Als je kinderen eenmaal Nike Air dragen......

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ozzyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 13:34

Maar Lonsdale is niet aan gabbers voorbehouden.
Het is zelfs een aardig duur kledingmerk, meeste schoongaande gabbertjes kunnen het helemaal niet betalen.

Cherrypop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 13:34

Ik ben het wel met themutsje eens, hoezo is het nou weer bekrompen om zoiets te zeggen. Dat verwijst toch ook helemaal niet naar het feit of ze iets tegen homo's en travestieten heeft. Dus dat is toch gewoon een drogreden, een gelegde connectie die nergens word ondersteund of ergens op slaat?

Even over de Nike Air Max... Ik vind het echt een onzin opmerking, mensen dragen die schoenen wel vaker en allemaal om een andere reden. Een reden dat ze lekker lopen snap ik wel, maar Adidas of andere Nikes lopen net zo lekker, dus het zegt wel iets over je stijl waarom je dan precies Nike Air Max neemt... (niet dat je dan gelijk gabber bent)
Heel veel vrienden van mij hebben ze ook, maar dan meer de oldskool en apartere "hippe" versies. Aangezien wij meer techno zijn (ook gekenmerkt door felle kleuren op shirt, (rayban wayfarer) zonnebrillen, sneakers en andere "hippe" en aparte dingen).
Bij gabbers zijn het meer de standaard versies en zie je ook aan de rest van de kleding (lonsdale bv, zwart, wit, bepaalde haardracht) dat ze meer van de hardcore zijn.
Nu dragen gabbers ook vaak kisten, maar "gothics" dragen die ook vaak, die groepen zouden niet verder van elkaar af kunnen staan... Dus ik vind het allemaal nogal relatief.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 13:35

themuisje schreef:
breezy wel raar he, tegen mij zeggen dat ik geen homo's in mijn vrienden kring wil en vervolgens zeggen dat IK vooroordelen heb :?
en toevallig heb ik WEL homo's in mijn vriendenkring, in mijn naaste famillie zelfs.

waar heb ik gezegt dat JIJ vooroordelen hebt en dat JIJ geen homo's accepteerd? Nogmaals dat jij je aangesproken voelt zegt mij genoeg.

daban

Ik draag zelf ook maxen en mijn kinderen alle 3 dus wel lonsdale en nike schoenen. Waarom ik woon in de UK en i edereen loopt erin en word lonsdale dus niet gelinkt met rasiscme.
En mijn kids zijn nog halfbloedjes ook

996981

breezy302 schreef:
sharoontje schreef:
xxxNaatjuhxx & Onley; Alle 2 een dik vooroordeel, waarom móet je persee gabber zijn of bij een bepaald groepje zitten om nike's of een truitje van lonsdale te dragen? Dat gabbers en dat soort lui meestal die nike's dragen is een ander verhaal, maar dat betekend niet dat je maar moet gaan bleren dat je dan een gabber bent of dat je bij een groepje zit.

Breezy; Ik vind homo's ook best gezellig hoor, af en toe nog gezelliger dan de mensen die je zo tegenkomt in de stad eigenlijk..

Ik haalde homo's aan omdat er best bekrompen gedacht wordt hier, bij sommige mensen krijg ik het idee dat anderen te min voor hun zijn en passen niet in hun milieu. daar heb ik toch zo'n hekel aan! Ik heb hele rijke vrienden en ook hele arme vrienden, ik heb vrienden die lesbisch en homo zijn en vrienden uit verschillende milieu's. Ik praat altijd tegen zwervers en junkies en ik heb nooit een vooroordeel over mensen. je moet mensen nemen zoals ze zijn en niet omdat ze bepaalde schoenen dragen, dan ben je echt triest.

En ik noem jou niet triest hoor sharoontje. *D

jij scheert mij nu toch ook over 1 kam :+ je zegt dat ik triest ben omdat ik geen vrienden heb met nikes.

Raudkas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 13:36

Als je air max draagt wil het niet zeggen dat je 24/7 deze 'stijl' zou dragen.
Zelf heb ik al verschillende jaren air max, ze lopen gewoon heerlijk! Ondertussen loop ik ook vaak op hakken schoenen/all stars/slippers <---- alles eigelijk

schoenen zeggen niets over de persoon,, echt NIETS,, ik draag waar ik die dag zin in heb.

en dat is mijn mening :D

Cherrypop

ozzyhorse schreef:
Maar Lonsdale is niet aan gabbers voorbehouden.
Het is zelfs een aardig duur kledingmerk, meeste schoongaande gabbertjes kunnen het helemaal niet betalen.

Hoe weet jij dat nou? Opeens is het grootste gedeelte van de gabbers arm ofzo? Ook een vooroordeel...
Ik ben ook niet rijk, maar heb wel hele dure kleding (geen lonsdale, maar wel andere dingen), dus dat vind ik ook weer nergens op slaan...

raylaatje

Ik draag ook nike's, Komt er ook meteen niks van mij terecht?
Ze lopen supeerrr fijn, en als je elke dag een uur loopt in het bos(mindstends, soms ook 5 uur)is dat natuurlijk wel handig.
Ik draag ze dan niet naar school, omdat ik ze niet heel mooi vindt...

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 13:37

Ja ! en iedere meid op pumps is een prostituee, iedereen op sandalen aanbid jezus,en mensen op dr. martens houden alleen van hardrock...Net als mensen met tattoo's of piercings,die zijn allemaal gevaarlijk en kamper :roll:

Ik vind het onzin allemaal.
Nike's hebben blijkbaar een slechte reputatie gekregen.
Ik ken heel wat mensen die ze hebben -waaronder ik- maar er is er geen 1 'gabber' of 'skinhead' .
Het zijn allemaal normale mensen hoor.

Anoniem

Charlenexx schreef:
Ik ben het wel met themutsje eens, hoezo is het nou weer bekrompen om zoiets te zeggen. Dat verwijst toch ook helemaal niet naar het feit of ze iets tegen homo's en travestieten heeft. Dus dat is toch gewoon een drogreden, een gelegde connectie die nergens word ondersteund of ergens op slaat?

Even over de Nike Air Max... Ik vind het echt een onzin opmerking, mensen dragen die schoenen wel vaker en allemaal om een andere reden. Een reden dat ze lekker lopen snap ik wel, maar Adidas of andere Nikes lopen net zo lekker, dus het zegt wel iets over je stijl waarom je dan precies Nike Air Max neemt... (niet dat je dan gelijk gabber bent)
Heel veel vrienden van mij hebben ze ook, maar dan meer de oldskool en apartere "hippe" versies. Aangezien wij meer techno zijn (ook gekenmerkt door felle kleuren op shirt, (rayban wayfarer) zonnebrillen, sneakers en andere "hippe" en aparte dingen).
Bij gabbers zijn het meer de standaard versies en zie je ook aan de rest van de kleding (lonsdale bv, zwart, wit, bepaalde haardracht) dat ze meer van de hardcore zijn.
Nu dragen gabbers ook vaak kisten, maar "gothics" dragen die ook vaak, die groepen zouden niet verder van elkaar af kunnen staan... Dus ik vind het allemaal nogal relatief.

waar heb ik themutsje aangehaald en gezegt dat ZIJ bekrompen is? En deze reactie klopt eigenlijk niet, eerst zeg je dat je het eens bent dat je liever niet met mensen omgaat die nikes dragen, dan zeg je dat het onzin is. Snap je dus niet helemaal. Heb er gewoon een godsgruwelijke hekel aan als mensen worden aangekeken op hun kleding. Alsof dat echt iets zegt over een persoon...

Meraki

Iedereen voelt zich hier aangesproken en op de tenen getrapt.. crisis.. reageer nou eens normaal..

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-09 13:38

daban schreef:
Ik draag zelf ook maxen en mijn kinderen alle 3 dus wel lonsdale en nike schoenen. Waarom ik woon in de UK en i edereen loopt erin en word lonsdale dus niet gelinkt met rasiscme.
En mijn kids zijn nog halfbloedjes ook

A-men! _/-\o_

@ozzyhorse:
Is idd een stervens duur merk, dus je moet toch wel redelijk liefhebber zijn wil je het dragen...

@HT2009: Haha, pas maar op met je zoontje, voor je het weet ben je te laat :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 13:38

themuisje schreef:
breezy302 schreef:

xxxNaatjuhxx & Onley; Alle 2 een dik vooroordeel, waarom móet je persee gabber zijn of bij een bepaald groepje zitten om nike's of een truitje van lonsdale te dragen? Dat gabbers en dat soort lui meestal die nike's dragen is een ander verhaal, maar dat betekend niet dat je maar moet gaan bleren dat je dan een gabber bent of dat je bij een groepje zit.

Breezy; Ik vind homo's ook best gezellig hoor, af en toe nog gezelliger dan de mensen die je zo tegenkomt in de stad eigenlijk..

Ik haalde homo's aan omdat er best bekrompen gedacht wordt hier, bij sommige mensen krijg ik het idee dat anderen te min voor hun zijn en passen niet in hun milieu. daar heb ik toch zo'n hekel aan! Ik heb hele rijke vrienden en ook hele arme vrienden, ik heb vrienden die lesbisch en homo zijn en vrienden uit verschillende milieu's. Ik praat altijd tegen zwervers en junkies en ik heb nooit een vooroordeel over mensen. je moet mensen nemen zoals ze zijn en niet omdat ze bepaalde schoenen dragen, dan ben je echt triest.

En ik noem jou niet triest hoor sharoontje. *D
jij scheert mij nu toch ook over 1 kam :+ je zegt dat ik triest ben omdat ik geen vrienden heb met nikes.

Dit is de laatste keer dat ik erop inga maar waar noem ik jou triest?

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 13:39

themuisje: er zijn meer mensen die iets dergelijks in het topic zeggen als wat jij hebt gezegd. Je gaat het nu op de man spelen met breezy, vind ik niet kunnen :n

Charlene, echt niet alle nikes, of sportschoenen, lopen hetzelfde hoor. Ik heb nu andere schoenen, ja onder andere nikes, waar ik lang op kan lopen. Maar er zijn net zo goed niks en sportschoenen waar ik echt pijn van krijg in mijn voeten en enkels.

Cherrypop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 13:39

Raudkas schreef:
Als je air max draagt wil het niet zeggen dat je 24/7 deze 'stijl' zou dragen.
Zelf heb ik al verschillende jaren air max, ze lopen gewoon heerlijk! Ondertussen loop ik ook vaak op hakken schoenen/all stars/slippers <---- alles eigelijk

schoenen zeggen niets over de persoon,, echt NIETS,, ik draag waar ik die dag zin in heb.

en dat is mijn mening :D

Tuurlijk zeggen schoenen wel iets over de persoon!
Ik heb heeeeel veel verschillende schoenen... Nike oldskools, puma's, allstars, uggs, birckenstocks, nette ballerina's, mega veel pumps in alle kleuren en maten. Maar uiteindelijk komt het allemaal op hetzelfde neer dat ik net even wat anders wil zijn dan de rest. Al mijn schoenen zijn dan ook niet standaard, ik zie mijn schoenen maar zelden terug bij een ander!

ozzyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 13:40

Charlene, je moet beter lezen. Niet aan voorbehouden, betekent alleen maar dat het niet exclusief voor gabbers is. Verder heb je onderscheid tussen werkende en schoolgaande gabbertjes ;)

Ik zie ook mensen die maatschappelijk behoorlijk zijn geslaagd, met Lonsdale en dat zijn helemaal geen gabbers.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 13:40

Miracle_ schreef:
@Menino: Ieder zijn eigen smaak toch? Vind net zoiets als dat de één een fjord prachtig vind, en de ander er nooit van zijn leven een zou willen hebben.. Is toch ook een kwestie van smaak, en zegt niks over de persoon, toch??

ja je kan een hakenkruis ook echt een praaachtig symbool vinden, maar als je een shirt aantrekt met een groot hakenkruis gaan mensen wel een mening over je vormen..
En een fjord wekt nou niet direct hele negatieve associaties op, nikies en lonsdale kennelijk wel...
persoonlijk zou ik er niet mee geassocieerd willen worden dus draag ik het niet,

Mss trek jij je niets van die negatieve beeldvorming aan, en dat is je goed recht natuurlijk.. Maar je bent wel een uitzondering dus zullen mensen wel gaan denken dat jij het prima vindt om daar mee geassocieerd te worden

overigens vind ik Nike airmax niet echt een heel goed voorbeeld, ik ken meer niet-gabbers met nike airmax dan wél gabbers, denk ook dat de vrouw waar het in de OP over gaat het meer symbolisch bedoelde..

PrinsesJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 13:41

er zijn wel wat voor oordelen hier te vinden .. :z ..

Ik draag al vanaf mijn 8ste(!!!!) nike's oftewel air max.. Dit i.v.m. met mij toen nog zeer zwakker enkels...
En ik draag ze zinsdien altijd bijna. Ik loop ook op hakken van 10 cm en noem maar op. Maar als ik mijn nike's aan doe kan ik er stad en land mee aflopen.

En ja ik heb ook lonsdale gedragen.. En dat terwijl mijn beste vriendin moluks is.. KNAP HE?!?! :+ ..

Als je even in de geschiedenis gaat kijken van het merk...:
Het is begonnen als een boks(kleding,attributen) merk..
Het werd bekend door het dragen van een bokser..
EEN ZWARTE!!!! ..
Er zijn heel veel vooroordelen tegen.. En als je tegenwoordig vraagt aan jongeren die lonsdale dragen waarvoor het eigenlijk staat.. Weten ze geeneens wat het merk betekend.. Maar het staat stoooeeerrr }:0 ..

Als je de wat ''oudere'' vraagt waar het merk voor staat zeggen ze je het zo. En als je vraagt waarom ze het dragen: Omdat het (voor het toen nog hakken :+ ) Makkelijk zat. En ook nog is een keer mooie kleding was/is..

Maar nu weer even ontopic:
Als mijn kind geboren word (ben alleen nog aan het oefenen :P ) Dan komt hij of zij eruit met een paar nike's aan de voeten :D .. Die kleintjes vind ik echt geweldig!! ..

En ook al zijn nike's helemaal ''uit'':
i'm walking down the street with my nikies ooonnnn *\o/* *\o/*

Cherrypop

Breezy302; Wat voor kleding draag jij dan? Naar wat voor feesten ga je en wat is je lievelingsauto?

996981

kan er trouwens echt niet over uit hoe bekrompen mensen zijn, aan de reacties hier te lezen al! waarom zijn jullie zo? Een homo of een travestiet is zeker al helemaal niet welkom in jullie kringen! Bah...

hier zeg je toch dat toch echt !! en weetje wat ? je doe me er ontzettend pijn mee omzoiets te zeggen !

xLiezel

Ik draag ook altijd nike air maxx ik vind het super fijne schoenen! :) En zo heel lelijk zijn ze helemaal niet? :\ Tegenwoordig worden ze steeds mooier gemaakt. ;)

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 13:42

Nou, zoveel mensen ken ik niet menino, die een negatief beeld hebben bij nikes. Maar dat zal dan ook wel weer liggen aan 'de mensen met wie ik omga'. Ook ken ik niet veel mensen die nikes associeren met gabbers of 'slechte' mensen.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-09 13:44

Menino schreef:
Miracle_ schreef:
@Menino: Ieder zijn eigen smaak toch? Vind net zoiets als dat de één een fjord prachtig vind, en de ander er nooit van zijn leven een zou willen hebben.. Is toch ook een kwestie van smaak, en zegt niks over de persoon, toch??

ja je kan een hakenkruis ook echt een praaachtig symbool vinden, maar als je een shirt aantrekt met een groot hakenkruis gaan mensen wel een mening over je vormen..
En een fjord wekt nou niet direct hele negatieve associaties op, nikies en lonsdale kennelijk wel...
persoonlijk zou ik er niet mee geassocieerd willen worden dus draag ik het niet,

Mss trek jij je niets van die negatieve beeldvorming aan, en dat is je goed recht natuurlijk.. Maar je bent wel een uitzondering dus zullen mensen wel gaan denken dat jij het prima vindt om daar mee geassocieerd te worden

overigens vind ik Nike airmax niet echt een heel goed voorbeeld, ik ken meer niet-gabbers met nike airmax dan wél gabbers, denk ook dat de vrouw waar het in de OP over gaat het meer symbolisch bedoelde..

Het was maar een voorbeeld..
En ze bedoelde het niet bepaald symbolisch, voora; te horen aan de toon waarop ze het zei, en de klemtonen.

En de Nike Air waren ook niet echt als voorbeeld van racisme bedoeld, het ging mij meer over vooroordelen.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 13:44

PrinsesJ schreef:
er zijn wel wat voor oordelen hier te vinden .. :z ..

Ik draag al vanaf mijn 8ste(!!!!) nike's oftewel air max.. Dit i.v.m. met mij toen nog zeer zwakker enkels...
En ik draag ze zinsdien altijd bijna. Ik loop ook op hakken van 10 cm en noem maar op. Maar als ik mijn nike's aan doe kan ik er stad en land mee aflopen.

Maar nu weer even ontopic:
Als mijn kind geboren word (ben alleen nog aan het oefenen :P ) Dan komt hij of zij eruit met een paar nike's aan de voeten :D .. Die kleintjes vind ik echt geweldig!! ..

En ook al zijn nike's helemaal ''uit'':
i'm walking down the street with my nikies ooonnnn *\o/* *\o/*

Ik vind ze ook geweldig! En ben eerder 'kakker' (als we mensen dan ook maar in hokjes gaan plaatsen) als gabber _O-

s_casper

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 13:44

Ik sta best wel versteld van de meningen over Nike schoenen. Ik wist niet dat die schoenen gelinkd werden aan zulke dingen. Ik hoor altijd van mensen dat ze gewoon zo lekker zitten. Ik draag ze zelf niet omdat het mijn smaak niet is, maar wat die vrouw beweert vind ik persoonlijk onzin.