Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
themuisje schreef:breezy wel raar he, tegen mij zeggen dat ik geen homo's in mijn vrienden kring wil en vervolgens zeggen dat IK vooroordelen heb![]()
en toevallig heb ik WEL homo's in mijn vriendenkring, in mijn naaste famillie zelfs.
breezy302 schreef:sharoontje schreef:xxxNaatjuhxx & Onley; Alle 2 een dik vooroordeel, waarom móet je persee gabber zijn of bij een bepaald groepje zitten om nike's of een truitje van lonsdale te dragen? Dat gabbers en dat soort lui meestal die nike's dragen is een ander verhaal, maar dat betekend niet dat je maar moet gaan bleren dat je dan een gabber bent of dat je bij een groepje zit.
Breezy; Ik vind homo's ook best gezellig hoor, af en toe nog gezelliger dan de mensen die je zo tegenkomt in de stad eigenlijk..
Ik haalde homo's aan omdat er best bekrompen gedacht wordt hier, bij sommige mensen krijg ik het idee dat anderen te min voor hun zijn en passen niet in hun milieu. daar heb ik toch zo'n hekel aan! Ik heb hele rijke vrienden en ook hele arme vrienden, ik heb vrienden die lesbisch en homo zijn en vrienden uit verschillende milieu's. Ik praat altijd tegen zwervers en junkies en ik heb nooit een vooroordeel over mensen. je moet mensen nemen zoals ze zijn en niet omdat ze bepaalde schoenen dragen, dan ben je echt triest.
En ik noem jou niet triest hoor sharoontje.
je zegt dat ik triest ben omdat ik geen vrienden heb met nikes.
ozzyhorse schreef:Maar Lonsdale is niet aan gabbers voorbehouden.
Het is zelfs een aardig duur kledingmerk, meeste schoongaande gabbertjes kunnen het helemaal niet betalen.

Charlenexx schreef:Ik ben het wel met themutsje eens, hoezo is het nou weer bekrompen om zoiets te zeggen. Dat verwijst toch ook helemaal niet naar het feit of ze iets tegen homo's en travestieten heeft. Dus dat is toch gewoon een drogreden, een gelegde connectie die nergens word ondersteund of ergens op slaat?
Even over de Nike Air Max... Ik vind het echt een onzin opmerking, mensen dragen die schoenen wel vaker en allemaal om een andere reden. Een reden dat ze lekker lopen snap ik wel, maar Adidas of andere Nikes lopen net zo lekker, dus het zegt wel iets over je stijl waarom je dan precies Nike Air Max neemt... (niet dat je dan gelijk gabber bent)
Heel veel vrienden van mij hebben ze ook, maar dan meer de oldskool en apartere "hippe" versies. Aangezien wij meer techno zijn (ook gekenmerkt door felle kleuren op shirt, (rayban wayfarer) zonnebrillen, sneakers en andere "hippe" en aparte dingen).
Bij gabbers zijn het meer de standaard versies en zie je ook aan de rest van de kleding (lonsdale bv, zwart, wit, bepaalde haardracht) dat ze meer van de hardcore zijn.
Nu dragen gabbers ook vaak kisten, maar "gothics" dragen die ook vaak, die groepen zouden niet verder van elkaar af kunnen staan... Dus ik vind het allemaal nogal relatief.
daban schreef:Ik draag zelf ook maxen en mijn kinderen alle 3 dus wel lonsdale en nike schoenen. Waarom ik woon in de UK en i edereen loopt erin en word lonsdale dus niet gelinkt met rasiscme.
En mijn kids zijn nog halfbloedjes ook
themuisje schreef:breezy302 schreef:
xxxNaatjuhxx & Onley; Alle 2 een dik vooroordeel, waarom móet je persee gabber zijn of bij een bepaald groepje zitten om nike's of een truitje van lonsdale te dragen? Dat gabbers en dat soort lui meestal die nike's dragen is een ander verhaal, maar dat betekend niet dat je maar moet gaan bleren dat je dan een gabber bent of dat je bij een groepje zit.
Breezy; Ik vind homo's ook best gezellig hoor, af en toe nog gezelliger dan de mensen die je zo tegenkomt in de stad eigenlijk..
Ik haalde homo's aan omdat er best bekrompen gedacht wordt hier, bij sommige mensen krijg ik het idee dat anderen te min voor hun zijn en passen niet in hun milieu. daar heb ik toch zo'n hekel aan! Ik heb hele rijke vrienden en ook hele arme vrienden, ik heb vrienden die lesbisch en homo zijn en vrienden uit verschillende milieu's. Ik praat altijd tegen zwervers en junkies en ik heb nooit een vooroordeel over mensen. je moet mensen nemen zoals ze zijn en niet omdat ze bepaalde schoenen dragen, dan ben je echt triest.
En ik noem jou niet triest hoor sharoontje.
jij scheert mij nu toch ook over 1 kamje zegt dat ik triest ben omdat ik geen vrienden heb met nikes.

Raudkas schreef:Als je air max draagt wil het niet zeggen dat je 24/7 deze 'stijl' zou dragen.
Zelf heb ik al verschillende jaren air max, ze lopen gewoon heerlijk! Ondertussen loop ik ook vaak op hakken schoenen/all stars/slippers <---- alles eigelijk
schoenen zeggen niets over de persoon,, echt NIETS,, ik draag waar ik die dag zin in heb.
en dat is mijn mening
Miracle_ schreef:@Menino: Ieder zijn eigen smaak toch? Vind net zoiets als dat de één een fjord prachtig vind, en de ander er nooit van zijn leven een zou willen hebben.. Is toch ook een kwestie van smaak, en zegt niks over de persoon, toch??

..
..
..
) Makkelijk zat. En ook nog is een keer mooie kleding was/is..
) Dan komt hij of zij eruit met een paar nike's aan de voeten
.. Die kleintjes vind ik echt geweldig!! ..
Menino schreef:Miracle_ schreef:@Menino: Ieder zijn eigen smaak toch? Vind net zoiets als dat de één een fjord prachtig vind, en de ander er nooit van zijn leven een zou willen hebben.. Is toch ook een kwestie van smaak, en zegt niks over de persoon, toch??
ja je kan een hakenkruis ook echt een praaachtig symbool vinden, maar als je een shirt aantrekt met een groot hakenkruis gaan mensen wel een mening over je vormen..
En een fjord wekt nou niet direct hele negatieve associaties op, nikies en lonsdale kennelijk wel...
persoonlijk zou ik er niet mee geassocieerd willen worden dus draag ik het niet,
Mss trek jij je niets van die negatieve beeldvorming aan, en dat is je goed recht natuurlijk.. Maar je bent wel een uitzondering dus zullen mensen wel gaan denken dat jij het prima vindt om daar mee geassocieerd te worden
overigens vind ik Nike airmax niet echt een heel goed voorbeeld, ik ken meer niet-gabbers met nike airmax dan wél gabbers, denk ook dat de vrouw waar het in de OP over gaat het meer symbolisch bedoelde..
PrinsesJ schreef:er zijn wel wat voor oordelen hier te vinden ....
Ik draag al vanaf mijn 8ste(!!!!) nike's oftewel air max.. Dit i.v.m. met mij toen nog zeer zwakker enkels...
En ik draag ze zinsdien altijd bijna. Ik loop ook op hakken van 10 cm en noem maar op. Maar als ik mijn nike's aan doe kan ik er stad en land mee aflopen.
Maar nu weer even ontopic:
Als mijn kind geboren word (ben alleen nog aan het oefenen) Dan komt hij of zij eruit met een paar nike's aan de voeten
.. Die kleintjes vind ik echt geweldig!! ..
En ook al zijn nike's helemaal ''uit'':
i'm walking down the street with my nikies ooonnnn![]()