand :) ik weet niet hoever het van jullie rijden is, maar is wel heel leuk :)
ook verschillende thema's, achtbanen, waterbanen etc :)

bobbejaanland ga ik binnenkort naar toe :)

Jaa phantasialand is echt super!

Wij zaten altijd op een landal camping aan de Eiffel , en dan kon je met de bus erheen.
Echt een super gaaf pretpark ( meen me te herinneren dat er zelfs dieren waren, tijgers ofzo? ) althans, ik heb een mooie tijger tussen de foto's staan := maargoed, dat is al jaren geleden.

Luanaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 08:15

Walibi :)

Ik ga maandag naar de Efteling.. Nog nooit geweest.. Kijken hoe dat is! :D

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 10:17

_Henrieke schreef:
_lauraaa_ schreef:
ik dacht ook aan phantasialand :) ik weet niet hoever het van jullie rijden is, maar is wel heel leuk :)
ook verschillende thema's, achtbanen, waterbanen etc :)

bobbejaanland ga ik binnenkort naar toe :)

Jaa phantasialand is echt super!

Wij zaten altijd op een landal camping aan de Eiffel , en dan kon je met de bus erheen.
Echt een super gaaf pretpark ( meen me te herinneren dat er zelfs dieren waren, tijgers ofzo? ) althans, ik heb een mooie tijger tussen de foto's staan := maargoed, dat is al jaren geleden.

Ja dat klopt witte tijgers hadden ze daar..
Maar dat is al een aantal jaar weg dat verblijf nu is er een heel nieuw stuk daar. Met een super gave achtbaan

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 10:22

Ik vind Disneyland en de Efteling echt de allermooisten! :+:

Veel mensen noemen Walibi, maar dat vind ik dus helemaal niet mooi aangekleed ofzo. Daar is het echt zoveel mogelijk adrenaline sparen en weer naar huis.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 11:23

Duinrell lijkt mij heel leuk :D

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 11:47

Jildau schreef:

Veel mensen noemen Walibi, maar dat vind ik dus helemaal niet mooi aangekleed ofzo. Daar is het echt zoveel mogelijk adrenaline sparen en weer naar huis.

Ja idd walibi is niet veel aan als je niet echt van achtbanen houd. I love disney.... ik ga in okt weer 5 dagen. Alleen nu word het anders genieten aangezien ik niet in de achtbanen mag vanwege de zwangerschap hihi

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 11:49

ninja2 schreef:
Jildau schreef:

Ja idd walibi is niet veel aan als je niet echt van achtbanen houd. I love disney.... ik ga in okt weer 5 dagen. Alleen nu word het anders genieten aangezien ik niet in de achtbanen mag vanwege de zwangerschap hihi

Nou ik heb me super vermaakt in Disneyland zonder achtbanen. Ik ga graag in achtbanen maar er stonden gigantische rijen en ik vond het zonde om mijn kostbare tijd aan wachten te verdoen. Dus we hebben alles bekeken, naar de shows geweest en de parades gezien. En dat vind ik toch ook wel het allerleukste in Disney! Dat is juist hetgene wat het zo anders maakt dan gewone pretparken. Maar ontzettend veel plezier, ben jaloers op je!

TessaVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 11:50

Plopsaland is cool! *D

nee ff zonder dollen, die is echt vet _O-

Colaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 11:56

moviepark is heel leuk wij zijn er met alle 2 klassers heen geweest.opzich wel weining actracties we hadden ze allemaal gehad.

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 17:14

Ja ik ga 2/3x per jaar naar disney en had al geboekt voordat ik wist dat ik zwanger was. Ik vind het wel fijn nog lekker een keer eruit met z,n tweeen voordat de beeb komt

Luv_Them

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 17:20

Phantasialand is echt een toppark, ik ben er nu twee keer geweest. Je vermaakt je er echt super, voor iedereen wat wils. Het vervelende daarvan is echter wel dat je (imo, geldt eigenlijk ook voor de Efteling) het park nooit in een dag kan zien, tenzij je geen attracties uitprobeert en alleen kijkt. Maar het blijft mijn favoriete park!

xvanity22

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 23:32

Hier thuis zijn we erg fan van Disneyland, we zijn er nu ruim 45 keer geweest := en ik vind het nog iedere keer leuk. :)
Verder is Phantasialand ook heel erg leuk, ben er 1x geweest en walibi vind ik meer op een grote kermis lijken :')

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 23:38

Fantasialand:)

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 23:50

movie wold zoals al gezegt werd maar geen idee hoe lang dat rijden is! daar heb je 3 achtbanen waarvan 1tje meer voor de kindjes is :) (de kleintjes dan he)

Dan walibi ondanks dat er veel achtbanen zijn is er genoeg leuks verder ;)

verder weet ik het niet..ofjawel fantasya of fantasia (weet niet hoe je het schrijft) ook in duitsland is ook wel leuk :D vind altijd erg gezellig daar te zijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 00:25

Staat hier nog niet genoemd, maar Europa Park in Rust, Duitsland. Echt mijn favoriet! Het is wel een eind rijden en niet geschikt voor een dagje uit maar er is ook een hotel/camping om te overnachten.

Het park is verdeeld in allemaal landen en ieder land heeft zijn (passende) attracties. Ook zijn de verschillende landen helemaal in de stijl van dat land qua aankleding. Zo is in Zwitserland de wallis nagebouwd met een bobbaan in Nederland de groene houten 'zaanse schans' huisjes met de koffiekopjes. Echt heel veel zorg aan het uiterlijk van het park besteed. Ook zijn er in de verschillende landen ook de eettentjes hierop aangepast en kan je in Griekenland giros eten, in NL pannekoeken, in Frankrijk een bakkertje enz.

De attracties zijn er voor ieder wat wils. Maar het mooiste vind ik altijd de shows die je kan bezoeken en dan voornamlijk de paardenshow in een spaanse arena. Met andalusiers en veel acrobatiek!!

Dit is trouwens de site: www.europapark.de

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 00:45

EP is voor mij ook echt een droom nog eens heen te gaan.
Is me tot zover nog niet gelukt.
Wil inderdaad dan wel zeker 3 dagen gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 10:15

ik ben 2 weken geleden naar bobbejaanland gegaan en dat was ook erg leuk :) we gaan er binnenkort nog eens naartoe :P

dutchy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 15:15

Phantasia land is wel super vet natuurlijk, maar wel weer een eindje rijden van roosendaal.

Wat wel goed te doen is en ook super leuk is, is Duinrell. Duinrell is super gaaf en niet te wilde attracties. Walibi world is toch meer achtbaan en wat ruigere attracties.

marlijn20

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 15:18

Fantasialand al een keer geprobeerd??
Erg mooi park, leuke attracties, net anders dan de normale parken! Vooral een erg leuke (om in efteling termen te blijven.. ) piranya!

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-09 15:22

:D

Topic is al ruim een maand oud, we zijn inmiddels naar Bobbejaanland geweest: heerlijke dag gehad omdat het heerlijk weer was en niet druk!

In oktober gaan we naar Movie World en we willen ook zeker nog eens naar Phantasialand!

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 17:01

bellewearde in belgie ^^
pretpark met 'n zoo aan :)
dies echt leuk
wallibi is ook leuk maar je hebt daar zoooooooooooo'n wachtrijden.
zijn met school geweest en hebben 5 uur (!) staan wachten bij de Vampire.
disneyland is ook prachtig,die omgeving enal.complete dorpjes nagemaakt.je moet er alleen niet gaan voor de atracties van er zijn er niet echt veel.
plopsaland is ook leuk voor de kleintjes.je hebt er verschillende in belgie;plopsaindoor,plopsa coo,plopsa de panne,...